abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220355261
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Morgen gaat het regenen, ook Trump zijn schuld?
Flutargument.

De VS heeft niets in die wateren te zoeken en zeker geen mensen te vermoorden, of het nu drugboten zijn of niet.
Dat is aan de lokale overheid.
  maandag 16 maart 2026 @ 11:11:32 #27
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220355272
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je voelde je aangesproken?

Ik reageer constant inhoudelijk. Maar dat je je aangesproken voelt als "MAGA servicedesk" vind ik wel interessant.
Reken je jezelf tot de MAGA servicedesk? En is dat betaald of onbetaald werk?
Ach, en nog meer gesneer. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220355282
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wij hebben de VS gesteund in Afghanistan. Onze soldaten vochten en stierven naast die van de VS.

En wat kregen we daarvoor terug? Geen dankbaarheid, maar minachting. Handelstarieven tegen bondgenoten. Minder steun voor Oekraïne. Publieke vernederingen van landen als Denemarken en Spanje en van de NAVO als geheel. Dreigementen, beschuldigingen en beledigingen. Keer op keer.

En nu verwacht hij dat diezelfde bondgenoten te hulp schieten in Hormuz?

Bondgenootschap is geen hotel waar je alleen komt wanneer het je uitkomt en de rekening bij vertrek bij anderen neerlegt. Vertrouwen dat je grondig hebt ondermijnd, kun je niet opeens weer opeisen zodra je klem zit.
Jammer alleen dat dat hotel is tot en met het toiletpapier en de kruipruimte bekostigd is door de VS.
pi_220355284
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zie daar geen sneer in. Het is een vraag die je met ja of nee kan beantwoorden.

In plaats van een sneer heb ik wel een gevoelige snaar geraakt blijkbaar.
  maandag 16 maart 2026 @ 11:12:34 #30
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220355286
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat jouw posts bewijst is dat je nul kritiek wil leveren, je blind achter Netanyahu en Trump aan loopt. Geen patronen wil zien. Kortom struisvogelgedrag.

Het is een bekend patroon dus vandaar ik ook nauwelijks tot nooit op jou reageer
  maandag 16 maart 2026 @ 11:12:38 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220355288
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Jammer alleen dat dat hotel is tot en met het toiletpapier en de kruipruimte bekostigd is door de VS.
Dat ze er maar lekker van genieten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220355345
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat ze er maar lekker van genieten.
Dit gaat niet over een denkbeeldig hotel maar simpelweg over jouw leven en dat van je moeder, vader, opa en oma.
pi_220355351
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat spreekt voor zich, maar dat wil niet zeggen dat andere landen zich meteen militair in zo een oorlog kunnen mengen. Daar is toestemming voor nodig van de VN Veiligheidsraad. Dat is de officiële weg hoe het gespeeld moet worden.

Daarom was bijvoorbeeld het ingrijpen van de NAVO in Kosovo in regel illegaal omdat die toestemming er niet was. Dat is dan ook een van de grote manco's van het internationale recht.
Rusland/Oekraïne is een ander verhaal dan Kosovo.

Overigens heeft niemand Rusland verder de oorlog verklaard.
Wel is er een levendige handel in wapentuig ontstaan tussen Oekraïne en vele bevriende westerse landen.
Zoals bijvoorbeeld ook tussen Rusland en Iran (en, iets stiekemer, tussen Rusland en andere landen).
Oh ja, ook nog mensenhandel. In soldaatjes. Tussen Rusland en Noord-Korea.

Vrije handel. Het is geweldig.
Net als al die oorlogen. Zo geweldig allemaal, en zo oplossingsgericht.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220355371
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat spreekt voor zich, maar dat wil niet zeggen dat andere landen zich meteen militair in zo een oorlog kunnen mengen. Daar is toestemming voor nodig van de VN Veiligheidsraad. Dat is de officiële weg hoe het gespeeld moet worden.

Daarom was bijvoorbeeld het ingrijpen van de NAVO in Kosovo in regel illegaal omdat die toestemming er niet was. Dat is dan ook een van de grote manco's van het internationale recht.
En hoe zit het nu met toestemming van NAVO en VN en deze aanvallen op Iran?
pi_220355387
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En hoe zit het nu met toestemming van NAVO en VN en deze aanvallen op Iran?
Rutte regelt het allemaal.
pi_220355420
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het elimineren van drugssmokkelaars zijn misdaden tegen de menselijkheid? Bijzondere take.
Mensen die een vermeend misdrijf gepleegd hebben krijgen normaliter volgens onze westerse tradities een eerlijk proces. Blijven roepen dat het drugssmokkelaars waren zonder enig objectief bewijs vastgesteld door een onafhankelijk rechtbank zijn objectief gezien toch echt misdaden tegen de menselijkheid. Dat jij en sommige hier erg selectief mee omgaan valt elke kritisch toeschouwer meteen op.
pi_220355448
quote:

[..]
Wij hebben de VS gesteund in Afghanistan. Onze soldaten vochten en stierven naast die van de VS.

En wat kregen we daarvoor terug? Geen dankbaarheid, maar minachting. Handelstarieven tegen bondgenoten. Minder steun voor Oekraïne. Publieke vernederingen van landen als Denemarken en Spanje en van de NAVO als geheel. Dreigementen, beschuldigingen en beledigingen. Keer op keer.

Bondgenootschap is geen hotel waar je alleen komt wanneer het je uitkomt en de rekening bij vertrek bij anderen neerlegt. Vertrouwen dat je grondig hebt ondermijnd, kun je niet opeens weer opeisen zodra je klem zit.
Wedden dat als Amerika de druk hoog genoeg zet, dat ze dat kunnen?

Dat is nou juist het vervelende.
pi_220355449
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Mensen die een vermeend misdrijf gepleegd hebben krijgen normaliter volgens onze westerse tradities een eerlijk proces. Blijven roepen dat het drugssmokkelaars waren zonder enig objectief bewijs vastgesteld door een onafhankelijk rechtbank zijn objectief gezien toch echt misdaden tegen de menselijkheid. Dat jij en sommige hier erg selectief mee omgaan valt elke kritisch toeschouwer meteen op.
Wat me vooral opvalt is dat volgens sommigen hier mensen met een andere afkomst/kleurtje minder rechten hebben dan de rest van ons.

Veelzeggend over de manier van denken van de (zoals @TheFreshPrince het liefkozend noemde) MAGA servicedesk.
pi_220355451
quote:

[..]

Deze reactie is een beetje alsof je buurman je huis in de fik steekt, en je dan weigert het vuur te blussen ‘omdat jij het niet hebt aangestoken.
pi_220355461
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:25 schreef HiZ het volgende:

[..]
Deze reactie is een beetje alsof je buurman je huis in de fik steekt, en je dan weigert het vuur te blussen ‘omdat jij het niet hebt aangestoken.
Dat gaat gewoon ff afwachten worden.

Als iran de ultieme vernedering wil uitdelen aan de VS, komen ze/we straks met een akkoord dat onze schepen door de straat van hormuz mogen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220355463
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:03 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Pacifisme is ook mensen te beletten grove misdaden te plegen, anders ben je een Suske en Wiske pacifist zonder ballen.
Die hadden Jerom.
pi_220355464
- (dubbele post)
pi_220355478
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat gaat gewoon ff afwachten worden.

Als iran de ultieme vernedering wil uitdelen aan de VS, komen ze/we straks met een akkoord dat onze schepen door de straat van hormuz mogen.
Weet alleen niet of die zeemijnen rekening houden met de herkomst van een schip.
pi_220355485
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Weet alleen niet of die zeemijnen rekening houden met de herkomst van een schip.
Daar iran zelf nog ruim olie verscheept, denk ik niet dat die ingezet worden.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  maandag 16 maart 2026 @ 11:33:16 #45
38496 Perrin
pi_220355499
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:25 schreef HiZ het volgende:

[..]
Mee gaan vechten in de oorlog van de VS en Israël is niet een vuur blussen, dat is het vuur verder aanwakkeren.
pi_220355514
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Daar iran zelf nog ruim olie verscheept, denk ik niet dat die ingezet worden.
Er zouden al rond de 20 zeemijnen liggen inmiddels, maar mss zijn mijn bronnen achterhaald.
  maandag 16 maart 2026 @ 11:37:16 #47
38496 Perrin
pi_220355516
Misschien gaat China de VS wel meehelpen!

twitter
  maandag 16 maart 2026 @ 11:38:05 #48
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220355520
quote:

[..]

Dat kan meneer dus wel. En wij hebben het maar te slikken totdat we op eigen benen kunnen staan.

Toch zou het fijn zijn als op de een of andere manier de kromheid ervan wat meer op zou vallen.
pi_220355601
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:38 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat kan meneer dus wel. En wij hebben het maar te slikken totdat we op eigen benen kunnen staan.

Toch zou het fijn zijn als op de een of andere manier de kromheid ervan wat meer op zou vallen.
Parallele waarheden. We kunnen niet op eigen benen staan, maar trump heeft ons wel nodig.

En zelfs al helpen we, dag later maakt hij ons weer voor rotte vis uit. Dus nu helpen, garandeert helemaal niets.
pi_220355628
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Parallele waarheden. We kunnen niet op eigen benen staan, maar trump heeft ons wel nodig.

En zelfs al helpen we, dag later maakt hij ons weer voor rotte vis uit. Dus nu helpen, garandeert helemaal niets.
We kunnen nog niet op eigen benen staan. Dat weet jij ook best.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')