Avondklok was puur zodat de verantwoordelijke politici geen gezichtsverlies zouden lijden richting hun internationale collega's.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
De avondklok was er binnen een dag, het gaat erom of je eens doorpakt.
Ik las trouwens dat ze het Fatbike probleem inmiddels ook in Australie hebben, precies dezelfde uitwassen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Avondklok was puur zodat de verantwoordelijke politici geen gezichtsverlies zouden lijden richting hun internationale collega's.
'druk' idd.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Slappe hap, geloof dat het beleid is om eerst een waarschuwing te geven.
Daarnaast geen capaciteit natuurlijk, men is "druk" met andere dingen.
[..]
En de rechtszaak en hoger beroep kon ook in 1 dag.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
[..]
En de rechtszaak en hoger beroep kon ook in 1 dag.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Verbieden heeft geen zin. Dat zijn woorden op papier of beeldscherm.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:54 schreef knoopie het volgende:
[..]
De eerlijkste en beste manier om elektrische fietsen veiliger en tegelijkertijd minder aantrekkelijk te maken voor bepaald publiek is eigenlijk relatief simpel. Verbied alles dat meer ondersteuning biedt dan 100%. Daarmee voorkom je dat het Fatbikepubliek met 25kmh door het winkelcentrum vliegt, omdat hij dan zelf ineens ook 200W moet trappen. En je voorkomt dat oma met 20kmh uit de bocht vliegt en haar heup breekt, omdat ze met haar boodschappenpas op het knopje per ongeluk de ondersteuning op maximaal had gezet...
Maar tegelijkertijd kan de fietsforens die van de ene stad naar de andere stad wil fietsen wel gewoon lekker doortrappen, voor mijn part ook boven de 25kmh. Want als iemand sterk genoeg is om met max 100% ondersteuning zo hard te fietsen, dan heeft hij/zij over het algemeen ook wel de cognitieve vaardigheden om die fiets netjes op zijn eigen weghelft te houden.
Voor zware bakfietsn zou je dat eventueel op 150% kunnen zetten.
Als de politie weer meer gezag zou hebben zou het werken. Maar dat zie ik niet snel gebeuren.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'druk' idd.
[..]
En de rechtszaak en hoger beroep kon ook in 1 dag.
[..]
Verbieden heeft geen zin. Dat zijn woorden op papier of beeldscherm.
Handhaving, dat werkt wel.
Politieagenten moeten ook koffie drinken, he. Kost tijd.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als de politie weer meer gezag zou hebben zou het werken. Maar dat zie ik niet snel gebeuren.
Daar heb je helemaal gelijk in. Eerst moet er vooral gehandhaafd worden. Veel van die Temu-fietsen zou je al van de weg kunnen halen omdat ze ondeugdelijke remmen hebben of een gashendel hebebn, dus dan hoef je niet eens naar ingewikkelde dingen als het vermogen van de motor te kijken.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verbieden heeft geen zin. Dat zijn woorden op papier of beeldscherm.
Handhaving, dat werkt wel.
Hey maar wel weer het nieuws gehaald met een kutmaatregel die niets gaat helpen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En als die paupers zich misdragen, zoals gevaarlijk rijgedrag of dat ding opvoeren, dan kun je ze ook onder de huidige wetgeving daar al voor straffen. Richt je daar dan op, in plaats van heel lokaal te gaan zitten neuzelen met nog eens extra regeltjes die je vast ook niet kunt handhaven.
Ja, laat ze allemaal de auto maar pakken.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan verbiedt je alle ebikes in het centrum toch.
Soms kijk ik naar de politie in andere landen en dan denk ik: waarom kan dat hier dan niet.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Politieagenten moeten ook koffie drinken, he. Kost tijd.
In een hoop landen waar het nu goed gaat hebben een verleden waarbij je zeker met de Politie of overheid niet moest fucken, dat zit er nog steeds in.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Soms kijk ik naar de politie in andere landen en dan denk ik: waarom kan dat hier dan niet.
Hier zijn ze te druk met video's opnemen voor Instagram en Facebook.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Soms kijk ik naar de politie in andere landen en dan denk ik: waarom kan dat hier dan niet.
Dat verklaart.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
In een hoop landen waar het nu goed gaat hebben een verleden waarbij je zeker met de Politie of overheid niet moest fucken, dat zit er nog steeds in.
En dit.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier zijn ze te druk met video's opnemen voor Instagram en Facebook.
Als je hier als agent een keer stevig ingrijpt ben je meteen een racist en wordt je familie bedreigd. Of je moet bergen papierwerk invullen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
In een hoop landen waar het nu goed gaat hebben een verleden waarbij je zeker met de Politie of overheid niet moest fucken, dat zit er nog steeds in.
Precies dit. En telefoons afpakken als ze gefilmd worden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je hier als agent een keer stevig ingrijpt ben je meteen een racist en wordt je familie bedreigd. Of je moet bergen papierwerk invullen.
Kutjochies en kutmensen die zich op straat misdragen en die niet luisteren naar een waarschuwing van de ordediensten moet je gewoon met ferme hand aanpakken, anders gaan ze steeds verder.
Zou de gemeente Enschede prima vinden. Je betaalt je daar scheel aan parkeerkosten .quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, laat ze allemaal de auto maar pakken.
Alsof ze zich daar wat van aantrekken.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:49 schreef Gia het volgende:
Hier mag je helemaal niet fietsen in het winkelgebied als de winkels open zijn.
Gewoon overal voetgangersgebied van maken.
Welke wet?quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wettelijk gezien zijn het allemaal ebikes en kun je dat onderscheid niet maken.
Ik kan het ook niet rijmen met de positie ten opzichte van andere vervoersmiddelen met een lage toegestane maximum snelheid. Snorfietsen met name, daar heb je inmiddels zowel een certificaat, verzekering, minimale leeftijd van 16, en een helm voor nodig. Niets van dat alles voor een fatbike, en alleen omdat je meetrapt?quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:05 schreef knoopie het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Eerst moet er vooral gehandhaafd worden. Veel van die Temu-fietsen zou je al van de weg kunnen halen omdat ze ondeugdelijke remmen hebben of een gashendel hebebn, dus dan hoef je niet eens naar ingewikkelde dingen als het vermogen van de motor te kijken.
Maar dat neemt niet weg dat de huidige manier van alle fietsen op 25km/h begrenzen an sich zeer onlogisch is. Voor iemand die gezond is, is 25km/h ook zonder ebike prima te doen, dus dan zou ik een speed-pedelec moeten kopen om er bij een langere forensafstand voordeel uit te halen. En voor ouderen is die 25km/h vaak nu al te veel, gezien de hoeveelheid eenzijdige ongelukken onder ouderen op ebikes.
Daar staat tegenover, dat je op de elektrische fiets 40 km/u zou mogen rijden, wat de meeste ook kunnen, dan is het al snel een alternatief voor de auto voor woon werk verkeer. Wel minimaal met een helm op, natuurlijk. Ja, je kunt ook een scooter kopen, maar zo blijf je in beweging.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet rijmen met de positie ten opzichte van andere vervoersmiddelen met een lage toegestane maximum snelheid. Snorfietsen met name, daar heb je inmiddels zowel een certificaat, verzekering, minimale leeftijd van 16, en een helm voor nodig. Niets van dat alles voor een fatbike, en alleen omdat je meetrapt?
Verder moeten overtredingen met fatbikes strenger en voor zover mogelijk met een grotere pakkans aangepakt worden, ik denk dat het al kan zonder extra regelgeving. Ga veel sneller over tot inbeslagname, fiets opvoeren = fiets kwijt wat mij betreft.
En bij minderjarigen zouden ouders ook consequenties mogen voelen. Dit is vanaf circa 5 minuten absurd bijvoorbeeld, je zoon rijdt als een debiel op een gevaarlijk gebrekkige fiets, en dan heb je een grote waffel tegen de politie?
Bekijk deze YouTube-video
Ja, een speed pedelec. Die bestaan al, met dito regels. Daar heb ik ook geen problemen mee, ik zie zelden speed pedelec-bestuurders zich op tokkieachtige wijze misdragen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Daar staat tegenover, dat je op de elektrische fiets 40 km/u zou mogen rijden, wat de meeste ook kunnen, dan is het al snel een alternatief voor de auto voor woon werk verkeer. Wel minimaal met een helm op, natuurlijk. Ja, je kunt ook een scooter kopen, maar zo blijf je in beweging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |