abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220366283
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 17:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Vraag me af hoe men denkt die toestroom verder in te perken of daarop nog te kunnen bezuinigen.
Precies.

Gelukkig hebben we dan een minderheidskabinet en merk ik dat de oppositie toch wel een front vormt tegen bezuinigingen in de sociale zekerheid
  dinsdag 17 maart 2026 @ 18:01:30 #27
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220366287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 17:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Allemaal tegenvallers. Voor een kabinet dat alleen maar afbreekt :').

Leugens.
Je doelt op het oude kabinet?
pi_220366291
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 17:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb hier wel mijn vraagtekens bij. De toekenning van Wajong en WIA is sinds 2015 al dusdanig streng dat je echt bijna niks meer moet kunnen om daarvoor nog in aanmerking te komen.

Bijna alle arbeidsongeschikten belanden sindsdien dus in de Bijstand.

Vraag me af hoe men denkt die toestroom verder in te perken of daarop nog te kunnen bezuinigen.
Amerika is het voorland van de neoliberalen, dus in principe is de bodem nog lang niet bereikt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 17 maart 2026 @ 18:05:14 #29
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220366312
Misschien wat minder uitgeven aan defensie en het ministerie van oorlogen en regeringsveranderingen en minder aan de leiband lopen van ome Epstein/Trump en Bibi?

Dat scheelt echt miljarden.

Daar valt daadwerkelijk iets te halen.

Geen 5% Epstein-Bibi-Trump-NAVO-norm. Waarom capituleren voor ome Trump? Laat hem lekker zelf zijn oorlogen uitvoeren.

Waarom daadwerkelijk nagenoeg elke politieke partij zo graag aan de Trump-norm wil voldoen, inclusief linkse partijen, is mij werkelijk een raadsel.

Daar kan je miljarden halen.
pi_220366317
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 17:59 schreef cinderloom het volgende:
Teveel mensen in de WIA is eigenlijk te veel mensen ziek. Dat ze maar eens na gaan hoe dat komt.
Weet je zeker dat je zo'n innovatief idee kunt verwachten van een VVD minister?
pi_220366320
Werkgevers moeten vanwege AI af van overtollig personeel. Die zijn ws het gemakkelijkst te lozen via de WAO.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220366329
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 18:06 schreef Lyrebird het volgende:
Werkgevers moeten vanwege AI af van overtollig personeel. Die zijn ws het gemakkelijkst te lozen via de WAO.
Dat is een beetje een lastig verhaal voor een keuringsarts.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220366330
Prima timing voor Eelco om naar buiten te brengen natuurlijk.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220366334
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 18:06 schreef Lyrebird het volgende:
Werkgevers moeten vanwege AI af van overtollig personeel.
Dat ze over een jaar allemaal weer inhuren omdat AI toch niet aan de verwachtingen voldoet.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 18:11:57 #35
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220366355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 18:08 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
Dat ze over een jaar allemaal weer inhuren omdat AI toch niet aan de verwachtingen voldoet.
Met AI kan je de output wel enorm verhogen. Je kunt met AI makkelijk van een team van 10 naar 8 met hogere output dan voorheen als mensen weten hoe ze het goed moeten inzetten.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 18:12:13 #36
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220366358
Veel mensen zijn door pesten vroeger op school totaal geknakt. Nu met internet en (a)sociale media gaat het pesten 24/7 door, terwijl vroeger pesten in elk geval stopte zodra je thuis was bij papa en mama.

Pesten is soms werkelijk letterlijke terreur. Inclusief geweld.

Scholen traden destijds nauwelijks op en nu wordt er nog minder opgetreden en virtueel pesten gaat helemaal aan ouders en leerkrachten voorbij.

Daders worden beschermd en de slachtoffers moeten zich niet aanstellen en je zult alles wel zelf uitgelokt hebben. Dat was in de jaren '80 zo, de jaren '90 zo en is nu duizend keer erger met internet.

Enig idee hoe groot de aanwas voor de WAJONG hierdoor wordt?

Ik ben letterlijk kapot getrapt toen ik puber was. Er werd nauwelijks ingegrepen en alles lag altijd aan mezelf. Ik ben letterlijk kapot getrapt en heb hier nog altijd de psychische wonden van. Nog altijd is er nul hulp. Toen niet en nu nog minder.
pi_220366426
Mensen weten niks van dit probleem afgezien dat er een tegenvaller was, maar het is allemaal de schuld van die stomme buitenlanders en jongeren hoor.

Briljant.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 18:26:44 #38
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220366430
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 18:01 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Je doelt op het oude kabinet?
Anders had ik dat wel gemeld in een topic over "het oude kabinet", denk je zelf ook niet?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 17 maart 2026 @ 18:35:05 #39
22565 asco
Los in deze tent
pi_220366492
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 17:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het aantal Gen Z-ers ook. Heb je ze eindelijk zover dat ze de telefoon durven opnemen, krijgen ze daar een burnout van.
Ik sta er ook echt van te kijken hoe ontzettend traag die jongeren werken. En iets simpels opzoeken gaat zo ontzettend omslachtig, pfff. Ze zijn natuurlijk niet allemaal zo, maar wel veel.
En de eerste maniertjes van de Alpha's die ik dan meekrijg geeft me al helemaal de kriebels. Ik vraag me af of we die überhaupt nog onder de oorspronkelijke categorie "mens" kunnen gaan scharen.

Gaat hélemaal mis. _O- :')
pi_220366592
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 17:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Vrij duidelijk en voorspelbaar toch? Je hebt een VVD'er die de sociale zekerheid weer wat verder wil uitkleden. Zoals al aangekondigd, en gezien de andere partijen in het kabinet vast wel weer kan lukken tenzij de oppositie verenigd genoeg is om het spaak te laten lopen.
En het is een logisch gevolg van de verhoging van de pensioenleeftijd. Veel van die mensen worden ziek of hebben een andere uitkering nodig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220366642
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 17:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Bestuurskunde alfaatje Rob Jetten die nog geen dag echt heeft gewerkt en ook het licht niet zou uitvinden wordt nu echt getest. Mijn analyse is dat hij veel te licht is, getuige het visieloze akkoord en zijn algehele identiteitsloze voorkomen. Pleistertjes plakken en paniekvoetbal gaat dit kabinet kenmerken.
Is al winst boven het vorige kabinet die was vooral brandjes aan het aanwakkeren.

Maar visie is sinds Rutte al een vies woord.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220366735
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 18:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat en misschien toch ook wel in het 65-67 cohort.
Dat zullen er steeds meer worden als de AOW leeftijd blijft stijgen.
pi_220366760
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 18:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Veel mensen zijn door pesten vroeger op school totaal geknakt. Nu met internet en (a)sociale media gaat het pesten 24/7 door, terwijl vroeger pesten in elk geval stopte zodra je thuis was bij papa en mama.

Pesten is soms werkelijk letterlijke terreur. Inclusief geweld.

Scholen traden destijds nauwelijks op en nu wordt er nog minder opgetreden en virtueel pesten gaat helemaal aan ouders en leerkrachten voorbij.

Daders worden beschermd en de slachtoffers moeten zich niet aanstellen en je zult alles wel zelf uitgelokt hebben. Dat was in de jaren '80 zo, de jaren '90 zo en is nu duizend keer erger met internet.

Enig idee hoe groot de aanwas voor de WAJONG hierdoor wordt?

Ik ben letterlijk kapot getrapt toen ik puber was. Er werd nauwelijks ingegrepen en alles lag altijd aan mezelf. Ik ben letterlijk kapot getrapt en heb hier nog altijd de psychische wonden van. Nog altijd is er nul hulp. Toen niet en nu nog minder.
Gedeeltelijk zeer herkrnbaar
pi_220366862
Deja vu :Y _O-

quote:
AI Overview
De uitspraak dat Nederland de "zieke man van Europa" was, is onlosmakelijk verbonden met oud-premier Ruud Lubbers rond 1990. Hij gebruikte deze metafoor om de economische malaise en het hoge aantal arbeidsongeschikten in die periode te duiden.

Hier zijn de belangrijkste punten over deze historische uitspraak:
Context: Aan het einde van de jaren 80 en begin jaren 90 was de Nederlandse economie zwak en dreigde het land economisch achter te blijven bij de rest van Europa.
Lubbers' ingreep: Lubbers (premier van 1982 tot 1994) gebruikte de term om de noodzaak van harde hervormingen en economisch herstel te benadrukken. Zijn kabinetten streefden naar "minder overheid, meer markt".
Betekenis: De term verwees niet alleen naar economische groei, maar ook specifiek naar het hoge ziekteverzuim en de WAO-problematiek (arbeidsongeschiktheid).
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220366941
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 18:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Mensen weten niks van dit probleem afgezien dat er een tegenvaller was, maar het is allemaal de schuld van die stomme buitenlanders en jongeren hoor.

Briljant.
Dit, laten we eerst maar afwachten wat er uit het onderzoek komt en weten wat de werkelijke oorzaken zijn :)
pi_220367064
Gooi je die mensen in het leger, twee vliegen in één klap. Een rolstoel kun je ook zien als een 'portable tank', gewoon wat machine geweren op monteren en gaan met die banaan!
  dinsdag 17 maart 2026 @ 19:38:31 #47
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220367089
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 18:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Misschien wat minder uitgeven aan defensie en het ministerie van oorlogen en regeringsveranderingen en minder aan de leiband lopen van ome Epstein/Trump en Bibi?

Dat scheelt echt miljarden.

Daar valt daadwerkelijk iets te halen.

Geen 5% Epstein-Bibi-Trump-NAVO-norm. Waarom capituleren voor ome Trump? Laat hem lekker zelf zijn oorlogen uitvoeren.

Waarom daadwerkelijk nagenoeg elke politieke partij zo graag aan de Trump-norm wil voldoen, inclusief linkse partijen, is mij werkelijk een raadsel.

Daar kan je miljarden halen.
Omdat de kans groot is dat het anders nog duurder gaat worden.

Als Amerika zich terugtrekt uit de NAVO is het hek pas echt van de dam. Dan kunnen landen als Nederland en Duitsland echt de knip pakken.
pi_220367133
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 19:38 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Als Amerika zich terugtrekt uit de NAVO is het hek pas echt van de dam. Dan kunnen landen als Nederland en Duitsland echt de knip pakken.
Geloof je dat zelf _O-
  dinsdag 17 maart 2026 @ 19:43:56 #49
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220367189
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 19:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Geloof je dat zelf _O-
De VS draagt 900~ miljard per jaar bij aan de NAVO.

Hoe ga je dat gat opvullen?
pi_220367365
quote:
Heinen is aan het uitzoeken waar de tegenvallers vandaan komen. "Maar je ziet een grote instroom in de regelingen. Eigenlijk zitten er te veel mensen in."
Aha, Heinen heeft zo te zien al een idee van waar het onderzoek naar de tegenvallers op uit dient te komen…

Oorzaken als een hogere AOW-leeftijdsgrens, een afname van de volksgezondheid (onder andere door milieuvervuiling en individualisering) en een toegenomen complexiteit van het dagelijks leven zullen wel vakkundig buiten beschouwing gelaten worden.

Heinen wil simpelweg nog meer arbeidsongeschikten de Bijstand in duwen. Of in zo’n situatie waarschijnlijker, hen eerst hun zuurverdiende woning en spaargeld op laten eten. Iedereen die dat acceptabel vindt wens ik een keur aan nare ziekten toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')