abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220378218
Mogen als EU ook wel wat harder zijn tegen de VS en Israël.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 19 maart 2026 @ 09:37:59 #77
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220378244
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:35 schreef Discombobulate het volgende:
Je weet niet wat er achter de schermen wordt gecommuniceerd. Voor de bühne kun je, zeker op dit soort momenten, maar beter niet teveel aandacht trekken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220378252
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Probleem bij dit idee is dat ook elke nieuwe regering/leiding het enorm moeilijk gaat hebben. En mogelijk ruimte overlaat bijvoorbeeld een burger oorlog of versplintering.

Tenzij de VS zegt bv, als het regime weg gaat gaan Israel en de VS het land opbouwen (hoor ik daar hooggelach op de achtergrond?)
Ja, dat hele verhaal/probleem had ik bij die eerdere post ook al vermeld.
De gedachte "ayatollahs vermoorden, wat afschietplatforms platgooien en dan de klus verder laten opknappen door het Iraanse volk" was sowieso de gedachte van een onderontwikkelde idioot.
Het gaat ontzettend veel tijd, geld en mensenlevens kosten willen ze er überhaupt iets van kunnen maken daar.

Net als in Vietnam, Aghanistan, Irak... en we weten welke grote successen daar zijn behaald.
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 19 maart 2026 @ 09:39:32 #79
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220378255
quote:
Heeft geen zin en is nu counterproductief. We moeten vooral inzetten op ons loskoppelen van deze landen, een eigen geopolitiek beleid, eigen defensieindustrie versterken en nog meer banden met andere landen aanhalen.

Landen zoals Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Japan, Zuid-Korea maar wat mij betreft ook Brazilië, China, India en opkomende Afrikaanse landen.
pi_220378270
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Heeft geen zin en is nu counterproductief. We moeten vooral inzetten op ons loskoppelen van deze landen, een eigen geopolitiek beleid, eigen defensieindustrie versterken en nog meer banden met andere landen aanhalen.

Landen zoals Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Japan, Zuid-Korea maar wat mij betreft ook Brazilië, China, India en opkomende Afrikaanse landen.
Bij menig ander president zou dat inderdaad het beste zijn.
Maar deze man begrijpt alleen een megagrote waffel.
Dus er kan op z'n minst worden gezegd: "als je nog 1 keer het gore lef hebt om een militaire aanval te doen zonder ons bondgenoten te informeren om daarna woedend onze medewerking te eisen, dan krijgt jouw shithole country een 100% extra inkomenstarief voor alle producten op z'n dak."
Zoiets, maar dan wel met een (voormalige) Ruttiaanse glimlach gebracht uiteraard. :*
(En eventueel alleen achter de bühne.)
  donderdag 19 maart 2026 @ 09:46:23 #81
396550 Richestorags
pi_220378296
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:42 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Bij menig ander president zou dat inderdaad het beste zijn.
Maar deze man begrijpt alleen een megagrote waffel.
Dus er kan op z'n minst worden gezegd: "als je nog 1 keer het gore lef hebt om een militaire aanval te doen zonder ons bondgenoten te informeren om daarna woedend onze medewerking te eisen, dan krijgt jouw kutland een 100% extra inkomenstarief voor alle producten op z'n dak."
Zoiets, maar dan wel met een (voormalige) Ruttiaanse glimlach gebracht uiteraard. :*
En wat winnen we daar precies mee? Dat is vrij reactionair.

Punt is, hij is de sterkste bully ter wereld. Dan kan je beter aan de lange termijn denken dan aan een shortterm win. Of je moet het samen met bovengenoemde landen doen.
pi_220378307
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dan weet hij tenminste voor nu en voor altijd hoe de stand van zaken is.
Want daar blijkt hij geen idee van te (willen) hebben namelijk.

En dan moeten we het maar eens aan kontlikkers als Rubio en Vance overlaten om de zak zand te bepraten. In plaats van dat we zelf alle blunders van deze man moeten herstellen.

Dus praten met die twee en met andere landen mbt dit standpunt is sowieso (inderdaad) geen domme zet.
Zoals ik al zei: niet voor de bühne schelden, maar in 'diplomatieke' Ruttiaanse kringen.
pi_220378326
quote:
Laten we 1 ding niet doen. En dat is hard zijn tegen het sterkste leger ter wereld en haar broertje, terwijl wij zelf nog in opbouw zijn. Laten we op zijn minst een jaar of 5 wachten.
pi_220378345
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Laten we 1 ding niet doen. En dat is hard zijn tegen het sterkste leger ter wereld en haar broertje, terwijl wij zelf nog in opbouw zijn. Laten we op zijn minst een jaar of 5 wachten.
Het sterkste leger ter wereld heeft, met Iran, momenteel wel wat anders aan het hoofd. En dat gaat in de komende periode niet minder worden.
Amerikaanse generaals zijn zeer trouw aan de opperbevelhebber, maar of een aanval op bondgenoten support krijgt omdat de man zich beledigd voelt, waag zelfs ik te betwijfelen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 09:53:08 #85
396550 Richestorags
pi_220378348
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:47 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dan weet hij tenminste voor nu en voor altijd hoe de stand van zaken is.
Want daar blijkt hij geen idee van te (willen) hebben namelijk.

En dan moeten we het maar eens aan kontlikkers als Rubio en Vance overlaten om de zak zand te bepraten. In plaats van dat we zelf alle blunders van deze man moeten herstellen.

Dus praten met die twee en met andere landen mbt dit standpunt is sowieso (inderdaad) geen domme zet.
Zoals ik al zei: niet voor de bühne schelden, maar in 'diplomatieke' Ruttiaanse kringen.
Amerika heeft een aantal troeven en dat zijn Oekraïne, de straat van Hormuz (Europa heeft een probleem als die afgesloten blijft, dus dit conflict lowkey in stand houden garandeert dat). Europa moet een voorzichtig pad bewandelen hier.

Ik weet ook niet wat het beste is maar ik schat Trump ook wel als revangistisch in. Zeker m.b.t. Oekraïne kan dat problematisch worden.
pi_220378350
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Punt is, hij is de sterkste bully ter wereld. Dan kan je beter aan de lange termijn denken dan aan een shortterm win. Of je moet het samen met bovengenoemde landen doen.
Nu, ik ben het hier mee eens. Maar tegelijkertijd is het wel een feitelijke constatering dat als een land een mentaal gehandicapte als president heeft, het weinig uitmaakt dat je het sterkste leger hebt.

Ik ben niet echt onder de indruk van Amerika. Jij wel?
pi_220378357
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:52 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het sterkste leger ter wereld heeft, met Iran, momenteel wel wat anders aan het hoofd. En dat gaat in de komende periode niet minder worden.
Amerikaanse generaals zijn zeer trouw aan de opperbevelhebber, maar of een aanval op bondgenoten support krijgt omdat de man zich beledigd voelt, waag zelfs ik te betwijfelen.
Ik zeg toch ook nergens dat ze een bondgenoot militair gaan aanvallen? natuurlijk gaan ze dat niet doen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 09:55:55 #88
396550 Richestorags
pi_220378370
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nu, ik ben het hier mee eens. Maar tegelijkertijd is het wel een feitelijke constatering dat als een land een mentaal gehandicapte als president heeft, het weinig uitmaakt dat je het sterkste leger hebt.

Ik ben niet echt onder de indruk van Amerika. Jij wel?
Nee. Alleen die mentaal gehandicapte wordt ook aan getrokken door wat slimmere mensen. En die mentaal gehandicapte doet wel van alles en nog wat. Ook al is het ondoordacht en dom, hij gebruikt wel de machine achter zich.

Maar goed, ik weet niet wat het beste is. Misschien moet je die mongool wel even een paar keer flink laten spartelen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 09:56:08 #89
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220378373
Olie 116 nu :o
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220378374
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Amerika heeft een aantal troeven en dat zijn Oekraïne, de straat van Hormuz (Europa heeft een probleem als die afgesloten blijft, dus dit conflict lowkey in stand houden garandeert dat). Europa moet een voorzichtig pad bewandelen hier.

Ik weet ook niet wat het beste is maar ik schat Trump ook wel als revangistisch in. Zeker m.b.t. Oekraïne kan dat problematisch worden.
Trump is 100% ressentimenteel, revanchistisch en wraakzuchtig. Daar is geen twijfel aan.
Maar hij is ook iemand die alle sterke punten die hij zou kunnen meebrengen op een ongelooflijke manier weet te verprutsen, alleen maar omdat hij een enorme opschepper is, omdat hij aandacht wil en omdat hij wil dat de hele wereld roept dat hij de messias is. Met dergelijke figuren is het doorgaans niet zo goed afgelopen.
Dus kortomo: houd goede moed.
pi_220378383
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:52 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Oh oké.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220378389
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee. Alleen die mentaal gehandicapte wordt ook aan getrokken door wat slimmere mensen. En die mentaal gehandicapte doet wel van alles en nog wat. Ook al is het ondoordacht en dom, hij gebruikt wel de machine achter zich.

Maar goed, ik weet niet wat het beste is. Misschien moet je die mongool wel even een paar keer flink laten spartelen.
quote:

[..]

Ik vind het juist prima zoals het nu gaat. Niet onnodig een grote bek hebben tegen hem. Maar wel nee durven zeggen als hij ons nodig heeft bij een oorlog die hij zelf is begonnen, terwijl hij recent daarvoor nog allerlei troep over zijn bondgenoten zei.
pi_220378391
quote:

[..]

Ik geef ook toe dat ik stoerder overkom dan dat ik diep van binnen ben.
En ik ben blij dat ik niet in de schoenen sta van om het even welke leider van een NAVO-bondgenoot.
Je zult maar zo'n hufter in toom moeten proberen te houden. En ook nog eens een hufter, die in zijn eigen land gesteund wordt door mensen die zelf prima weten wat voor figuur ze in de kont likken. Allemaal voormalige overtuigde tegenstanders die nu lekker van hun zeteltje genieten.
Bah.
  donderdag 19 maart 2026 @ 09:59:44 #94
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220378403
Wat een geweldige speciale militaire operatie is dit toch van Donald & Benjamin :')
pi_220378410
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
[..]
Ik vind het juist prima zoals het nu gaat. Niet onnodig een grote bek hebben tegen hem. Maar wel nee durven zeggen als hij ons nodig heeft bij een oorlog die hij zelf is begonnen, terwijl hij recent daarvoor nog allerlei troep over zijn bondgenoten zei.
Goed punt.
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het heel goed zou zijn om de man (en zijn kontlikkende vrienden, die diep van binnen beter weten) off the record laten weten hoe we er echt over denken. Met zijn leugens, eigenwaan, opschepperij, beledigingen en dreigementen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 10:02:06 #96
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220378416
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 08:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Trump heeft eerder deze week tegen de media gezegd dat het niet de bedoeling was dat Iran zoveel verschillende landen uit de regio zou gaan bestoken. Dat stond niet in de planning.
Dus er was wel een goed plan, dat blijkbaar vooral bestond uit de dingen die Iran zou moeten doen of laten.

Gelukkig zal het met die crisis wel gaan meevallen, want Trump is bezig om de pers te dwingen om geen negatieve zaken met betrekking tot de oorlog meer te publiceren. En als het niet wordt gepubliceerd, dan bestaat het ook niet, nietwaar?

Trump is de man die het meeste weet van oorlogvoeren, wereldwijd. Dat is bekend. Dus ik heb er alle vertrouwen in.
Klinkt als computerspelletje wat VS ooit heeft ontwikkeld om diverse scenario's te testen. Dat liep niet goed af en zijn ze maar mee gestopt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Millennium_Challenge_2002
pi_220378426
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:01 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Goed punt.
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het heel goed zou zijn om de man (en zijn kontlikkende vrienden, die diep van binnen beter weten) off the record laten weten hoe we er echt over denken. Met zijn leugens, opschepperij en dreigementen.
Uiteraard zou dat goed zijn. Het zou ook goed zijn om die pestkop van 1.95 lang, die 300+ kan deadliften eens de waarheid te vertellen. Maar is het verstandig als je zelf 1.70 bent, en een zere knie hebt?
pi_220378432
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Klinkt als computerspelletje wat VS ooit heeft ontwikkeld om diverse scenario's te testen. Dat liep niet goed af en zijn ze maar mee gestopt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Millennium_Challenge_2002
Het klinkt ook als mezelf als ik aan het schaken ben.
Ik kan heel goed mooie plannen voor mezelf bedenken, maar dan moet de tegenstander wel de blunders maken die ik voor hem/haar in gedachten heb.
Ik word dan ook altijd pisnijdig als dat niet het geval blijkt te zijn.
Echt pisnijdig. Zo pisnijdig heb je Trump nog nooit gezien.
pi_220378446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uiteraard zou dat goed zijn. Het zou ook goed zijn om die pestkop van 1.95 lang, die 300+ kan deadliften eens de waarheid te vertellen. Maar is het verstandig als je zelf 1.70 bent, en een zere knie hebt?
Pardon.
Ik ben 1.80.
En ik heb alleen een zeer hoofd.
Dankzij Trump.

;)

(En je vergeet alle kwalen van Trump. En je vergeet alle blunders die hij bedenkt en die zijn 1.95 meter lange bedienden, ministers en generaals gewoon klakkeloos opvolgen.)
  donderdag 19 maart 2026 @ 10:06:12 #100
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220378448
This is Bidens war , not my war
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')