TS doelt op Nederland. Lees anders even post #2quote:Op zaterdag 21 maart 2026 08:46 schreef mschol het volgende:
iedereen vergeet volgens mij dat het om malta gaat: een eiland van ongv 27 km lang
en de vraagstelling is niet of je in nederland je rijbewijs zou in leveren
post #2 (mening van TS) is irrelevant tot vraagstelling in post #1quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
TS doelt op Nederland. Lees anders even post #2
Probeer eens te rijden zonder rijbewijs, het zal je verbazen maar je merkt er niks van en rijden lukt gewoon.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 11:24 schreef Lenny77 het volgende:
Nee zeker niet, dan geraak ik nergens.
Plus een auto staat voor vrijheid!
Tot ik de boete ervoor moet betalenquote:Op zaterdag 21 maart 2026 11:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Probeer eens te rijden zonder rijbewijs, het zal je verbazen maar je merkt er niks van en rijden lukt gewoon.
Kweenie hoor. Heb hier en daar genoeg berichten gezien van mensen MET rijbewijs die er niks van bakken.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 11:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Probeer eens te rijden zonder rijbewijs, het zal je verbazen maar je merkt er niks van en rijden lukt gewoon.
Het gaat je misschien verbazen, maar in Nederland kun je redelijk goed wegkomen met rijden zonder rijbewijs. Je kunt er inderdaad een behoorlijk hoge boete voor krijgen en zelfs gevangenisstraf, maar het openbaar ministerie hanteert een recidiveregeling waarbij je, als je voor het eerst gepakt wordt, hooguit een boete van zo'n 400 euro krijgt.quote:
Als je 25.000 euro krijgt voor niet rijden en daarna rij je toch, dan denk ik dat je iig die 25.000 euro in mag leveren.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 13:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het gaat je misschien verbazen, maar in Nederland kun je redelijk goed wegkomen met rijden zonder rijbewijs. Je kunt er inderdaad een behoorlijk hoge boete voor krijgen en zelfs gevangenisstraf, maar het openbaar ministerie hanteert een recidiveregeling waarbij je, als je voor het eerst gepakt wordt, hooguit een boete van zo'n 400 euro krijgt.
Volgens de recidiveregeling is sprake van recidive als je binnen vier jaar opnieuw gepakt wordt. Als je dus vier jaar lang niet gepakt wordt en je wordt opnieuw gepakt, dan is het weer alsof het de eerste keer is.
Zolang je niet de aandacht van de politie trekt door opvallend rijgedrag, is de kans dat je gepakt wordt voor rijden zonder rijbewijs ook maar heel gering.
Het risico van rijden zonder rijbewijs is vooral dat je dan ook niet verzekerd bent. Als je zonder rijbewijs toch brokken maakt, moet je dus zelf de schade betalen.
Dat hangt ervan af.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 13:33 schreef Hanca het volgende:
Als je 25.000 euro krijgt voor niet rijden en daarna rij je toch, dan denk ik dat je iig die 25.000 euro in mag leveren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |