Hear hear!quote:Op zondag 15 maart 2026 11:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zou graag zien dat ze minder focussen op lollig.
Dat s nou eenmaal al jarenlang het succesvolle format, dus dat zie ik ze niet zo gauw veranderen.quote:Op zondag 15 maart 2026 11:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zou graag zien dat ze minder focussen op lollig.
En? Ik zeg wat ik graag zou zien. Vind het uitgemolken en tenenkrommend. Wanneer jij dat graag ziet is prima, ik zou het graag serieuzer en inhoudelijker zien en minder vermaak. Ik begrijp ook niet zo goed waarom je je altijd zo in je wiek gestoken reageert als ik wat van dit programma zeg.quote:Op zondag 15 maart 2026 11:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat s nou eenmaal al jarenlang het succesvolle format, dus dat zie ik ze niet zo gauw veranderen.
Ik ben niet in een wiek gestoken? (is trouwens als je het correct wil zeggen in de wiek geschoten).quote:Op zondag 15 maart 2026 12:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En? Ik zeg wat ik graag zou zien. Vind het uitgemolken en tenenkrommend. Wannerer jij dat graag ziet is prima, ik zou het graag serieuzer en inhoudelijker zien en minder vermaak. Ik begrijp ook niet zo goed waarom je je altijd zo in je wiek gestoken reageert als ik wat van dit programma zeg.
Laat ik hem eens gebruikenquote:Op zondag 15 maart 2026 12:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben niet in een wiek gestoken? (is trouwens als je het correct wil zeggen in de wiek geschoten).
Ik zeg alleen dat ik van mening ben dat ze een succesvol format niet zullen veranderen.
Jij vindt het niet informatief dat de oorsprong van platbrood de mens is?quote:Op zondag 15 maart 2026 10:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
Komt die Jonneke van Zeeuw vaker aan de telefoon als culinair journalist? Vond haar beetje de plank misslaan.
Haha toen dacht ik eerst ff dat er weer een random customer service medewerkster van de Jumbo aan de andere kant zatquote:Op zondag 15 maart 2026 20:29 schreef Hugo_Treger het volgende:
[..]
Jij vond het niet informatief dat de oorsprong van platbrood de mens is?
Sinds ik dit ooit over haar las in de krant mijd ik haar, wat tot nu toe best goed lukte:quote:Op zondag 15 maart 2026 22:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Haha toen dacht ik eerst ff dat er weer een random customer service medewerkster van de Jumbo aan de andere kant zat
Het was een andere persoon die dat zei. Jammer weer.quote:Op zondag 15 maart 2026 20:29 schreef Hugo_Treger het volgende:
[..]
Jij vindt het niet informatief dat de oorsprong van platbrood de mens is?
Zit dat volkskrant artikel te lezen maar jeetje wat een snobisme zeg.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:49 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Sinds ik dit ooit over haar las in de krant mijd ik haar, wat tot nu toe best goed lukte:
Het kan gebeuren dat je in een stad ergens in Nederland langs een ogenschijnlijk onbeduidende eetgelegenheid loopt, waar opeens iemand opstaat en begint te klappen. Dat is dan Jonneke de Zeeuw (…) die tot in haar hart is geraakt door Armeense kebab met kersen of een hemelse versie van Iraans saffraanijs met pistache.
Ik zou dat als ober of eigenaar totaal niet trekken: een gast die in haar eentje ineens een staande ovatie geeft: 'Als u zich niet kunt gedragen moet ik indringen verzoeken om onze zaak te verlaten'quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Zit dat volkskrant artikel te lezen maar jeetje wat een snobisme zeg.
Oh en op haar website probeert ze mensen naar allemaal buitenlandse tokos te krijgen om ze aware te maken... achter een betaalmuur van 5 euro per maand?
En dan shoyu en tamari niet noemen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:40 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Lang dachten we in Nederland dat er vier smaken waren: zoet, zuur, zout en bitter. In Japan hebben ze ontdekt dat er nog een vijfde smaak is, umami.
Een een-op-eenvertaling hiervoor is er in onze taal eigenlijk niet - hartig komt het dichtst in de buurt - daarom wordt het woord ook in het Nederlands gebruikt. Bijvoorbeeld om de smaak van champignons, belegen kaas en tomaten te beschrijven. Maar wat die vijfde smaak nu eigenlijk precies is, daarover zijn de meningen verdeeld.
Wel is de term 'umami' populair. Er zijn in de supermarkt zelfs flesjes en potjes umami te koop. Maar wat daar dan weer precies inzit, dat verschilt per product.
Er staat "bijvoorbeeld".quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:12 schreef kladderadatsch het volgende:
En dan shoyu en tamari niet noemen.
Nee. Het gaat om een omschrijving van de smaak umami.quote:
*zucht*quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee. Het gaat om een omschrijving van de smaak umami.
Dat hoef je mij niet uit te leggen. Ik kan namelijk ook zelf wel begrijpend lezen. De KvW noemt een paar voorbeelden en niet alle Japanse gerechten/ingrediënten waar die smaak aanzit.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:29 schreef kladderadatsch het volgende:
*zucht*
"In Japan hebben ze ontdekt dat er nog een vijfde smaak is, umami." Het is nota bene een Japans woord. De donkere, waterige saus die je bij sushi krijgt, dat is dus shoyu en in Japan is dat zo ongeveer de maatstaf voor umami. Neem gewoon een druppel op je tong, dan weet je wat er mee bedoeld word.
Overal waar eiwitten in zitten ga je glutamaat in ontdekken, kaas, tomaten, doperwten. vlees, melk, etc etcquote:
Moedermelkquote:Op zaterdag 21 maart 2026 05:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Overal waar eiwitten in zitten ga je glutamaat in ontdekken, kaas, tomaten, doperwten. vlees, melk, etc etc
Die man is toch vaker geweest of was dat een ander? Sympathiek ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 23:26 schreef golfer het volgende:
Wel sportief dat Unilever wilde meewerken.
Die Japanner zei toch dat het naar zijn moeder smaakte. Hij verbeterde zichzelf omdat het raar klonk, maar in wezen was het letterlijker waar dan hij het bedoelde.quote:Op zondag 22 maart 2026 00:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Yep, overal waar eiwitten in zitten
Dat zal wel stinken, al die verbrande stieren.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:59 schreef Erosjuhhh het volgende:
Die stieren staan op een zaadboerderij.. verassing.
Dat is al vanaf 2004 verboden.quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:27 schreef Sorella het volgende:
Ik zie alleen maar kalfjes in van die kleine hokjes zitten buiten de stal, bedoelen ze dat met in de nabijheid van de moeder ?
Nooit naar gekeken, dus ik weet niet of daar boeren in figureren die wel (verboden) kistkalveren houden.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:44 schreef Sorella het volgende:
Maar daar hoef je je toch niet aan te houden als boer zijnde, kijk maar naar boer zoekt vrouw.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |