En Poetin de pijp uit.quote:Op maandag 16 maart 2026 21:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het zou wat zijn. Het front dat instort en een coupe in het Kremlin
quote:Belgische premier krabbelt terug na uitspraken over deal met Rusland
De Belgische premier De Wever zegt dat er eerst vrede moet komen tussen Rusland en Oekraïne, voordat de economische banden weer aangehaald kunnen worden met Rusland. De afgelopen dagen buitelden onder meer zijn coalitiegenoten over hem heen om kritiek te uiten op zijn uitspraak dat de Europese Unie een deal moet sluiten met Rusland.
Aanleiding voor de ophef was een interview zaterdag met de Belgische krant L'Écho. Daarin zei hij dat men niet naïef moet zijn en zich moet richten op herbewapening van Europa maar tegelijkertijd ook de relaties met Rusland moet normaliseren. Hij voegde daaraan toe: "Onder vier ogen geven de Europese leiders me gelijk, maar niemand durft het hardop te zeggen."
'Geen zoete broodjes bakken'
Vanuit Europa klonk weinig bijval en veel kritiek. De premier zegt dat zijn uitspraken uit de context zijn getrokken en dat men doet alsof hij "zoete broodjes wil bakken met Rusland, maar dat is uitdrukkelijk niet het geval". Hij benadrukte dat hij had bedoeld dat er vrede gesloten moet worden. "Een goede - geen naïeve - vrede."
Minister van Buitenlandse Zaken Prévot zei gisteren tegen nieuwszender VRT dat er geen sprake kan zijn van een normalisering van de relaties met Rusland.
Overigens viel hij de premier niet af: hij zei dat De Wever niet had gezegd dat sancties versoepeld moeten worden of de steun aan Oekraïne verminderd moet worden. "Ik begrijp de intentie: niemand wil een oorlog zonder einde."
https://nos.nl/artikel/26(...)ver-deal-met-rusland
De wereld houd momenteel de Russische staatstelevisie in de gaten. Hopelijk krijgen wequote:Op maandag 16 maart 2026 20:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zijn er indicaties voor iets of is het voor ons ook gissen?
Het vallen van het regime is nu weer verder weg dan ooit. dankzij Trump heeft rusland meer body en meer kans op overleven dan afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 00:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De wereld houd momenteel de Russische staatstelevisie in de gaten. Hopelijk krijgen we
snel dit te zien:
[ x ]
Dan koop ik idd een oekrainse vlag.quote:
Filippijnse roots, dan kan je bijzonder slecht tegen alcohol.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 07:17 schreef Perrin het volgende:
Avonturen van een Amerikaanse driester-generaal met Georgische brandewijn (in 2024).
[ x ]
quote:Rusland vreest ecologische catastrofe vanwege ronddrijvende tanker: 'Tikkende tijdbom gevuld met gas'
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken heeft gevraagd dat de landen in de buurt van de ronddrijvende gastanker in de Middellandse Zee hun "verantwoordelijkheid" opnemen om een ecologische catastrofe te voorkomen.
Begin deze maand werd de Arctic Metagaz, een Russisch schip dat lng (vloeibaar gas) vervoert, in de buurt van de Libische kust getroffen door verschillende explosies.
Alle dertig bemanningsleden konden worden gered, maar het schip werd compleet vernield.
Het wrak zou momenteel ronddrijven in de omgeving van Malta en Lampedusa.
Volgens de Amerikaanse zender CNN heeft het zo'n 900 ton diesel en meer dan 60.000 ton lng aan boord. Een deel daarvan zou al in zee gelekt zijn.
De Italiaanse autoriteiten zijn naar eigen zeggen voortdurend in overleg met hun collega's in Malta over de situatie, maar een finale oplossing lijkt er nog niet meteen te zijn.
De Italiaanse kustwacht, zo schrijft CNN, liet aan premier Giorgia Meloni al weten dat het schip niet veilig kan aanmeren in een Italiaanse haven.
Een woordvoerder van het Italiaanse ministerie van Buitenlandse Zaken sprak van een "tikkende tijdbom gevuld met gas".
Zowel de Italiaanse als de Maltese autoriteiten bevinden zich voortdurend in de buurt van het wrak met sleepboten.
Een van de opties die nu zou worden bekeken, is om het schip richting open zee te begeleiden, waar het volledig tot zinken zou kunnen worden gebracht.
klopt MMquote:Op zondag 5 februari 2023 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je krijgt de Rus wel in Oekraine, maar de Oekrainse geest niet uit Oekraine
een partizanenoorlog zal het gevolg zijn met bomaanslagen en moorden
quote:Belgium's prime minister told a newspaper that European leaders secretly agree with him: the EU should normalize relations with Russia and get cheap energy back. He just didn't reckon on the EU's top diplomat going on the record to say that's not what she hears behind closed doors.
Kaja Kallas — former Estonian prime minister, now the EU's foreign policy chief — told Reuters she's sat in those same rooms. The appetite De Wever describes isn't there, she said.
Her message was direct: "If we go back to business as usual, we will have more wars."
https://x.com/EuromaidanPress/status/2033930868335484933
Ja dat had ik hier ook al gepost. Zie #253quote:Op dinsdag 17 maart 2026 20:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oud nieuws.
Hij is alweer aan het terugkrabbelen.
Die heeft een nog groter bord voor z'n kop dan dwever, dus dat duurt nog even.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:19 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Zou @:phpmystyle ook aan het terugkrabbelen zijn?
Hij krabbelt niet terug. Lijkt wel wat te nuanceren onder grote druk, dat moet hij niet doen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:19 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Zou @:phpmystyle ook aan het terugkrabbelen zijn?
Ja, dat noemen we terugkrabbelen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
Lijkt wel wat te nuanceren onder grote druk,
Wat mij betreft liever gisteren dan vandaag. En veel samenwerken met de Russen niet alleen economisch, maar ook cultureel. Er zijn volgens mij EU Erasmus projecten die faciliteren dat studenten in het buitenland kunnen studeren of stagelopen. Wat mij betreft komen er St. Petersburg projecten dat wij ook studenten daar heen kunnen sturen om je daar geestelijk en cultureel te verrijken.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:42 schreef Scjvb het volgende:
''Russen en potentiële handel rest van de wereld''.Hoe eerder herstel daarvan als vanouds, hoe beter!
quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat mij betreft liever gisteren dan vandaag. En veel samenwerken met de Russen niet alleen economisch, maar ook cultureel. Er zijn volgens mij EU Erasmus projecten die faciliteren dat studenten in het buitenland kunnen studeren of stagelopen. Wat mij betreft komen er St. Petersburg projecten dat wij ook studenten daar heen kunnen sturen om je daar geestelijk en cultureel te verrijken.
Ah ja, de verheven Russische cultuur van alcoholisme, geweld, vervuiling, verpaupering, onderdrukking, geweld en uitbuiting en nog wat overblijfselen van 18/19e eeuwse nagemaakte Franse kitsch.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat mij betreft liever gisteren dan vandaag. En veel samenwerken met de Russen niet alleen economisch, maar ook cultureel. Er zijn volgens mij EU Erasmus projecten die faciliteren dat studenten in het buitenland kunnen studeren of stagelopen. Wat mij betreft komen er St. Petersburg projecten dat wij ook studenten daar heen kunnen sturen om je daar geestelijk en cultureel te verrijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |