Nou, ik ben benieuwd. Hoop dat ze gelijk hebben.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vol gas vooruit.
[ x ]
[ afbeelding ]
Ah ja, de houtkachel. Goed plan.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Onzin. Wiebelstroom met waterstof als opslag, die we niet op kunnen slaan en waarbij we de helft van de energie weggooien klinkt misschien wel lekker groen, maar meer heb je er ook niet aan. Zonnepanelen op je dak, een flinke thuisaccu, een houtkachel en een garage vol houtpellets zijn dan het devies. En geen industrie meer.
De laatste keer dat ik dat spul op heb is ook al meer dan 20 jaar geleden. Ik was nog een kleine studerende xpompompomx, met tijdelijk weinig centjes en toen heb uit nostalgische overwegingen ook zo'n blik gehaald, want ook wij aten dat spul op verkansie vroeger. Wel spijt van gehad want het was echt niet te hakken, ook niet met de (allergoedkoopste) saté die ik er toen bij had gehaald.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wij hadden toen ik een klein fris prinsje was vroeger standaard ~8 van die blikken mee op vakanties.
Als we dan ergens langs de weg stopten, blik open, pannetje op je Campingaz en "smullen maar".
Of van die Lupac hamburgers (was toen ander merk?) in folie op een broodje.
De smaak roept die nostalgie op maar echt lekker is het niet
Net zo lang quitte ou double tot je wint.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:38 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ruikt naar een sterk staaltje wishful thinking.
Het probleem is dat er geen internet en amper tot geen mobiel netwerk meer is in Iran (zover ik weet) dus bevolking mobiliseren is heel lastig, misschien als de hoofdstad "valt" dat het lukt.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd. Hoop dat ze gelijk hebben.
Ik proef nog steeds die gehaktballen in blik, ik vond de smaak erg lekkerquote:Op donderdag 19 maart 2026 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wij hadden toen ik een klein fris prinsje was vroeger standaard ~8 van die blikken mee op vakanties.
Als we dan ergens langs de weg stopten, blik open, pannetje op je Campingaz en "smullen maar".
edit: ik zie die man olie in de pan doen, dat spul is zo vet dat het niet nodig is weet ik uit ervaring![]()
Die vliegen veel lager wel.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Vraag me af wat voor impact dit heeft op het vliegverkeer dat net weer lekker op gang was gekomen via Egyte-Saudi-Arabië. Geen idee hoe hoog die drones vliegen en of dat een risico is.
Echt veel alternatieven zijn er denk ik niet meer.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd. Hoop dat ze gelijk hebben.
Anders kunnen we altijd nog bloembollen in de airfryer mikkenquote:Op donderdag 19 maart 2026 10:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik dat spul op heb is ook al meer dan 20 jaar geleden. Ik was nog een kleine studerende xpompompomx, met tijdelijk weinig centjes en toen heb uit nostalgische overwegingen ook zo'n blik gehaald, want ook wij aten dat spul op verkansie vroeger. Wel spijt van gehad want het was echt niet te hakken, ook niet met de (allergoedkoopste) saté die ik er toen bij had gehaald.
En dat het Iraanse regime waarschijnlijk decennia heeft getraind dat hun command & control ook gedecentraliseerd blijft functioneren. Precies het huidige scenario zagen die lui al tijden aankomen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het probleem is dat er geen internet en amper tot geen mobiel netwerk meer is in Iran (zover ik weet) dus bevolking mobiliseren is heel lastig, misschien als de hoofdstad "valt" dat het lukt.
Hoop dat ik het mis heb.
De Lupac hamburger!quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
edit: ik zie die man olie in de pan doen, dat spul is zo vet dat het niet nodig is weet ik uit ervaring![]()
Die worden nog veel geld waard als de stroom kunstmest opdroogt dankzij dit conflictquote:Op donderdag 19 maart 2026 10:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Anders kunnen we altijd nog bloembollen in de airfryer mikken
Ik vind de lijn dus ook best prima.quote:Op donderdag 19 maart 2026 09:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het juist prima zoals het nu gaat. Niet onnodig een grote bek hebben tegen hem. Maar wel nee durven zeggen als hij ons nodig heeft bij een oorlog die hij zelf is begonnen, terwijl hij recent daarvoor nog allerlei troep over zijn bondgenoten zei.
We hebben maar twee opties die ook werken: kolen en kernenergie. Dat is het. De rest is alleen leuk om subsidies binnen te harken. En sinds het Klimaatakkoord moeten alle bedrijven die in 2050 nog kooldioxide uitstoten (vooral de petrochemische industrie en de metaal- en cementproductie) dan hun poorten sluiten. In 2035 moeten ze die uitstoot al met de helft hebben gereduceerd. Ook stijgen de energiekosten behoorlijk, omdat zon en wind de hele energiemarkt verpesten.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ah ja, de houtkachel. Goed plan.
Met alle respect, ik ga er verder niet meer op in.
Er zijn zat wetenschappers die al het gehoon op alternatieve energiebronnen zouden kunnen weerleggen, en enkele ervan werken of hebben zelfs bij Shell, de NAM of wat dan ook gewerkt.
De voornaamste redenen waarom het niet doorgaat is: kosgeld, kostijd, is slecht voor onze huidige marktpositie, et cetera. Korte termijndenken kortom.
Ja, wat ik heb begrepen is dat je vecht tegen tientallen "cellen" die autonoom opereren omdat daar op getraind is.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat het Iraanse regime waarschijnlijk decennia heeft getraind dat hun command & control ook gedecentraliseerd blijft functioneren. Precies het huidige scenario zagen die lui al tijden aankomen.
Dat gaat sowieso een probleem worden waar men met name in Afrika en Azië veel last van gaat krijgen. Hier gaan de voedselprijzen uiteraard ook wel stijgen, maar ik verwacht nog geen lege schappen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die worden nog veel geld waard als de stroom kunstmest opdroogt dankzij dit conflict
*rijdt naar Intratuinquote:Op donderdag 19 maart 2026 10:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die worden nog veel geld waard als de stroom kunstmest opdroogt dankzij dit conflict
quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Anders kunnen we altijd nog bloembollen in de airfryer mikken
Macaroni met smac.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De Lupac hamburger!
Waarom die is verdwenen, heb ik nooit begrepen.
In 1 minuut gaar en ideaal bij een zware kater.
Alle drek komt er gegarandeerd meteen uit.
Op naar KPD dan maar.quote:
Dan wordt Trumpie weer boos, want de VS is te afhankelijk van kunstmest uit Canada.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat gaat sowieso een probleem worden waar men met name in Afrika en Azië veel last van gaat krijgen. Hier gaan de voedselprijzen uiteraard ook wel stijgen, maar ik verwacht nog geen lege schappen.
Hoog tijd om de banden met Canada flink aan te halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |