Als je het leuk vindt, kan ik het op de FP en FOK!social media plaatsen. Er zullen echter users zijn die niet weten wat 'Het Blok' is en wat voor soort programma het is. Dus als je dat nog in het kort kan omschrijven na de intro, kan ik het plaatsen. Een leuke sarcastisch e titel zou gezien je genoemde ergernis een mooie aanvulling zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:37 schreef PeterKelder het volgende:
Een nieuw Blok-seizoen zowat beginnen met een korte flashback naar de OG-reeks met Erik van der Hoff is een gedurfde keuze, jubileumseizoen of niet. Maar goed, we houden moed dat dit seizoen beter zal zijn dan dat rampenseizoen van vorig jaar. Zou niet zo moeilijk moeten zijn: goeie casting, een hands-on aannemer, een betrokken presentator en niet teveel vanuit de productie gestuurd drama om maar afleveringen te vullen. Eitje, toch?![]()
Het is knap hoe je soms binnen een seconde al een bloedhekel aan iemand kan hebben, of toch al een gezonde afkeer. Voor mij is dat het geval bij Jacky en Menno. Het is alleen maar mekkeren over anderen, jammeren over de vele trappen van het toegewezen appartement, ‘grappen’ maken ten koste van een ander, in het geval van Menno niks doen als de container in de rook staat want “hulpverlening staat sowieso laag bij mij" of hoe hij de leiding kaapt bij het leeghalen van de pallets en dan nog doodleuk roept “er kan maar één coördinator zijn” óf zichzelf fantastisch grappig en dolkomisch vinden… Ik krijg er nare herinneringen van, alsof ik naar een carbon copy van de Victator en zijn Botox-Barbie van vorig seizoen zit te kijken. Nu, het is pas week 1 en er kan nog van alles gebeuren, maar een eerste negatieve indruk wis je niet zo snel uit.
Aan de geheel andere kant van dat spectrum: Gregor en Steffie. Een koppel dat niet beroerd is de handen uit de mouwen te steken (wat ze al bewezen bij het direct willen leegruimen van dat fietsenhok, terwijl iedereen en z’n moeder nog kalmpjes aan ging omkleden) of het voortouw te nemen bij beslissingen (het kopen in plaats van huren van een klusbus). En dat ze de uitdaging van Het Blok willen aangaan terwijl ze zelf nog een vervallen boerderij moeten opknappen en intussen ook nog een circus runnen vind ik bewonderenswaardig.
Wie mij ook in positieve zin aanspreken zijn Patrick en Marloes. Gewoon nuchtere mensen uit de Achterhoek die gewoon hun ding lijken te doen en hun verantwoordelijkheid nemen als het nodig is. Zoals met de brandende container, waarbij Marloes zowat als enige actie ondernam. Die twee zouden zomaar eens de stille winnaars kunnen worden dit jaar.
Bij Lotty en Frank krijg ik dan weer echte Wilfred en Edith-vibes. Of eigenlijk alleen bij Lotty, die mij ergens ook doet denken aan een verre nicht van Tante TilFrank heeft een wat geniepige uitstraling en houding alsof het Onkel X betreft (maar dan in het lijf van Homer Simpson), wat ook naar voren komt in zijn conflict met Jim. En hoe hij ook stoïcijns begint met het uitbreken van de verkeerde schouw terwijl het vooraf duidelijk is gezegd om van de bovenste naar onderen te werken en hij vervolgens zijn handen wast in onschuld… Iets zegt mij dat die kerel nog voor problemen gaat zorgen.
Wie óók voor echte Wilfred-en-Edith-vibes zorgen zijn Bianco en Silvia. Of nee: Bianca en Silvio. Afijn, die twee kleurrijke hippies. Lieve mensen lijken me dat, maar wel met een gebruiksaanwijzing. Hoe ze ook meteen gaan lopen zeulen met die stukken gevonden natuursteen had zo uit het vorige seizoen kunnen komen, en dat half-verbouwde huis van Silvio voorspelt ook weinig goeds
Kim en Jim zijn net zo saai als hun stylingkeuzes: beige en zwart. Het enige verrassende van hun is tot nu toe die enorme uitbouw bij hun huis met de speel-, film- en gamekamer. En als Jim de leiding krijgt over het afladen van de pallets gooit die de handdoek al in de ring van zodra Menno zijn kans ruikt om zijn ego te strelen. Ga daar mee naar de oorlog
Sonja is Moffel én Piertje in één persoonEn Brave Hendrik sjokt er maar wat achteraan terwijl zij na amper drie dagen al klaagt dat het zo zwaar is. Mens, je doet mee aan een verbouwingswedstrijd, wat had je gedacht? Heb je het programma eigenlijk wel eens gezien of dacht je je op te geven voor Extreme Make Over: Home Edition waarbij jij naar Disneyland wordt gestuurd en andere mensen zich drie slagen in de rondte werken? In dat geval zou ik haar toch aanraden eens naar Specsavers te gaan. Kan sowieso geen kwaad met dat montuur alsof ze twee ouderwetse beeldbuizen voor d’r ogen heeft hangen.
Terug van weggeweest: Ray en zijn mini-figure. Vooralsnog hetzelfde recept als vorig seizoen: handen in de steekzakken, beetje orders uitdelen en dan vooral niet ingrijpen als er gedoe ontstaat, want er moet immers 40 minuten televisie per dag gemaakt worden. Zijn mini-figure hult zich (zoals verwacht) in stilzwijgen. Dan hebben we nu al meer aan Heiko, die Onkel X aanspreekt bij het slopen van de verkeerde schouw én belooft bij de jurymomenten kritisch te kijken naar de (technische) afwerking van de opgeleverde ruimtes. Al doet ie het maar voor de helft, dan nog is dat een enorme vooruitgang ten opzichte van dat jurykoppel van vorig seizoen.
En ja, ein-de-lijk hebben ze bij Net5 geld bijeengeschraapt om Daan Alferink te bombarderen tot vast jurylid qua styling. Toegegeven, de beste man kan soms net iets teveel in een typetje vervallen, maar hij is tenminste wel eerlijk in zijn kritiek. Zijn commentaar bij het bezoeken van de eigen woningen van de kluskoppels waren zowat de highlights van deze week, en de sneak peeks voor de komende jurymomenten beloven ook een hoop hartverzakkingen bij die dude
Verder lijken de challenges danwel het doelloze hamertje-tik te zijn ingeruild voor de heitjes voor karweitjes, is Dennis nu al vaker op de bouwlocatie geweest dan vorige seizoenen bij elkaar en… Ho wacht, Kelder: hoezo regelen die koppels geen stortkoker om dat puin naar beneden te flikkeren? Die hele stoep voor dat pand is afgezet dus voor eventuele veiligheidsissues zal het niet zijn. Zelfde trouwens met dat er maar weer één container is geleverd en er gedoe ontstaat over een klusbus. Oprecht, heeft niemand van die koppels vorig jaar niet gekeken en doorgehad dat dat allemaal productionele beslissingen zijn in het kader van televisiemaken? Zelfde met dat ze allemaal verrast waren dat het de eerste twee weken gezamenlijk overnachten wordt in een fietsenkelder. Twee jaar geleden was het de zolderverdieping, vorig jaar waren het de caravans op de binnenplaats, nu zijn het tentjes. Het valt me nog alleszins mee dat de makers die panden niet hebben volgestort met bouwafval of de trappen hebben weggesloopt zodat de kluskoppels via een ander appartement binnen en buiten moeten komen. Hoewel, laten we ze nu niet op ideeën brengen…
Dit is een prima column. Grappig en top geschreven.quote:Op donderdag 26 maart 2026 22:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als je het leuk vindt, kan ik het op de FP en FOK!social media plaatsen. Er zullen echter users zijn die niet weten wat 'Het Blok' is en wat voor soort programma het is. Dus als je dat nog in het kort kan omschrijven na de intro, kan ik het plaatsen. Een leuke sarcastisch e titel zou gezien je genoemde ergernis een mooie aanvulling zijn.
Ik zou er niks aan toevoegen eerlijk gezegdquote:Op donderdag 26 maart 2026 22:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als je het leuk vindt, kan ik het op de FP en FOK!social media plaatsen. Er zullen echter users zijn die niet weten wat 'Het Blok' is en wat voor soort programma het is. Dus als je dat nog in het kort kan omschrijven na de intro, kan ik het plaatsen. Een leuke sarcastisch e titel zou gezien je genoemde ergernis een mooie aanvulling zijn.
Sorry dit is niet vervelend bedoeld, maar ik denk dat ik een beter zicht heb op de FP lezers. Gewoon een kleine omschrijving van het programma in max 30-50 woorden in de tweede alinea.quote:Op donderdag 26 maart 2026 22:50 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik zou er niks aan toevoegen eerlijk gezegd
Meesten kennen het Blok wel
En zeker voor mensen die dit volgen is dit een top samenvatting en kan het mensen naar dit topic trekken als hij dan ook doorlinkt naar hier
Ik denk dat het wel tegenvalt hoeveel mensen het programma kennen. Het aantal users hier is ook op één hand te tellen. Het is echt leuk dus een beetje promotie is wel tof.quote:Op donderdag 26 maart 2026 22:50 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik zou er niks aan toevoegen eerlijk gezegd
Meesten kennen het Blok wel
En zeker voor mensen die dit volgen is dit een top samenvatting en kan het mensen naar dit topic trekken als hij dan ook doorlinkt naar hier
Verbazingwekkendquote:Op donderdag 26 maart 2026 23:14 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel tegenvalt hoeveel mensen het programma kennen. Het aantal users hier is ook op één hand te tellen. Het is echt leuk dus een beetje promotie is wel tof.
Mijn zus kende het ook niet en die is nu ook fan
Idee om dan een standaard riedeltje te maken dat elke week boven een dergelijke column kan?quote:Op donderdag 26 maart 2026 23:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Sorry dit is niet vervelend bedoeld, maar ik denk dat ik een beter zicht heb op de FP lezers. Gewoon een kleine omschrijving van het programma in max 30-50 woorden in de tweede alinea.
Maar ik wacht de reactie van @:PeterKelder af.
Je snapt er de ballen van Greys. Als we een column plaatsen waarvan het merendeel niet weet waar het programma - > column over gaat, denk je dan dat de column helemaal wordt gelezen en er enthousiaste reacties volgen?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
Idee om dan een standaard riedeltje te maken dat elke week boven een dergelijke column kan?
Als iemand hier wekelijks iets over zou willen schrijven
Het Blok 2026 - Week 1: Wie sloopt dit seizoen de sfeer?quote:Op donderdag 26 maart 2026 22:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn post verkeerd leestquote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je snapt er de ballen van Greys. Als we een column plaatsen waarvan het merendeel niet weet waar het programma - > column over gaat, denk je dan dat de column helemaal wordt gelezen en er enthousiaste reacties volgen?
Het is een erg goed geschreven stuk tekst, daarom zou het zonde zijn als de boodschap niet over kwam.
Uiteraard kan ik 3 regels tekst na de eerste alinea toevoegen, maar dat is niet gebruikelijk bij een column.
Greys , mijn opmerkingen van gisteren heb ik niet zomaar gemaakt. Het is duidelijk dat je de FP weinig bezoekt, want de 1e alinea van een column wordt altijd in een blauw vak getoond. Het vaste riedeltje bovenaan, zou dus altijd hetzelfde riedeltje tonen in het blauwe vak. Dan denken users, 'he, dat heb ik al gelezen' en scrollen door, dat is gewoon zonde van al het werk van de columnist. Dus het is niet af te vangen met een vast riedeltje bovenaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn post verkeerd leest
Als je deze column zou plaatsen met een standaard riedeltje erboven
Van dit is het blok
5(?)koppels 5 appartementen
( dus een kleine uitleg)
Beetje lullige opmerking wel
Met je snapt er de ballen van![]()
En dit is voor mij tevens de laatste keer dat ik een tip geef richting de FP
Bedanktquote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:18 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Het Blok 2026 - Week 1: Wie sloopt dit seizoen de sfeer?
INTRO: Je neemt een vervallen pand, een paar kluskoppels (ervaring niet nodig) die het binnen een aantal weken moeten omtoveren tot verkoopbare appartementen, en je zet er een cameraploeg op. Koppel er een te winnen geldbedrag aan waar een derderangs BN'er nog niet eens zijn bed voor uit komt en je hebt dé klusrealityshow van Nederland. Dit is: Het Blok 2026.
Enne: enorm bedankt voor het compliment!Ik vind het vooral leuk om zo'n week samen te vatten en mijn gedachten de vrije loop te laten omdat het zo lekker ergeren kan zijn
![]()
Dan snappen we elkaar niet. Een vast riedeltje bovenaan, is in mijn opinie een vast stukje tekst wat altijd bovenaan beland als intro/ 1e alines. Dat is in het geval van een column niet handig.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
Die intro is dus het vaste riedeltje
Jij snapt mij niet
Maar helemaal prima
Ik had mijn post alquote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:08 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan snappen we elkaar niet. Een vast riedeltje bovenaan, is in mijn opinie een vast stukje tekst wat altijd bovenaan beland als intro/ 1e alines. Dat is in het geval van een column niet handig.
Maar goed, ik ben dan ook nog maar 6 jaar op de FP actief
Ja, hoe zit dat eigenlijk? Vorig seizoen ook maar vier dagen? Kan mij niet meer herinneren. Ik heb liever vijf dagen en minder weken.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja dat busje idd... en gipsplaten op een aanhanger (die had het blok wel geregeld) lijkt me ook geen ideale en passende situatie? Ze hadden er beter samen wat meer geld tegenaan kunnen gooien, gevalletje: goedkoop is duurkoop
Wel jammer, vanavond geen uitzendingIk wil vermaakt worden en wel nu
![]()
![]()
(grapje)
Ik dacht vijfquote:Op vrijdag 27 maart 2026 16:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, hoe zit dat eigenlijk? Vorig seizoen ook maar vier dagen? Kan mij niet meer herinneren. Ik heb liever vijf dagen en minder weken.
Ik heb even in oud topic gekeken en daar werd ook op vrijdag commentaar gepost, stond niet in de op welke dagen maar blijkbaar ma t/m vr.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 16:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik dacht vijf
Maar weet het niet zeker
In het geheel niet met je eens over Steffie. Dat is een ellebogenwerker eerste klas. Het gaat hoe zij het wil, en extra dingen die ze doet, doet ze om later op haar strepen te kunnen staan.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:37 schreef PeterKelder het volgende:
Aan de geheel andere kant van dat spectrum: Gregor en Steffie. Een koppel dat niet beroerd is de handen uit de mouwen te steken (wat ze al bewezen bij het direct willen leegruimen van dat fietsenhok, terwijl iedereen en z’n moeder nog kalmpjes aan ging omkleden) of het voortouw te nemen bij beslissingen (het kopen in plaats van huren van een klusbus). En dat ze de uitdaging van Het Blok willen aangaan terwijl ze zelf nog een vervallen boerderij moeten opknappen en intussen ook nog een circus runnen vind ik bewonderenswaardig.
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 20:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nou vooruit... ik doe dit jaar ook weer mee in dit topic![]()
Tenminste, voor zover ik dat trek, hoor!
Maar het dreigt hier in dit topic gewoon (weer) gezellig te worden, dus daar wil ik dan wel bij zijn![]()
Ik ga niet alles realtime kijken, maar ga het wel bij houden..
Heb de 1e 2 afleveringen doorgekeken en ik krijg gewoon fysiek zenuwtrekken van die 'neo-hippies', echt ik kan er echt niet naar kijken, dat gruzelige gedoe....vast aardige mensen hoor, maar zo onverzorgd, kinderachtig en met al die gedoetjes.... gadver
![]()
Kortom... het is weer begonnen
In welke aflevering lieten ze nou de bouwbudgetten zien? Dan post ik die hier even (was nog niet gebeurd volgens mij)
Dat is elk seizoen het geval, ook die in Amsterdam. Dat is dus een bewuste keuze van regie wss om meer ergenis/vermoeidheid te veroorzakenquote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:46 schreef Chea49 het volgende:
Inderdaad verbaasd het mij dat niemand die de bovenverdiepingen moeten doen geen stortkoker hebben gehuurd, scheelt erg veel ergernissen en kapotte ruggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |