abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220368394
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 20:54 schreef Hanca het volgende:
Dit is trouwens een zeer interessante kaart voor de lokale verkiezingen, hier zie je geen beloftes, maar wat er daadwerkelijk is gedaan: https://www.bredewelkaart.nl/

Helaas niet alle gemeentes.
Interessant. Maar ik mis wel in het verhaal dat minder aandacht automatisch ook minder goed beleid.
Als je heel veel aandacht schenkt aan iets maar het is vooral benoemen zonder daadwerkelijke actie...
  dinsdag 17 maart 2026 @ 21:29:24 #102
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220368425
Waarom toch die bizarre focus op asiel bij die verkiezingsshow?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220368450
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 21:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Interessant. Maar ik mis wel in het verhaal dat minder aandacht automatisch ook minder goed beleid.
Als je heel veel aandacht schenkt aan iets maar het is vooral benoemen zonder daadwerkelijke actie...
0 moties op een onderwerp kan inderdaad ook juist heel erg goed beleid betekenen, waar bij de commissievergadering het onderwerp goed besproken wordt en alle eventuele problemen al worden opgelost voor het in de Raad komt. Dan komt er geen motie, dan wordt het misschien zelfs een hamerstuk. Maar dan gewoon omdat iedereen het goed vindt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Redactie Sport dinsdag 17 maart 2026 @ 21:32:41 #104
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220368451
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 21:29 schreef -XOR- het volgende:
De media is bang dat de rechtse Nederlander zich niet gehoord voelt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 17 maart 2026 @ 21:43:24 #105
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220368534
De NPO is net Polen en Hongarije geworden en daar werd tien jaar geleden voor gewaarschuwd toen Sander Dekker een batterij VVDers benoemde.

https://www.volkskrant.nl(...)-me-zorgen~b597bea7/
https://www.trouw.nl/nieu(...)toestanden~b59a95f2/
https://www.volkskrant.nl(...)bij-de-npo~ba33cefb/

Rutte-I liet eveneens zijn sporen na. BNN en VARA moesten gedwongen fuseren en aanvankelijk wilden PVV en VVD ook korten op het budget; het compromis was dat Powned en WNL definitief werden toegelaten met versoepeld ledencriterium, en er "nog een rechtse omroep" bij zou komen. Dat werd uiteindelijk Ongehoord Nederland.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Redactie Sport dinsdag 17 maart 2026 @ 21:47:37 #106
pi_220368557
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 21:43 schreef Klopkoek het volgende:
De NPO is net Polen en Hongarije geworden en daar werd tien jaar geleden voor gewaarschuwd toen Sander Dekker een batterij VVDers benoemde.
[ afbeelding ]

https://www.volkskrant.nl(...)-me-zorgen~b597bea7/
https://www.trouw.nl/nieu(...)toestanden~b59a95f2/
https://www.volkskrant.nl(...)bij-de-npo~ba33cefb/

Rutte-I liet eveneens zijn sporen na. BNN en VARA moesten gedwongen fuseren en aanvankelijk wilden PVV en VVD ook korten op het budget; het compromis was dat Powned en WNL definitief werden toegelaten met versoepeld ledencriterium, en er "nog een rechtse omroep" bij zou komen. Dat werd uiteindelijk Ongehoord Nederland.
dE lInKsE nPo
  Moderator dinsdag 17 maart 2026 @ 21:50:48 #107
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220368568
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 21:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
dE lInKsE nPo
Dit gaat om twee weken :')

MonOPolie, POlen, HonGArijE
What can change the nature of a man?
pi_220368590
Ik herinner me in de afgelopen 2 weken in elk geval een interessante aflevering met Bikker bij Pauw & De Wit. Volgens mij valt het allemaal wel mee.

Als je ministers ook naar partijkleur gaat indelen doe je sowieso wat fout, Yeşilgöz zit daar als minister van defensie op een moment dat ons wordt gevraagd om militaire steun, niet als VVD partijleider. Ze spreekt ook namens het kabinet, niet namens de VVD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 17 maart 2026 @ 22:07:56 #109
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220368659
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 21:55 schreef Hanca het volgende:
Ze spreekt ook namens het kabinet, niet namens de VVD.
Zo staat Yesilgoz er niet in. De hele partij niet
https://bsky.app/profile/kustaw.bsky.social/post/3mhaqalqmcc2a
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220368668
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zo staat Yesilgoz er niet in. De hele partij niet
https://bsky.app/profile/kustaw.bsky.social/post/3mhaqalqmcc2a
Zo staat ze er wel in. Tijdens de verkiezingen mag ze uiteraard campagne voeren, maar als ze wordt uitgenodigd over defensie praat ze als minister, niet als partijleider. Zo simpel is het, dat kan je niet ontkennen.
  Redactie Sport dinsdag 17 maart 2026 @ 22:16:16 #111
pi_220368695
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 21:50 schreef Coco het volgende:

[..]
Dit gaat om twee weken :')

MonOPolie, POlen, HonGArijE
Dat is ook overdreven, maar de NPO is allang niet echt links meer. Tenzij je de VVD al links zou vinden natuurlijk
  Moderator dinsdag 17 maart 2026 @ 22:16:21 #112
236264 crew  capricia
pi_220368696
Verslaggever Telegraaf meldt dit:

twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220368703
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:16 schreef capricia het volgende:

[ x ]

He, gatfer!
  dinsdag 17 maart 2026 @ 22:18:49 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220368714
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zo staat ze er wel in. Tijdens de verkiezingen mag ze uiteraard campagne voeren, maar als ze wordt uitgenodigd over defensie praat ze als minister, niet als partijleider. Zo simpel is het, dat kan je niet ontkennen.
Een van jouw mindere punten is jouw naïviteit en goedgelovigheid. Dat zien we nu ook hier weer. Yesilgoz en haar partij doen aan de permanente campagne. Bij Pauw en de Wit zit letterlijk elke avond één VVDer.

Bij Jinek is met afstand die Telegraaf man de meest uitgenodigde duider en zo verder. De Telegraaf slisser zit er twee keer zo vaak als elk ander.

https://www.tubantia.nl/r(...)ws-schrikbarend-wit/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-en-hoelang-a4909626

NRC merkte op dat bij de top 30 maar één links figuur zat. De 82-jarige Maarten van Rossem. De rest is allemaal 'neutraal' of openlijk rechts.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 17 maart 2026 @ 22:20:30 #115
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220368726
En dat elk verkiezingsdebat een blokje 'de buitenlanders' heeft is al sinds Fortuyn zo. Helaas.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220368728
quote:
Kreuger wilde naar eigen zeggen ingrijpen toen vier jongens bij de McDonald’s een meisje lastig vielen. Daarbij begon hij hen te filmen.

Telefoon afgepakt
Vervolgens werd hij in elkaar geslagen, vertelde Kreuger. Zijn telefoon werd afgepakt. De toegesnelde straatcoaches vroegen Kreuger zijn filmpje te verwijderen. Dat deden ze naar eigen zeggen om de boel te de-escaleren.
ok, iets genuanceerder misschien. Ingrijpen en tegelijk filmen, jaja

https://www.telegraaf.nl/(...)debat/142750364.html
  dinsdag 17 maart 2026 @ 22:27:28 #117
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220368766
De factcheck waar Klaver en Brekelmans om vroegen. De Woonbond liet in 2025 idd zien dat er in gemeentes een positive correlatie is tussen het aantal nieuwbouwwoningen en de mate waarin (tijdens TK'23) GL-PvdA wordt gestemd en een negatieve correlatie met het percentage VVD (en PVV) stemmen.
https://bsky.app/profile/wmaxb.bsky.social/post/3mhbvg4adec26
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220368771
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:16 schreef capricia het volgende:

[ x ]

Wat een narigheid. Ik lees hier in een ander bericht dat hij in elkaar geslagen is nadat hij wilde ingrijpen toen een meisje werd lastig gevallen bij de McDonalds en dit ook filmde. Hopelijk zijn de beelden bewaard gebleven en wordt het tuig zo snel als mogelijk opgepakt.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220368780
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Een van jouw mindere punten is jouw naïviteit en goedgelovigheid. Dat zien we nu ook hier weer. Yesilgoz en haar partij doen aan de permanente campagne. Bij Pauw en de Wit zit letterlijk elke avond één VVDer.
Tja, jij ziet helaas in letterlijk alles een complot door de kwaadaardige VVD. Dat maakt het allemaal niet geloofwaardiger.

Een minister van defensie praat over defensie op tv gewoon namens het kabinet, anders heeft ze de volgende dag in de Kamer een groot probleem.
pi_220368788
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:28 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Wat een narigheid. Ik lees hier in een ander bericht dat hij in elkaar geslagen is nadat hij wilde ingrijpen toen een meisje werd lastig gevallen bij de McDonalds en dit ook filmde. Hopelijk zijn de beelden bewaard gebleven en wordt het tuig zo snel als mogelijk opgepakt.
Had ie een bodycam? Anders lastig ingrijpen en tegelijk filmen toch?
  dinsdag 17 maart 2026 @ 22:33:14 #121
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220368802
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 21:29 schreef -XOR- het volgende:
Omdat niet elke gemeente zin heeft in een buslading nieuwe mensen zonder binding met de gemeente?
  dinsdag 17 maart 2026 @ 22:34:02 #122
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220368811
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:20 schreef Klopkoek het volgende:
En dat elk verkiezingsdebat een blokje 'de buitenlanders' heeft is al sinds Fortuyn zo. Helaas.
Overigens staat dit voor kiezers pas op plek negen bij de belangrijkste onderwerpen voor de gemeente, peilde Ipsos:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mhbt2kzkqs2q
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220368817
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Had ie een bodycam? Anders lastig ingrijpen en tegelijk filmen toch?
Het ingrijpen kan natuurlijk op verschillende manieren, zoals verbaal ingrijpen, dan kan je prima de daders filmen. Ook kunnen de beelden als het om fysiek ingrijpen gaat voor de tijd of na de tijd gemaakt zijn.

In elk geval goed dat hij in de bres is gesprongen voor dit meisje en niet alleen heeft toegekeken hoe zij werd lastig gevallen door schorem.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220368824
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Omdat niet elke gemeente zin heeft in een buslading nieuwe mensen zonder binding met de gemeente?
In de meeste gemeenten zijn mensen bereid om nieuwkomers te ontvangen, wegwijs te maken en de taal te leren.
En plaatsen met felle tegenstanders draaien bij en werken mee.
pi_220368828
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:34 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Het ingrijpen kan natuurlijk op verschillende manieren, zoals verbaal ingrijpen, dan kan je prima de daders filmen. Ook kunnen de beelden als het om fysiek ingrijpen gaat voor de tijd of na de tijd gemaakt zijn.

In elk geval goed dat hij in de bres is gesprongen voor dit meisje en niet alleen heeft toegekeken hoe zij werd lastig gevallen door schorem.
Mee eens, hoor. Laat ze het maar goed uitzoeken dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')