Een stappenteller op mobiel is ook niet erg betrouwbaar.quote:Op maandag 23 maart 2026 19:52 schreef 5thencounter het volgende:
Tsja. de stappenteller in mijn mobiel geeft stappen én afstand , die van mijn vrindin ook ...
Als we zogenaamd 10 km gelopen hebben zit er steevast 1½km verschil tussen de afstanden en aantal stappen
of kwijtschelden??? grapjassen, tuurlijk moet dat als min punten opgevoerd worden.quote:Op maandag 23 maart 2026 19:56 schreef Soury het volgende:
Hadden ze gedacht dat die lening voor spek en bonen was?
Ja er staat "ergens" in de software een staplengte ingesteld.. blijkbaar verschillende per apparaatquote:Op maandag 23 maart 2026 19:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Een stappenteller op mobiel is ook niet erg betrouwbaar.
Die van mijn man en mij verschillen ook. Ik maak trouwens kleinere stappen dus is er altijd verschil.quote:Op maandag 23 maart 2026 19:56 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Erger nog, als ik mijn smartwatch erbij omhoud hebben we 3 verschillende waarden
ja je kunt een staplengte instellenquote:Op maandag 23 maart 2026 19:59 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ja er staat "ergens" in de software een staplengte ingesteld.. blijkbaar verschillende per apparaat
Vond melvin in het begin nog wel ok… maar nu.. minste bondgenoot ooit… (die het langer dan 2 dagen volhield Raffie herrineren jullie die nog…quote:
bij die van mij welquote:Op maandag 23 maart 2026 20:02 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Nope, heb ik nergens kunnen vinden in de instellingen
Ja raar..quote:
Dus zo'n ding doet eigenlijk maar watquote:Op maandag 23 maart 2026 20:12 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ja raar..
Ohw.. gevonden![]()
Kort antwoord: de staplengte kun je in de Samsung Health meestal niet handmatig instellen (zeker niet op een telefoon zoals je Samsung A23). De app berekent die automatisch.
Hoe zit dat precies?
Samsung Health berekent je afstand = aantal stappen × geschatte staplengte.
Die staplengte wordt automatisch afgeleid van:
je lengte (in je profiel)
je looptempo / cadans
De app gebruikt sensoren in je telefoon om dit continu te verbeteren.
👉 Daarom vind je geen directe instelling “staplengte aanpassen”.
Ja dat gevoel hadden we alquote:Op maandag 23 maart 2026 20:14 schreef LionHeart het volgende:
[..]
Dus zo'n ding doet eigenlijk maar wat
Je arm heen en weer slingeren werkt ookquote:Op maandag 23 maart 2026 20:23 schreef schetterklep het volgende:
Voor stappen snap ik de stappenteller nog wel maar voor afstand gebruik ik gewoon een app. Walktracker is een een eenvoudige Nederlandse die ook nog gratis is. Werkt gewoon op gps dus vrij nauwkeurig. Maar hier zal er misschien
wel een horloge gepromoot moeten worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |