Nee, dat is de feiten verdraaien. Iraniėrs waren al lang en breed de straat opgegaan voordat ze Trump om hulp vroegen. Toen moest Trump alles nog voorbereiden zoals de vliegdekschepen naar Iran laten varen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat verkondigde hij zelf. Hij zou de demonstrerende Iraniėrs wel even te hulp schieten. Die mensen rekenden op zijn steun, die ondanks alle grote woorden dus niet kwam. Gevolg: duizenden doden Iraniėrs.
Die islamofascisten slachten al 47 jaar Iraniėrs af. Maar laten we vooral blijven praten en theedrinken.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat verkondigde hij zelf. Hij zou de demonstrerende Iraniėrs wel even te hulp schieten. Die mensen rekenden op zijn steun, die ondanks alle grote woorden dus niet kwam. Gevolg: duizenden doden Iraniėrs.
Ja, dat kunnen de mensen ook. Er zijn wel meer 'barre tijden' geweest.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De wereld wel ja. Kunnen de mensen dat ook?
Zo ja, waar maken we ons dan druk over?
Klopt Iran betrekt de rest van de planeet bij deze oorlog!quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat probleem ligt toch echt bij het Iraanse regime. Wellicht was het niet zo verstanding om decennialang het Midden-Oosten te ontwrichten en een paar weken terug nog tienduizenden van de eigen burgers af te slachten terwijl men aan ballistische raketten werkt en kernwapens en tussendoor nog even dissidenten probeert te liquideren, waaronder in Nederland.
Zo een regime is kwaadaardig en dient aangepakt te worden.
Misschien ben je het vergeten. Maar ze gingen de straat op tegen Khomeini. Khomeini is dood. "Lang leven Khomeini 2.0"quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:16 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee, dat is de feiten verdraaien. Iraniėrs waren al lang en breed de straat opgegaan voordat ze Trump om hulp vroegen. Toen moest Trump alles nog voorbereiden zoals de vliegdekschepen naar Iran laten varen.
Dat ontken ik ook niet. Net als dat je ook niet kan ontkennen dat Trump wederom weer veeeeel te hoog van de toren aan het blazen was over het te hulp schieten van deze mensen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:16 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee, dat is de feiten verdraaien. Iraniėrs waren al lang en breed de straat opgegaan voordat ze Trump om hulp vroegen. Toen moest Trump alles nog voorbereiden zoals de vliegdekschepen naar Iran laten varen.
De VS beloofde steun en toen trok Iran de stekker uit het internet zodat ze er vrij op los konden moorden waardoor De protesten de kop in werden gedruk, nu ook als je de straat op gaat word je neer geknalt, en internet ligt er nog steeds uit sommigen hebben een omweg gevonden maar dit is erg duur en dat is de hele reden van de protesten niemand kan dit betalen!quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:16 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat dergelijke massale bombardementen zoals we die de afgelopen weken hebben gezien, mensen zouden verenigen zag echt helemaal niemand aankomen nee.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:18 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Misschien ben je het vergeten. Maar ze gingen de straat op tegen Khomeini. Khomeini is dood. "Lang leven Khomeini 2.0"
Dat was hij niet. Trump wilde Iran eerst nog de mogelijkheid geven om het regime te laten verdwijnen en het atoomprogramma op te geven. Men was dus nog in onderhandeling.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Net als dat je ook niet kan ontkennen dat Trump wederom weer veeeeel te hoog van de toren aan het blazen was over het te hulp schieten van deze mensen.
Dat atoomprogramma wat ze vorig jaar al helemaal vernietigd hadden? Of blies hij toen ook weer veel te hoog van de toren?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:21 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat was hij niet. Trump wilde Iran eerst nog de mogelijkheid geven om het regime te laten verdwijnen en het atoomprogramma op te geven. Men was dus nog in onderhandeling.
Wie zijn die gewone mensen en als die nu aan de macht zijn, waarom is er dan oorlog? Oorlog voelt niet echt aan als vrijheid.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 08:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De gewone mensen, die graag in vrijheid leven.
De sluiting van Hormuz is al decennia lang thema van discussie. Daarmee is ruimschoots gedreigd. Dat krijg je met volatiele regimes.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Om de één of andere reden was de straat van Hormuz een paar weken nog gewoon open inderdaad. Is er misschien wat gebeurd dat de sluiting daarvan daar een reactie op is?![]()
En er dan geen plan voor hebben als je aanvalt.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De sluiting van Hormuz is al decennia lang thema van discussie. Daarmee is ruimschoots gedreigd. Dat krijg je met volatiele regimes.
Niet zolang ik leef. Ja, wel voor de vrouw uiteraard, maar dat is hier niet van belang.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:17 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen de mensen ook. Er zijn wel meer 'barre tijden' geweest.
Daar is nu al helemaal geen sprake van.
Dit topic gaat over de oorlog in Iran, niet over het beleid van Jetten in Nederland.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De hele (westerse) wereld is op dit moment off topic.
Wat gek dan dat Iran dat doet als je bommen op Iran gooit he. En dat Iran dat daarvoor nooit heeft gedaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De sluiting van Hormuz is al decennia lang thema van discussie. Daarmee is ruimschoots gedreigd. Dat krijg je met volatiele regimes.
Okee, Nederland staat hier dus buiten.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de oorlog in Iran, niet over het beleid van Jetten in Nederland.
Als je anno 2026 nog steeds fossiele brandstof nodig hebt, ben je er zelf ook debet aan.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet zolang ik leef. Ja, wel voor de vrouw uiteraard, maar dat is hier niet van belang.
Wat vind jij van al die klagers die zeuren over de hoge brandstofprijzen voor hun ootootje?
Deze 'barre' tijden zijn gunstig voor een handjevol geldwolven, jij en ik en de rest van het klootjesvolk mogen de volle mep betalen.
'En ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef precies zoals het was.'
Dat is ook een manier van laten zien dat je niet goed hebt gelezen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, Nederland staat hier dus buiten.
Er was nog verrijkt uranium aanwezig in Iran.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat atoomprogramma wat ze vorig jaar al helemaal vernietigd hadden? Of blies hij toen ook weer veel te hoog van de toren?
Ik vind het wel bijzonder. De NAVO is schuldig in de zaak Rusland, waardoor die arme Putin wel moest aanvallen. Ze zouden uitbreiden en zich bemoeien met landen buiten de NAVO. Althans, dat zeggen sommige users. Ben ik nu gek of zijn het nu precies diezelfde users die nu ineens eisen dat de NAVO zich gaat bemoeien met de zaak Iran?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En er dan geen plan voor hebben als je aanvalt.
Ik denk dat je heel dichtbij de kern komt. Trump is de fuik, maar die zit zelf ook in een fuik.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het wel bijzonder. De NAVO is schuldig in de zaak Rusland, waardoor die arme Putin wel moest aanvallen. Ze zouden uitbreiden en zich bemoeien met landen buiten de NAVO. Althans, dat zeggen sommige users. Ben ik nu gek of zijn het nu precies diezelfde users die nu ineens eisen dat de NAVO zich gaat bemoeien met de zaak Iran?
Het lijkt er op dat Trump zich door dezelfde fuik laat informeren als sommige users. Of Trump is de fuik.
Ik heb geen auto, heb ook geen rijbewijs. Ben een vrouw en dus te stom voor een rijbewijs.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je anno 2026 nog steeds fossiele brandstof nodig hebt, ben je er zelf ook debet aan.
Jij wilt dus beweren dat de aanvallen van Iran op buurlanden ook hadden plaatsgevonden als de VS en Israėl Iran niet hadden aangevallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heerlijk simpel in de wedstrijd zitten.
Aanvallen op naburige civiele/energetische infrastructuur want Trump.
Het is blijk van een kwaadaardige tumor in de vorm van een relifundamentische moslimdictatuur.
Maar TRUmP!11°
Wat voor plan heb je voor een onvermijdelijke actie? Kwaadaardigheid maar gewoon ongestoord hun gang laten gaan?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het "plan" was dat alles zo snel zou gaan dat daar gewn rekening mee gehouden zou hoeven te worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan zal je moeten besparen op andere zaken ofwel je uitgavenpatroon aanpassen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet zolang ik leef. Ja, wel voor de vrouw uiteraard, maar dat is hier niet van belang.
Wat vind jij van al die klagers die zeuren over de hoge brandstofprijzen voor hun ootootje?
Deze 'barre' tijden zijn gunstig voor een handjevol geldwolven, jij en ik en de rest van het klootjesvolk mogen de volle mep betalen.
'En ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef precies zoals het was.'
Waarom moet Nederland een homogeen geheel worden?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt.
Bekijk deze YouTube-video
Nederland in een notedop.
Hoe moet dit ooit een homogeen geheel worden als ik dit beweer en mijn buurman het tegenovergestelde?
Om het maar niet te hebben over de Nederlandse bureaucratie?
Simpel voorbeeld: toen ik nog werkte zat mijn werkgever (een hele sympathieke man die net zo hard meewerkte als de rest) voortdurend met zijn handen in het haar vanwege allerlei suffe regeltjes.
Niet gek. Maar niet onverwacht.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat gek dan dat Iran dat doet als je bommen op Iran gooit he. En dat Iran dat daarvoor nooit heeft gedaan.
Dat volgt er niet uit. De VS heeft in dit geval gewoon geen enkel plan gehad voor de straat omdat ze dachten dat het niet nodig zou zijn. Da's arrogant en incompetent, exact zoals Trump en co zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat voor plan heb je voor een onvermijdelijke actie? Kwaadaardigheid maar gewoon ongestoord hun gang laten gaan?
Een tumor moet je niet aanpakken. Straks raak je gezond weefsel.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij wilt dus beweren dat de aanvallen van Iran op buurlanden ook hadden plaatsgevonden als de VS en Israėl Iran niet hadden aangevallen.
Ik vind het een bijzondere...
Of had je gedacht dat het Iraanse regime stilletjes had afgewacht totdat de VS en Israėl ermee klaar waren.
Ik vind het getuigen van buitengewone naļviteit.
En dat Maga gejank begint ook saai te worden.
Kortom, de huidige problemen worden dus veroorzaakt door mannen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat je heel dichtbij de kern komt. Trump is de fuik, maar die zit zelf ook in een fuik.
Als je geen plan hebt is dat inderdaad de uitkomst.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat voor plan heb je voor een onvermijdelijke actie? Kwaadaardigheid maar gewoon ongestoord hun gang laten gaan?
Meer oorlog is meer geld naar defensie. Niet alleen in de VS, maar alle landen moeten het ergens vandaan halen (uit de VS). En meer business voor defensie is weer meer geld in de zakken van de machthebbenden.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het "plan" was dat alles zo snel zou gaan dat daar gewn rekening mee gehouden zou hoeven te worden.
En ik vermoed ook dat hordes planners en analisten in bv Washington daar zeker wel over nadachten, maar dat die zijn weggewuifd door Trump en zijn dronken maatje Hegseth want MURICA YEAH GREATEST MILITARY ON EARTH YEAH MAGA.
Dat is een heel ingewikkelde manier om te zeggen dat sommige users - 90% schat ik - maar wat blaten.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het wel bijzonder. De NAVO is schuldig in de zaak Rusland, waardoor die arme Putin wel moest aanvallen. Ze zouden uitbreiden en zich bemoeien met landen buiten de NAVO. Althans, dat zeggen sommige users. Ben ik nu gek of zijn het nu precies diezelfde users die nu ineens eisen dat de NAVO zich gaat bemoeien met de zaak Iran?
Het lijkt er op dat Trump zich door dezelfde fuik laat informeren als sommige users. Of Trump is de fuik.
Het regime ver-talibaniseert buiten religieuze structuren om. En daarbij komt dat Iran geografisch grotendeels ook gewoon een soort verlengstuk van het Afghaanse landschap is. Daar kun je heel veel verstoppen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat dergelijke massale bombardementen zoals we die de afgelopen weken hebben gezien, mensen zouden verenigen zag echt helemaal niemand aankomen nee.
Ben jij bereid om je kinderen op te offeren voor het groter doel?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Meer oorlog is meer geld naar defensie. Niet alleen in de VS, maar alle landen moeten het ergens vandaan halen (uit de VS). En meer business voor defensie is weer meer geld in de zakken van de machthebbenden.
Ben jij bereid in een dictatuur te leven waar je kind ook het leger in wordt gejaagd?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ben jij bereid om je kinderen op te offeren voor het groter doel?
Je zegt het alsof het een keuze is. Tegen de tijd dat dit onderwerp ter sprake komt is het niet meer vrijblijvend.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ben jij bereid om je kinderen op te offeren voor het groter doel?
We are the many, they are the few.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je zegt het alsof het een keuze is. Tegen de tijd dat dit onderwerp ter sprake komt is het niet meer vrijblijvend.
Ja, precies. En dankzij de hulp van Amerika is Oekraļne in staat geweest en nog in staat om zich overeind te houden.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:40 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is een heel ingewikkelde manier om te zeggen dat sommige users - 90% schat ik - maar wat blaten.
Alstublieft. Waarom is dit perspectief zo lastig te verkroppen?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:45 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, precies. En dankzij de hulp van Amerika is Oekraļne in staat geweest en nog in staat om zich overeind te houden.
Niet dankzij de hulp van Europese landen. Maar verder bijzaak hoor.
Ook bijzaak dat we Amerika nu laten barsten als Europese landen zijnde terwijl we zelf baat hebben bij een goede afloop van deze oorlog. En ja, Rusland is de oorlog begonnen.
Iran is deze oorlog begonnen door 30.000 demonstranten af te slachten en voortdurend het westen te bedreigen. En 47 jaar repressie van de bevolking enz.
Nee. Daarom heb ik geen kinderen. Omdat toen onze maatschappij dezelfde hardvochtige mentaliteit had.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben jij bereid in een dictatuur te leven waar je kind ook het leger in wordt gejaagd?
Dit is wel een hele rare intrepretatie van de gang van zaken hoor. Laten barsten? Joh, als mijn beste vriend(en) ineens een bar overhoop beginnen te slaan ga ik ze ook niet helpen. Zoek het lekker uit.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:45 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, precies. En dankzij de hulp van Amerika is Oekraļne in staat geweest en nog in staat om zich overeind te houden.
Niet dankzij de hulp van Europese landen. Maar verder bijzaak hoor.
Ook bijzaak dat we Amerika nu laten barsten als Europese landen zijnde terwijl we zelf baat hebben bij een goede afloop van deze oorlog. En ja, Rusland is de oorlog begonnen.
Iran is deze oorlog begonnen door 30.000 demonstranten af te slachten en voortdurend het westen te bedreigen. En 47 jaar repressie van de bevolking enz.
Nogmaals. Allemaal orangemanbad narratief. Prima als jij daarmee alles rechtvaardigt Wantie. Maar het komt nogal als reliewappie over.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je geen plan hebt is dat inderdaad de uitkomst.
Helemaal als je weet dat die actie gaat plaatsvinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |