abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2026 @ 10:44:19 #26
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220411285
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 10:37 schreef Perrin het volgende:
Zware aanval zo te zien.

[ x ]
Goed zo.
Jammer dat die laatste niet helemaal zichtbaar werd. Dat was een heule beste.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220411425
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 10:01 schreef Idisrom het volgende:

[..]
27 miljoen doden aan SU-zijde is niet hetzelfde als 27 miljoen gesneuvelde soldaten.
Hitler was bezig daar Lebensraum voor de Duitsers te maken. In percentages zijn de Joden de grootste slachtoffers van de Holocaust, maar in aantallen de Sovjetburgers en gevangen genomen Sovjetsoldaten.

Volgens HistoryLegends zijn er nu aan beide kanten (Oekraďense kant en Russische kant) cumulatief zo'n 180.000 doden en vermisten (KIA's en MIA's). Pas na de oorlog kun je een echte inventarisatie maken.
History legends is een pro-Russisch juichaapje. De man claimt militair historicus te zijn maar dat blijkt nergens uit.
pi_220411463
Mij ook een raadsel waarom je zijn indicaties enige waarde toe zou dichten.

Maar goed, van posters die lekker meedijnzen met propaganda als ware rus de donbas heeft "gered" van oekrainse agressie hoef je niet veel te verwachten.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220411501
De dagelijkse kranten. Dit keer zelfs met kritiek over o.a. de internet situatie.
Bekijk deze YouTube-video
  maandag 23 maart 2026 @ 11:58:52 #30
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220411688
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
History legends is een pro-Russisch juichaapje. De man claimt militair historicus te zijn maar dat blijkt nergens uit.
Of passen de claims van deze historicus niet in jouw straatje? Zou het niet zo kunnen zijn dat de aantallen slachtoffers aan Russische zijn schromelijk zijn overdreven ten faveure om het "Oekrainse moraal" hoog te houden en de Europese bevolking (de financiers) gecommitteerd te houden.

Denk er eens over na.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 12:02:29 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220411710
Onzin natuurlijk

De Russen zelf spreken al over meer dan 200.000 bevestigde doden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220411793
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Of passen de claims van deze historicus niet in jouw straatje? Zou het niet zo kunnen zijn dat de aantallen slachtoffers aan Russische zijn schromelijk zijn overdreven ten faveure om het "Oekrainse moraal" hoog te houden en de Europese bevolking (de financiers) gecommitteerd te houden.

Denk er eens over na.
Hij is geen historicus, en hij probeert wanhopig zijn echte nationaliteit en affiniteit te verbergen, namelijk die van een nationalistische servier.
Hoe noemen we iemand die zich anders voor dan wie hij werkelijk is?
Dit in sterk contrast met de bloggers van de andere kant, die open zijn over aan welke kant ze staan. Het contrast is schrijnend.

Enfin, St. Petersburg olie terminal is flink geraakt. Ik neem aan dat dat hier is (FIRMS)
Bekijk deze YouTube-video
pi_220411861
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Of passen de claims van deze historicus niet in jouw straatje? Zou het niet zo kunnen zijn dat de aantallen slachtoffers aan Russische zijn schromelijk zijn overdreven ten faveure om het "Oekrainse moraal" hoog te houden en de Europese bevolking (de financiers) gecommitteerd te houden.

Denk er eens over na.
Het is geen historicus maar iemand die in een legerpakje onzin loopt te reutelen, voorzien van hysterische clickbait-thumbnails en dito titels om nog financieel een slaatje te slaan uit andermans ellende.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:22:18 #34
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220411902
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is geen historicus maar iemand die in een legerpakje onzin loopt te reutelen, voorzien van hysterische clickbait-thumbnails en dito titels om nog financieel een slaatje te slaan uit andermans ellende.
Kan. Ik ken'm niet. Dus weet niet of het wel of niet betrouwbaar is. 180k doden lijkt mij gezien de doorlooptijd van deze oorlog weinig. Hoe gruwelijk dat ook klinkt. Want 180.000 levens is héél veel.

Ik wilde alleen wederom gezegd hebben dat de cijfers zoals die ons bereiken en de toelichting daarop vaak veel te rooskleurig zijn vanuit het Oekraďens perspectief.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220411955
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kan. Ik ken'm niet. Dus weet niet of het wel of niet betrouwbaar is.
Daarom gebruik je hem ook als bron. Lekker bezig weer php.
pi_220412026
quote:
Hongarije lekte uit EU-toppen rechtstreeks naar Moskou, zegt Amerikaanse krant
Hongarije heeft jarenlang gevoelige informatie uit besloten EU-toppen rechtstreeks doorgespeeld aan Rusland. Terwijl Europese leiders dachten in vertrouwen te spreken, zat Moskou volgens een Europese functionaris vrijwel letterlijk mee aan tafel, zo schrijft de Amerikaanse krant The Washington Post.

