Herstel: op de slomo van Sjemmert dus.quote:Op donderdag 19 maart 2026 09:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je verwart mij met Sjemmert. Ik heb niks met die slomo te maken.
Fijne dag johquote:
Gewoon elke dag. Zolang het maar iemand is die hij niet mag. Daar moet de Politie dan wel rekening mee houden, en de machthebbers natuurlijkquote:Op woensdag 18 maart 2026 22:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dus als een agent het helemaal zat is mag hij maar gaan slaan? Hoevaak per jaar vindt je dat een agent dat mag ? 1 keer per wacht, week, maand, jaar ?
En die geweldsinstructie mag in Nederland best wat ruimer. Een muilpeer tegen iemand die provoceert, beledigt, uitdaagt of bewust irriteert, zou wat mij betreft gewoon mogelijk moeten zijn. Als je naar programma's als "Bureau [kutstad]" kijkt, daalt het respect voor de politie met elke aflevering. Die geweldsinstructie is misschien goed bedoeld, maar het enige wat het oplevert is respect voor het geduld van agenten. Met deze fluwelen handschoen staan ze nergens echt boven, zoals vaak wordt beweerd. Ja, hooguit het geduld.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 13:50 schreef KaheemSaid het volgende:
Best lastig zulke dingen. Er zijn natuurlijk (en met een reden) de geweldsinstructies.
Dan kan men toch beter het gehele justitieapparaat ontmantelen en iedereen zelf voor eigen rechter laten spelen, want dan kost het geen belastinggeld.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:56 schreef Justinn het volgende:
[..]
En die geweldsinstructie mag in Nederland best wat ruimer. Een muilpeer tegen iemand die provoceert, beledigt, uitdaagt of bewust irriteert, zou wat mij betreft gewoon mogelijk moeten zijn. Als je naar programma's als "Bureau [kutstad]" kijkt, daalt het respect voor de politie met elke aflevering. Die geweldsinstructie is misschien goed bedoeld, maar het enige wat het oplevert is respect voor het geduld van agenten. Met deze fluwelen handschoen staan ze nergens echt boven, zoals vaak wordt beweerd. Ja, hooguit het geduld.Het respect voor het gezag dat ze zouden moeten uitstralen, juist richting lastige doelgroepen, ontbreekt echter volledig. Ondertussen lijkt het erop dat dit gedrag te vaak zonder echte consequenties blijft. Tot zover de 'kusje-kroelmaatschappij', met een politieapparaat dat nauwelijks impact ten aanzien van overlast gevende problematiek.
Die geweldsinstructie lijkt ook vooral ineens actief te worden als er intimiderend hyperagressief tuig benaderd dient te worden. Die krijgen dan na eindeloos gesteggel een waarschuwing (want: als je doorpakt wordt je gedoxxt door bekende islamisten en door je korpsleiding aan je lot overgelaten want oh mijn god het moet niet op racisme lijken).quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:56 schreef Justinn het volgende:
[..]
En die geweldsinstructie mag in Nederland best wat ruimer. Een muilpeer tegen iemand die provoceert, beledigt, uitdaagt of bewust irriteert, zou wat mij betreft gewoon mogelijk moeten zijn. Als je naar programma's als "Bureau [kutstad]" kijkt, daalt het respect voor de politie met elke aflevering. Die geweldsinstructie is misschien goed bedoeld, maar het enige wat het oplevert is respect voor het geduld van agenten. Met deze fluwelen handschoen staan ze nergens echt boven, zoals vaak wordt beweerd. Ja, hooguit het geduld.Het respect voor het gezag dat ze zouden moeten uitstralen, juist richting lastige doelgroepen, ontbreekt echter volledig. Ondertussen lijkt het erop dat dit gedrag te vaak zonder echte consequenties blijft. Tot zover de 'kusje-kroelmaatschappij', met een politieapparaat dat nauwelijks impact ten aanzien van overlast gevende problematiek.
Je bent bekend met het begrip geweldsmonopolie?quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan kan men toch beter het gehele justitieapparaat ontmantelen en iedereen zelf voor eigen rechter laten spelen, want dan kost het geen belastinggeld.
Ja? Dat hebben mannen die dat niet waard zijn en die toch leven van ons belastinggeld.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je bent bekend met het begrip geweldsmonopolie?
We zijn het punt van de-escaleren met vies vuil tuig dat zich niet normaal kan gedragen wel een keer voorbij. Dit stuk verdriet, pallie-wappies, XR drammers, broccoli kapsels. Boeit me niet wie of wat, maar het wordt tijd dat er eens een keer keihard opgetreden wordt. De politiek doet het niet, rechters doen het niet. Laat de politie het dan maar gewoon meteen op straat doen. Klaar met al dat pleurisvolk.quote:Op donderdag 19 maart 2026 23:31 schreef S95Sedan het volgende:
Schelden/uitdagen of niet, een agent hoort te de-escaleren. Deze agent escaleert en is daardoor ongeschikt.
Ja leuk, als we die kant op gaan zijn wij zelf de dupe ervan omdat dat soort beroepsjankers altijd de hand boven het hoofd wordt gehouden.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 20:31 schreef Accordtje het volgende:
[..]
We zijn het punt van de-escaleren met vies vuil tuig dat zich niet normaal kan gedragen wel een keer voorbij. Dit stuk verdriet, pallie-wappies, XR drammers, broccoli kapsels. Boeit me niet wie of wat, maar het wordt tijd dat er eens een keer keihard opgetreden wordt. De politiek doet het niet, rechters doen het niet. Laat de politie het dan maar gewoon meteen op straat doen. Klaar met al dat pleurisvolk.
Hoe had hij deze arrestant dan wel in de boeien moeten slaan, als hij 'm met geen vinger aan mag raken?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 00:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ja leuk, als we die kant op gaan zijn wij zelf de dupe ervan omdat dat soort beroepsjankers altijd de hand boven het hoofd wordt gehouden.
Handhaven oke, excessief geweld door agenten is dat niet.
Wie zegt hier dat je een arrestant met geen vinger mag aanraken?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 01:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoe had hij deze arrestant dan wel in de boeien moeten slaan, als hij 'm met geen vinger aan mag raken?
quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wie zegt hier dat je een arrestant met geen vinger mag aanraken?
Je redeneert als een overdrijvende puber:
"Je bent uiterlijk 2 uur vannacht thuis"
"2 uur??? Ik mag ook echt niks! Ik mag niet uitgaan, niks mag ik! Ik kan beter doodgaan, zelfs dan leef ik meer dan dat jullie mij laten leven!![]()
"
Als jij je normaal gedraagt heb je daar helemaal geen last van.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 00:37 schreef S95Sedan het volgende:
Ja leuk, als we die kant op gaan zijn wij zelf de dupe ervan omdat dat soort beroepsjankers altijd de hand boven het hoofd wordt gehouden.
Handhaven oke, excessief geweld door agenten is dat niet.
Er heeft een verschuiving plaatsgevonden van wat men 'normaal' vindt. Of in elk geval als 'normaal' zijn gaan accepteren. Of gedogen. Of vergoelijken.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:22 schreef Accordtje het volgende:
Als jij je normaal gedraagt heb je daar helemaal geen last van.
Met dank aan onze slappe politiek inderdaad. Hoog tijd om dergelijk gedrag weer eens de kop in te drukken.quote:Op zondag 22 maart 2026 05:18 schreef r_one het volgende:
Er heeft een verschuiving plaatsgevonden van wat men 'normaal' vindt. Of in elk geval als 'normaal' zijn gaan accepteren. Of gedogen. Of vergoelijken.
Bij je arrestatie de verongelijkte dramaqueen uit gaan hangen, is daar een heel duidelijk voorbeeld van, zo blijkt maar weer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |