abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220429314
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:38 schreef greysbones het volgende:

[..]
denk niet dat het heel off topic was
maar heb je in een kliniek gezeten dan?
herken je dingen uit het 12 stappen programma als je het vergelijkt met je eigen proces?
Ik heb in een kliniek gezeten, maar ben een half jaar later weer begonnen en uiteindelijk zelf afgekickt, er zijn wel herkenbare punten die in elk afkickproces te zien zijn, ik wou destijds naar Trubendorfer maar daar namen ze me niet aan omdat ik teveel onderliggende psychische problemen had, Iris Zorg werkte voor mij niet dat had ik al een aantal keer geprobeerd dus het op eigen kracht gedaan
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 maart 2026 @ 17:32:18 #77
22592 crew  Ole
pi_220429729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:49 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ik ben naar de huisarts geweest ongeveer een maand geleden. 1 dag nuchter, 6 dagen niet, 1 dag nuchter 7 dagen niet. Zo 3 a 4 keer. Nu 3 dagen nuchter voor het eerst sinds, geen idee. Jaren. Slik Thiamine tabletten en lorazepam. Daarnaast nog extra vitamines, tabletten A-Z, B-complex, C en O.R.S sachets voor betere opname van water.

De dag na de laatste post op zondag, wou ik sowieso al maandag stoppen (zoals wel vaker maar ja). En tot nu toe is dat meer gelukt dan hiervoor, ook al stelt 3 dagen niks voor dat weet ik ook wel maar ja.
Heb je die lorazepam tijdelijk? En krijg je nog begeleiding?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 17:39:26 #78
441859 crew  Lenny77
pi_220429770
quote:

[..]
Nou ik ben naar de huisarts geweest ongeveer een maand geleden. 1 dag nuchter, 6 dagen niet, 1 dag nuchter 7 dagen niet. Zo 3 a 4 keer. Nu 3 dagen nuchter voor het eerst sinds, geen idee. Jaren. Slik Thiamine tabletten en lorazepam. Daarnaast nog extra vitamines, tabletten A-Z, B-complex, C en O.R.S sachets voor betere opname van water.

De dag na de laatste post op zondag, wou ik sowieso al maandag stoppen (zoals wel vaker maar ja). En tot nu toe is dat meer gelukt dan hiervoor, ook al stelt 3 dagen niks voor dat weet ik ook wel maar ja.
Het is sowieso een stap vooruit :)
Plus je hebt nu medicatie en supplementen, das ook een flinke stap vooruit
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220429808
quote:

[..]

Thiamine is echt key, wordt vaak volledig onderbelicht (door huisartsen of bij stoppogingen op eigen kracht). Oók en vooral als je nog drinkt (en tot drie maanden na stoppen) is suppleren echt noodzaak om niet alsnog Wernicke en later Korsakoff op te lopen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220431277
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:32 schreef Ole het volgende:

[..]
Heb je die lorazepam tijdelijk? En krijg je nog begeleiding?
Nou ja ik heb voor 30 dagen aan lorazepam gekregen/gekocht, iets van 6 ofzo effectief nuchter gebruikt. De overige dagen het ook geslikt af en toe maar alsnog gedronken dus dat is niet goed maar ja. Ik krijg geen begeleiding verder. Binnenkort ga ik weer naar de huisarts om te overleggen, aangezien ik nog maar 3 tabletten over heb.
pi_220431301
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Thiamine is echt key, wordt vaak volledig onderbelicht (door huisartsen of bij stoppogingen op eigen kracht). Oók en vooral als je nog drinkt (en tot drie maanden na stoppen) is suppleren echt noodzaak om niet alsnog Wernicke en later Korsakoff op te lopen.
Ja ik slik 4 keer per dag die tabletten, mijn huisarts gaf dat gelukkig wel aan. Toen ik het de laatste 8 maanden ongeveer op 'eigen kracht' probeerde dacht ik daar nooit aan ook. Wel aan 1 pil vitamine B complex, maar niet hoe vluchtig B1 weggaat uit je lichaam en dat je het eigenlijk veel consistenter nodig hebt gedurende de dag. Goed dat je dit meldt.
pi_220431439
Nou ja, het zal misschien niet helpen voor anderen, maar toch maar even delen hoe ik ermee probeer te stoppen voor het geval het wel sommige mensen kan helpen

Ik slik dus dagelijks de tabletten op de achtergrond, C, B complex en een A-Z tablet (wel op verschillende tijden anders is het minder nuttig).
lorazepam zit er vlak voor bovenop de mosterd cup-a-soup.
Ik heb veel cup-a-soup gekocht (2+3 gratis) een tijd geleden zodat in plaats van alcohol te drinken ik wat te doen heb wat betreft drinken (afleiding).
Zelfde geldt voor de limonade en thee. Allemaal om mijn maag wat te vullen en de drang te verminderen naar bier doordat ik maar iets drink.
Vitaminedrink en bullit (sugarfree) ook voor de B vitamines (ook al is het geen B1, alsnog nuttig).
En de O.R.S. in het midden voor het opnemen van vocht en de thiamine erboven.

Dit is mijn basis op dit moment. Ik eet ook wel avondeten etc. maar minder. Mijn trek is ook sterk verminderd, ik at vooral tijdens het drinken van alcohol in de avond. Nu (tijdelijk) minder honger.
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 maart 2026 @ 21:35:52 #83
22592 crew  Ole
pi_220431461
Heb je ook nagedacht over antitrek medicijnen?
pi_220431505
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:35 schreef Ole het volgende:
Heb je ook nagedacht over antitrek medicijnen?
Nou nee dat niet zozeer, ik weet daar weinig tot niks vanaf en de huisarts heeft het ook niet gemeld. Ik heb wel gevraagd naar een medicijn dat je erg misselijk kan maken als je wel drinkt, maar de huisarts gaf aan dat je dan na een fles bier zelfs in coma kan raken. Dus dat deed ik maar niet gelukkig.

Wat voor anti-trek medicijnen heb je het over als ik vragen mag? Bedankt voor deze insteek :)

Ook al weet ik niet of ik nu teveel afdwaal van de kern van dit topic. Het 12 stappen programma. Dat is in ieder geval niet mijn bedoeling.
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 maart 2026 @ 21:43:21 #85
22592 crew  Ole
pi_220431526
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:39 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou nee dat niet zozeer, ik weet daar weinig tot niks vanaf en de huisarts heeft het ook niet gemeld. Ik heb wel gevraagd naar een medicijn dat je erg misselijk kan maken als je wel drinkt, maar de huisarts gaf aan dat je dan na een fles bier zelfs in coma kan raken. Dus dat deed ik maar niet gelukkig.

Wat voor anti-trek medicijnen heb je het over als ik vragen mag? Bedankt voor deze insteek :)
Campral of Naltrexon. Dat zou kunnen werken tegen cravings. Heeft voor mij niet geholpen trouwens. De Antabus wel. Maar die wil je niet.

Deze medicatie kun je misschien beter met een verslavingsarts bespreken.
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 maart 2026 @ 21:45:49 #86
22592 crew  Ole
pi_220431548
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:39 schreef Masberum het volgende:

[..]

Ook al weet ik niet of ik nu teveel afdwaal van de kern van dit topic. Het 12 stappen programma. Dat is in ieder geval niet mijn bedoeling.
Is niet erg (denk ik)
Wellicht kunnen we in overleg ook met de users hier de TT aanpassen.
pi_220431555
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb in een kliniek gezeten, maar ben een half jaar later weer begonnen en uiteindelijk zelf afgekickt, er zijn wel herkenbare punten die in elk afkickproces te zien zijn, ik wou destijds naar Trubendorfer maar daar namen ze me niet aan omdat ik teveel onderliggende psychische problemen had, Iris Zorg werkte voor mij niet dat had ik al een aantal keer geprobeerd dus het op eigen kracht gedaan
Trubendorfer?
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 21:48:22 #88
441859 crew  Lenny77
pi_220431567
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:45 schreef Ole het volgende:

[..]
Is niet erg (denk ik)
Wellicht kunnen we in overleg ook met de users hier de TT aanpassen.
Ik vind dat in dit topic naar alle kanten (op het gebied van verslaving en vragen daarover :@) afgewijkt mag worden. Elk verhaal is uniek.
Ik kan kijken wat ik met de TT kan doen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Lenny77 op 25-03-2026 22:02:07 ]
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 maart 2026 @ 21:49:58 #89
22592 crew  Ole
pi_220431580
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik vind dat in dit topic naar alle kanten afgewijkt mag worden. Elk verhaal is uniek.
Ik kan kijken wat ik met de TT kan doen.
Misschien iets van " 12 stappen en andere methoden"
?
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 21:51:10 #90
441859 crew  Lenny77
pi_220431591
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:49 schreef Ole het volgende:

[..]
Misschien iets van " 12 stappen en andere methoden"
?
Oja das beter dan wat ik had gekozen :P
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 maart 2026 @ 21:51:59 #91
22592 crew  Ole
pi_220431595
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:@
pi_220431614
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:46 schreef greysbones het volgende:

[..]
Trubendorfer?
Ambulante hulpverlener.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220431659
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Ambulante hulpverlener.
Thnx
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220431665
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee hoor
Was prima
En een toevoeging nu het topic loopt is ook prima
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220431761
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:46 schreef greysbones het volgende:

[..]
Trubendorfer?
Ja dat is ook een verslavingszorg, volgens mij zit die door heel Nederland
pi_220431781
Nou ja, ik wil niet weer moeilijk zitten te doen, maar een topic over het 12 stappen programma was prima naar mijn idee. Het hoefde niet verbreed te worden naar mensen zoals ik die er niks mee te maken hebben (behalve een reactie erop). Misschien het topic houden over het 12 stappen programma maar een ander topic openen als 'Alternatieve manieren om te stoppen met verslaving' of zoiets. Anders doen we de mensen die het 12 stappen programma volgen naar mijn idee wat kwaad vanwege een wellicht incorrecte reactie van mij
pi_220431792
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:16 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja dat is ook een verslavingszorg, volgens mij zit die door heel Nederland
Even opgezocht
Niet heel NL
Kende het ook niet
Hier zit tactus iriszorg Piet roorda
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:25:18 #98
38824 crew  Droopie
pi_220431816
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:18 schreef Masberum het volgende:
Nou ja, ik wil niet weer moeilijk zitten te doen, maar een topic over het 12 stappen programma was prima naar mijn idee. Het hoefde niet verbreed te worden naar mensen zoals ik die er niks mee te maken hebben (behalve een reactie erop). Misschien het topic houden over het 12 stappen programma maar een ander topic openen als 'Alternatieve manieren om te stoppen met verslaving' of zoiets. Anders doen we de mensen die het 12 stappen programma volgen naar mijn idee wat kwaad vanwege een wellicht incorrecte reactie van mij
Het topic "Fokkers stoppen met alcohol" is prima voor mensen die definitief gestopt zijn of definitief willen stoppen (dus niet een beetje of tijdelijk).

Dan is dit topic prima, lijkt mij, voor mensen die een verslaving hebben en andere methodes hebben of iig een ander pad bewandelen :)

My2cents
Hell To The Liars
pi_220431825
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:25 schreef Droopie het volgende:

[..]
Het topic "Fokkers stoppen met alcohol" is prima voor mensen die definitief gestopt zijn of definitief willen stoppen (dus niet een beetje of tijdelijk).

Dan is dit topic prima, lijkt mij, voor mensen die een verslaving hebben en andere methodes hebben of iig een ander pad bewandelen :)

My2cents
Denk inderdaad ook dat hier prima meerdere methodes besproken kunnen worden
Zodat er ook besproken kan worden wat de verschillen en de ervaringen zijn
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 maart 2026 @ 23:00:57 #100
22592 crew  Ole
pi_220432027
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:27 schreef greysbones het volgende:

[..]