Tijdens schorsingen en koffiepauzes van ministeriële raden en EU-toppen, momenten waarop diplomaten doorgaans ruggespraak houden met hun eigen regeringsleiders of strategische adviseurs, bleek de Hongaarse minister van Buitenlandse Zaken Péter Szijjártó routinematig telefonisch contact te zoeken met zijn Russische ambtgenoot Sergej Lavrov.

Tijdens deze gesprekken informeerde hij het Kremlin volgens de krant over het verloop van de discussies, de politieke breuklijnen tussen de Europese lidstaten en de mogelijke compromissen met betrekking tot sancties en steun aan Oekraďne.

Naast de mondelinge briefings via Szijjártó – die sinds de Russische invasie van Oekraďne al zestien keer officieel naar Moskou afreisde – was de spionage ook digitaal.

Brussel wil niet reageren
Ferenc Frész, voormalig directeur van de Hongaarse Cyber Defence Service, bevestigt dat Russische staatshackers jarenlang via gecompromitteerde netwerken van het Hongaarse ministerie van Buitenlandse Zaken konden meelezen. De overheid verzweeg deze aanvallen en verzuimde de digitale deuren te sluiten.

In Brussel wil niemand officieel op de beschuldigingen reageren: premier Viktor Orbán zou beschuldigingen van EU-functionarissen kunnen gebruiken in zijn campagne voor de verkiezingen van 12 april.
https://www.ad.nl/buitenl(...)anse-krant~abc2946b/
Kan Orbán hiervoor niet berecht worden?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220412131
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Kan Orbán hiervoor niet berecht worden?
Lijkt mij op zijn minst reden om Hongarije voorlopig volledig te schorsen en alle subsidies stop te zetten. Wanneer ze intern hun verraad hebben opgelost en ze kunnen dit bewijzen en de schuldigen zijn berecht dan kunnen ze een verzoek indienen om die beslissing te herzien.

Het kan niet zo zijn dat we worden verraden, daarnaast laten we Slowakije ook eens doorlichten.
pi_220412322
Ach jeej. Rus dametje die de huidige situatie ondertussen vergelijkt met de jaren 90.

Maar er is hier altijd iemand die graag vertelt wat een fantastische prestatie het wel niet was van z'n favoriete Sterke Man dat hij het land uit het slob had getrokken.

Blijkbaar gaan ze gewoon weer terug.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220412392
quote:
19s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:49 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Lijkt mij op zijn minst reden om Hongarije voorlopig volledig te schorsen en alle subsidies stop te zetten. Wanneer ze intern hun verraad hebben opgelost en ze kunnen dit bewijzen en de schuldigen zijn berecht dan kunnen ze een verzoek indienen om die beslissing te herzien.

Het kan niet zo zijn dat we worden verraden, daarnaast laten we Slowakije ook eens doorlichten.
De EU heeft veel scherpere en grotere tanden nodig.

WMB richten ze hun eigen politie op en vallen ze die bende binnen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220412472
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
De EU heeft veel scherpere en grotere tanden nodig.

WMB richten ze hun eigen politie op en vallen ze die bende binnen.
Voor mij gewoon over de hele linie gezien zou ik het al een goede eerste stap vinden dat we stoppen met het subsidiëren van onze eigen ondergang. :P Gaan we daarna wel kijken wat en wie we nog moeten binnenvallen.
  maandag 23 maart 2026 @ 13:54:37 #41
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412510
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:20 schreef ExTec het volgende:
Ach jeej. Rus dametje die de huidige situatie ondertussen vergelijkt met de jaren 90.

Maar er is hier altijd iemand die graag vertelt wat een fantastische prestatie het wel niet was van z'n favoriete Sterke Man dat hij het land uit het slob had getrokken.

Blijkbaar gaan ze gewoon weer terug.

[ x ]
Dat worden een hoop kopjes thee bij hoge ramen de aankomende tijd met die hoeveelheid kritiek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220412513
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is op Deepstatemap en Liveuamap dan ook nooit rood gebied geweest... Ze zitten er wel een beetje tegenaan ondertussen maar is niet door de Russen bezet gebied geweest.
Beetje half grijs gebied, maar nu niet meer:

twitter


Wat russen die soms een kelder inlopen.
pi_220412520
twitter
pi_220412529
twitter


twitter


quote:
•The Tor-M1 air defense system destroyed by the Birds of the 9th Battalion "Kairos" of the 414th Brigade "Magyar Birds" in Donetsk Oblast. This is the 27th enemy air defense system destroyed by the SBS between March 1 and 23.

Among the sensitive targets hit by the pilots of the 9th Battalion "Kairos" of the 414th Brigade "Magyar Birds" last night were:

•‼️The Shahed UAV hub in Donetsk (fire show in the video, total destruction);
•‼️The main server of telecommunications operators in Donetsk, where fiber-optic
communication lines converge;
•A chlorpyrifos chemical weapons workshop in Avdiivka;
•Two MTZ warehouses in the temporarily occupied territories of Donetsk Oblast.

•‼️Negative refueling at Stanitsa Luganskaya is still ongoing, and fuel and other fuel reserves have been loaded into the SBS drones under the guidance of colleagues from the Security Service of Ukraine.

•The Nebe-U radar was shot down by pilots of the 413th Reconnaissance Battalion of the Unmanned Aerial Systems Forces in the vicinity of the Bryansk settlement in the swamps of the Russian Federation. This is the 28th enemy air defense system destroyed by the SBS drones between March 1 and 23.
Front-strike weapons with 5-11 kg and middle-strike FP-1 and 2 Ukrainian-made with 60 and 105 kg are being used. Enjoy your meal.

Today, the SBS drones also distinguished themselves in the depth of the enemy's territory, in a joint operation with other Deep Strike Forces of the SOU:
•The "Transneft - Primorsk port" oil terminal (PRIMORSK, Leningrad Oblast, Russian Federation)
•The "Bashneft-UfaNeftekhim" oil refinery (UFA, Republic of Bashkortostan, Russian Federation) - 1 OC of the Unmanned Aerial Systems Forces,
as announced by the General Staff of the Armed Forces of Ukraine.
[
  FOK!Fotograaf maandag 23 maart 2026 @ 13:58:19 #45
364681 over_hedge
pi_220412535
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:20 schreef ExTec het volgende:
Ach jeej. Rus dametje die de huidige situatie ondertussen vergelijkt met de jaren 90.

Maar er is hier altijd iemand die graag vertelt wat een fantastische prestatie het wel niet was van z'n favoriete Sterke Man dat hij het land uit het slob had getrokken.

Blijkbaar gaan ze gewoon weer terug.

[ x ]
Ze weet nog de jaren 90? in 91 viel het om. Hoe oud zal ze zijn. Jaar of 35? Geloof er geen reet van dat ze het bewust mee gemaakt heeft de dingen waar ze over praat :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220412575
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:58 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ze weet nog de jaren 90? in 91 viel het om. Hoe oud zal ze zijn. Jaar of 35? Geloof er geen reet van dat ze het bewust mee gemaakt heeft de dingen waar ze over praat :P
Je bent een Vlogger of je bent het niet.....


Maar de beschrijvingen vooral die toegevoegde tekst + de acties wie de overheid neemt, is het prima te concluderen dat de situatie binnen rusland extreem aan het koken.

Die tekst geeft wat mij betreft een prima beeld. 'wij geloofden poetin, maar wat wij nu zien is comPlete corruptie (want macht corrumpeert).


PS ik ben ook erg benieuwd waar de jonge Oekrainers enzo zijn gebleven die niet direct pro Poetin zijn uit de bezette gebieden.

Ergens ben ik bang dat er misschien een waarheid boven tafel komt wat de hele geschiedenis weer doet definiëren.
  maandag 23 maart 2026 @ 14:06:41 #47
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220412576
Die long range strike capability van de Oekraïners is geen kattenpis. Ze komen ver en het zijn flinke explosies.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220412731
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:20 schreef ExTec het volgende:
Ach jeej. Rus dametje die de huidige situatie ondertussen vergelijkt met de jaren 90.

Maar er is hier altijd iemand die graag vertelt wat een fantastische prestatie het wel niet was van z'n favoriete Sterke Man dat hij het land uit het slob had getrokken.

Blijkbaar gaan ze gewoon weer terug.

[ x ]
Geen zorgen, putin heeft de oplossing:

RIA: Putin ordered the return of the Russian economy to sustainable growth.
Opgelost, slotje.
pi_220412732
De Russen krijgen een pak slaag. Ze voeren een aanval uit met 500+ troepen en verliezen 405 manschappen.

Zou wel vet zijn als de Oekraďners hun oorlog nog verder kunnen automatiseren en zo nog minder manschappen hoeven in te zetten. Dat ze bijvoorbeeld posities overnemen van vluchtende Russen en het veilig genoeg maken zodat Oekraďnse soldaten kunnen arriveren. Zou mooi zijn als drones nadat een positie verlaten is op afstand bedienbare machinegeweren droppen en opstellen zodat de positie op afstand verdedigd kan worden. Ofdat de FPV's daar wachten. Als een Rus nadert dan gelijk toeslaat.


twitter
pi_220412749
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:32 schreef oheng het volgende:

[..]
Geen zorgen, putin heeft de oplossing:

RIA: Putin ordered the return of the Russian economy to sustainable growth.
Opgelost, slotje.
Ja, we mogen blij zijn dat de zon elke dag op mag komen, van putin. Anders zaten we in de problemen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')