Je ziet zelfs mensen in hun antisemitische kramp de rechten van het regime van Iran verdedigen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijft bijzonder dat joden al bijna duizend jaar de kwade genius in dit soort complotidioterie.
Als Willem in de Middeleeuwen had geleefd, had hij joden ervan beschuldigd de zwarte dood te verspreiden (wie nieuwsgierig is, zoek het vooral op).
Laat joden toch eens met rust. Prima om kritiek te uiten op de staat Israël, maar die complotwaanzin is een antisemitische plaag.
Da's een wat simpele herschrijving van;quote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:42 schreef WillemVOC het volgende:
[ x ]
De joodse familie Rotschild die ook in 1947 de staat Israel oprichtte. Want met joods geld kan je alles blijkbaar.
De koran beschrijft joden als de kwade genius omdat de joden niet wilden bukken voor Mohammed. Dat is waar dit vandaan komt.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijft bijzonder dat joden al bijna duizend jaar de kwade genius in dit soort complotidioterie.
Als Willem in de Middeleeuwen had geleefd, had hij joden ervan beschuldigd de zwarte dood te verspreiden (wie nieuwsgierig is, zoek het vooral op).
Laat joden toch eens met rust. Prima om kritiek te uiten op de staat Israël, maar die complotwaanzin is een antisemitische plaag.
Joden werden al vervolgd ver voordat de islam überhaupt bestond. Dus wat is je punt?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:20 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De koran beschrijft joden als de kwade genius omdat de joden niet wilden bukken voor Mohammed. Dat is waar dit vandaan komt.
Ik stoor me aan mensen die (alle) joden van alles de schuld geven. Ik stoor me ook aan mensen die doen alsof er geen (invloedrijke) joden zijn die vanuit 'joods/religieus (groeps)denken' het een of ander proberen te bewerkstelligen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sjiitische moslims zagen in Hitler de verlosser en planden een tweede genocide op de Joden in Palestina.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:20 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De koran beschrijft joden als de kwade genius omdat de joden niet wilden bukken voor Mohammed. Dat is waar dit vandaan komt.
Het is natuurlijk niet zo zwart-wit. Antisemitisme tiert inderdaad welig in de islamitische wereld, maar er waren ook tijden dat joden relatief veilig waren in moslimlanden. Zeker in vergelijking met de christelijke wereld.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:20 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het probleem is die koppeling wordt gebruikt om te generaliseren, met alle gevolgen van dien. Zie de geschiedenis.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik stoor me aan mensen die (alle) joden van alles de schuld geven. Ik stoor me ook aan mensen die doen alsof er geen (invloedrijke) joden zijn die vanuit 'joods/religieus (groeps)denken' het een of ander proberen te bewerkstelligen.
Die knaker is in '24 al de pijp uit gegaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:42 schreef WillemVOC het volgende:
[ x ]
De joodse familie Rotschild die ook in 1947 de staat Israel oprichtte. Want met joods geld kan je alles blijkbaar.
Ok volgende keer eerst topic verder lezen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daarnaast is hij ook al ruim twee jaar dood. Maar dat verder geheel terzijde.
Mijn punt is dat die antisemitische complottheorieën er bij moslims van kinds af aan worden ingeprent omdat er nogal wat dubieuze anti-joodse proza staat in de koran, sira en hadith.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:25 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Joden werden al vervolgt ver voordat de islam überhaupt bestond. Dus wat is je punt?
Dit soort dingen (impliciete vergelijkingen) zeggen vaak niet zoveel omdat landen niet dezelfde mogelijkheden hebben.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:28 schreef WillemVOC het volgende:
Allemaal leuk en aardig. Maar gewoon even bij de feiten blijven.
Iran heeft de afgelopen 5000 jaar geen enkel land als eerste aangevallen.
Als je in Gaza, Jemen of Libanon een keer hardop Iran roept dan duiken alle kippen weg.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:28 schreef WillemVOC het volgende:
Iran heeft de afgelopen 5000 jaar geen enkel land als eerste aangevallen. Maar net zo als Irak zogenaamd een kernwapens. Die nooit zijn gevonden.
De joden kwamen in 1947 in Pelastine aan en vervolgens hebben ze al het land gestolen van de Palestijnen. En nu moeten ze het zogenaamd verdedigenen andere landen aanvallen.
Deze keer hjebben ze het verkeerde land aangevallen.
Klopt, maar de angst daarvoor zorgt weer voor het probleem dat het problematische wat er wél is, niet besproken, laat staan bestreden, kan worden.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het probleem is die koppeling wordt gebruikt om te generaliseren, met alle gevolgen van dien. Zie de geschiedenis.
Dat de joden veilig waren in de islamitische wereld is een hardnekkig frame. Het waren feitelijk tweederangsburgers die jizya belasting moesten betalen in ruil voor bescherming. Daarnaast waren er diverse pogroms in die landen voordat er überhaupt een Israëlische staat was.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo zwart-wit. Antisemitisme tiert inderdaad welig in de islamitische wereld, maar er waren ook tijden dat joden relatief veilig waren in moslimlanden. Zeker in vergelijking met de christelijke wereld.
Suggereren dat de islam een soort patent heeft op antisemitisme is nogal onzinnig. In Europa zijn joden duizend jaar lang gehaat, vervolgd en op grote schaal vermoord.
Tja, dat geldt zo ongeveer voor alle bevolkingsgroepen en religies toch? Lijkt mij handig om joden dan niet anders te behandelen dan wie dan ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik stoor me aan mensen die (alle) joden van alles de schuld geven. Ik stoor me ook aan mensen die doen alsof er geen (invloedrijke) joden zijn die vanuit 'joods/religieus (groeps)denken' het een of ander proberen te bewerkstelligen.
En dat kleine snippertje land waar Joden nu redelijk veilig kunnen wonen willen ze ook nog hebben die poepjurken.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:33 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat de joden veilig waren in de islamitische wereld is een hardnekkig frame. Het waren feitelijk tweederangsburgers die jizya belasting moesten betalen in ruil voor bescherming. Daarnaast waren er diverse pogroms in die landen voordat er überhaupt een Israëlische staat was.
[ afbeelding ]
https://www.joods.nl/2021(...)r-moslims-voor-1948/
Ah, dus eerst kom je met fakenews en neppe AI plaatjes, vervolgens met een complottheorie waar meteen al een aantal grote gaten en tegenstrijdigheden in zitten, en nu opeens moeten we bij de feiten blijvenquote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:28 schreef WillemVOC het volgende:
Iran heeft de afgelopen 5000 jaar geen enkel land als eerste aangevallen. Maar net zo als Irak zogenaamd een kernwapens. Die nooit zijn gevonden.
De joden kwamen in 1947 in Pelastine aan en vervolgens hebben ze al het land gestolen van de Palestijnen. En nu moeten ze het zogenaamd verdedigenen andere landen aanvallen.
'Relatief veilig'. En ik beweer ook nergens dat zulke moorden niet eerder voorkwamen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:33 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat de joden veilig waren in de islamitische wereld is een hardnekkig frame. Het waren feitelijk tweederangsburgers die jizya belasting moesten betalen in ruil voor bescherming. Daarnaast waren er diverse pogroms in die landen voordat er überhaupt een Israëlische staat was.
[ afbeelding ]
https://www.joods.nl/2021(...)r-moslims-voor-1948/
Ik denk dat er een blindspot was t.a.v. 'de joden' de afgelopen eeuw; in die zin werden ze niet als gelijken behandeld. Logischerwijs waren joden na de gebeurtenissen rondom W02 a priori 'slachtoffer' geworden, maar het lijkt me goed om ze inderdaad gewoon weer als mensen te zien - want mensen kunnen inderdaad erg kut zijn, zeker als ze macht hebben.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja, dat geldt zo ongeveer voor alle bevolkingsgroepen en religies toch? Lijkt mij handig om joden dan niet anders te behandelen dan wie dan ook.
Israël onder Nethanyahu is een bedenkelijke koers gaan varen, met als excuus “ja maar 7 oktober”. Hamas, Hezbollah en de leiders van landen als Iran aanvallen, helemaal prima. Grootschalige en zelfs doelgerichte aanvallen op non-combattanten zijn net zo fout als moslim-aanvallen op Joodse doelen.
Ingewikkelder is het eigenlijk niet. Er bestaan geen superieure of bijzondere menssoorten. Wel behoorlijk veel inferieure individuen, redelijk gelijk verdeeld over alle groepen. En soms grijpen die individuen de macht. Zowel in Iran, als in Rusland, als in Israël, als in de VS. De shitshow die je dan krijgt zijn we nú toeschouwers van.
Ja, laten we eens bij de feiten blijven:quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:28 schreef WillemVOC het volgende:
En daar stevenen we nu weer op af doordat we op grote schaal jodenhaat blijven importeren.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Relatief veilig'. En ik beweer ook nergens dat zulke moorden niet eerder voorkwamen.
Maar jij negeert de balk in ons eigen oog. Vooral in Europa zijn joden duizend jaar op grote schaal over de kling gejaagd, verjaagd en gedegradeerd tot tweederangs burgers.
Dit klinkt als een samenzweringstheorie.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:40 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
De Rotschild famile hebben oorlogen nodig om hun wapentuig te verkopen.
Daarom wil Israel ook zoveel oorlogen voeren. Dat is een opdracht van de Rotschild familie direct of indirect.
Netanyahu heeft directe lijntjes met tussenpersonen die uiteindelijk naar de Rotschild familie lopen en hun imperium in de wapenindustrie.
Epstein kwam uit Israel en zijn zaakje was alle machtige mensen in de Epstein files te krijgen om ze door israel te kunnen laten chanteren. Daarom is trump ook deze oorlog begonnen.
Hij wordt gechanteerd door Israel want die hebben alles doorgekregen van Epstein van zijn zaakjes met kleine kinderen.
Waarom stopt jouw lezing bij joden als inheemse bewoners en niet b.v. de Kanaänieten?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, laten we eens bij de feiten blijven:
• Joden zijn de inheemse bewoners van het gebied dat 'Palestina' wordt genoemd, dat heette vroeger Judea.
• Arabische moslims hebben dit gebied pas in de 7e met geweld veroverd, nadien gearabiseerd en geïslamiseerd.
• In 1947 waren er nog helemaal geen 'Palestijnen'. Dit is een gefabriceerde nationale identiteit van Arabieren om een inheemsheid te veinzen in een gebied waar men eigenlijk helemaal niets te zoeken heeft.
• Iran is sinds de Iraanse revolutie van 1979 bezig met het terroriseren van deze regio en steekt in op de totale vernietiging van Israël, dat hebben de leiders zelf keer op keer openlijk gezegd.
• Het Iraanse regime heeft niet alleen Israël geterroriseerd (Hamas & Palestijnse Jihad), maar ook Jemen (Houthi's), Libanon (Hezbollah), Syrië (pro-Assad groeperingen) en Irak (Kata'ib Hezbollah)
Dit doet ie hier toch niet? Hij maakt het juist klein; Rothschild, Neta, Epstein.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:48 schreef cherrycoke het volgende:
Laten we het liever over concrete politieke beslissingen en hun achtergronden hebben, in plaats van zulke veralgemeningen over hele groepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |