abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2026 @ 17:32:42 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220414690
quote:
Klimaatactivisten bezetten provinciehuis en eisen sluiting Tata Steel-fabriek: ‘We gaan niet weg'

Het gaat om een onaangekondigde actie. Verslaggever Mischa Korzec sprak bij het provinciehuis met initiatiefneemster Laura ten Brink. "Wij eisen dat de twee meest vervuilende onderdelen van Tata Steel, Kooksgasfabriek 1 en 2, per direct worden gesloten. Dus dat de provincie de vergunningen vandaag intrekt."

Als de provincie dat niet doet, zijn de actievoerders van plan om te blijven zitten. Ten Brink is ervan overtuigd niet voor eeuwig op het terrein te hoeven bivakkeren. "Ik denk dat ze het gaan doen."

Verslaggever Korzec ziet dat de actievoerders voor De Statenzaal staan. Dat is de formele vergaderzaal waar de Provinciale Staten eens per maand samenkomen. Vandaag is hier geen vergadering. De actievoerders hebben een groot spandoek opgehangen.

De provincie Noord-Holland dreigde eind vorig jaar met de sluiting van Kooksgasfabriek 2. Volgens de Omgevingsdienst voldoet dit onderdeel van de fabriek in IJmuiden namelijk niet aan de wettelijke eisen. Tata Steel kreeg twee weken de tijd om de problemen op te lossen. Het onderdeel is niet gesloten.

De politie is met de actievoerders in gesprek gegaan en daarna weer vertrokken. De provincie heeft nog niet gereageerd op vragen van NH.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)iek-we-gaan-niet-weg
------------------------------

Eens want Tata Steel is vies en moet dicht
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220414704
Goede actie
pi_220414777
Ben benieuwd wanneer ze reageren.
pi_220414818
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Want dan kan dat staal in China worden geproduceerd?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220414910
quote:
De politie is met de actievoerders in gesprek gegaan en daarna weer vertrokken.
Waarom niet gewoon gearresteerd in het cachot gedonderd?
pi_220414919
Ja laten we de afhankelijkheid van het buitenland nog verder vergroten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 23 maart 2026 @ 18:04:37 #7
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220414948
Ik dacht dat het klimaat gered was toen er een blik tomatensoep over een van Gogh schilderij was gegooid
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_220414964
Wereldvreemde idioten, lekker je enige staalfabricage dichtgooien in deze tijden van conflict :N

Of Russische infiltranten
pi_220414992
Morgen gaan ze weer met hun kartonnen trein naar huis. Of op hun houten fiets.
pi_220414998
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Bedrijven gaan echt niet minder staal gebruiken als Tata hier morgen sluit. Wel kopen ze hun staal dan elders in.
Ergens waar het nog veel vervuilender wordt geproduceerd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 23 maart 2026 @ 18:14:13 #11
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220415015
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 18:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Bedrijven gaan echt niet minder staal gebruiken als Tata hier morgen sluit. Wel kopen ze hun staal dan elders in.
Ergens waar het nog veel vervuilender wordt geproduceerd.
Ja maar dan kan het met de boot naar Europa gebracht worden en onderweg tonnen chemisch afval verbrandt worden zodat dat in de lucht komt. Veel beter ja ^O^
  maandag 23 maart 2026 @ 18:30:32 #12
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220415152
quote:
Het gaat om een onaangekondigde actie. Verslaggever Mischa Korzec sprak bij het provinciehuis met initiatiefneemster Laura ten Brink. "Wij eisen dat de twee meest vervuilende onderdelen van Tata Steel, Kooksgasfabriek 1 en 2, per direct worden gesloten. Dus dat de provincie de vergunningen vandaag intrekt."
Ik eis dat het Nederlanderschap van Laura ten Brink ingetrokken wordt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 23 maart 2026 @ 20:30:10 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220416319
Goede actie.
Maar in tegenstelling tot hun denk ik helaas niet dat het resultaat gaat opleveren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220416331
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 18:01 schreef Akathisia het volgende:
Ja laten we de afhankelijkheid van het buitenland nog verder vergroten.
Er is al overproductie van staal in Europa.
  maandag 23 maart 2026 @ 20:32:14 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220416345
Kunnen ze dan niet beter het kantoor van Tata Steel bezetten.
pi_220416354
En terecht: sluiten die compleet gedateerde, sterk vervuilende staalfabriek die zich al decennia niet aan regels houdt en die de overheid opnieuw met miljarden dreigt te subsidiëren.
pi_220416391
Ja ze waren dat blowen in het kraakpand een beetje beu aan het worden, dus besloten ze uit pure verveling maar weer eens een instelling te bezetten.
  maandag 23 maart 2026 @ 20:36:47 #18
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220416398
Poh, lekker gesnipperd op de maandag
  maandag 23 maart 2026 @ 20:45:18 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220416484
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 20:36 schreef ColorCartridge het volgende:
Ja ze waren dat blowen in het kraakpand een beetje beu aan het worden, dus besloten ze uit pure verveling maar weer eens een instelling te bezetten.
Maken ze zich nuttig, is het weer niet goed.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220416494
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 20:30 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Er is al overproductie van staal in Europa.
Niet als je oorlog wil voeren tegen Rusland
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_220416551
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 20:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Maken ze zich nuttig, is het weer niet goed.
Nou, nuttig :')
Laten ze dan een poltieke partij oprichten ofzo.
pi_220416623
Al die klimaatkneusjes zijn zo hypocriet als wat. Zelf denken ze langetermijnvisie te hebben, want daar gaat het om bij klimaat, maar even simpel nadenken wat er gebeurt als Tata Steel dicht zou gaan en het staal ergens anders vandaan moet komen, dus vanuit nog viezere landen, langer op een containerschip met meer uitstoot etc etc... ja, dat is dan opeens heel moeilijk en kunnen of willen ze niet zelf bedenken.

Het gaat die walgelijke deugers maar om één ding en dat is zelf in de schijnwerpers staan met een air om zich heen "kijk mij eens goed zijn en deugen".

Natuurlijk moeten we wat doen om op korte en lange termijn het klimaat te helpen en volgens mij is er niemand met gezond verstand die zegt dat dat niet hoeft, maar die smerige stinkhippies zonder werk die overal de boel saboteren kunnen van mij echt kapotvallen. Flikker op met dat soort mensen, echt waar.
pi_220416896
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 20:58 schreef Saekerhett het volgende:
Natuurlijk moeten we wat doen om op korte en lange termijn het klimaat te helpen en volgens mij is er niemand met gezond verstand die zegt dat dat niet hoeft, maar die smerige stinkhippies zonder werk die overal de boel saboteren kunnen van mij echt kapotvallen. Flikker op met dat soort mensen, echt waar.
Dat CO2 iets met het klimaat van doen heeft, is een leugen. 50% van alle straling met een golflengte van 15 micrometer die wordt uitgestraald door de aarde, wordt ingevangen binnen een meter lucht. Binnen 12 meter wordt alle straling met die golflengte ingevangen. Meer CO2 verandert daar weinig aan.

De toename in de zogenaamde "back radiation" door CO2 richting aarde, die verantwoordelijk wordt gehouden voor opwarming van de aarde, kan niet gemeten worden met de apparatuur die daarvoor ontworpen is.

Tot zo ver hebben we $13,000,000,000,000 in windmolens, zonnepanelen en carbon capture gestopt. Banen geexporteerd naar China en India. Dit is de grootste fraude in de geschiedenis van de mensheid.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220417418
pi_220418126
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 21:36 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat CO2 iets met het klimaat van doen heeft, is een leugen. 50% van alle straling met een golflengte van 15 micrometer die wordt uitgestraald door de aarde, wordt ingevangen binnen een meter lucht. Binnen 12 meter wordt alle straling met die golflengte ingevangen. Meer CO2 verandert daar weinig aan.

De toename in de zogenaamde "back radiation" door CO2 richting aarde, die verantwoordelijk wordt gehouden voor opwarming van de aarde, kan niet gemeten worden met de apparatuur die daarvoor ontworpen is.

Tot zo ver hebben we $13.000.000.000.000 in windmolens, zonnepanelen en CO2-opslag gestopt. Banen geexporteerd naar China en India. Dit is de grootste fraude in de geschiedenis van de mensheid.
Bron/onderbouwing?

[ Bericht 1% gewijzigd door CarbonC op 24-03-2026 07:18:06 ]
pi_220418127
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 20:45 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Niet als je oorlog wil voeren tegen Rusland
Je kunt op die plek beter een dronefabriek neerzetten: daar heb je meer aan in een oorlog tegen Rusland.
pi_220420841
Tata steel had al lang en breed die fabriek kunnen updaten naar de laatste milieustandaarden. Doen ze niet. Dan moet de vergunning maar ingetrokken worden en een vette rekening naar India voor het opruimen van alle grondvervuiling.
pi_220423505
pi_220423533
quote:
Dat is geen bron maar een andere plek waar je je onderbuikoprisping dumpt.
pi_220423579
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 19:18 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dat is geen bron maar een andere plek waar je je onderbuikoprisping dumpt.
Nee, het is prima onderbouwd. Ga er maar gaten in schieten.
pi_220423595
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 18:00 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Waarom niet gewoon gearresteerd in het cachot gedonderd?
Dat is alleen bij rechtse demonstraties, want rechts is het gevaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')