abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220322506
quote:
Na de ijskast voor de verhoging van de AOW-leeftijd en het terugdraaien van de bezuiniging op zwangerschapsverlof, wankelt ook de voorgenomen verlaging van lopende WIA- en WW-uitkeringen. Dat bleek woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer.

Het minderheidskabinet-Jetten gaat grote moeite krijgen om een meerderheid te vinden in de Tweede Kamer voor de afgesproken bezuinigingen op de sociale zekerheid. Voor zowel de verhoging van de AOW-leeftijd, als voor de verlaging van de uitkeringen voor zwangerschaps- en ouderschapsverlof is daar vooralsnog geen zicht op. Hetzelfde geldt voor de verlaging van de arbeidsongeschiktheids- en werkloosheidsuitkeringen en het inkorten van de WW-duur.

Sterker, ook de coalitiepartijen worstelen met deze plannen, bleek woensdag bij een Kamerdebat over de sociale zekerheid. Het onderstreept hoe lastig het is voor een minderheidskabinet om te bezuinigen. Een dag eerder vormde zich in de Kamer juist nog eenvoudig een meerderheid vóór koopkrachtsteun na de stijging van de energieprijzen door de aanval op Iran. Zonder dat overigens duidelijk werd hoe dat dan betaald zou moeten worden.

Volgens de agenda zou de Kamer woensdag debatteren over de begroting Sociale Zekerheid en Werkgelegenheid van dit jaar. Maar het draaide vooral om de komende jaren. Het kabinet-Jetten wil ¤6 mrd bezuinigen op sociale zekerheid vanwege de oplopende kosten van de vergrijzing en om miljarden vrij te spelen voor defensie. Het hoopt rond Prinsjesdag voldoende steun te hebben verzameld: in de Tweede en Eerste Kamer, en in de polder. Maar daar ziet het nog niet naar uit.
Onder druk van de vakbonden heeft het kabinet de voorgenomen versnelde verhoging van de AOW-leeftijd vorige week al ‘in de ijskast’ gezet. Woensdag richtte de Kamer vooral de pijlen op de verlaging van het zogeheten maximumdagloon. Daarmee wordt bepaald hoe hoog een uitkering maximaal kan zijn: nu is dat ongeveer ¤6600 bruto per maand. Maar volgens het coalitieakkoord gaat dat bedrag met 20% omlaag. Vanaf 2029 moet dat de schatkist een kleine ¤1 mrd per jaar besparen.
Bij coalitiepartij CDA ligt dat voornemen als een ‘steen op de maag’, zei Kamerlid Elles van Ark (CDA). Vooral omdat het ook huidige uitkeringsgerechtigden treft. Dat het coalitieakkoord afscheid neemt van de zogeheten ‘eerbiedigende werking’ die bestaande gevallen buiten schot houdt, jaagt sowieso alle oppositiepartijen van links tot rechts in de gordijnen.
‘Hoe verzin je het om te bezuinigen op mensen die niet meer kunnen werken?’ wilde de PVV weten. JA21 zei zich wel te kunnen vinden in een verlaging van de hoogste uitkeringen, maar niet voor bestaande gevallen. Dat is ‘geen kwestie van rechts of links’ maar van een betrouwbare overheid en voorspelbaar beleid, aldus Simon Ceulemans (JA21). Ook FVD en SGP waren tegen.

‘De dominostenen vallen wel heel snel’, constateerde partijloos Kamerlid Mona Keijzer daarop. De ¤2,7 mrd die een verhoging van de AOW-leeftijd moest opleveren is al 'onderuit geschoffeld’, de korting van ¤900 mln op de uitkeringen wankelt. Dat is meer dan de helft van de voorgenomen bezuinigingen op de sociale zekerheid.
Ook D66 worstelt met deze maatregel. Dat de hoogste inkomens minder steun krijgen als de overheid moet bezuinigen, vindt Kamerlid Stephan Neijenhuis ‘logisch’. Maar: ‘Het eerlijke verhaal is dat die maatregel natuurlijk wringt, ook bij ons’. Het kabinet zal daarom nog goed naar de invulling moeten kijken, stelde Neijenhuis. Daarbij gaf hij een belofte af: ‘Niemand zakt door het ijs’.
De grootste regeringspartij vindt in ieder geval, net als het CDA, dat de ingreep geen gevolgen mag hebben voor vrouwen die met zwangerschapsverlof gaan. Ook die verlofuitkering is gekoppeld aan het maximum dagloon. Hoeveel die uitzondering kost, is nog de vraag. En ook of het wel uitvoerbaar is om met verschillende maximumdaglonen te gaan werken. Vakbond FNV waarschuwt alvast dat de uitvoering van de sociale zekerheid dan nog ingewikkelder wordt.

Op de stem van grootste oppositiepartij GroenLinks-PvdA hoeft het kabinet niet te rekenen. Kamerlid Mariëtte Patijn zei ‘pure woede’ te voelen over de manier waarop het kabinet-Jetten ‘met de botte bijl inhakt op werknemersrechten’ met maatregelen als de halvering van de WW-duur naar een jaar en de verlaging van het re-integratiebudget.

Patijn kreeg bijval van de SP en van 50PLUS. De laatste partij wees erop dat oudere werknemers onevenredig hard zullen worden getroffen door de maatregelen. Ook de Groep Markuszower, goed voor zeven zetels, vindt de ingreep in de WW ‘niet te verkopen’. Werknemers hebben immers zelf premie betaald voor het recht op een werkloosheidsuitkering, zei Kamerlid Nicole Moinat.
Aan de twee nieuwe ministers op Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Hans Vijlbrief (D66) en Thierry Aartsen (VVD) de taak om hier een uitweg uit te vinden. Zij zouden het liefst met werkgevers en bonden deze zomer een sociaal akkoord sluiten. Om te beginnen zullen zij dan de bonden weer aan tafel moeten krijgen. Die kondigen acties aan en hebben de uitnodiging afgeslagen voor het traditionele voorjaarsoverleg op het Catshuis eind deze maand.

Bron

Gelukkig maakt de oppositie zich ook sterk tegen de bezuinigingen in de sociale zekerheid, zoals onder andere de uitkeringen die hierboven worden genoemd.
Dat er iets gaat veranderen in dit stelsel is logisch, anders is het ook niet meer werkbaar. Maar je kan mijn inziens echt niet mensen die een levenslange uitkering (IVA bijvoorbeeld) het bedrag gaan aanpassen. Dat het gaat gelden voor nieuwe uitkeringen kan het minderheidskabinet misschien nog wel wat steun voor krijgen, maar ook dat lijkt een lastige te worden. Voorlopig zit hun plan in iedergeval muurvast, lijkt het.
pi_220323100
Maar je vaste lasten veranderen toch niet als je ziek bent? Wil je die mensen echt de armoede intrappen?

Overigens hypocriet: de WW moet ingekort, maar aan de wachtgeldregeling tornen ze niet.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 12 maart 2026 @ 14:35:37 #3
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220323125
Wat kan Jetten wel?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Forum Admin donderdag 12 maart 2026 @ 14:37:25 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220323143
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2026 14:35 schreef MichaelScott het volgende:
Wat kan Jetten wel?
Mooie plaatjes maken voor de socials.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220323170
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 14:31 schreef Kentekenplaat het volgende:
Maar je vaste lasten veranderen toch niet als je ziek bent? Wil je die mensen echt de armoede intrappen?

Overigens hypocriet: de WW moet ingekort, maar aan de wachtgeldregeling tornen ze niet.
Alles is mogelijk. Deze groep is afhankelijk van het systeem en kunnen geen kant op.
pi_220323460
quote:
Jawel?
Als je ziek bent ga je zorg en medicatie nodig hebben. En in ergere gevallen aanpassingen in huis en noem het maar.
Dat zijn in zo´n geval vaste lasten.
pi_220323463
Defensie moet miljarden krijgen, de rest van de bevolking kan de tering krijgen.

Dat is dus het nieuwe beleid tegenwoordig.
Nou succes ermee....
  Forum Admin donderdag 12 maart 2026 @ 16:42:29 #8
pi_220323990
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 15:23 schreef bianconeri het volgende:
Defensie moet miljarden krijgen, de rest van de bevolking kan de tering krijgen.

Nou succes ermee....
Klimaat moet miljarden krijgen, de rest van de bevolking kan de tering krijgen.

Nou succes ermee...
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 12 maart 2026 @ 16:44:32 #9
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220323994
Dit kabinet gaat niks voor mekaar krijgen. (gelukkig maar)
pi_220324008
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 16:44 schreef RamboDirk het volgende:
Ik hoop het.
pi_220324229
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 16:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nou succes ermee...
Klimaat is ten minste nog ergens goed voor.
Defensie niet.
  donderdag 12 maart 2026 @ 17:54:26 #12
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220324562
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 16:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nou succes ermee...
Het ergste is nog dat wij als piepklein landje helemaal geen invloed op t klimaat hebben. Het is in feite geld weggooien, dweilen met de kraan open. Maar dat maakt niks uit voor Jetten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Forum Admin donderdag 12 maart 2026 @ 17:57:52 #13
pi_220324577
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 17:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Het ergste is nog dat wij als piepklein landje helemaal geen invloed op t klimaat hebben. Het is in feite geld weggooien, dweilen met de kraan open. Maar dat maakt niks uit voor Jetten.
Nou lokaal valt er genoeg te winnen. Maar dat heeft weinig met klimaat en meer met milieu te maken.

De ratio is voor mijn gevoel wel zoek ja.
pi_220324989
Alsof je je keurige 2 onder 1 kap woning hebt verzekerd bij firma X en daarvoor al sinds jaar en dag netjes de premie voor betaald hebt.
Op een kwade dag wordt je getroffen door ernstig onheil en je bezit en onderdak staat in de fik. Tegelijk met de brandweer komt er iemand van de verzekering bij je langs en die vertelt je dat er maximaal uitgekeerd gaat worden ter waarde van een rijtjeshuis.

Dit soort verzekeringboeven krijgen in onze maatschappij weinig kans maar met een zelfde gebrekkig moreel kompas kun je prima mee doen in de regering van Rob Jetten.
-
  donderdag 12 maart 2026 @ 19:22:41 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220325132
Mooi. Opdonderen met die D66 haat jegens de meest kwetsbaren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220325271
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 17:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Defensie niet.
Voor beide valt wel wat te zeggen dacht ik.
pi_220326066
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 16:48 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik hoop het.
Gelukkig is de oppositie kritisch. Zeker in het sociaal domein en zorg sector denk ik.
Maargoed nu nul op het rekest, dan gaat het kabinet het straks na de zomer toch weer proberen denk ik.
Alhoewel ..... als ze er dan nog zitten heet dat. Want ik zie toch wel al wat flinke scheuren in het minderheidskabinet. Of droom ik met de ogen open ;)
  donderdag 12 maart 2026 @ 20:47:14 #18
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220326100
Mooi, schiet die VVD plannen maar kapot.
Blaf me vol
pi_220326215
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 16:44 schreef RamboDirk het volgende:
Het valt te hopen.
pi_220326293
quote:
Wil je die mensen echt de armoede intrappen?
Het antwoord is ja vrees ik. De partij heeft geen empathie.

quote:
Empathie is het vermogen om je in te leven in de gevoelens, gedachten en situaties van een ander, ook wel inlevingsvermogen genoemd.
Ze kennen die mensen ook helemaal niet wegens leven in de bubble van het goede leven. Daardoor begrijpen ze de gevolgen van hun beslissingen niet. En als ze dat wel doen dan kan het ze niet schelen.

Het is wel verdomd jammer dat een best redelijke partij onder Hans van Mierlo en Jan Terlouw zo afgegleden is tot een gevoelloze entiteit. :{
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220326324
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
[..]
Ze kennen die mensen ook helemaal niet wegens leven in de bubble van het goede leven. Daardoor begrijpen ze de gevolgen van hun beslissingen niet. En als ze dat wel doen dan kan het ze niet schelen.

Het is wel verdomd jammer dat een best redelijke partij onder Hans van Mierlo en Jan Terlouw zo afgegleden is tot een gevoelloze entiteit. :{
Dit. Als ze zelf in die situatie terecht komen, dan zal het kwartje wel vallen.
  Forum Admin donderdag 12 maart 2026 @ 21:24:35 #22
pi_220326398
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
[..]

Ik was eigenlijk een beetje af van het denken in stereotyperingen over D66 en ik wil(de) Jetten oprecht de kans geven, maar dit lijkt nergens op en het is pas het begin van deze regeerperiode.
pi_220326399
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:17 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dit. Als ze zelf in die situatie terecht komen, dan zal het kwartje wel vallen.
Het zijn de netwerk boys and girls. Dus overkomt ze dat in de regel niet. Hoogopgeleid en ons kent ons. Een ander goed baantje ligt altijd op ze te wachten. Daardoor zijn ze erg wereldvreemd. Ze weten niet wat er in de echte rauwe wereld leeft. Hans van Mierlo en Jan Terlouw wisten dat wel. Wat dat betreft is de partij verworden tot een karikatuur. Het heet nog wel zo maar het is het reeds lang niet meer.
pi_220326422
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik was eigenlijk een beetje af van het denken in stereotyperingen over D66 en ik wil(de) Jetten oprecht de kans geven, maar dit lijkt nergens op en het is pas het begin van deze regeerperiode.
Ook de bekendste user hier qua D66 aanhang zal zijn twijfels hebben vermoed ik. :)

Het verschil vroeger en nu is w.s. indertijd "liberaal" en nu "neo-liberaal" het lijkt bijna hetzelfde maar het verschil is hemelsbreed.

Qua MP vind ik Jette (expres zonder "n") een typische neo-liberaal in de zin van "do as i say, not as i do". Zo van ik mag het maar de arme pauper mag het niet en ik zorg ervoor dat ie dat ook nooit kan door hem nog armer te maken dan ie al is.

Zoals ik het zie is Rob J. echt evil. De Duivel in een charmant jasje.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 12-03-2026 21:37:10 ]
pi_220326485
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Het zijn de netwerk boys and girls. Dus overkomt ze dat in de regel niet. Hoogopgeleid en ons kent ons. Een ander goed baantje ligt altijd op ze te wachten. Daardoor zijn ze erg wereldvreemd. Ze weten niet wat er in de echte rauwe wereld leeft. Hans van Mierlo en Jan Terlouw wisten dat wel. Wat dat betreft is de partij verworden tot een karikatuur. Het heet nog wel zo maar het is het reeds lang niet meer.
Klopt. Ik kan er nu over mee praten. Financieel ben ik er dan nog genadig vanaf gekomen. Maar ik ben de 60 gepasseerd en heb buiten mijn ziektekosten(in mijn geval kan ik daar nog mee leven omdat ik het ziekenhuis plat loop) nog wel begrijpen als hoogste postenkost. Gelukkig zijn mijn verdere vaste lasten laag.

Heb zo even ongevraagd 900 euro ingeleverd.

Maar je zult maar jong zijn of minimunloon hebben, dan ben je genaaid met het korten vsn een iva, wao, wia.
pi_220326503
Maar ook het cda en vvd zit in die minderheid en komen dus ook met die plannen.
pi_220327446
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Wereldvreemd inderdaad.
Nog nooit een echte baan gehad. Binnen de eigen club al heel lang op een voetstuk geplaatst als golden boy voor de partij en geen enkel idee hoe "wie zijn die mensen" leven.
-
  vrijdag 13 maart 2026 @ 07:12:28 #28
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220327518
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 06:35 schreef quo_ het volgende:

[..]
Wereldvreemd inderdaad.
Nog nooit een echte baan gehad. Binnen de eigen club al heel lang op een voetstuk geplaatst als golden boy voor de partij en geen enkel idee hoe "wie zijn die mensen" leven.
Het nog engere neefje van Rutte?
pi_220327524
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 17:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Defensie niet.
:') Na deze uitspraak kan ik jou nooit meer serieus nemen weet je dat.
pi_220327530
Jammer.

Werken moet lonen.
pi_220327573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 07:18 schreef Alloch87 het volgende:
Jammer.

Werken moet lonen.
Mensen met een iva kunnen niet meer werken.

Werken moet lonen is wel een goed punt voor de bijstandsuitkering en ww etc.
pi_220327642
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 07:15 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
:') Na deze uitspraak kan ik jou nooit meer serieus nemen weet je dat.
Klimaat is overal en heeft op alles en iedereen invloed.
Defensie heeft 0,0 nut. In een theoretische oorlog blah blah, leuk. Maar alsnog niet nodig.
pi_220327652
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 17:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Defensie is pas weg gegooid geld. Een piepklein land als NL heeft daarin helemaal niets te zeggen, naast dat het alleen maar een kleine meerwaarde zou hebben in het geval van een oorlog.
Die oorlog is er niet, en gaat ook niet komen.

Klimaat is voor alles en iedereen.
Iedereen merkt daar wat van.
En ja, iedereen moet zijn steentje bijdragen daarin.
pi_220328677
quote:
Jammer.

Werken moet lonen.
Dat doet het. Je bent dan in iedergeval gezond. Dat is al heel wat.

Je moet er even bij stilstaan, vooral degene die nu werken wat dat in de toekomst gaat geven met een ww verkorting, verhogen AOW, en korten van een IVA, WAO, WIA.

Je werkt vanaf je 2Oste en word op je 65ste goed ziek. En je moet tot je 70ste of nog langer werken.

Zorg dan maar dat je goed gaat sparen en je vaste lasten tegen die tijd niet meer al te hoog zijn. Alleen dat al is een hele opgave met de huidigd huren, stijgende kosten voor laag tot middelbare banen om te kunnen sparen. Heb je 45 jaar gewerkt 😀😀

En zij die al ziek zijn vanaf hun jeugd en nooit hebben kunnen werken zijn al hekemaal niet te benijden of jongeren in de opbouwfase met kinderen. Daar wil je echt niet mee ruilen. Ook al om gezondheidsredenen niet.
pi_220328694
quote:

Die overigens zeer, zeer ruimhartig te noemen is.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220328716
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 07:32 schreef cinderloom het volgende:

[..]

Werken moet lonen is wel een goed punt voor de bijstandsuitkering en ww etc.
Je komt niet vrijwillig in de WW en je moet ervoor gewerkt hebben. Het probleem in Nederland is dat we arbeid heel erg belasten en bezit niet. Gaan we niks aan veranderen want het CDA en VVD zijn er om dat in stand te houden. De rijker worden rijker en de VVD/PVV stemmer is succesvol wijsgemaakt dat de net ontslagen buurman met 3 maanden WW het echte probleem is. De dag dat de rechtse stemmers dit soort simpele one liners eens gaan leggen naast het stemgedrag van rechtse partijen is de dag dat werken weer gaat lonen.
pi_220330170
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 07:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Klimaat is overal en heeft op alles en iedereen invloed.
Defensie heeft 0,0 nut. In een theoretische oorlog blah blah, leuk. Maar alsnog niet nodig.
Heb je een voordeur?
  vrijdag 13 maart 2026 @ 12:13:44 #38
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220330220
quote:
Jammer.

Werken moet lonen.
Eens, maar begin dan maar eens met het aanpakken van mensen die leven van de bijstand + toeslagen en zo aardig het leven doorkomen in hun sociale huurwoning zonder ook maar enig aanstalten tot solliciteren...

In plaats van hardvochtig te bezuinigen op zij die wel wél werken en dan tegen hun zin in worden ontslagen of ziek worden terwijl ze een particuliere huurwoning of koopwoning moeten betalen om hun kinderen een dak boven het hoofd te bieden.

Want ja, die maandlasten gaan niet ineens omlaag en een sociale huurwoning betrekken duurt wel een jaar of 15 in dit land...
Blaf me vol
pi_220330249
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 07:32 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Ik bevind me gelukkig niet in een milieu waarbij ik veel arbeidsongeschikte om me heen ken.

Maar degene die ik ken, zouden allemaal íets kunnen doen. Misschien met wat aanpassing in de werkzaamheden, en misschien maar voor 50%, maar zelden dat iemand daadwerkelijk 100% arbeidsongeschikt is.
pi_220330411
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 12:18 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Ik bevind me gelukkig niet in een milieu waarbij ik veel arbeidsongeschikte om me heen ken.

Maar degene die ik ken, zouden allemaal íets kunnen doen. Misschien met wat aanpassing in de werkzaamheden, en misschien maar voor 50%, maar zelden dat iemand daadwerkelijk 100% arbeidsongeschikt is.
Kan daar niet over oordelen wat iemand nog wel of niet kan. Ik zou ook nog wel wat kunnen doen omdat ik nog wandel, biertje drink en nog profiteer. Maar geen haar op mijn hoofd die nog aan werken denkt. Heb wel wat anders aan mijn hoofd. Neemt niet weg dat ik aktijd graag gewerkt heb en mijn laatste functie tot op de dag van vandaag nog mis.

En ik zit inmiddels in de leeftijd dat ik wel heel wat mensen ken die of geheel zijn afgekeurd of gedeeltelijk. Steker nog collega's die niet eens de 65 halen en er al niet meer zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherni op 13-03-2026 13:05:51 ]
pi_220330526
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 12:43 schreef Cherni het volgende:

[..]
Kan daar niet over oordelen wat iemand nog wel of niet kan. Ik zou ook nog wel wat kunnen doen omdat ik nog wandel, biertje drink en nog profiteer. Maar geen haar op mijn hoofd die nog aan werken denkt. Heb wel wat anders aan mijn hoofd. Neemt niet weg dat ik aktijd graag gewerkt heb en mijn laatste functie tot op de dag van vandaag nog mis.
Tenzij jij onder de pensioenleeftijd zit, ben jij dan typisch iemand die ik een vermindering op de uitkering zou gunnen.
pi_220330573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 13:05 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Tenzij jij onder de pensioenleeftijd zit, ben jij dan typisch iemand die ik een vermindering op de uitkering zou gunnen.
Dat mag jij rustig denken. Veel te nuchter om mij daar nu nog druk om te maken. Ik zit achter 2 maanden en drie jaar onder mijn pensioen leeftijd vanaf volgende maand(mocht ik dat halen). En ik weet niet hoe oud jij bent, maar het zou wel eens kunnen zijn dat de uren die ik achter de rug jij nooit gaat halen. En nee ik ben er niet trots op mbt iva. Heb daar niet om gevraagd. Maar ik laat mij in mijn toestand niets meer zeggen. Die tijd is voorbij. En daar was zelfs mijn ex werkgever mee gekomen. Die gaf zelf aan dat het nu tijd is om aan mijzelf te denken ipv werken en te gaan profiteren. Nou ja profiteren is een groot woord.

Alleen al in de engineering draaide ik ongekend veel overuren en zelfs als machinist vaak op mijn vrije dagen gewerkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 13-03-2026 17:19:59 ]
pi_220330791
Nee het is te gevaarlijk om zomaar te denken wat iemand nog kan bij een ziekte.

Waar ik voor wil waarschuwen is de combinatie van ww verkorten, AOW leeftijd verhogen, iva, wao korten in de toekomst nog wel voor problemen gaat zorgen. Uiteraard als je nu 25 bent en gezond en wel en keihard werkt snap ik wel dat het allemaal als oneerlijk voelt.

Maar genoeg gezien dat mensen afvallen door ziekte of al gestorven zijn en net boven de 60 zijn. En dan gaat de AOW alsmaar omhoog. En met het afbreken van de voorzieningen word het er niet beter op en kun je in de toekomst bijna denken dat we op dat gebied de VS hebben gekopieerd.
pi_220330822
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 13:45 schreef Cherni het volgende:
Nee het is te gevaarlijk om zomaar te denken wat iemand nog kan bij een ziekte.

Waar ik voor wil waarschuwen is de combinatie van ww verkorten, AOW leeftijd verhogen, iva, wao korten in de toekomst nog wel voor problemen gaat zorgen. Uiteraard als je nu 25 bent en gezond en wel en keihard werkt snap ik wel dat het allemaal als oneerlijk voelt.

Maar genoeg gezien dat mensen afvallen door ziekte of al gestorven zijn en net boven de 60 zijn. En dan gaat de AOW alsmaar omhoog. En met het afbreken van de voorzieningen word het er niet beter op en kun je in de toekomst bijna denken dat we op dat gebied de VS hebben gekopieerd.
Het is het gevolg van concentratie van macht en vervolgens rijkdom. Het is een van de redenen dat ik vind dat de EU juist niet meer macht hoort te krijgen. Want hoe meer concentratie van macht, hoe minder de politici nog denken aan de burger (anders dan als pinautomaat) en hoe makkelijker het is voor grote bedrijven en NGO's om hun zin er doorheen te lobbyen. In de VS is dat compleet uit de hand gelopen, maar ook in Europa gaat dat van kwaad tot erger.

En D66 is natuurlijk bij uitstek de partij die steeds verdere integratie wil.
pi_220331081
D66 krijgt nog minder voor elkaar dan de PVV _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')