Waar ik zei Von der Leyen bedoelde ik Timmerfrans. Stop de tijd.quote:Op zondag 15 maart 2026 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Inb4 de EU, corruptie, invloed en von der leyen
Het was bij ons ook een dubbeltje op zijn kant in 2011, het was of de zware cavalerie of de lua/lluchtverdediging... Bertholee (toenmalig C-LAS) besloot tot het wegbezuinigen van de tanks... Anders waren wij ook klaar geweest.quote:Op zondag 15 maart 2026 18:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heeft zelfs de complete luchtverdediging wegbezuinigd op wat f16's na. Zelfs de stingers en mistrals waren wegbezuinigd.
Dan heeft Nederland het nog goed gedaan met de patriat, nasams, fennek stingers etc.
True, maar goed; als je ze dan terugleased hou je tenminste je traditie, cultuur en kennis op pijl. In belgenland mogen ze opnieuw gaan beginnen, mochten ze ooit besluiten weer iets te gaan doen met.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:07 schreef AchJa het volgende:
besloot tot het wegbezuinigen van de tanks... Anders waren wij ook klaar geweest.
Die constructie werd ook een jaar of vier later pas verzonnen nadat de Russen de Krim waren binnengewalst. Toen begon het besef een beetje in te dalen.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:13 schreef ExTec het volgende:
True, maar goed; als je ze dan terugleased hou je tenminste je traditie, cultuur en kennis op pijl. In belgenland mogen ze opnieuw gaan beginnen, mochten ze ooit besluiten weer iets te gaan doen met.
Ik vind dat dus zo frustererend dat onze overheden niet in staat zijn een of twee stapjes vooruit te denken.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die constructie werd ook een jaar of vier later pas verzonnen nadat de Russen de Krim waren binnengewalst. Toen begon het besef een beetje in te dalen.
Politici zijn dan ook vooral bezig met herkozen worden. Daarom denken ze doorgaans niet verder dan de volgende verkiezingen.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind dat dus zo frustererend dat onze overheden niet in staat zijn een of twee stapjes vooruit te denken.
Echt zo stupide en kortzichtig. Logge, domme organisatie.
Nu we moeten groeien merken we binnen defensie eigenlijk pas echt hoe slecht we er aan toe zijn. We zijn zo'n 30 jaar lang ingericht op krimp en nu moeten we plotseling groeien. Nu komen we op alle vlakken achter wat we wegbezuinigd hebben. Niks is meer ingericht op extra mensen. Dat begint al met infra, er is bv. totaal geen legering meer, geen les faciliteiten, etc. etc.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:19 schreef Perrin het volgende:
Ik vind dat dus zo frustererend dat onze overheden niet in staat zijn een of twee stapjes vooruit te denken.
Is maar deels hun schuld natuurlijk. Had je in 2010 als politicus eens de boer op moeten gaan met: meer geld naar defensie. Recept voor definitief niet gekozen worden.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt onverantwoord. En beter nu oppakken dan als we al in oorlog zijn hoor. Maar ik snap niet dat we de boel zó laten versloffen.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nu we moeten groeien merken we binnen defensie eigenlijk pas hoe slecht we er aan toe zijn. We zijn zo'n 30 jaar lang ingericht op krimp en nu moeten we plotseling groeien. Nu komen we op alle vlakken achter wat we wegbezuinigd hebben. Niks is meer ingericht op extra mensen. Dat begint al met infra, er is bv. totaal geen legering meer, geen les faciliteiten, etc. etc.
Eerlijk is eerlijk, dit klopt.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is maar deels hun schuld natuurlijk. Had je in 2010 als politicus eens de boer op moeten gaan met: meer geld naar defensie. Recept voor definitief niet gekozen worden.
Gaat er dus meer om dat wij, allemaal, dit wel snappen en zo'n politicus wel een kans geven.
Het mag niks kosten. Zodra het ook maar enigszins mogelijk is wordt alles gesaneerd, uitgekleed en wegbezuinigd, vanwege een soort zieke begrotingsfetisj. Als morgen de volgende pandemie uitbreekt, wordt het net zo’n grote klerezooi, want alles is uitgekleed en er is geen IC-bed bijgekomen.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt onverantwoord. En beter nu oppakken dan als we al in oorlog zijn hoor. Maar ik snap niet dat we de boel zó laten versloffen.
Koffiedik kijken he, maar we zullen in mijn optiek moeten tolereren dat wij bij neergang in de toekomst accepteren dat we tot in het oneindige blijven betalen voor lege kazernes. En voor enorme installaties afgeladen met wapentuig, en maar een man of 10 die er rondlopen en onderhouden.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nu we moeten groeien merken we binnen defensie eigenlijk pas echt hoe slecht we er aan toe zijn. We zijn zo'n 30 jaar lang ingericht op krimp en nu moeten we plotseling groeien. Nu komen we op alle vlakken achter wat we wegbezuinigd hebben. Niks is meer ingericht op extra mensen. Dat begint al met infra, er is bv. totaal geen legering meer, geen les faciliteiten, etc. etc.
Eetzalen die het aantal mensen niet meer aankan. Zelfs parkeergelegenheid is een probleem op sommige locaties...![]()
Eens, ik dacht ook dat oorlog in Europa een gepasseerd station was en ik denk met mij velen.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is maar deels hun schuld natuurlijk. Had je in 2010 als politicus eens de boer op moeten gaan met: meer geld naar defensie. Recept voor definitief niet gekozen worden.
Gaat er dus meer om dat wij, allemaal, dit wel snappen en zo'n politicus wel een kans geven.
Hennis ging gewoon carnavallen...quote:Op zondag 15 maart 2026 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is uiteindelijk denk ik een kwestie van “het dak repareren als de zon schijnt”. In hindsight hadden we met de annexatie van de Krim al rechtop in bed moeten zitten.
quote:Op zondag 2 maart 2014 11:37 schreef AchJa het volgende:
Ik mag er toch vanuit gaan dat jij ook wel begrijpt dat een ongecultiveerd hossende mindef niet overkomt als de Europese oostgrens in brand staat.
quote:Op zondag 2 maart 2014 11:17 schreef AchJa het volgende:
Altijd paraat. Nu bellen is vanavond in Oekraïne.
Wat een schande johquote:Op zondag 15 maart 2026 19:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hennis ging gewoon carnavallen...
Oorlogsdreiging of niet, onze defensieminister viert carnaval
Even teruggezocht op Fok!, vond er toen ook al wat van....
[..]
[..]
Overigens komt de term "ongecultiveerd gehos" uit het meest hilarisch voorschrift ooit uitgegeven door defensie, het VVKM 229. Handleiding betreffende het maatschappelijk verkeer van Marine-Officierenquote:
Allebei Kut maar toevallig juiste beslissing.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het was bij ons ook een dubbeltje op zijn kant in 2011, het was of de zware cavalerie of de lua/lluchtverdediging... Bertholee (toenmalig C-LAS) besloot tot het wegbezuinigen van de tanks... Anders waren wij ook klaar geweest.
En zelfs toen maar halfslachtig. Rusland schiet 200 van onze onderdanen dood en onze reactie is de bezuinigingen stopzetten en tanks gaan huren. We hadden bijna 10 jaar de tijd en bijna allemaal verkwanseld.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die constructie werd ook een jaar of vier later pas verzonnen nadat de Russen de Krim waren binnengewalst. Toen begon het besef een beetje in te dalen.
Jep pandemie voorbereiding wordt dit jaar gigantisch ingesneden.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het mag niks kosten. Zodra het ook maar enigszins mogelijk is wordt alles gesaneerd, uitgekleed en wegbezuinigd, vanwege een soort zieke begrotingsfetisj. Als morgen de volgende pandemie uitbreekt, wordt het net zo’n grote klerezooi, want alles is uitgekleed en er is geen IC-bed bijgekomen.
Al-fucking-tijd hetzelfde. En als de boel in de fik staat dan wijst iedereen naar elkaar.
Zijn beelden vanuit Budapest.quote:Op zondag 15 maart 2026 18:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die bovenste tweet vanuit het VK... En deze vanuit de VS:
[ x ]
Ik wacht eerst 12 april wel ff af.
Dat snap ik, het gaat om de Twitteraars zelf.quote:
Dat Based Hungary is wel een propaganda-account, er wordt alleen maar pro-Orban content gepost. Op foto’s vanuit de lucht zie je dat er wel degelijk veel meer mensen aanwezig waren bij de oppositiedemo.quote:Op zondag 15 maart 2026 23:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat snap ik, het gaat om de Twitteraars zelf.
https://x.com/SzabadonMagyar/about
https://x.com/HungaryBased/about
I know. Het gaat mij erom dat ze allemaal uit andere landen Twitteren. En ja ik weet VPN, dit, dat, alles. Maar 9 van de 10 keer zitten dit soort accounts in andere landen.quote:Op maandag 16 maart 2026 06:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat Based Hungary is wel een propaganda-account, er wordt alleen maar pro-Orban content gepost.
Eens.quote:Op foto’s vanuit de lucht zie je dat er wel degelijk veel meer mensen aanwezig waren bij de oppositiedemo.
De hele campagne van Orban is sowieso treurig met zijn verzonnen dreiging. Ik snap dat mensen kritisch op de EU zijn - dat ben ik ook - maar dit soort populistische clowns gaan dat echt niet veranderen. Orban niet, Fico niet, Babis niet, Le Pen niet, Weidel niet en al die andere zogenaamde zogenaamde kritische denkers ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |