Ik heb in een kliniek gezeten, maar ben een half jaar later weer begonnen en uiteindelijk zelf afgekickt, er zijn wel herkenbare punten die in elk afkickproces te zien zijn, ik wou destijds naar Trubendorfer maar daar namen ze me niet aan omdat ik teveel onderliggende psychische problemen had, Iris Zorg werkte voor mij niet dat had ik al een aantal keer geprobeerd dus het op eigen kracht gedaanquote:Op woensdag 25 maart 2026 16:38 schreef greysbones het volgende:
[..]
denk niet dat het heel off topic was
maar heb je in een kliniek gezeten dan?
herken je dingen uit het 12 stappen programma als je het vergelijkt met je eigen proces?
Heb je die lorazepam tijdelijk? En krijg je nog begeleiding?quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:49 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ik ben naar de huisarts geweest ongeveer een maand geleden. 1 dag nuchter, 6 dagen niet, 1 dag nuchter 7 dagen niet. Zo 3 a 4 keer. Nu 3 dagen nuchter voor het eerst sinds, geen idee. Jaren. Slik Thiamine tabletten en lorazepam. Daarnaast nog extra vitamines, tabletten A-Z, B-complex, C en O.R.S sachets voor betere opname van water.
De dag na de laatste post op zondag, wou ik sowieso al maandag stoppen (zoals wel vaker maar ja). En tot nu toe is dat meer gelukt dan hiervoor, ook al stelt 3 dagen niks voor dat weet ik ook wel maar ja.
Het is sowieso een stap vooruitquote:Op woensdag 25 maart 2026 15:49 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ik ben naar de huisarts geweest ongeveer een maand geleden. 1 dag nuchter, 6 dagen niet, 1 dag nuchter 7 dagen niet. Zo 3 a 4 keer. Nu 3 dagen nuchter voor het eerst sinds, geen idee. Jaren. Slik Thiamine tabletten en lorazepam. Daarnaast nog extra vitamines, tabletten A-Z, B-complex, C en O.R.S sachets voor betere opname van water.
De dag na de laatste post op zondag, wou ik sowieso al maandag stoppen (zoals wel vaker maar ja). En tot nu toe is dat meer gelukt dan hiervoor, ook al stelt 3 dagen niks voor dat weet ik ook wel maar ja.
Thiamine is echt key, wordt vaak volledig onderbelicht (door huisartsen of bij stoppogingen op eigen kracht). Oók en vooral als je nog drinkt (en tot drie maanden na stoppen) is suppleren echt noodzaak om niet alsnog Wernicke en later Korsakoff op te lopen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:49 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja ik heb voor 30 dagen aan lorazepam gekregen/gekocht, iets van 6 ofzo effectief nuchter gebruikt. De overige dagen het ook geslikt af en toe maar alsnog gedronken dus dat is niet goed maar ja. Ik krijg geen begeleiding verder. Binnenkort ga ik weer naar de huisarts om te overleggen, aangezien ik nog maar 3 tabletten over heb.quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:32 schreef Ole het volgende:
[..]
Heb je die lorazepam tijdelijk? En krijg je nog begeleiding?
Ja ik slik 4 keer per dag die tabletten, mijn huisarts gaf dat gelukkig wel aan. Toen ik het de laatste 8 maanden ongeveer op 'eigen kracht' probeerde dacht ik daar nooit aan ook. Wel aan 1 pil vitamine B complex, maar niet hoe vluchtig B1 weggaat uit je lichaam en dat je het eigenlijk veel consistenter nodig hebt gedurende de dag. Goed dat je dit meldt.quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Thiamine is echt key, wordt vaak volledig onderbelicht (door huisartsen of bij stoppogingen op eigen kracht). Oók en vooral als je nog drinkt (en tot drie maanden na stoppen) is suppleren echt noodzaak om niet alsnog Wernicke en later Korsakoff op te lopen.
Nou nee dat niet zozeer, ik weet daar weinig tot niks vanaf en de huisarts heeft het ook niet gemeld. Ik heb wel gevraagd naar een medicijn dat je erg misselijk kan maken als je wel drinkt, maar de huisarts gaf aan dat je dan na een fles bier zelfs in coma kan raken. Dus dat deed ik maar niet gelukkig.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:35 schreef Ole het volgende:
Heb je ook nagedacht over antitrek medicijnen?
Campral of Naltrexon. Dat zou kunnen werken tegen cravings. Heeft voor mij niet geholpen trouwens. De Antabus wel. Maar die wil je niet.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:39 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou nee dat niet zozeer, ik weet daar weinig tot niks vanaf en de huisarts heeft het ook niet gemeld. Ik heb wel gevraagd naar een medicijn dat je erg misselijk kan maken als je wel drinkt, maar de huisarts gaf aan dat je dan na een fles bier zelfs in coma kan raken. Dus dat deed ik maar niet gelukkig.
Wat voor anti-trek medicijnen heb je het over als ik vragen mag? Bedankt voor deze insteek
Is niet erg (denk ik)quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:39 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou nee dat niet zozeer, ik weet daar weinig tot niks vanaf en de huisarts heeft het ook niet gemeld. Ik heb wel gevraagd naar een medicijn dat je erg misselijk kan maken als je wel drinkt, maar de huisarts gaf aan dat je dan na een fles bier zelfs in coma kan raken. Dus dat deed ik maar niet gelukkig.
Wat voor anti-trek medicijnen heb je het over als ik vragen mag? Bedankt voor deze insteek
Ook al weet ik niet of ik nu teveel afdwaal van de kern van dit topic. Het 12 stappen programma. Dat is in ieder geval niet mijn bedoeling.
Trubendorfer?quote:Op woensdag 25 maart 2026 16:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb in een kliniek gezeten, maar ben een half jaar later weer begonnen en uiteindelijk zelf afgekickt, er zijn wel herkenbare punten die in elk afkickproces te zien zijn, ik wou destijds naar Trubendorfer maar daar namen ze me niet aan omdat ik teveel onderliggende psychische problemen had, Iris Zorg werkte voor mij niet dat had ik al een aantal keer geprobeerd dus het op eigen kracht gedaan
Ik vind dat in dit topic naar alle kanten (op het gebied van verslaving en vragen daaroverquote:Op woensdag 25 maart 2026 21:45 schreef Ole het volgende:
[..]
Is niet erg (denk ik)
Wellicht kunnen we in overleg ook met de users hier de TT aanpassen.
Misschien iets van " 12 stappen en andere methoden"quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik vind dat in dit topic naar alle kanten afgewijkt mag worden. Elk verhaal is uniek.
Ik kan kijken wat ik met de TT kan doen.
Oja das beter dan wat ik had gekozenquote:Op woensdag 25 maart 2026 21:49 schreef Ole het volgende:
[..]
Misschien iets van " 12 stappen en andere methoden"
?
quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oja das beter dan wat ik had gekozen
Ambulante hulpverlener.quote:
Nee hoorquote:Op woensdag 25 maart 2026 21:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oja das beter dan wat ik had gekozen
Even opgezochtquote:Op woensdag 25 maart 2026 22:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja dat is ook een verslavingszorg, volgens mij zit die door heel Nederland
Het topic "Fokkers stoppen met alcohol" is prima voor mensen die definitief gestopt zijn of definitief willen stoppen (dus niet een beetje of tijdelijk).quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:18 schreef Masberum het volgende:
Nou ja, ik wil niet weer moeilijk zitten te doen, maar een topic over het 12 stappen programma was prima naar mijn idee. Het hoefde niet verbreed te worden naar mensen zoals ik die er niks mee te maken hebben (behalve een reactie erop). Misschien het topic houden over het 12 stappen programma maar een ander topic openen als 'Alternatieve manieren om te stoppen met verslaving' of zoiets. Anders doen we de mensen die het 12 stappen programma volgen naar mijn idee wat kwaad vanwege een wellicht incorrecte reactie van mij
Denk inderdaad ook dat hier prima meerdere methodes besproken kunnen wordenquote:Op woensdag 25 maart 2026 22:25 schreef Droopie het volgende:
[..]
Het topic "Fokkers stoppen met alcohol" is prima voor mensen die definitief gestopt zijn of definitief willen stoppen (dus niet een beetje of tijdelijk).
Dan is dit topic prima, lijkt mij, voor mensen die een verslaving hebben en andere methodes hebben of iig een ander pad bewandelen
My2cents
En ook voor andere verslavingen dan alcoholquote:Op woensdag 25 maart 2026 22:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
Denk inderdaad ook dat hier prima meerdere methodes besproken kunnen worden
Zodat er ook besproken kan worden wat de verschillen en de ervaringen zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |