De SP heeft veruit het grootste eigen vermogen, PvdAGL was in 2023 veruit de grootste spekker van de techbros Google en Meta: https://campagnemonitor.groene.nl/spending.htmlquote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:28 schreef Klopkoek het volgende:
Het is inderdaad superieur aan een xenofobe uitbuitersideologie, dat ook deze campagne weer miljoenen heeft te besteden. VVD heeft veruit het grootste budget.
Nee duidelijk. Het is a-ideologisch dat je anderen polarisatie verwijt.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een voorbeeld nemen aan hoe FvD zich heeft herpakt*
Dat is a-ideologisch, maar verdraai het vooral weer even zodat je verder kunt polariseren.
Ik ben links noch rechts, waarom wil je mij in een hokje hebben?
Ik onderbouw hoe jij polariseert. Je verdraait woorden en je duwt me in een politiek hokje. Maar goed, even goede vrienden hoor. Er was net een oproep om het niet persoonlijk te maken.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee duidelijk. Het is a-ideologisch dat je anderen polarisatie verwijt.
Alsof het meningen van anderen polariserend verklaren niet op zichzelf ook polariseert.
Voor de goede orde, ik heb jou ook geen halve tamme genoemd, ik schreef al dat je best een slimme kerel bent, alleen dat je opmerkingen onnozel waren.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik jou geen halve tamme genoemd... poets je spiegel even wat verder
Een partij als FvD hoeft natuurlijk ook minder uit te geven op die platforms omdat hun algoritmen zeer rechtse partijen voorkeur geven.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:36 schreef nostra het volgende:
[..]
De SP heeft veruit het grootste eigen vermogen, PvdAGL was in 2023 veruit de grootste spekker van de techbros Google en Meta: https://campagnemonitor.groene.nl/spending.html
Campagnes is meer dan sociale media, en een belangrijk verschil is dat links inderdaad alles netjes op geeft (zouden ze dat niet doen dan komt dat via de vele tentakels van de VVD wel in de media).quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:36 schreef nostra het volgende:
[..]
De SP heeft veruit het grootste eigen vermogen, PvdAGL was in 2023 veruit de grootste spekker van de techbros Google en Meta: https://campagnemonitor.groene.nl/spending.html
Die zitten op TikTok.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Een partij als FvD hoeft natuurlijk ook minder uit te geven op die platforms omdat hun algoritmen zeer rechtse partijen voorkeur geven.
Ik verdraai je woorden niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik onderbouw hoe jij polariseert. Je verdraait woorden en je duwt me in een politiek hokje. Maar goed, even goede vrienden hoor. Er was net een oproep om het niet persoonlijk te maken.
VVD geven niet alles netjes op. Meta accepteert geen advertenties. Dus nu veel meer traditionele vormen van advertenties. De dominantie van de VVD daarin is goed zichtbaar. Doneer een ton aan de VVD, verdien miljoenen. Jouw Kafra housing lobby komt dan in het (lokale) coalitieakkoord.quote:
Toch kon Rutte er wel mee uit de voeten. Ook wellicht meer D66-ish.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:27 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zo'n beetje de gehele VVD achterban heeft een bloedhekel aan GL dus dat lijkt me niet zo vanzelfsprekend.
Er is wel samenwerking geweest maar ook Rutte wilde GL er niet bij hebben in de coalitie. Tijdens de onderhandelingen van Rutte IV heeft D66 een tijd vastgehouden aan GL maar ook toen was dat niet acceptabel voor de VVD (en het CDA).quote:Op zaterdag 14 maart 2026 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Toch kon Rutte er wel mee uit de voeten. Ook wellicht meer D66-ish.
Was het niet dat Rutte en Hoekstra de voorkeur gaven aan samenwerking met óf PvdA óf GroenLinks, niet beiden tegelijk, omdat ze de inbreng van beide linkse partijen te groot vonden?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 15:29 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er is wel samenwerking geweest maar ook Rutte wilde GL er niet bij hebben in de coalitie. Tijdens de onderhandelingen van Rutte IV heeft D66 een tijd vastgehouden aan GL maar ook toen was dat niet acceptabel voor de VVD (en het CDA).
GL en PvdA hielden elkaar vast en dat wilden ze niet, met alleen GL wilden ze juist heel graag praten.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 15:29 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er is wel samenwerking geweest maar ook Rutte wilde GL er niet bij hebben in de coalitie. Tijdens de onderhandelingen van Rutte IV heeft D66 een tijd vastgehouden aan GL maar ook toen was dat niet acceptabel voor de VVD (en het CDA).
In Vlaanderen heeft Vlaams Belang ook gewoon het grootste budgetquote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Een partij als FvD hoeft natuurlijk ook minder uit te geven op die platforms omdat hun algoritmen zeer rechtse partijen voorkeur geven.
Dat was dan ook de kans voor Klaver, om te kunnen regeren. En die heeft ie laten lopen. Ben benieuwd of ie daar spijt van gekregen heeftquote:Op zaterdag 14 maart 2026 15:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
GL en PvdA hielden elkaar vast en dat wilden ze niet, met alleen GL wilden ze juist heel graag praten.
Ze hebben Klaver laten lopen. Als ze echt met hem samen hadden willen werken had Klaver ook wat meer toegestopt kunnen worden.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 16:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat was dan ook de kans voor Klaver, om te kunnen regeren. En die heeft ie laten lopen. Ben benieuwd of ie daar spijt van gekregen heeft
Ik heb het niet helemaal scherp maar staat me iets bij dat ie gezegd heeft dat ie persoonlijk niet goed in zijn vel zat, moeder overleden ofzo, en dat ie te onervaren wasquote:Op zaterdag 14 maart 2026 16:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze hebben Klaver laten lopen. Als ze echt met hem samen hadden willen werken had Klaver ook wat meer toegestopt kunnen worden.
Het bericht waarin je het schreef is verwijderdquote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Voor de goede orde, ik heb jou ook geen halve tamme genoemd, ik schreef al dat je best een slimme kerel bent, alleen dat je opmerkingen onnozel waren.
Laten we het zo stellen, want ik blijf bij mijn stelling dat niks onmogelijk is maar drs. Yesilgöz is simpelweg erg gehaaid dus makkelijk is het zeker niet nee.quote:Klaver kon onmogelijk glpvda de regering inlullen gezien de omstandigheden en daar is in principe algemeen consensus over, het is niet dat ik, of de rest van links POL, dat geheel zelf verzinnen.
Yesilgoz is nou precies iemand die polariseert. Denk bijvoorbeeld aan hoe door Dilan een of andere zanger moest onderduiken nadat Yesilgoz hem antisemitisme toeschoof..quote:Op zaterdag 14 maart 2026 16:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het bericht waarin je het schreef is verwijderd
[..]
Laten we het zo stellen, want ik blijf bij mijn stelling dat niks onmogelijk is maar drs. Yesilgöz is simpelweg erg gehaaid dus makkelijk is het zeker niet nee.
Als Klaver iets voor elkaar wil krijgen, moet hij haar ondermijnen, intern en extern. Want Yesilgöz zit voorlopig wel even waar ze zit. Ze heeft weer regeringsdeelname voor elkaar. Hij heeft een formidabele tegenstander, dus die moet je formidabel verslaan. Jij vertrouwt erop dat hij dat kan. Ik niet.
Interessant. Wat moet ik daarmee? Denk je dat ik nog niet wist dat Yesilgöz polariseert?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 16:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Yesilgoz is nou precies iemand die polariseert. Denk bijvoorbeeld aan hoe door Dilan een of andere zanger moest onderduiken nadat Yesilgoz hem antisemitisme toeschoof..
Als dat een voorbeeld is, waarom doe je dan alsof links niet zou moeten polariseren?
Wat je als voorbeeld kunt nemen aan Yesilgoz is continue in campagnestand staan. Of zoiets als wel hard uitdelen maar als iemand jou aanpakt daar dan heel ontdaan over doen. Compleet gebrek aan zelfreflectie is ook wel een van de eigenschappen waarmee ze zich onderscheid.
Ik vind het lastig, zij sluit de PvdA/gl uit en de PVV plus heeft wat noten op de zang tijdens de campagne dat ze alleen in een rechts kabinet wil en dat er niet aan de HRA gekomen mag wordenquote:Op zaterdag 14 maart 2026 17:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Interessant. Wat moet ik daarmee? Denk je dat ik nog niet wist dat Yesilgöz polariseert?
We kunnen hele betogen over haar schrijven, maar als je haar buitenspel wil zetten moet je goed beslagen ten ijs komen. Om te beginnen niet vallen over haar "slechtheid".
Geen zin om die podcast af te luisteren, maar Rita had niks in te brengen, was indertijd net zo'n roeptoeter als Caroline.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 17:23 schreef Klopkoek het volgende:
Rita Verdonk: "Mark Rutte heeft het land waardeloos achtergelaten"
Studio Sedee · Episode
Verstand komt met de jaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |