abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220401500
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:30 schreef cosmosis het volgende:
Pfff het is onmogelijk voor Trump om Israel alleen achter te laten...er is bijna geen andere mogelijkheid dan de laarzen voor eind maart op Kharg te deponeren....Benieuwd wat TACO nog gaat bedenken of dat hij allout gaat de narcist dat het is

Maar wat bereikt de VS als ze Kharg innemen?
pi_220401504
Dit is allemaal zo zinloos, alleen de brokers spinnen garen met de oorlogsindustrie. :(
  zaterdag 21 maart 2026 @ 22:34:31 #178
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220401505
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:20 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Is dit niet in strijd met het Internationaal Recht?
Nee, dat gaat pas in werking als Israël en VS terugslaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220401513
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat gaat pas in werking als Israël en VS terugslaan.
Hardop gelachen.
  VIVA zaterdag 21 maart 2026 @ 22:35:25 #180
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220401516
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Aanvallende raketten, zeker voor gronddoelen, zijn vele malen eenvoudiger te maken dan onderscheppingsraketten. Die eerste hebben alleen een inertiesensor nodig om hun positie te bepalen (een chipje van een paar kwartjes). Of misschien een GPS sensor (ook zo iets). Verder een microcontroller en een paar servo's. En wat chemicaliën voor een vaste brandstof raket (een vuurpijl). Of een tweetakt motortje voor de drones.

Als je zo'n ding wilt onderscheppen, wordt het ingewikkeld. Zo'n raket is klein, snel en wendbaar. Een drone is alleen klein en wendbaar. En die dingen hebben een vliegprofiel: ze beginnen meestal met een soort van paraboolbaan, om de afstand te maximaliseren. Als ze boven vijandelijk gebied komen, gaan ze heel laag vliegen en enigszins zigzaggen. De slimmere raketten gaan zelfstandig het doelwit zoeken als ze in de buurt zijn, via radar of met een camera. En als ze dan het doelwit gevonden hebben, duiken ze er op.

Om dat te kunnen onderscheppen heb je dus minimaal een raket nodig die snel en wendbaarder is en een klein doel kan raken dat ontwijkende bewegingen uitvoert. Dus meestal met een radar en/of een IR detector en steeds vaker ook met een camera.

De aanvallende raketten doen het laatste deel van het traject meestal in vrije val, terwijl een onderscheppende raket dan zijn motor aan moet zetten. Dus die heeft minimaal ook een motor op vloeibare brandstof nodig, wat het een heel stuk duurder en complexer maakt. Zeker vergeleken met die drones die een tweetaktmotortje gebruiken.

Kortom, aanvalsraketten en drones, zeker voor vaste gronddoelen zijn simpel en goedkoop, de raketten om ze uit de lucht te schieten zijn complex en duur.
Zeer interessant! Daarom is de opgedane ervaring door Oekraine van onschatbare waarde...Als de oranje narcistische pompoen dat nou eens zou erkennen, zou dat helpen aan elk discutabel front momenteel....
What lies behind makes no sense in my mind
  zaterdag 21 maart 2026 @ 22:36:27 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220401524
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:35 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Zeer interessant! Daarom is de opgedane ervaring door Oekraine van onschatbare waarde...Als de oranje narcistische pompoen dat nou eens zou erkennen, zou dat helpen aan elk discutabel front momenteel....
Je kunt natuurlijk ook gewoon de naam van de politicus in kwestie gebruiken, Trump.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220401532
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dan staan er "boots on the ground". Verder niks, volgens mij.
pi_220401533
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon de naam van de politicus in kwestie gebruiken, Trump.
Idd, nergens voor nodig om pompoenen te beledigen
"You can call me Susan if it makes you happy"
  VIVA zaterdag 21 maart 2026 @ 22:37:44 #184
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220401534
quote:

[..]
Een win claimen in een oorlog waar alleen maar verliezers zijn vermoed ik....Ik snap ook de logica er niet van....Kharg bezetten zorgt niet ineens controle over de olie. Die moet toch eerst van het vaste land komen...
pi_220401540
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 21:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik denk dat het tijd wordt voor Israël en de VS om de oorlog te stoppen en zich terug te trekken.

Diplomatie moet het verder maar oplossen, dit escaleert zo alleen maar.

Onschuldige burgers worden het slachtoffer.
Wie betaalt die schade eigenlijk? In Nederland is dat expliciet uitgesloten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  VIVA zaterdag 21 maart 2026 @ 22:39:53 #186
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220401549
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geeft iets meer lading over het onderwerp ;) Sorry als ik je neutraliteit ten grabbel gooi
pi_220401551
quote:

[..]
Je kunt het even bezetten. Maar behouden is een andere vraag als Iran drones kunnen blijven gebruiken.

Onderstaand op het oog vreemd figuur, maar diende in SF mbt Koerden etc. en als ik het goed begrepen heb heeft deels oefening meegemaakt met de unit die nu zou worden ingezet voor Kharg.
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherni op 21-03-2026 22:50:04 ]
pi_220401559
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:35 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Ja. Het is zelfs nog wat ingewikkelder. Als je een bewegend doelwit wilt raken, dan heb je een radar nodig die het kan zien (meestal in een radarvliegtuig, of mogelijk een schip) en moet je contact kunnen opnemen met de raket om hem naar de nieuwe locatie van het doelwit te kunnen sturen. Voor een olietanker is dat niet nodig. Voor een oorlogschip wordt dat al wat belangrijker, afhankelijk van de afstand die de raket af moet leggen. Om een raket van een afstand van meer dan een paar kilometer uit de lucht te kunnen schieten is dat essentieel.
pi_220401566
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:25 schreef HowardRoark het volgende:
En dan heb je ook nog Israëlische Arabieren die niet altijd goede toegang hebben tot een schuilkelder omdat die er in veel Arabische dorpen te weinig zijn.
En hoe zou dat komen, dat er in Arabische dorpen te weinig schuilkelders zijn?
pi_220401572
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:42 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En hoe zou dat komen, dat er in Arabische dorpen te weinig schuilkelders zijn?
Nooit naar de bekende weg vragen, hoor.
  VIVA zaterdag 21 maart 2026 @ 22:46:27 #191
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220401597
Benieuwd of Trump uiteindelijk de keutel intrekt en de wrok tegen Zelensky laat varen.....Het is toch de enige manier om zowel Oekraine alswel de rest van de wereld enigzins te betrekken bij het Iran debacle....Beide oorlogen beginnen aardig verstrengeld te raken...

twitter
pi_220401599
HowardRoark en ik zijn de mensen (en nog een paar) die het allemaal nog scherp zien en we hebben beiden een meer dan uitstekende radar van goed en fout, geschiedkundig op de hoogte zijn en niet trappen in islamitische propaganda, mijn zeldzame complimenten voor zijn rustige heldere uiteenzettingen en polemiek, een baken van geduldige beschaving is die man, iedereen zou hem aandachtig moeten lezen en leren wat het is om een goed beschaafd mens te worden.

Erudiet gedrag.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 22:47:36 #193
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220401604
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:39 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Geeft iets meer lading over het onderwerp ;) Sorry als ik je neutraliteit ten grabbel gooi
Mja, het is in het algemeen nogal vrij infantiel als er de hele tijd denigrerende naamsverbasteringen nodig zijn voor politici.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 22:48:29 #194
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220401612
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:46 schreef UitStraling het volgende:
HowardRoark en ik zijn de mensen (en nog een paar) die het allemaal nog scherp zien en we hebben beiden een meer dan uitstekende radar van goed en fout, geschiedkundig op de hoogte zijn en niet trappen in islamitische propaganda, mijn zeldzame complimenten voor zijn rustige heldere uiteenzettingen en polemiek, een baken van geduldige beschaving is die man, iedereen zou hem aandachtig moeten lezen en leren wat het is om een goed beschaafd mens te worden.

Erudiet gedrag.
Huilen dan.
pi_220401620
quote:

Erudiet gedrag.
Ok man! Jullie worden gehoord.
  VIVA zaterdag 21 maart 2026 @ 22:51:03 #196
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220401627
quote:

Erudiet gedrag.
Bekijk deze YouTube-video

We're living in a jungle....Decide for yourself who the Gorilla is....
  VIVA zaterdag 21 maart 2026 @ 22:52:56 #197
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220401639
So much win for democracy...

twitter
pi_220401644
quote:
85s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:52 schreef cosmosis het volgende:
So much win for democracy...

[ x ]
Die duimpjes.
pi_220401655
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Die duimpjes.
Goed eej! Alles voor de democratie!
pi_220401657
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 22:30 schreef cosmosis het volgende:
Pfff het is onmogelijk voor Trump om Israel alleen achter te laten...er is bijna geen andere mogelijkheid dan de laarzen voor eind maart op Kharg te deponeren....Benieuwd wat TACO nog gaat bedenken of dat hij allout gaat de narcist dat het is

[ x ]
Wordt spannend inderdaad. Wil hij bloed door Wall Street zien stromen of kiest hij voor Israël?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')