abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 maart 2026 @ 16:25:27 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220350359
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2026 16:22 schreef ExTec het volgende:
Relus ter Beek als ik het goed heb.
Ter Beek en Middelkoop hebben ivm studie/omstandigheden uitstel gekregen wat uiteindelijk heeft geresulteerd in afstel voor zover ik weet. Maar dat noem ik niet direct dienstweigeraars. De echte weigeryuppen waren van een ander kaliber.
pi_220350369
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 16:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ter Beek en Middelkoop hebben ivm studie/omstandigheden uitstel gekregen wat uiteindelijk heeft geresulteerd in afstel voor zover ik weet. Maar dat noem ik niet direct dienstweigeraars. De echte weigeryuppen waren van een ander kaliber.
Helder, dat wist ik niet ;)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zondag 15 maart 2026 @ 16:31:21 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220350411
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2026 16:26 schreef ExTec het volgende:
Helder, dat wist ik niet ;)
Ter Beek was natuurlijk de MinDef die in 1993 met de prioriteitennota op de proppen kwam. Wat dat betreft is het niet zo vreemd dat je hem als een die hard pacifist ziet...
pi_220350445
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 16:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ter Beek was natuurlijk de MinDef die in 1993 met de prioriteitennota op de proppen kwam. Wat dat betreft is het niet zo vreemd dat je hem als een die hard pacifist ziet...
Om eerlijk te zijn geen idee waar dat idee vandaan kwam.

Kan me nog wel de verontwaardiging thuis herinneren, m'n pa die sinds z'n diensttijd natres'ser was.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220350548
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2026 16:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn geen idee waar dat idee vandaan kwam.

Kan me nog wel de verontwaardiging thuis herinneren, m'n pa die sinds z'n diensttijd natres'ser was.
Ja die was het ja.
Ik kreeg het ook te horen van iemand die het schandalig vond dat zo'n figuur minister van defensie werd.
pi_220350600
Vintage, moet hebben.

'Lada zonder airco staat symbool voor de aftakeling van de Russische auto-industrie' https://fd.nl/bedrijfslev(...)p-android&gift=P1uVA (gratis te lezen)
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
Visions of greed you wallow
pi_220350807
twitter

twitter

Exit Orban.
  zondag 15 maart 2026 @ 17:49:37 #183
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220350850
Blijft belachelijk dat Europese landen zo in de ban vallen van corrupte Russische minions. Gelukkig is er vaak een weg terug.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Forum Admin zondag 15 maart 2026 @ 17:52:46 #184
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220350863
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:41 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[ x ]

Exit Orban.
Inb4 de EU, corruptie, invloed en von der leyen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220350868
quote:
Minister Prévot gaat in tegen premier De Wever: "Spreken over normalisering van relatie met Rusland is signaal van verzwakking"

Minister van Buitenlandse Zaken Maxime Prévot (Les Engagés) gaat in tegen de uitspraken van premier Bart De Wever over Rusland. De Wever had gisteren gepleit voor een normalisering van de relaties met Rusland. Daar kan volgens Prévot geen sprake van zijn. "Zolang Rusland vasthoudt aan maximalistische eisen, is spreken over normalisering een signaal van verzwakking dat de Europese eenheid ondermijnt."

https://www.vrt.be/vrtnws(...)rt-op-uitspraken-va/
Zelfs de minister van Buitenlandse Zaken spreekt zich uit tegen De Wever's idiote brainfart.
  zondag 15 maart 2026 @ 18:20:28 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220351051
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die bovenste tweet vanuit het VK... En deze vanuit de VS:

[ x ]

Ik wacht eerst 12 april wel ff af.
Wat het ook wordt, als de Hongaren nu bij meerderheid voor Orban en zijn beleid kiezen, dan is er voor Hongarije geen plaats meer in de EU. Alle subsidies en geldstromen stopzetten en stemrecht ontnemen.
  zondag 15 maart 2026 @ 18:28:10 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220351058
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 23:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
_O_
Belgie heeft op militair vlak dan ook helemaal geen reet in de melk te brokkelen. Als er een europees NATO land bestaat wat zijn defensie heeft verwaarloosd na het vallen van de muur dan zijn het de Belgen wel. Het leger daar is in nog erbarmerlijkere staat dan dat het bij ons ooit geweest is.

twitter
pi_220351059
Overigens is die Magyar net zo goed een opportunist, maar simpelweg minder destructief dan Orban.
  zondag 15 maart 2026 @ 18:30:17 #190
38496 Perrin
pi_220351064
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:28 schreef Spablauw214 het volgende:
Overigens is die Magyar net zo goed een opportunist, maar simpelweg minder destructief dan Orban.
Dat is winst. Hongarije blijft Hongarije.
pi_220351068
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Belgie heeft op militair vlak dan ook helemaal geen reet in de melk te brokkelen. Als er een europees NATO land bestaat wat zijn defensie heeft verwaarloosd na het vallen van de muur dan zijn het de Belgen wel. Het leger daar is in nog erbarmerlijkere staat dan dat het bij ons ooit geweest is.

[ x ]
Serieuze vraag: wat hebben ze eigenlijk wél op de rit in België? 7 regeringen, de publieke ruimte is een bende, Wallonië een achtergebleven gribuszooi waar nog voor decennia geld bij moet, wegennet kut, spoor is kut, de politiek is enorm verdeeld over zo ongeveer alles, half Brussel is een ghetto, dat defensie geen fluit voorstelt kan geen verrassing zijn.
  zondag 15 maart 2026 @ 18:32:29 #192
38496 Perrin
pi_220351078
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Serieuze vraag: wat hebben ze eigenlijk wél op de rit in België? 7 regeringen, de publieke ruimte is een bende, Wallonië een achtergebleven gribuszooi waar nog voor decennia geld bij moet, wegennet kut, spoor is kut, de politiek is enorm verdeeld over zo ongeveer alles, half Brussel is een ghetto, dat defensie geen fluit voorstelt kan geen verrassing zijn.
Duitsland, Frankrijk, Engeland. Relatief onopgemerkt is een groot deel van West-Europa een politieke puinzooi.

Verwend, lui, rijk. Nooit een goede combi voor vernieuwing en vooruitgang.
  zondag 15 maart 2026 @ 18:32:39 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220351079
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 23:45 schreef bleiblei het volgende:
België, is dat niet dat land dat onmeunig moeilijk deed over Leopards en PRTLs die ze verkocht hadden aan een handelaar die ergens in een loods stonden? Die miljarden aan Russische tegoeden heeft en nog wat moeite had om de opbrengsten ervan richting Oekraïne te sturen? En het land dat F16s beloofde maar niet stuurde?

Ah ok. :')
Belgie had de Gepard. Het enige land met de PRTL (het beste systeem want Holland Signaal) waren wij. *O*
pi_220351086
quote:

[..]

[ x ]
Ja, het zwaarste geschut wat ze schenen te hebben is een bepaald type mitrailleur.

Geen pantservoertuigen. Niks.

We zouden het NAVO HQ daar weg moeten halen.
  zondag 15 maart 2026 @ 18:38:45 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220351109
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:31 schreef Spablauw214 het volgende:

Vwb defensie hebben ze natuurlijk ook wel een bijzondere situatie, alles wat de Vlamen extra krijgen (of andersom) bv. een kazerne of eenheid moet gekopieerd worden naar het Waalse deel want anders is het niet eerllijk oid. Dat geldt ook met het opheffen van ehdn of sluiten van kazernes. Het gaat daar dus altijd dubbel zo hard. Dat heeft een Belgische militair mij ooit eens uitgelegd toen ik weer eens op de Pampa range oid zat. Kan ook Heverlee of Braschaat geweest zijn, ik weet het niet meer. Maar daar is het allemaal niet zo makkelijk als hier schijnt.
pi_220351126
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Vwb defensie hebben ze natuurlijk ook wel een bijzondere situatie, alles wat de Vlamen extra krijgen (of andersom) bv. een kazerne of eenheid moet gekopieerd worden naar het Waalse deel want anders is het niet eerllijk oid. Dat geldt ook met het opheffen van ehdn of sluiten van kazernes. Het gaat daar dus altijd dubbel zo hard. Dat heeft een Belgische militair mij ooit eens uitgelegd toen ik weer eens op de Pampa range oid zat. Kan ook Heverlee of Braschaat geweest zijn, ik weet het niet meer. Maar daar is het allemaal niet zo makkelijk als hier schijnt.
Die wafelijzerpolitiek is toch al weet ik hoe lang afgeschaft? Of geldt dat voor defensie nog steeds?
  zondag 15 maart 2026 @ 18:43:59 #197
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220351149
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:41 schreef Spablauw214 het volgende:
Die wafelijzerpolitiek is toch al weet ik hoe lang afgeschaft? Of geldt dat voor defensie nog steeds?
Geen idee, dit was alweer een jaar of wat geleden natuurlijk. Ik hoop voor ze dat het nu anders is.
  zondag 15 maart 2026 @ 18:52:50 #198
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220351210
quote:

[..]

[ x ]
Heeft zelfs de complete luchtverdediging wegbezuinigd op wat f16's na. Zelfs de stingers en mistrals waren wegbezuinigd.

Dan heeft Nederland het nog goed gedaan met de patriat, nasams, fennek stingers etc.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220351215

Hopelijk videobeelden van, grote kans gezien fp1/2 drones. Maar gisteren heeft Oekraine ook veel raketten afgevuurd, dus misschien niet.
  zondag 15 maart 2026 @ 18:53:54 #200
38496 Perrin
pi_220351216
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Heeft zelfs de complete luchtverdediging wegbezuinigd op wat f16's na. Zelfs de stingers en mistrals waren wegbezuinigd.

Dan heeft Nederland het nog goed gedaan met de patriat, nasams, fennek stingers etc.
Hoe halen overheden dat in hun hoofd. Echt totaal onverantwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')