abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220400077
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 20:05 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Wellicht dan standaard vijf weken.
[..]
Ik bedoelde de opnamedagen. :)
Oh dat staat hier5thencounter in RLS / [SBS6] De Bondgenoten #247 Flirtende Fianca
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 21 maart 2026 @ 20:06:49 #152
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220400080
Het was weer een nietszeggende aflevering op de zaterdag.
pi_220400097
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 20:06 schreef spapaars het volgende:
Nou iig een uitdaging (volledig)
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 21 maart 2026 @ 20:09:02 #154
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_220400104
quote:
Nou ja de Haaien weer lekker in de min geeft te denken voor het meedoen met de nockouts straks, en het Beldillemma voor Fiankie, genoeg spanning ;)
  zaterdag 21 maart 2026 @ 20:11:12 #155
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220400130
Hoe dan ook, Lente ^O^
pi_220400142
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 20:05 schreef Scottie16 het volgende:
Melvin moet eens bij zich zelf ten rade gaan waarom mensen niet graag hem erbij hebben. Ik snap dat het lullig is, maar als hij wat aardiger wordt het ligt best wel aan hem zelf.

Salar is ook veel veranderd, ik zie niet meer de vrolijke Salar, zal het de liefde zijn?
Als Mer weg is ben ik benieuwd of hij weer de oude Salar wordt.
Salar is zo nep als het maar kan
pi_220400228
quote:
Ik kijk nog in de vertraging en kan nu al beamen dat het inderdaad zo is ;( Maar gelukkig kon Chess nog even laten zien dat ze wel heel goed is in elke opdracht te verpesten, ik hoop dat die gaat vertrekken over een week. Misschien dat Melvin nog wel vrijwillig gaat vertrekken. Als ik het goed heb onthouden had hij nog nooit een relatie gehad dus Noah is het meest dichtsbijzijnde waarschijnlijk en meteen verlatingsangst voordat er ook maar iets zou zijn :N
you tokkie to me?
pi_220401002
Nou zowaar eens een gevarieerd zaterdag intermezzo/bonus aflevering. Een opdracht en wat roddel en achterklap met name rondom Roland/Fianca en over en met Melvin die zich weer eens niet begrepen voelt. Die Haaien gaan trouwens als het zo door gaat de KO's niet spelen.We zitten nu op de maandagavond en ze moeten nog een hele week dus ik benieuwd welk konijn er nu weer uit de hoge hoed getoverd wordt door de FEBO. Of ze vinden het wel een keer leuk zo en worden ze niet gematst.
Er wordt vaak geschreven dat elke meid daar vreemd gaat omdat ze thuis een vriend hebben zitten. Maar blijkbaar is die relatie buiten de poort dan al zo instabiel als de pest want anders stap je dan niet in zo'n programma met alle gevolgen van dien dat dit voor kan komen. Die plek in Lelystad waar de loods staat is een soort van Bermuda driehoek voor relaties buiten de poort; funest als je pech hebt en je relatie niet zo stabiel is toen je er in ging. :Y })
Allemaal cabaretteketet!
  zaterdag 21 maart 2026 @ 21:55:01 #159
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_220401177
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 20:21 schreef schetterklep het volgende:

[..]
Ik kijk nog in de vertraging en kan nu al beamen dat het inderdaad zo is ;( Maar gelukkig kon Chess nog even laten zien dat ze wel heel goed is in elke opdracht te verpesten, ik hoop dat die gaat vertrekken over een week. Misschien dat Melvin nog wel vrijwillig gaat vertrekken. Als ik het goed heb onthouden had hij nog nooit een relatie gehad dus Noah is het meest dichtsbijzijnde waarschijnlijk en meteen verlatingsangst voordat er ook maar iets zou zijn :N
Ik zie eerder AnoekiePoekie vertrekken dat kind dwaalt als een spook rond daar, en is duidelijk niet van plan om een andere gozer te gaan duiken om de Regie en SBS een plezier te doen ;)
pi_220402297
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:22 schreef freaky40 het volgende:
Het is anti-woke TV en daar is niets mis mee want dat past bij SBS en het scoort juist als een malle en trekt een bepaalde doelgroep aan die elders niet bediend wordt en dat zie je ook bij andere programma's van deze zender.
Het is gewoon trash tv geworden. En daar is naar mijn mening juist veel mis mee. ‘wOkE’ bestaat vooral in de hoofden van mensen die onethisch gedrag graag in stand willen houden.

‘Woke’ staat in feite letterlijk voor wakker geworden zijn uit het toxic en onwetend handelen van voorgaande generaties. Inmiddels hebben mensen nu meer kennis tot zich kunnen nemen door het internet en zijn diegenen die dat doen dus slimmer/meer geïnformeerd geworden en kregen zij door hoe schadelijk bepaald gedrag/handelingen zijn. En degenen met een moreel kompas willen bijsturen voor minder schade. Heel vet vind ik dat en ben blij dat er met mij meer mensen wakker zijn geworden. Niks mis met een betere wereld en minder gezeik en leed.
Tegenstanders willen platgezegd simpelweg graag ongestoord de botte hark of klootzak blijven uithangen, zijn vaak meer individualitsich en willen vaak vooral geen verantwoordelijkheid voor gedrag en veroorzaakte schade nemen.

Het past inderdaad helemaal bij SBS, daar ben ik het mee eens. En tuurlijk is daar een publiek voor, want die hebben vaak dezelfde soort waardes.
Ik vond Bondgenoten lange tijd voor 70% uitzondering op de regel bij SBS (die 30% neem ik gewoon voor lief, het hoeft zeker niet perfect), maar nu zijn ze wel heel erg meegegaan in de simpele en kwalijke lijn der SBS. Ze geven niet echt veel om hun deelnemers (en hun leven na DBG) en worden met regelmaat als speelbal, aapjes zowat soms, gebruikt voor leedvermaak. En zeer waarschijnlijk ook expres zo gecast en bij elkaar gezet om dit als uitkomst te krijgen. Dat is bewust vies handelen. En leedvermaak is trouwens, naar mijn mening, de meest simpele en foute ‘humor’ die er is. Des te erger als het expres heel erg uitvergroot en gemanipuleerd wordt.

En er wordt zelfs persoonlijk leed gebruikt voor kijkcijfers, dat is echt vrij ziek.

En zoals KinKiJan zegt, niet iedereen zit daar op te wachten en mag daar dan ook iets van vinden.

En jup, dan kan iemand het voorspelbare ‘kijk je toch niet!!’ roepen of denken, maar ik mag de ingeslagen route best betreuren over een programma wat ik heel lang met plezier gevolgd heb en deels nog steeds met plezier door de wel normalere/leukere mensen erin. Maar als het zo door blijft gaan of nog erger wordt haak ik idd helaas een keer af.

Er mag van mij gewoon wat teruggeschakeld worden en met meer ethiek gehandeld worden en wat minder toxic mensen erin. Het is vooral de laatste 4 maanden ofzo(?) écht erg geworden. Big Brother wordt gemist, die deed dat veel beter. Maar dat vond jij juist te ‘woke’, dat weet ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door Willewa op 22-03-2026 01:17:28 ]
Leh-kùr
  zondag 22 maart 2026 @ 07:12:06 #161
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_220402804
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 19:28 schreef Soury het volgende:
Waarom willen ze Fianca eigenlijk zo graag, ze kan leuk tekenen maar meer heb ik niet gezien.
Misschien ook een handige persoon om erin te hebben 'die toch geen finale plaats opeist'?
  zondag 22 maart 2026 @ 07:14:59 #162
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_220402811
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 19:38 schreef 5thencounter het volgende:
EineKatzehh _O-
Ik snap Fianca wel O+
pi_220402931
De Bondgenoten was op zijn leukst in de tijd van Robert. Daar was een balans tussen spel en intriges. Ruzies gingen meestal over het spel of de loods zelf. Er werd minder geweend en gezeurd. Je leerde de personen beter kennen. En de deelnemers hadden meer lol samen.

Nu is het allemaal persoonlijke drama en gevoelens en labiele persoonlijkheden. Veel gelieg en gepest. Weinig eer en geweten. Geen teamspirit. Vooral haat en nijd.
En men is luier geworden.
Hotapnyc
  zondag 22 maart 2026 @ 08:34:53 #164
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_220403016
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 08:02 schreef Cirilico het volgende:
De Bondgenoten was op zijn leukst in de tijd van Robert. Daar was een balans tussen spel en intriges. Ruzies gingen meestal over het spel of de loods zelf. Er werd minder geweend en gezeurd. Je leerde de personen beter kennen. En de deelnemers hadden meer lol samen.

Nu is het allemaal persoonlijke drama en gevoelens en labiele persoonlijkheden. Veel gelieg en gepest. Weinig eer en geweten. Geen teamspirit. Vooral haat en nijd.
Het lijkt er steeds meer op dat gekozen wordt voor deelnemers met een vriendje of vrindinnetje thuis, dat lijkt goed te werken voor de kijkcijfers als ze na een maand de kriebels krijgen en meiden op een ander duiken. nu alleen nog wat meer mannen met een vriendin thuis en het plaatje is compleet ;)
  zondag 22 maart 2026 @ 10:24:11 #165
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_220403564
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 08:02 schreef Cirilico het volgende:

Haha ja, het was in het begin ondenkbaar om ooit te zeggen de tijd van Mel/Beau te missen. Maar dat was toen de enige domme lovestory om je aan te storen. Nu heb je er 5! (Als je Fianca/Roland en Melvin/Naoh meetelt, zo niet, dan is 3 nog steeds te veel).

Het idee van elke maand nieuwe mensen erin geeft hoop dat het weer beter wordt, waardoor je toch maar weer blijft kijken. Maar zoals het er nu naar uitziet zijn het er niet veel, dus volgende maand is gewoon weer van hetzelfde.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_220403613
519.000 kijkers keken gisteren naar het kort zaterdagavond intermezzo, vrij aardig bekeken dus.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220404075
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 19:51 schreef greysbones het volgende:
Chess die iets een red flag vindt
de wandelende red flag her self
Moest wel lachen toen ze probeerde te adviseren wat te doen. Dat kind heeft echt niet door in welke situatie ze straks thuis komt. _O-
Melvin, de grote manipulator, erg zielig dat niemand hem in een bondje wil hebben. Hij is er altijd voor een ander, ondanks zijn saggerijnige en ongelukkige uitstraling. Zijn elastische benen zijn een bekend onderdeel van de rest van zijn slome lichaam. En het ergste van alles is nog dat hij alles zo serieus vertaald en er steeds weer als de domme gans uitkomt. Waarom wil niemand hem? Dat overkomt hem al zijn hele leven. :'(
Fianca heeft plotseling door dat ze een oogje heeft op das sexy mannetje, hoe kun je het verzinnen? Geen belletje naar de kattenoppas mogelijk. Wat is ze allemaal van plan dan want Roland heeft nog steeds niets door. Die is nog niet ingelicht door de FEBO? :?
Programma wordt steeds zwakker en goedkoper en op de spelletjesafdeling weten ze ook niets leuks meer te bedenken om al die pubers daar zoet te houden. De meesten van hen willen niet eens meer spelen, tenzij het onder de dekbedden is. :{w
pi_220404425
gooi er maar een 24 uurs opdracht in
pi_220404434
hoop dat de haaien straks Chess naar "huis" sturen..
pi_220404808
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 13:08 schreef King_Merc het volgende:
gooi er maar een 24 uurs opdracht in
Wordt wel weer eens tijd ja.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220405171
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 13:10 schreef King_Merc het volgende:
hoop dat de haaien straks Chess naar "huis" sturen..
Helemaal eens, die presteert tegenwoordig ook niets meer. :{w
pi_220405242
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 11:55 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Moest wel lachen toen ze probeerde te adviseren wat te doen. Dat kind heeft echt niet door in welke situatie ze straks thuis komt. _O-
Melvin, de grote manipulator, erg zielig dat niemand hem in een bondje wil hebben. Hij is er altijd voor een ander, ondanks zijn saggerijnige en ongelukkige uitstraling. Zijn elastische benen zijn een bekend onderdeel van de rest van zijn slome lichaam. En het ergste van alles is nog dat hij alles zo serieus vertaald en er steeds weer als de domme gans uitkomt. Waarom wil niemand hem? Dat overkomt hem al zijn hele leven. :'(
Fianca heeft plotseling door dat ze een oogje heeft op das sexy mannetje, hoe kun je het verzinnen? Geen belletje naar de kattenoppas mogelijk. Wat is ze allemaal van plan dan want Roland heeft nog steeds niets door. Die is nog niet ingelicht door de FEBO? :?
Programma wordt steeds zwakker en goedkoper en op de spelletjesafdeling weten ze ook niets leuks meer te bedenken om al die pubers daar zoet te houden. De meesten van hen willen niet eens meer spelen, tenzij het onder de dekbedden is. :{w
Ja dat is jammer, veel daar lijken niet voor het spel daar te zitten maar voor onderdak en wat lol trappen. Er werd ooit gevochten om de krant en de feitjes pot. Ze willen allemaal de finale spelen zonder ook maar enige inzet.
Helaas gebeurt dat ook nog wel dat bv een Cynthia de finale speelt.
pi_220405473
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 20:05 schreef Scottie16 het volgende:

Salar is ook veel veranderd, ik zie niet meer de vrolijke Salar, zal het de liefde zijn?
Als Mer weg is ben ik benieuwd of hij weer de oude Salar wordt.
Ik denk eerlijk gezegd dat we zien hoe/wie Salar daadwerkelijk is en het beeld wat jij van Salar voorheen had nep en bewust van en voor de camera's is opgebouwd.
  zondag 22 maart 2026 @ 15:24:02 #174
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_220405697
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 14:49 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja dat is jammer, veel daar lijken niet voor het spel daar te zitten maar voor onderdak en wat lol trappen. Er werd ooit gevochten om de krant en de feitjes pot. Ze willen allemaal de finale spelen zonder ook maar enige inzet.
Helaas gebeurt dat ook nog wel dat bv een Cynthia de finale speelt.
Sja waar is die tijd dat er alleen maar jonge Thuiswonertjes in zaten, Studentjes zonder kamer in een "tussenjaar" en ZelfstandigenZonderPerspectief, Werklozen en Ouwe Mensjes allemaal lekker gratis een paar maandjes geheel verzorg gratis wonen.. Thuis licht en gas uit, alle Papa's & Mamma's lekker even een paar maanden rust _O-

Die goeie ouwe tijd ..
pi_220405778
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 15:07 schreef KapiteinChris het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat we zien hoe/wie Salar daadwerkelijk is en het beeld wat jij van Salar voorheen had nep en bewust van en voor de camera's is opgebouwd.
Hmm weet ik niet. In Big Brother kon je 24/7 volgen en kreeg je een veel completer beeld. We krijgen nu enkel te zien wat de regie wil in de korte round ups elke dag, waar ook nog een deel spel tijd in beslag neemt, meer mensen (dan BB) dus minder zendtijd per persoon ook en ze lijken vooral in te zoomen op de dramadingen. Voor lol is er ook een beetje zendtijd, maar lijkt vrij duidelijk geen prioriteit te hebben in de gemiddelde dagelijkse montage en de huidige insteek van het programma, die vooral teert op drama en spel (in die volgorde).

Ik hoor best veel oud deelnemers inside stories vertellen waar ze verbaasd zijn dat zoveel leuke momenten niet in uitzendingen terecht komen.

Ik snap de opmerking van Scottie16 wel, ik kreeg dat gevoel ook wel een beetje, maar of Salar nou zó anders is zou ook goed kunnen liggen aan de manier van edit en het weglaten van een hoop leuke dingen dus en vooral de mindere momenten laten zien (die wat vaker voor kunnen komen als je met iemand bent dan wanneer niet in een relatie zit daar). We zien echt maar een klein beetje en worden veel gestuurd.

En zoals Scottie16 ook oppert, de liefde kan ook zeker meespelen. Verandert mensen best vaak voor een deel iig. En als je constant met iemand bent en het misschien niet helemaal past evt en er soms wat jaloezie speelt en hypocrisie soms etc, kan er soms wrijving ontstaan, bij iedereen. En dan staat deze regie vooraan om precies dat in de uitzendingen te gooien natuurlijk.
Leh-kùr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')