Ik ben geen dietist, sorry.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm, de eigen ervaring?
Misschien kan ik de DEI nieuwsbrief van die tijd nog ergens oprakelen.
Maar waarom reageer je niet op de rest van mijn bericht?
Dat volvreten is wel gezond?
Ja, en de reden dat hele kantines voortaan 100% halal zijn is natuurlijk ook vanwege 'de gezondheid'.quote:
Geen idee, ik ken die kantines niet. Bij ons kun je gewoon nog frituur krijgen.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en de reden dat hele kantines voortaan 100% halal zijn is natuurlijk ook vanwege 'de gezondheid'.
Daarbij, bij mijn andere werkgever kreeg ik gewoon een fles likeur.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:40 schreef RamboDirk het volgende:
Alcohol zit niet meer in kerstpaketten maar dat heeft niks met de islam te maken maar vooral dat alcohol slecht voor je is.
Schrap jij al de discriminerende teksten in de koran, kom ik bij je iftar.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Eid al iftar... Hoe oud ben je nou?
Paasfeest noem je toch ook geen "eier zoek feest" .
Het is vandaag anti moslimfobie dag of zoiets.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:52 schreef William_Papadin het volgende:
Hoe kan je een fobie hebben tegen een religie welke bewezen de meest gewelddadige bloeddorstige barbaarse en meest inhumaan geloof is ter wereld? Tonnen aan bewijs waarom iedereen die geen moslim is argwanend moet zijn tegenover een bewezen geloof dat uit is op totale verovering van de wereld - maar nee, we moeten een coördinator islamofobie aanstellen. En dit binnen 24 uur nadat er 2 terroristische aanvallen door moslims op joden zijn uitgevoerd in ons land. Koekoek.
jeez rip bedrijf hebben ze ook een genderneutrale wc?quote:Op zondag 15 maart 2026 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, daar heeft het DEI team zich over gebogen. Sinds '23 geen wijn meer in de paketten.
2?quote:Op zondag 15 maart 2026 19:52 schreef William_Papadin het volgende:
Hoe kan je een fobie hebben tegen een religie welke bewezen de meest gewelddadige bloeddorstige barbaarse en meest inhumaan geloof is ter wereld? Tonnen aan bewijs waarom iedereen die geen moslim is argwanend moet zijn tegenover een bewezen geloof dat uit is op totale verovering van de wereld - maar nee, we moeten een coördinator islamofobie aanstellen. En dit binnen 24 uur nadat er 2 terroristische aanvallen door moslims op joden zijn uitgevoerd in ons land. Koekoek.
quote:Op zondag 15 maart 2026 20:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
jeez rip bedrijf hebben ze ook een genderneutrale wc?
En een bid ruimte?
Meen vandaag einde van vasten toch?quote:Op zondag 15 maart 2026 19:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Eid al iftar... Hoe oud ben je nou?
Paasfeest noem je toch ook geen "eier zoek feest" .
even wat anders ik kwam gisteren in een winkel met een schap vol regenboog spul, ik vroeg naar een medewerker of dat nog verkocht werd.quote:Op zondag 15 maart 2026 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Godzijdank, zijn we weer van die opgelegde islamofilie af.
Is er ook bekend hoe dat komt ?quote:Op zondag 15 maart 2026 14:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Onterechte gejank?
Je kunt zeggen wat je wil, maar moslims worden heel erg gediscrimineerd.
Dat is een simpel feit, ongeacht of je voor of tegen ze bent.
Zo'n aanpak is heel hard nodig.
sorry 19e duurt nog even.quote:Op zondag 15 maart 2026 20:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Meen vandaag einde van vasten toch?
Is het gelukt?
Allemaal betaald ook door die bepaalde hoek.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laat maar zien dan die "vele onderzoeken" meneer Baldewsingh. Ik durf te wedden dat die allemaal uit dezelfde hoek komen.
Dat waarschijnlijk.quote:Op zondag 15 maart 2026 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ben erg benieuwd vooral wat moslims nog precies missen in Nederland.
Barst los.
Een moslim premier.quote:Op zondag 15 maart 2026 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ben erg benieuwd vooral wat moslims nog precies missen in Nederland.
Barst los.
Says who?quote:Op zondag 15 maart 2026 19:40 schreef RamboDirk het volgende:
Alcohol zit niet meer in kerstpaketten maar dat heeft niks met de islam te maken maar vooral dat alcohol slecht voor je is.
Die is er al een keer geweest en weggestuurd omdat ze bij een terroristische groep had gezeten.quote:Op zondag 15 maart 2026 20:56 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Een moslim premier.
Oh my, ik bedenk mij nu dat dit het perfecte is wat FvD kan inzetten. Een zwarte moslima lijsttrekker, dat is uncanceable. Plus moslims hebben ook niets met vaccins en zijn vaak conservatief.
Dat is toch ook niet per definitie haram! Ligt eraan wat ze erin flikkeren.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Geen idee, ik ken die kantines niet. Bij ons kun je gewoon nog frituur krijgen.
(als we toch op de anekdote toer zijn)
NOSquote:Kamer wil geen debat over onderzoek moslimdiscriminatie: 'rammelt aan alle kanten'
Een meerderheid van de Tweede Kamer wil geen debat houden over het vrijdag gepresenteerde Nationaal onderzoek moslimdiscriminatie. De partijen vinden het onder de maat. "Het onderzoek is dermate slecht dat we dat niet moeten doen", zei SGP-Kamerlid Flach. "Het verdient de naam 'Nationaal onderzoek' niet." PVV-Kamerlid Boon spreekt van een flutonderzoek. "Als mijn zoon in Havo 2 dit had ingeleverd, had hij een onvoldoende gehad."
Het is vrij uitzonderlijk dat een Kamermeerderheid zo afwijzend reageert op een onderzoek uitgevoerd namens een ministerie en op verzoek van de Kamer zelf.
Het onderzoek naar moslimdiscriminatie werd vrijdag door het kabinet naar de Tweede Kamer gestuurd. De onderzoekers concluderen dat moslimdiscriminatie aanzienlijk is op het gebied van onderwijs, werkgelegenheid, huisvesting en gezondheidszorg. Zij waarschuwen dat jongeren hierdoor de verbinding met de Nederlandse samenleving kunnen kwijtraken.
Het onderzoek bestond uit een literatuurstudie, gesprekken met belangengroepen, experts en beleidsmakers en interviews met 44 moslims over hun ervaringen met discriminatie. Op basis hiervan trokken de onderzoekers hun algemene conclusies. Zij benadrukten dat het om een kwalitatief onderzoek ging.
De fractie van Denk had in 2022 om het onderzoek gevraagd en kreeg daarbij steun van een Kamermeerderheid. Partijleider Van Baarle van Denk was blij dat het onderzoek er vorige week eindelijk was en wilde een debat op de Kameragenda zetten. "De conclusies zijn zorgwekkend", zei hij. "Het is tijd dat we het niet over onderzoeken maar over de aanpak van moslimdiscriminatie gaan hebben."
Onderzoek rammelt
Maar de meerderheid van een paar jaar geleden was nu niet meer te vinden. BBB vindt dat het onderzoek aan alle kanten rammelt. Het CDA sprak van een handjevol respondenten en ook NSC vindt dat er heel veel op is aan te merken.
Uiteindelijk kreeg Denk alleen de steun van GL-PvdA, D66, Volt, SP en PvdD. Van Baarle noemde de reacties van de tegenstanders en hun kritiek op het onderzoek "deze Kamer onwaardig". Hij vindt het een klap in het gezicht van moslims die worden gediscrimineerd. Het is overigens niet uitgesloten dat het onderzoek in een ander debat zijdelings aan de orde komt. Maar maatregelen zal de Kamer er nu niet op baseren.
Ja, en dat is dus al een tijdje terug herroepen.quote:Op zondag 15 maart 2026 21:12 schreef AchJa het volgende:
Hett gaat toch niet om dit "onderzoek" he meneer Baldewsingh?
[..]
NOS
Dit.quote:Op zondag 15 maart 2026 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Klaar met dat bukken voor die religie. Punt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |