Dat is het ook, rijk (en machtig) worden over de rug van anderen.quote:Tenzij Donald J Trump natuurlijk een ander rooskleuriger sxenario wordt voorgeschoteld door de kleine cirkel van mensen om hem heen die enorme invloed op zijn beslissingen hebben en (andere) belangen hebben om Amerika toch tot deze beslissing te bewegen.
Het is op het moment het enige land ter wereld inderdaad dat ipv de-escalatie meer escalatie wil. Alleen helaas hebben zij wel heel slim de inner circle rondom Trump in hun handen en dus enorme invloed op het beïnvloeden van zijn besluiten.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 02:36 schreef kladderadatsch het volgende:
Zal Israël wel zijn geweest, die willen helemaal geen de-escalatie.
Van de overige landen denk ik inderdaad niet dat ze willen dat deze oorlog doorgaat, Saudi Arabië weet ik zo net nog niet. S-A heeft er héél veel belang bij dat Iran een kopje kleiner word gemaakt want dan zijn zij gelijk de dominante partij in de regio. Natuurlijk hebben ook zij oliebelangen, maar omdat ze een stuk rijker zijn dan al die kleinere landjes kunnen zij het in geval van een langdurige verstoring van het handelsverkeer ook veel langer uithouden.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 02:56 schreef recidivist het volgende:
[..]
Het is op het moment het enige land ter wereld inderdaad dat ipv de-escalatie meer escalatie wil. Alleen helaas hebben zij wel heel slim de inner circle rondom Trump in hun handen en dus enorme invloed op het beïnvloeden van zijn besluiten.
Om het feit dat zij op het moment het enige land ter wereld zijn dat juist meer escalatie wil dan de-escalatie krijgen wij in het Westen met name af en toe het fake news dat “bronnen binnen de regimes in Golf en Saudie Arabië achter de schermen aan Trump melden dat nu zij eenmaal in de oorlog met Iran zitten hij het werk moet afmaken totdat het regime in Teheran daadwerkelijk is verdreven”.
Wat een groot broodje aap is als je gewoon kijkt naar wat er op het spel staat voor met name de Golflanden en Saudie Arabië.
EU landen gewoon een deal met Iran maken dat voor een zak geld (“tol”) voor ons Hormuz wel open is en laat de Amerikanen het lekker uitzoeken met de Israëliërs zou ik zeggen.quote:
Israël stopt nu niet meer met bombarderen, nooit meer , en US zal alle support geven die ze kan . al moet men ieder gezin van Grade top bombarderenen achtervolgen,quote:Op dinsdag 24 maart 2026 06:58 schreef recidivist het volgende:
[..]
EU landen gewoon een deal met Iran maken dat voor een zak geld (“tol”) voor ons Hormuz wel open is en laat de Amerikanen het lekker uitzoeken met de Israëliërs zou ik zeggen.
Het uitroeien van de Iraanse bevolking zal een grote overwinning zijn!quote:Op dinsdag 24 maart 2026 07:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Israël stopt nu niet meer met bombarderen, nooit meer , en US zal alle support geven die ze kan . al moet men ieder gezin van Grade top bombarderenen achtervolgen,
Het drinkwater tekort 2026 doet de rest
de bevolking zal op de vlucht slaan naar oorden waar wel water is en de ayatollahs die kopen waterquote:Op dinsdag 24 maart 2026 07:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het uitroeien van de Iraanse bevolking zal een grote overwinning zijn!
quote:AI-overzicht
De drinkwater- en watersituatie in Iran is begin 2026 kritiek en wordt omschreven als een nationale crisis, waarbij experts waarschuwen voor een naderende "Day Zero" (het moment waarop de kranen droogvallen) voor grote steden, waaronder de hoofdstad Teheran.
Hier zijn de belangrijkste ontwikkelingen en feiten per begin 2026:
Kritieke droogte en "Day Zero": De waterschaarste is verergerd door aanhoudende droogte en klimaatverandering, wat leidt tot een uitputting van het grondwater. Teheran loopt serieus het risico op een totale watercrisis.
Onhoudbare situatie Teheran: Vanwege de ernstige tekorten overweegt de Iraanse regering zelfs de hoofdstad te verplaatsen, omdat de watervoorziening in Teheran op lange termijn onhoudbaar wordt geacht.
Oorzaken van de crisis: De crisis is niet alleen te wijten aan het klimaat, maar ook aan slecht beheer. Jarenlange, slecht doordachte damprojecten en overmatige waterwinning hebben de natuurlijke reserves vernietigd.
Protesten en maatschappelijke onrust: Drastische watertekorten, gecombineerd met luchtvervuiling, voeden aanhoudende protesten in Iran, waarbij de ontevredenheid over het waterbeleid groot is.
Gevolgen voor het milieu:
Iconische meren, zoals het Urmiameer, zijn tussen 2015 en 2025 verder opgedroogd, wat de ecologische noodtoestand onderstreept.
Samenvattend: Begin 2026 kampt Iran met een van de ernstigste watercrises in zijn geschiedenis, die directe gevolgen heeft voor de drinkwatervoorziening in stedelijke gebieden en de stabiliteit van het land.
Al Jazeera Centre for Studies
Iran dreigt af te stevenen op nationale ramp door watertekort
9 nov 2025 -- Iran dreigt af te stevenen op nationale ramp door watertekort | TPO.NL.
quote:Trump dreigt met stop levering vloeibaar gas aan EU: ’Kom afspraken handelsakkoord na’
Amsterdam - De Europese Unie wordt onder druk gezet door de Amerikaanse president Trump om het handelsakkoord na te komen. Anders dreigt het land minder vloeibaar LNG-gas naar onder meer Nederland verschepen.
22:08 uur | 23 maart 2026
Dat heeft de Amerikaanse ambassadeur bij de EU, Andrew Puzder, laten weten, meldt The Financial Times maandagavond.
Het handelsakkoord werd vorig jaar juli gesloten, maar moet nog geratificeerd worden.
Dit moet echter zonder ’wijzigingen’ gebeuren, anders riskeert de EU een „gunstige” toegang tot leveringen van LNG van Amerikaanse exporteurs te verliezen.
Waarom daar stoppen.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 07:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het uitroeien van de Iraanse bevolking zal een grote overwinning zijn!
Ja, dat zat er aan te komen. Hij vind zijn bondgenoten bedreigen dus toch leuker dan geld verdienen.quote:
Ik heb mijn airco om te verwarmen.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 07:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Stomme kutyanks.
Gelukkig wordt morgen hier 1050kg witte Pelfin pellets geleverd.
Von der Lyen heeft dan ook uit angst voor de VS zaken beloofd die de EU nooit kan waarmaken. Volgens mij 800 miljard inversteringen in de VS. De lidstaten waren daar laaiend over.quote:
Stroom zal ook wel weer een pak duurder worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 07:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb mijn airco om te verwarmen.
Dat gaat niet meer gebeuren. Maar aardgas is steeds moeilijker te verkrijgen. Zoveel produceert Noorwegen nou ook weer niet. En Noorwegen en Frankrijk produceren niet genoeg elektriciteit om het tekort voor de hele EU op te vangen.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 07:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Von der Lyen heeft dan ook uit angst voor de VS zaken beloofd die de EU nooit kan waarmaken. Volgens mij 800 miljard inversteringen in de VS. De lidstaten waren daad laaiend over.
Waarom ze dat mens nog niet in het gevang getieft hebben is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 07:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Von der Lyen heeft dan ook uit angst voor de VS zaken beloofd die de EU nooit kan waarmaken. Volgens mij 800 miljard inversteringen in de VS. De lidstaten waren daar laaiend over.
Zij bepaalt dat zelf niet, dat spreken de nationale regeringsleiders onderling af. Zij vertelt alleen wat de uitkomst was.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 07:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom ze dat mens nog niet in het gevang getieft hebben is mij een raadsel.
Ow net zoals met Corona zeker.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 07:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zij bepaalt dat zelf niet, dat spreken de nationale regeringsleiders onderling af. Zij vertelt alleen wat de uitkomst was.
Je gaat je toch bijna afvragen of het doel van deze oorlog is om de afhankelijkheid van de VS te verhogen door olie/gas op andere plekken heel moeilijk te maken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |