Die kans achte ik al heel groot!quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dan neemt niemand meer verantwoordelijkheid en vervalt Iran in een nog grotere hellhole met misschien een burgeroorlog. Ter info De burgeroorlog in Syrië heeft 4 miljoen vluchtelingen veroorzaakt als in Iran eenzelfde percentage zou gaan vlucht krijgt de wereld er 25 miljoen te verwerken.
Alternatief 1 is onmogelijk nadat ze 40.000 demonstranten hebben uitgeroeid. Daarbij, 47 jaar praten en theedrinken heeft niets opgeleverd. Het is zinloos en immoreel. Met het 2e alternatief ben ik het zeker eens.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:31 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Er zijn twee alternatieven.
Alternatief 1 is inderdaad praten en theedrinken. Niet omdat ze deugen of omdat je het met ze eens bent, maar omdat je jezelf realiseert dat sommige kutsituaties lastig te verbeteren zijn. Pappen en nathouden, veel meer kun je soms niet.
Alternatief 2 is eerst een goed plan maken, dan met medestanders voorbereiden en daarna aanvallen, waarbij je vooraf al nagedacht hebt over scenario’s en bescherming van kwetsbare doelen zoals olietankers.
Israel zag een kans om de leiding uit teschakelen in overleg met de VS en heeft die uitgevoerd.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:31 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Er zijn twee alternatieven.
Alternatief 1 is inderdaad praten en theedrinken. Niet omdat ze deugen of omdat je het met ze eens bent, maar omdat je jezelf realiseert dat sommige kutsituaties lastig te verbeteren zijn. Pappen en nathouden, veel meer kun je soms niet.
Alternatief 2 is eerst een goed plan maken, dan met medestanders voorbereiden en daarna aanvallen, waarbij je vooraf al nagedacht hebt over scenario’s en bescherming van kwetsbare doelen zoals olietankers. Mijnenvegers, begeleidende fregatten en mariniers zijn dan al in de regio voor je begint.
Eerst desert shield, daarna desert storm. Moeilijker is het niet
Niemand die hier gelukkig is met dat regime in Iran. Altijd prima gevonden dat Israel er meteen een ei op gooide als Iran ook maar enige ambities had en Hamaz en Hezbollah keihard aanpakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 11:20 schreef Cruzinats het volgende:
[..]![]()
Iran is een schim van wat het enkele jaren geleden nog was. Er is amper nog iets over van de invloedssfeer van Teheran in de regio en ook in het binnenland borrelt het aan met massale protesten.
Velen hier hebben natuurlijk een Trump & Israël hateboner en zullen de ayatollah maar al te graag op een voetstuk zetten, maar feit is dat dit een van de eerste tegenslagen is in de afgelopen maanden. Iran heeft de wereld laten zien dat het compleet schijt heeft aan het internationaal recht en een beetje met drones loopt te trollen in internationale wateren om de wereldeconomie te ontregelen. Het zijn de laatste stuiptrekkingen van een wankelend regime.
Maarja, blijf in je eigen onzin geloven want Trump is en blijft natuurlijk 'literally Hitlerrrrrr'
quote:Op dinsdag 17 maart 2026 11:20 schreef Cruzinats het volgende:
Velen hier hebben natuurlijk een Trump & Israël hateboner en zullen de ayatollah maar al te graag op een voetstuk zetten,
Venezuela is nog maar de vraag 50/50 dat goed uitpakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niemand die hier gelukkig is met dat regime in Iran. Altijd prima gevonden dat Israel er meteen een ei op gooide als Iran ook maar enige ambities had en Hamaz en Hezbollah keihard aanpakt.
Maar Trump is een los geslagen idioot ook al mbt Venezuela, Cuba, zijn uitpraken over Canada, Groenland en nu deze waanzin in het MO. En laten we nu niet doen alsof het die Yanks gaat om de vrijheid van het Iraans volk. Zolang er iemand zit die de VS belangen dient al is het de grootste dictator is dat geen enkel probleen. Zie Venezuela, Syrie etc.
En nu steekt hij zich in een wespennest waar niemand buiten daiper Don dan weet hoe die waanzin gaat aflopen.
Hij is de pijp uit!quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]Kan je ook maar 1 iemand vinden in de afgelopen topics die ook maar iets goed over de ayatollah te melden heeft?
quote:
In de eerste 12 uur zijn er bijna 2000 bommen gedropt, met in de dagen erna nog eens een paar duizend. Dat is niet alleen de leiding uitschakelen, dat is veel meer dan dat.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
Israel zag een kans om de leiding uit teschakelen in overleg met de VS en heeft die uitgevoerd.
En dan was het klaar, helaas pakte het compleet anders uit.
Wat de VS en Israel nu moeten doen is aanpassen aan de gecreeerde situatie en dat is makkelijker gezegd als gedaan!
De VS heeft maar 1 ding waar ze om geven: belangen.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niemand die hier gelukkig is met dat regime in Iran. Altijd prima gevonden dat Israel er meteen een ei op gooide als Iran ook maar enige ambities had en Hamaz en Hezbollah keihard aanpakt.
Maar Trump is een los geslagen idioot ook al mbt Venezuela, Cuba, zijn uitpraken over Canada, Groenland en nu deze waanzin in het MO. En laten we nu niet doen alsof het die Yanks gaat om de vrijheid van het Iraans volk. Zolang er iemand zit die de VS belangen dient al is het de grootste dictator is dat geen enkel probleen. Zie Venezuela, Syrie etc.
En nu steekt hij zich in een wespennest waar niemand buiten daiper Don dan weet hoe die waanzin gaat aflopen.
Oke, maar het regime zit er nog altijd.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Venezuela is nog maar de vraag 50/50 dat goed uitpakt.
Er zijn al wel wat positieve veranderingen!
Heel moeilijk. Ik ben daar heel eerlijk in. Natuurlijk deugen ze niet. Maar wij hebben er ook van geprofiteerd en dan ben ik hypocriet als ik zeg dat ik daar minder problemen mee had. Je had toen nog het idee dat het ook onze belangen waren. Dat klinkt hard maar die Yanks hebben ons ook prachtige zaken gegeven. Dat is doorgeschoten.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De VS heeft maar 1 ding waar ze om geven: belangen.
Niet meer, niet minder.
Zeg hebben ook geen vrienden, alleen maar belangen.
En zolang de belangen van 'bevriende' naties hetzelfde zijn, is de VS onze 'vriend'.
En zoniet, dan steken ze ons net zo hard een dolk in de rug.
Zo zijn ze eigenlijk altijd al geweest, alleen tijdens de huidige administratie is het pas echt heel duidelijk geworden.
Dat zonder schaamte geldt lang niet voor iedereen aldaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:49 schreef AFA2022 het volgende:
En de VS loopt vrij rond, zonder VN, zonder mandaat, zonder schaamte.
Je wil de ene slager door de andere berechten.quote:Op maandag 16 maart 2026 21:32 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Reza Pahlavi heeft een commissie opgericht met o.a. Afshin Ellian om plannen te maken voor de berechting van het regime.
Ik ook dat Piri het niet leuk vindt dat Iraanse schurken raketten afschieten op Israëlische burgers. Vind jij dat wel leuk dan?quote:
Als ik zie hoe sommigen hier lijken te geilen op x jes met dood en verderf erin te posten bekruipt mij toch wel het gevoel dat er hier wat mensen rondslingeren die weinig empathie tonen buiten hun eigen bubbel..quote:
Ze zijn tegen de Max Havelaar mentaliteit van eerlijke handel.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De VS heeft maar 1 ding waar ze om geven: belangen.
Niet meer, niet minder.
Zeg hebben ook geen vrienden, alleen maar belangen.
En zolang de belangen van 'bevriende' naties hetzelfde zijn, is de VS onze 'vriend'.
En zoniet, dan steken ze ons net zo hard een dolk in de rug.
Zo zijn ze eigenlijk altijd al geweest, alleen tijdens de huidige administratie is het pas echt heel duidelijk geworden.
In bepaalde contreien overheersen emoties en beschouwt men de zaken louter vanuit een absoluut-tribaal perspectief. In diezelfde kringen zie je ook dat sommigen veel moeite hebben om onwelgevallige feiten, de objectief observeerbare realiteit, te erkennen.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ik zie hoe sommigen hier lijken te geilen op x jes met dood en verderf erin te posten bekruipt mij toch wel het gevoel dat er hier wat mensen rondslingeren die weinig empathie tonen buiten hun eigen bubbel..
Kijk eens hoe diezelfde groep opeens boos was als er geen respect genoeg getoond werd toen Kirk doodgeschoten was..
Aantoonbare hypocrisie.
Deze oorlog staat ook nog eens tegen over alles waar kirk voor stond als het om israel en oorlogen ging.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ik zie hoe sommigen hier lijken te geilen op x jes met dood en verderf erin te posten bekruipt mij toch wel het gevoel dat er hier wat mensen rondslingeren die weinig empathie tonen buiten hun eigen bubbel..
Kijk eens hoe diezelfde groep opeens boos was als er geen respect genoeg getoond werd toen Kirk doodgeschoten was..
Aantoonbare hypocrisie.
Rare opmerking. Hij was nog een kind toen de Pahlavi's aan de macht waren.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 13:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je wil de ene slager door de andere berechten.
Wat maakt hem zo bijzonder dat hij zich in die positie wil manoeuvreren. Zij familie was niet beter dan de Ayatollahs. Waarom denkt hij dat ze om zijn komst staan te springen?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:27 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Rare opmerking. Hij was nog een kind toen de Pahlavi's aan de macht waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |