abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:30:03 #201
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220431855
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het gedeelte dat wij nu als Rusland kennen heeft een bizarre geschiedenis. Eigenlijk is de bevolking van die regio vanaf de tsaren (daarvoor ook, maar minder centraal geregeld) in dienst als horigen. Lijden hoort erbij.
Trots onderdeel van het Grote Rusland. Daar horen offers bij, dat maakt Rusland Groter.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:31:30 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220431869
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als ik hier in Holland een microfoon tegen mijn bakkes gedrukt krijg op straat denk ik ook wel 2 keer na of ik alle schuld van de oorlog meteen bij Verhofstadt/van Balen leg. Voor je het weet word je geportretteerd als Russofiel met alle problemen van dien qua beeldvorming of als je opdrachten zoekt.

Ik zou ook op mijn woorden letten. Jij hoeft dat niet, jij praat gewoon het narratief na.
hoe kun je de ellende in Ruzzia goed praten terwijl de gewone rus geen internet meer heeft en heel hard op weg is naar een maatschappij als in Noord Korea

het enige dat de russen mee hebben is dat ze aan alle kanten kunnen ontsnappen , met enige moeite zonder Int paspoort , maar het kan wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220431943
quote:

[..]
Het gedeelte dat wij nu als Rusland kennen heeft een bizarre geschiedenis. Eigenlijk is de bevolking van die regio vanaf de tsaren (daarvoor ook, maar minder centraal geregeld) in dienst als horigen. Lijden hoort erbij.
Feitelijk is het gewoon een feodale samenleving, inderdaad. Het hele land is over eeuwen bij elkaar veroverd door oorlog, landjepik, etnische zuiveringen en allerhande gedwongen volksverhuizingen. Het is best bizar dat dit nooit ingestort is, zoals met de andere Europese rijken na de Wereldoorlogen. Misschien is dat ook net het hele punt. Dat het hele construct “Rusland” allang op de vuilnisbelt van de geschiedenis had moeten liggen, naast het Ottomaanse Rijk en de Oostenrijk-Hongaarse Dubbelmonarchie.
pi_220431955
Trump voert weer druk op oekraine.

verlaat je beste verdedigingslinie en ik beloof garanties......

https://www.nu.nl/buitenl(...)n-rusland.html#nujij

net zoals trump die gesprekken voerde met iran.

ik zag laatst een filmpje van Tucker (die van fox en poetin fan) waarin hij stelde dat europa de belangrijkste bondgenoot is voor de vs. en dat zonder europa de china de wereld regeert. maar telkens denk je als je dit hoort: bedoelt hij nu rusland met zijn verhaal..... (waarom zou hij toen rusland bedoelen? omdat Maga een strategie heeft geschreven waarin rusland de wereld macht is in Europa).

Onzuivere koek, die oorlog in Iran en ook deze akties weer. trump
pi_220431959
O de VS wil alleen nog maar veiligheidsgaranties geven als Oekraïne de gehele Donbas afstaat. Waarom zou Poetin nog doorvechten. Witkoff en Kushner willen het hem zo geven :')
pi_220431976
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:43 schreef Korenfok het volgende:
Trump voert weer druk op oekraine.

verlaat je beste verdedigingslinie en ik beloof garanties......

https://www.nu.nl/buitenl(...)n-rusland.html#nujij

net zoals trump die gesprekken voerde met iran.

ik zag laatst een filmpje van Tucker (die van fox en poetin fan) waarin hij stelde dat europa de belangrijkste bondgenoot is voor de vs. en dat zonder europa de china de wereld regeert. maar telkens denk je als je dit hoort: bedoelt hij nu rusland met zijn verhaal..... (waarom zou hij toen rusland bedoelen? omdat Maga een strategie heeft geschreven waarin rusland de wereld macht is in Europa).

Onzuivere koek, die oorlog in Iran en ook deze akties weer. trump
Als ze hiermee instemmen is het einde UA, dat ziet Zelensky ook wel in.
pi_220431981
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Feitelijk is het gewoon een feodale samenleving, inderdaad. Het hele land is over eeuwen bij elkaar veroverd door oorlog, landjepik, etnische zuiveringen en allerhande gedwongen volksverhuizingen. Het is best bizar dat dit nooit ingestort is, zoals met de andere Europese rijken na de Wereldoorlogen. Misschien is dat ook net het hele punt. Dat het hele construct “Rusland” allang op de vuilnisbelt van de geschiedenis had moeten liggen, naast het Ottomaanse Rijk en de Oostenrijk-Hongaarse Dubbelmonarchie.
Het is ingestort... dat sovjet unie is ingestort, Tsjaar dynastie is ingestoord etc. Maar dat rusland nu zo veel macht heeft, komt doordat er te veel optimisme in het westen was van de eeuw zonder oorlog na de val van de koude oorlog. Ze hadden de structuren van de sovjet unie moeten laten afbreken. IPV de kernwapens bewaken en dan overdragen uit goodwill.

Maa na poetin zijn akties in Tjetenie, de speech over de sovjet unie, na georgie en nog aantal honderden zaken hadden alle banden als vijandig gezie moeten worden. En zeker de raket schild gebouwd moeten worden. maar men bleef hopen op een rationele poetin.
pi_220431988
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als ze hiermee instemmen is het einde UA, dat ziet Zelensky ook wel in.
sterker nog trump gaat helemaal niks doen tegen poetin. hij valt Iran aan om Poetins positie te versterken, en nu weer dit.

Dat er nog steeds mensen zijn die denken dat Trump iets doet wat niet in het voordeel van poetin is....
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:53:02 #209
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220432003
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hoe kun je de ellende in Ruzzia goed praten terwijl de gewone rus geen internet meer heeft en heel hard op weg is naar een maatschappij als in Noord Korea

het enige dat de russen mee hebben is dat ze aan alle kanten kunnen ontsnappen , met enige moeite zonder Int paspoort , maar het kan wel

Wij hebben ook onze 18e eeuw gehad.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_220432010
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland heeft hun 19e, 20e en 21e eeuw gehad. Alleen maar ellende afgestort op hun buren en bevolking.
pi_220432040
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:04 schreef Idisrom het volgende:

[..]
In Stepnohirsk waren de Oekraïners volgens mij niet weer teruggekomen. Wel in de noordelijke helft van Prymorske.
Was gisteren een geolocatie van Oekraiense GUR troepen in Stephohirsk (zonder sneeuw, dus iig na januari). Met GUR is hetw el zo dat dat vaak raids zijn en vervolgens zich ook weer terugtrekken.
pi_220432060
quote:

[..]
In Stepnohirsk waren de Oekraïners volgens mij niet weer teruggekomen. Wel in de noordelijke helft van Prymorske.
twitter

De Russen hebben na de vernietiging van die brug ten zuiden ervan heel veel last in dit gebied voor mijn gevoel.
pi_220432065
quote:

[..]
twitter

En deze ook nog.
  woensdag 25 maart 2026 @ 23:19:58 #214
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220432102
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:14 schreef oheng het volgende:

[..]
Jij denkt dat Rybar het verkeerd heeft met het toegeven van russisch verlies van grondgebied????

Rybar!
Of hij heeft het verkeerd bij het toekennen van de verovering. Bij deepstate heeft Primorkse altijd aan de rand van het grijze gebied gelegen:
https://deepstatemap.live/en#10/47.5825472/35.5421448
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220432183
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Of hij heeft het verkeerd bij het toekennen van de verovering. Bij deepstate heeft Primorkse altijd aan de rand van het grijze gebied gelegen:
https://deepstatemap.live/en#10/47.5825472/35.5421448
Deepstate is een stuk conservatiever wat dat betreft, en ook wat meer correct daardoor. Rusland heeft voor heel lange tijd veel infantrie gehad in dat gebied en oekraine had zich dar redelijk teruggetroken. Maar Prymorsk was geen dorp waar de russen echt controle over hadden, vooral een dorp waar ze kwamen om t sterven zogezegd. En nu andersom een beetje hetzelfde Oekraine is weer terug in Prymorske en Stepnohirsk, maar nog zeker geen controle. Oekraine heeft niet genoeg infanterie om snel alle kelders en loopgraven her en der te "clearen" dat zal nog wel even duren en misschien pakt rusland weer het initiatief terug in die tijd.
pi_220432305
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:44 schreef Spablauw214 het volgende:
O de VS wil alleen nog maar veiligheidsgaranties geven als Oekraïne de gehele Donbas afstaat. Waarom zou Poetin nog doorvechten. Witkoff en Kushner willen het hem zo geven :')
Terwijl de veiligheidsgaranties al waren afgesproken. Smerige manier van deals maken.
  donderdag 26 maart 2026 @ 00:56:49 #217
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220432353
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
ok, en de russen die krijgen nu de 18 eeuw, door het internet af te sluiten ?/

niemand meer die dingen over Poetin kan posten met fotos van dode russen

ik vrees voor Rusland dat het nooit meer zal worden zoals het was , zolang Putin en zijn familie daar de baas is, ook het vrije Internet komt nooit meer terug

Het zal een soort internet worden net als in Noord Korea, met voortdurend controle op je toetsenbord producten en overal het gezicht van Putin
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 26-03-2026 01:15:54 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 04:27:40 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220432569
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik moet alles na aflevering 1 nog zien, maar dan moet je abbo nemen op videoland :r
Maar heb het gevoel dat ze alle ruimte kregen om te interviewen, al lijkt het erop dat sommige geïnterviewden liever zich niet uitspraken tegen de oorlogsinspanningen van het Kremlin.
Je krijgt wel een inkijkje in de Russische ziel.
Lijkt er niet op

Ze zeggen het nagenoeg allemaal letterlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220432643
quote:

[..]
Het is een bizarre geschiedenis, maar in één opzicht ook heel overzichtelijk.
Vanaf Ivan de Verschrikkelijke kennen de mensen daar inderdaad eigenlijk niets anders dan onderdrukking door dictatoriale leiders. Ze weten niet anders meer.

Ik heb deze link al vaker geplaatst; een artikel uit The Guardian van 2022, toen de oorlog in Oekraïne net was uitgebroken... gelukkig eindigt het met een hoopvolle verwachting (waar we helaas nog steeds op wachten):

https://www.theguardian.c(...)russia-ukraine-power
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220432645
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik moet alles na aflevering 1 nog zien, maar dan moet je abbo nemen op videoland :r
Maar heb het gevoel dat ze alle ruimte kregen om te interviewen, al lijkt het erop dat sommige geïnterviewden liever zich niet uitspraken tegen de oorlogsinspanningen van het Kremlin.
Je krijgt wel een inkijkje in de Russische ziel.
Waarom niet denk je?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')