abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220403198
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 08:57 schreef Barreltje het volgende:
Tevens is chef vandaag jarig en die heeft ontbijt op bed gevraagd..
What zijn jullie beste ontbijt op bed (of gewoon festelikk ontbijt, mag ook) ideeën?
Gefeliciteerd met Chef 🎉

Vandaag is hier niemand jarig: Ontbijt is een ‘luxe’ broodje met gerookte zalm, roerei en avocado.
De vis zou ik niet kruimelen in bed.

Wat sigme zegt klinkt feestelijk!
Wil hij dat vandaag nog? Of een keertje deze week?
(Verse) jus, eitje of scrambled eggs, yoghurt, muesli, honing, broodjes in soorten, allerlei beleg. En Jij ernaast!?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 22-03-2026 09:23:44 ]
pi_220403222
Mogge!

Gefeliciteerd met de Chef @Barreltje en succes met het lammetje.

Fijne bestemming van jullie tafel @AnneX
We have far more in common than that which devides us..
pi_220403367
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 08:57 schreef Barreltje het volgende:
Tevens is chef vandaag jarig en die heeft ontbijt op bed gevraagd..
What zijn jullie beste ontbijt op bed (of gewoon festelikk ontbijt, mag ook) ideeën?
.
Full English of een Spaanse adaptatie er op. Maar dat is vooral omdat ik daar zelf zin in heb ik het moment :+
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220403890
Je bent maar druk met die BOMmoedergeintjes! Oh @sigme, ik miste een pagina :+
pi_220403930
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 09:08 schreef AnneX het volgende:
@:Barreltje succes met het leblam.

En @:sigme met de zeven mooiste puppy’s. Je bent er maar druk mee. _O_

Is het een muntje voor de verandering? Fles. Makkelijke® alias.

Gister is een klus geklaard. ‘Onze’ oude tuin eettafel - met granieten blad van 150 x 60 x 5 cm op stalen frame - stond in de weg bij de kopers.
MnX heeft die gister met hulp van die en gene weggehaald en op een plek neergezet, waarna iemand met een trekker het ding over de weg kan
vervoeren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie nieuwe 2e leven.
Zo hadden wij hier van de vorige bewoners (die het goed verstopt hadden in een deel vd garage) een lood en loodzware marmeren 'plank' liggen.
We denken dat het ooit een tafelblad was geweest oid.

Met de grote garage/huisopruiming paar jaar geleden alles op MP/Nextdoor gezet en mensen die m kwamen halen waren er zo blij mee! Het zou weer een tafeltje worden.
pi_220403962
Na de koffie eerst maar eens gymmen en de enorme grote paarse koffer die we nog hebben van naar Australië schoonmaken. Die stond jaren ongebruikt in de garage maar te goed om weg te doen.

collegaVriendin wist nog van de koffer en nu vroeg ze die voor haar dochters. Die gaan naar NewYork voor hun spannende werk, workshops geven e.d.
https://www.instagram.com/cest_jeanne/

Zo geweldig hoe die carriëre zich ontvouwt _O_ Van een paar handschoenen maken, na meestercoupeur geworden te zijn, gaat deze dochter (met behulp van haar zus voor de marketing e.d.) sky high met haar handschoenen. Bekende personen dragen ze nu voor reclame-doeleinden en ze is nu al echt wel een naam in dat wereldje. Vriendin natuurlijk apetrots O+


En zijn wij er ook een beetje bij in de vorm van een paarse koffer _O-
pi_220403981
Over Australië gesproken, veel plezier met nichtje en fam @Kaatje1 vandaag!

En Feli voor @Barreltje s chef :*
  zondag 22 maart 2026 @ 11:45:40 #218
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220404031
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 08:57 schreef Barreltje het volgende:
Tevens is chef vandaag jarig en die heeft ontbijt op bed gevraagd..
What zijn jullie beste ontbijt op bed (of gewoon festelikk ontbijt, mag ook) ideeën?
Gefeliciteerd!! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220404150
Leuke reis voor de koffer! Blues.

Bij het verrassende ontbijt vanmorgen ook de resterende sinaasappels en limoen en grapefruit geperst.
In de eeuwenoude pers. Dankjewel tante Nans. w/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220404182
Ha zo'n pers hadden wij ook vroegah thuis.
pi_220404337
Moet ik nu weer een naamchange aanvragen 🤔

pi_220404346
quote:
10s.gif Op zondag 22 maart 2026 12:48 schreef Blues het volgende:
Moet ik nu weer een naamchange aanvragen 🤔

[ link | afbeelding ]
:D


En wat gaaf, die handschoenen! O+
pi_220407224
'Ouderwets' met fiets en pont




naar mn 'oude' zkh voor bezoek aan vriendin die ooit collega was.
(Niet die collegadin die mn bestie is inmiddels).
Ze is er niet best aan toe.. hopen op goede uitslagen en een behandeling.
Zo sneu allemaal, ff samen zitten janken ook. Arts die weekenddienst had, waar ik vorige week nog voor werkte ;) kwam ook nog ff.
Haar reactie om mij daar te zien :D
  zondag 22 maart 2026 @ 17:53:55 #224
63722 z80
I fink you freaky
pi_220407291
Mijn tuin doet Bzzz. En dat in meerdere bomen.
Weer een gft bak vol snoeihout die aan staat kan. Wegbrengen van snoeiafval kost geld. Dan meer om de nadere week een bak vol aan de straat.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 18:26:57 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220407534
Ik heb geen groene container, twee keer per jaar komen ze tot 6m³ ophalen met hoop voorwaarden.

Brengen kan ook, met een "kruiwagen" (max 3m³) voor ¤10 maar kom je met een grote aanhanger ¤88/ton en minimaal ¤17.

Maar volgens mij kan ik het ook bij een bedrijf hier in de staat kwijt.

Veel mensen uit het dorp werken bij dat bedrijf. Gisteren hielpen ze ook mee, bijvoorbeeld met een shoveltje rondrijden. Bakje zand hier, beetje grond daar. Ook bij de Kindergarten werd extra zand voor de zandbak geleverd. Tot grote vreugde van de aanwezige kinderen.
Maar eentje vond drie bakken niet genoeg. "Wanneer komt de shovel weer, we moeten meer zand hebben. Ik ga bellen met *insert naam bedrijf* "
_O-
Ben je ook vier ofzo
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220407612
We hebben sinds een half jaartje zo’n hakselmachine van Bosch. Voor echt dikke boomstammen/takken heb je er niks aan, maar voor het jaarlijkse snoeiafval is dat ding ideaal. Met de hoeveelheid vlinderstruiken en ligusters alleen al kunnen we elk voorjaar gerust 4x rijden met een volle aanhanger. (We mogen hier 8x langs de gemeente, en 2x per jaar komen ze grof snoeiafval ook wel ophalen, maar ik mis altijd de memo :') )

En het haksel*gaat gewoon onder de rest van de beplanting, totdat we straks echt een compostsysteemphe hebben gebouwd.
(*Met uitzondering van de braam, die gaat in de gft }:| )


Ik ben nog even aan het genieten op m’n nieuwe tuinbankje (loungeset heet dat tegenwoordig…) terwijl een merel aan het badderen is in de vijver O+
  zondag 22 maart 2026 @ 18:39:10 #227
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220407640
Wij mogen vanaf volgende maand weer iedere week de groenbak buiten zetten. *O*
Voor nu is het beetje snoeiafval verdelen, niet te veel in 1x snoeien.
Indien nodig mogen we bij de gemeente wel gratis wegbrengen.

Maar tot nu toe is dat niet nodig geweest.
  zondag 22 maart 2026 @ 18:54:12 #228
63722 z80
I fink you freaky
pi_220407733
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:34 schreef Candaasje het volgende:
We hebben sinds een half jaartje zo’n hakselmachine van Bosch. Voor echt dikke boomstammen/takken heb je er niks aan, maar voor het jaarlijkse snoeiafval is dat ding ideaal. Met de hoeveelheid vlinderstruiken en ligusters alleen al kunnen we elk voorjaar gerust 4x rijden met een volle aanhanger. (We mogen hier 8x langs de gemeente, en 2x per jaar komen ze grof snoeiafval ook wel ophalen, maar ik mis altijd de memo :') )

En het haksel*gaat gewoon onder de rest van de beplanting, totdat we straks echt een compostsysteemphe hebben gebouwd.
(*Met uitzondering van de braam, die gaat in de gft }:| )

Ik ben nog even aan het genieten op m’n nieuwe tuinbankje (loungeset heet dat tegenwoordig…) terwijl een merel aan het badderen is in de vijver O+
Hier staat ook een hakselmachine. 13PK benzine motor er op. Voor takken vanaf een cm werkt het goed, tot 8cm geen probleem. Maar dan moeten de takken wel recht zijn. Het dunnen spul is een ramp. Dan lopen de messen vol.
Wat nu de bak in gaat is of dun en flexibel, of krom als een hoepel maar nog wel te knippen.

Het grove werk komt later dit jaar. Dan gaat de hakselaar weer aan. En de kettingzaag op de grote stukken.
Eens kijken of ik dit jaar wel een paar vierkante meter tuin terug kan krijgen van het groene geweld.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220407959
Namen en rugnummers van de hakselaars pls :Y)
We hebben veel rozenstruiken, twee flinke klimrozen die veel lange uitlopers aanmaken.

En 3 vlinderstruiken. En...en..en... oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220408109
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:53 schreef z80 het volgende:
Mijn tuin doet Bzzz. En dat in meerdere bomen.
Weer een gft bak vol snoeihout die aan staat kan. Wegbrengen van snoeiafval kost geld. Dan meer om de nadere week een bak vol aan de straat.
Voor de Bzzzz O+
  zondag 22 maart 2026 @ 19:57:38 #231
63722 z80
I fink you freaky
pi_220408127
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:32 schreef Syrena het volgende:
Namen en rugnummers van de hakselaars pls :Y)
We hebben veel rozenstruiken, twee flinke klimrozen die veel lange uitlopers aanmaken.

En 3 vlinderstruiken. En...en..en... oO<
De benzine hakselaar is voor dat werk niet geschikt. De rozentakken zijn te dun/flexibel er voor.
Dan kom je uit op een twijgen hakselaar op 230V. Of een maatje groter voor veel volume 400V (krachtstroom/3 fase).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220408155
Leeg huis….wat een enorm fijne dag gehad. Ze waren er ca 11.30 en het was net alsof er geen 50 jaar tussen had gezeten. Haar man kende ik niet maar ook dat klikte zo goed. Droge kelen van kletsen, herinneringen ophalen aan oma, haar vader en mijn moeder. Praten over de zorgen over haar moeder (die iedereen euthanasie gunt maar mag niet) en zorgen over haar zussen (dit is echt de leukste van de 3) eind van de middag kwamen broer schoonzus en zus, nog meer kletsen en lachen, samen eten. Mijn schoonzus werd erg moe (die was al de hele middag in touw) dus iedereen vertrok, mijn broer brengt de familie naar de trein in Utrecht zodat ze niet hoeven overstappen.

Ik ga nu de ontplofte keuken fatsoeneren, iedereen heeft aangeboden om te helpen maar dat doe ik toch echt liever zelf.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220408176
Wij hebben een hakselaar van de Lidl. Doet het prima voor die paar keer per jaar dat we hem tevoorschijn halen.
pi_220408182
Wat fijn Kaatje zo’n lange gezellige dag met verre familie!
Ver als in ‘ andere kant van de wereld’.
Spreken jullie elkaar nog vaker tijdens hun verblijf? Voor hoe lang?
pi_220408194
Verder wordt de groenbak voor 1 euro geleegd, en kunnen we snoeiafval aan het einde van de straat in een soort permanente bladkorf gooien dus dat is ideaal.
pi_220408269
Vanmorgen begonnen met bier bezorgen maar de dag afgesloten met nog een paar uurtjes Efteling. Ook mijn goede camera meegenomen en dit plaatje gemaakt:

pi_220408370
@AnneX ze stappen woensdag op de boot voor een cruise naar Boekarest die 24 dagen duurt en dan gaan ze direct door naar huis waar ze op een zondag aankomen en zij de volgende dag de kleinkinderen moet opvangen en hij ook weer moet werken.
Ik blij het zo bijzonder vinden dat je meteen, na zo’n tijd alles weer oppikt. We hadden echt heel lang geen contact tot we een jaar of 10 geleden via fb weer contact kregen. En toen waren we 17 en 14 dus echt een leven geleden
We have far more in common than that which devides us..
pi_220408402
Mooie foto @Sarabi!
En klinkt als een heerlijke dag @Kaatje1 O+
En een beetje verdrietige dag voor @Blues :*
pi_220408562
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Leeg huis….wat een enorm fijne dag gehad. Ze waren er ca 11.30 en het was net alsof er geen 50 jaar tussen had gezeten. Haar man kende ik niet maar ook dat klikte zo goed. Droge kelen van kletsen, herinneringen ophalen aan oma, haar vader en mijn moeder. Praten over de zorgen over haar moeder (die iedereen euthanasie gunt maar mag niet) en zorgen over haar zussen (dit is echt de leukste van de 3) eind van de middag kwamen broer schoonzus en zus, nog meer kletsen en lachen, samen eten. Mijn schoonzus werd erg moe (die was al de hele middag in touw) dus iedereen vertrok, mijn broer brengt de familie naar de trein in Utrecht zodat ze niet hoeven overstappen.

Ik ga nu de ontplofte keuken fatsoeneren, iedereen heeft aangeboden om te helpen maar dat doe ik toch echt liever zelf.
Wat geweldig O+
pi_220408658
Thuis.
Concert was (meer dan) uitverkocht! Gelukkig konden we stoelen bijzetten in de ruimte. Tranen bij publiek, tranen bij koorleden, brok in de keel bij mij toen ik in mijn praatje memoreerde aan een (veeeel) te jong overleden koorlid (ouders waren er ook en vlogen me na afloop om de nek O+ ;( )

Na afloop met een paar mensen hapje gegeten. Nakkletsen, nagenieten en beetje afreageren over het wijvengezeur wat altijd bij zo'n event lijkt te horen.
Iemand vond een stukje plastic in het eten. Geen drama, wel gemeld en we kregen excuus en voor de hele tafel koffie van het huis ^O^

Wat een dag O+ Over tien jaar weer of zo. Maar nu even niet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')