abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220320243
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
en ze gaan somehow 200 miljoen vaten aanvullen zonder dat het de amerikaanse burger iets kost

Steve grapt al dat het olie is van venezuela, maar volgens mij is dat niet de juiste (type) olie.
Ja, zo werkt het. Die voorraad wordt verkocht. En met de opbrengst kan straks weer een nieuwe voorraad worden opgebouwd. Logischerwijs is olie in een crisis duurder dan wanneer er geen crisis is.
pi_220320246
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
The Guardian

US intelligence suggests Iranian leadership not at risk of collapse – report
US intelligence indicates that Iran’s leadership is still largely intact and is not at risk of collapse any time soon after nearly two weeks of relentless US and Israeli bombardment, the Reuters news agency is reporting, citing three sources.

Nog even door bombarderen dan maar I guess.
Hmmms ja dit dus. Waar heb ik dat eerder gelezen en gezien achteraf dat er dus geen reet van klopte?
Do what you love, love what you do!
pi_220320249
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:33 schreef kree het volgende:
Was het nodig om Iran aan te vallen?

Wat is de reden eigenlijk?
Ja, Iran was heel erg gevaarlijk en nog gevaarlijker aan het worden. Ook voor Europa.
  donderdag 12 maart 2026 @ 00:37:43 #129
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220320253
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:36 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ja, Iran was heel erg gevaarlijk en nog gevaarlijker aan het worden. Ook voor Europa.
Vraag is of het straks beter is.

Ik ben eigenlijk banger dat Trump nu een stinkende wond achterlaat die eigenlijk erger is dan ervoor...

Ik ben zeker niet tegen het wegkrijgen van dat regime, maar tot zover lijkt er niet echt een plan te zijn daarvoor.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220320255
Ff denken

Hmmms bijna eigenlijk alles

Vietnam
Kuweit
Irak
Afghanistan
Iran

En denk vergeet er nog een paar.

Afghanistan was ook promo stunt. We gaan weg met alle millitair.

En nu dan tis wss nog erger als het was.

Maar oké die oorlog zouden ze ook ff snel oplossen.

Dat de EU wij dus ons er nog voor laten lenen is me een raadsel.
pi_220320256
quote:

[..]
ik hoop dat je hier sarcastisch in bent
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220320258
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:34 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je zult de straat ook fysiek moeten beschermen. Guerrilla-acties voorkom je anders niet.
En daarvoor heb je konvooien.
pi_220320259
Tot wat voor leeftijd ben je eigenlijk nog dienstplichtig. ? Denk ik ben er mss net overheen. Maar zou geen fan zijn van om in zo een “internationale missie” mee te doen.
pi_220320260
Wie er zelf voor kiest en dat is gelukkig veranderd. Dat is ok en respect. Maar mij niet gezien.
pi_220320261
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:39 schreef kree het volgende:
Tot wat voor leeftijd ben je eigenlijk nog dienstplichtig. ? Denk ik ben er mss net overheen. Maar zou geen fan zijn van om in zo een “internationale missie” mee te doen.
quote:
Toch is er in Nederland nog steeds een dienstplicht voor mensen vanaf 17 tot 45 jaar.
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220320264
quote:

[..]
Is dat zo? Volgens mij hadden ze vooral hekel aan usa. Niet zo zeer Europa. Althans heb dat nooit zo ergens gelezen.
pi_220320268
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:40 schreef mschol het volgende:

[..]
[..]

Nou nog paar jaar dan 😝
pi_220320270
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Vraag is of het straks beter is.

Ik ben eigenlijk banger dat Trump nu een stinkende wond achterlaat die eigenlijk erger is dan ervoor...

Ik ben zeker niet tegen het wegkrijgen van dat regime, maar tot zover lijkt er niet echt een plan te zijn daarvoor.
Er is wel een plan, en het wordt uitgevoerd. Er wordt al vanaf het begin van alles geroepen. Zoals over tekorten aan munitie. Alsof het strategisch niet voorspelbaar was dat de eerste dagen ander spul moest worden ingezet dan nadat er lucht superioriteit was. En het ‘gebrek’ in de Golfstaten is toe te rekenen aan de regeringen daar die niet in de gaten hadden wat voor gekken er in Teheran zaten. Gekken die dus de hele regio meteen in de brand staken om geen strobreed te hoeven toegeven over hun (illegale voor de liefhebbers van IR) atoomprogramma.
pi_220320273
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:38 schreef mschol het volgende:

[..]
ik hoop dat je hier sarcastisch in bent
Nee, dat heet realiteit.
pi_220320274
Je zou maar een Rus zijn nu hè.

Tis nog niet anders. Jullie kennen die film. Stalingrad of weet ik hoe ie heet.

1 geweer mee. Met 3 man.

En als je terug liep werd je doodgeschoten door machine geweer van eigen regime.

Echt mij niet gezien. Ik ga wel in het verzet als ze aan onze eigen landgrenzen staan. Want sta voor NL. Niet voor deze bs
pi_220320275
Owh enemy at the gates was het geloof ik
pi_220320278
Wat ik me afvraag hè. Wat hebben al die conflicten en oorlogen nu voor nut? Ik zie geen voordeel hier iig en zeg ik het simpel als wonende hier?

Wat als dat nu allemaal niet gebeurt was? Iig konden we goedkoper tanken waren alle prijzen niet omhoog gegaan. Omdat ineens alles
Kwam uit Oekraïne

Kan iemand me dat uitleggen en het idee en waarom?
pi_220320280
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:34 schreef kree het volgende:

[..]
Hmmms ja dit dus. Waar heb ik dat eerder gelezen en gezien achteraf dat er dus geen reet van klopte?
Dat is dan ook reden voor een verandering in tactiek; de operationele leiding krijgt nú dezelfde behandeling als de top van de pyramide.
  donderdag 12 maart 2026 @ 00:52:40 #144
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220320282
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:44 schreef HiZ het volgende:

[..]
Er is wel een plan, en het wordt uitgevoerd. Er wordt al vanaf het begin van alles geroepen. Zoals over tekorten aan munitie. Alsof het strategisch niet voorspelbaar was dat de eerste dagen ander spul moest worden ingezet dan nadat er lucht superioriteit was. En het ‘gebrek’ in de Golfstaten is toe te rekenen aan de regeringen daar die niet in de gaten hadden wat voor gekken er in Teheran zaten. Gekken die dus de hele regio meteen in de brand staken om geen strobreed te hoeven toegeven over hun (illegale voor de liefhebbers van IR) atoomprogramma.
Het ding is meer dat 'het plan' vooral een israelisch plan is. Het helpt vooral hen.

Het zal niet de iraniers helpen iig. Want zoals ik al postte zeggen US intelligence services that ze voorlopig geen regime collapse zien in Iran.

En met het regime intakt zal ook het steunen van terroristen groepen in de regio gewoon doorgaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220320284
Grote bedrijven maken mega profit weer ondanks alles. Oké wat klopt hier niet?
pi_220320286
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:52 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dat is dan ook reden voor een verandering in tactiek; de operationele leiding krijgt nú dezelfde behandeling als de top van de pyramide.
Ben het niet eens met regime in Iran laat dat duidelijk zijn.

Maar dan nog

Maar dat verantwoord wmb geen oorlog.
pi_220320287
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Het ding is meer dat 'het plan' vooral een israelisch plan is. Het helpt vooral hen.

Het zal niet de iraniers helpen iig. Want zoals ik al postte zeggen US intelligence services that ze voorlopig geen regime collapse zien in Iran.

En met het regime intakt zal ook het steunen van terroristen groepen in de regio gewoon doorgaan.
Van alle Iraniërs die ik ken, is er maar één tegen de bombardementen. Van de Iraniërs die ik ken, die daar wonen is 100% pro-bombardementen.
pi_220320289
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maakt ze niet uit joh. Dan zeggen ze we trekken militairen terug. En laten ze het op ons continent erbij zitten.
pi_220320291
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:51 schreef kree het volgende:

Kan iemand me dat uitleggen en het idee en waarom?
Biologie, apha mannen enzo.
De mens is net zoals vele mieren en chimps een oorlogvoerende soort, het zit in het wezen van de mens.
De bonobos voeren daarentegen geen oorlog, in de alpen bestaat ook een mierensoort die geen oorlog voert.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220320292
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 00:58 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Biologie, apha mannen enzo.
De mens is net zoals vele mieren en chimps een oorlogvoerende soort, het zit in het wezen van de mens.
De bonobos voeren daarentegen geen oorlog, in de alpen bestaat ook een mierensoort die geen oorlog voert.
Nouja precies dus. En macht wellust.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')