abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2026 @ 09:22:03 #201
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_220378063
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:07 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee, op deze:
[..]
Op jouw slomo dus :{w
Je verwart mij met Sjemmert. Ik heb niks met die slomo te maken.
Krekker is de bom!
pi_220378116
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:06 schreef r_one het volgende:

[..]
Allerminst :N
Jij blijft dus trollen?
  donderdag 19 maart 2026 @ 09:28:02 #203
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_220378151
Sowieso zie ik hier 3 totaal verschillende discussies waardoor mensen langs elkaar heen praten.

1) de meer algemene discussie over dat een klap voor de bek wel/niet zou mogen wanneer iemand een bijdehandte bek op zet.

2) de discussie over of in dit specifieke geval, de agent in kwestie de bijdehandte gast nu wel of niet echt sloeg. En of dit gewoon een klap was of een arrestatietechniek.

3) enigszins gekoppeld aan punt 2, wat eraan voorafging en of er enige noodzaak was dit te doen om het mogelijk te kunnen maken de man de arresteren.

Persoonlijk ben ik niet echt geïnteresseerd in punt 2. Deze gast interesseert me geen zak, hoop dat hij lekker ergens wegrot.

Ik focus me liever op de algemene maatschappelijke discussie mbt regels gedrag agenten, wat we wel/niet toe moeten staan, etc
Krekker is de bom!
pi_220378261
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Je verwart mij met Sjemmert. Ik heb niks met die slomo te maken.
Herstel: op de slomo van Sjemmert dus.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220378265
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij blijft dus trollen?
Fijne dag joh :W
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 19 maart 2026 @ 09:43:27 #206
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220378275
'Verdachte' wordt in zijn nek gegrepen en dat is proportioneel lijkt me, maar we krijgen (bewust) niet te zien wat er allemaal al aan voorafgegaan is.
Verder hoop ik dat de Belastingdienst nog even meekijkt om zijn inkomensclaim te checken tov zijn aangifte.
Life is what you make it.
pi_220379499
Nee toch niet.

Foutje. :D
pi_220380938
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 22:55 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Dus als een agent het helemaal zat is mag hij maar gaan slaan? Hoevaak per jaar vindt je dat een agent dat mag ? 1 keer per wacht, week, maand, jaar ?
Gewoon elke dag. Zolang het maar iemand is die hij niet mag. Daar moet de Politie dan wel rekening mee houden, en de machthebbers natuurlijk
pi_220381066
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 13:50 schreef KaheemSaid het volgende:
Best lastig zulke dingen. Er zijn natuurlijk (en met een reden) de geweldsinstructies.
En die geweldsinstructie mag in Nederland best wat ruimer. Een muilpeer tegen iemand die provoceert, beledigt, uitdaagt of bewust irriteert, zou wat mij betreft gewoon mogelijk moeten zijn. Als je naar programma's als "Bureau [kutstad]" kijkt, daalt het respect voor de politie met elke aflevering. Die geweldsinstructie is misschien goed bedoeld, maar het enige wat het oplevert is respect voor het geduld van agenten. Met deze fluwelen handschoen staan ze nergens echt boven, zoals vaak wordt beweerd. Ja, hooguit het geduld. :') Het respect voor het gezag dat ze zouden moeten uitstralen, juist richting lastige doelgroepen, ontbreekt echter volledig. Ondertussen lijkt het erop dat dit gedrag te vaak zonder echte consequenties blijft. Tot zover de 'kusje-kroelmaatschappij', met een politieapparaat dat nauwelijks impact ten aanzien van overlast gevende problematiek.

[ Bericht 5% gewijzigd door Justinn op 19-03-2026 15:02:03 ]
pi_220381593
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:56 schreef Justinn het volgende:

[..]
En die geweldsinstructie mag in Nederland best wat ruimer. Een muilpeer tegen iemand die provoceert, beledigt, uitdaagt of bewust irriteert, zou wat mij betreft gewoon mogelijk moeten zijn. Als je naar programma's als "Bureau [kutstad]" kijkt, daalt het respect voor de politie met elke aflevering. Die geweldsinstructie is misschien goed bedoeld, maar het enige wat het oplevert is respect voor het geduld van agenten. Met deze fluwelen handschoen staan ze nergens echt boven, zoals vaak wordt beweerd. Ja, hooguit het geduld. :') Het respect voor het gezag dat ze zouden moeten uitstralen, juist richting lastige doelgroepen, ontbreekt echter volledig. Ondertussen lijkt het erop dat dit gedrag te vaak zonder echte consequenties blijft. Tot zover de 'kusje-kroelmaatschappij', met een politieapparaat dat nauwelijks impact ten aanzien van overlast gevende problematiek.
Dan kan men toch beter het gehele justitieapparaat ontmantelen en iedereen zelf voor eigen rechter laten spelen, want dan kost het geen belastinggeld.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:06:52 #211
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220381605
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:56 schreef Justinn het volgende:

[..]
Die geweldsinstructie lijkt ook vooral ineens actief te worden als er intimiderend hyperagressief tuig benaderd dient te worden. Die krijgen dan na eindeloos gesteggel een waarschuwing (want: als je doorpakt wordt je gedoxxt door bekende islamisten en door je korpsleiding aan je lot overgelaten want oh mijn god het moet niet op racisme lijken).

De normale mensen, daarbij wordt wel doorgepakt. Net zolang totdat iedereen doorheeft dat het loont om je strontvervelend op te stellen tegen de politie en Nederland is verzand in één (nog) grote(re) Tokkieafvoerput.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:09:13 #212
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220381622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:04 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan kan men toch beter het gehele justitieapparaat ontmantelen en iedereen zelf voor eigen rechter laten spelen, want dan kost het geen belastinggeld.
Je bent bekend met het begrip geweldsmonopolie?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220381727
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je bent bekend met het begrip geweldsmonopolie?
Ja? Dat hebben mannen die dat niet waard zijn en die toch leven van ons belastinggeld.
pi_220382427
Zo'n mongool kan je niet hard genoeg slaan.
Ook in moeilijke tijden.
  donderdag 19 maart 2026 @ 23:31:12 #215
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220385299
Schelden/uitdagen of niet, een agent hoort te de-escaleren. Deze agent escaleert en is daardoor ongeschikt.
pi_220392105
quote:
6s.gif Op donderdag 19 maart 2026 23:31 schreef S95Sedan het volgende:
Schelden/uitdagen of niet, een agent hoort te de-escaleren. Deze agent escaleert en is daardoor ongeschikt.
We zijn het punt van de-escaleren met vies vuil tuig dat zich niet normaal kan gedragen wel een keer voorbij. Dit stuk verdriet, pallie-wappies, XR drammers, broccoli kapsels. Boeit me niet wie of wat, maar het wordt tijd dat er eens een keer keihard opgetreden wordt. De politiek doet het niet, rechters doen het niet. Laat de politie het dan maar gewoon meteen op straat doen. Klaar met al dat pleurisvolk.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 00:37:10 #217
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220393196
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 20:31 schreef Accordtje het volgende:

[..]
We zijn het punt van de-escaleren met vies vuil tuig dat zich niet normaal kan gedragen wel een keer voorbij. Dit stuk verdriet, pallie-wappies, XR drammers, broccoli kapsels. Boeit me niet wie of wat, maar het wordt tijd dat er eens een keer keihard opgetreden wordt. De politiek doet het niet, rechters doen het niet. Laat de politie het dan maar gewoon meteen op straat doen. Klaar met al dat pleurisvolk.
Ja leuk, als we die kant op gaan zijn wij zelf de dupe ervan omdat dat soort beroepsjankers altijd de hand boven het hoofd wordt gehouden.

Handhaven oke, excessief geweld door agenten is dat niet.
pi_220393270
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 00:37 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Ja leuk, als we die kant op gaan zijn wij zelf de dupe ervan omdat dat soort beroepsjankers altijd de hand boven het hoofd wordt gehouden.

Hoe had hij deze arrestant dan wel in de boeien moeten slaan, als hij 'm met geen vinger aan mag raken? :?
.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:20:54 #219
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_220393975
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 01:50 schreef r_one het volgende:

[..]
Hoe had hij deze arrestant dan wel in de boeien moeten slaan, als hij 'm met geen vinger aan mag raken? :?
Wie zegt hier dat je een arrestant met geen vinger mag aanraken?

Je redeneert als een overdrijvende puber:

"Je bent uiterlijk 2 uur vannacht thuis"

"2 uur??? Ik mag ook echt niks! Ik mag niet uitgaan, niks mag ik! Ik kan beter doodgaan, zelfs dan leef ik meer dan dat jullie mij laten leven! :( :'( "
Krekker is de bom!
pi_220394383
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wie zegt hier dat je een arrestant met geen vinger mag aanraken?

Je redeneert als een overdrijvende puber:

"Je bent uiterlijk 2 uur vannacht thuis"

"2 uur??? Ik mag ook echt niks! Ik mag niet uitgaan, niks mag ik! Ik kan beter doodgaan, zelfs dan leef ik meer dan dat jullie mij laten leven! :( :'( "

:')

Issues?
.
pi_220397662
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 00:37 schreef S95Sedan het volgende:

Als jij je normaal gedraagt heb je daar helemaal geen last van.

Maar laten we maar eens beginnen met de eerstvolgende die meent zwaar vuurwerk naar hulpverleners te kunnen gooien te belonen met een kogel tussen de ogen. Dat breed uitdragen in alle media, zodat de consequentie van dergelijk gedrag duidelijk is. Lijkt mij een goede start om het gezag op de straat weer terug te krijgen.
pi_220402615
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:22 schreef Accordtje het volgende:
Als jij je normaal gedraagt heb je daar helemaal geen last van.
Er heeft een verschuiving plaatsgevonden van wat men 'normaal' vindt. Of in elk geval als 'normaal' zijn gaan accepteren. Of gedogen. Of vergoelijken.

Bij je arrestatie de verongelijkte dramaqueen uit gaan hangen, is daar een heel duidelijk voorbeeld van, zo blijkt maar weer.
.
pi_220404146
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 05:18 schreef r_one het volgende:
Er heeft een verschuiving plaatsgevonden van wat men 'normaal' vindt. Of in elk geval als 'normaal' zijn gaan accepteren. Of gedogen. Of vergoelijken.

Bij je arrestatie de verongelijkte dramaqueen uit gaan hangen, is daar een heel duidelijk voorbeeld van, zo blijkt maar weer.
Met dank aan onze slappe politiek inderdaad. Hoog tijd om dergelijk gedrag weer eens de kop in te drukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')