Ja, laat ze allemaal de auto maar pakken.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan verbiedt je alle ebikes in het centrum toch.
Soms kijk ik naar de politie in andere landen en dan denk ik: waarom kan dat hier dan niet.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Politieagenten moeten ook koffie drinken, he. Kost tijd.
In een hoop landen waar het nu goed gaat hebben een verleden waarbij je zeker met de Politie of overheid niet moest fucken, dat zit er nog steeds in.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Soms kijk ik naar de politie in andere landen en dan denk ik: waarom kan dat hier dan niet.
Hier zijn ze te druk met video's opnemen voor Instagram en Facebook.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Soms kijk ik naar de politie in andere landen en dan denk ik: waarom kan dat hier dan niet.
Dat verklaart.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
In een hoop landen waar het nu goed gaat hebben een verleden waarbij je zeker met de Politie of overheid niet moest fucken, dat zit er nog steeds in.
En dit.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier zijn ze te druk met video's opnemen voor Instagram en Facebook.
Als je hier als agent een keer stevig ingrijpt ben je meteen een racist en wordt je familie bedreigd. Of je moet bergen papierwerk invullen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
In een hoop landen waar het nu goed gaat hebben een verleden waarbij je zeker met de Politie of overheid niet moest fucken, dat zit er nog steeds in.
Precies dit. En telefoons afpakken als ze gefilmd worden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je hier als agent een keer stevig ingrijpt ben je meteen een racist en wordt je familie bedreigd. Of je moet bergen papierwerk invullen.
Kutjochies en kutmensen die zich op straat misdragen en die niet luisteren naar een waarschuwing van de ordediensten moet je gewoon met ferme hand aanpakken, anders gaan ze steeds verder.
Zou de gemeente Enschede prima vinden. Je betaalt je daar scheel aan parkeerkosten .quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, laat ze allemaal de auto maar pakken.
Alsof ze zich daar wat van aantrekken.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:49 schreef Gia het volgende:
Hier mag je helemaal niet fietsen in het winkelgebied als de winkels open zijn.
Gewoon overal voetgangersgebied van maken.
Welke wet?quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wettelijk gezien zijn het allemaal ebikes en kun je dat onderscheid niet maken.
Ik kan het ook niet rijmen met de positie ten opzichte van andere vervoersmiddelen met een lage toegestane maximum snelheid. Snorfietsen met name, daar heb je inmiddels zowel een certificaat, verzekering, minimale leeftijd van 16, en een helm voor nodig. Niets van dat alles voor een fatbike, en alleen omdat je meetrapt?quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:05 schreef knoopie het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Eerst moet er vooral gehandhaafd worden. Veel van die Temu-fietsen zou je al van de weg kunnen halen omdat ze ondeugdelijke remmen hebben of een gashendel hebebn, dus dan hoef je niet eens naar ingewikkelde dingen als het vermogen van de motor te kijken.
Maar dat neemt niet weg dat de huidige manier van alle fietsen op 25km/h begrenzen an sich zeer onlogisch is. Voor iemand die gezond is, is 25km/h ook zonder ebike prima te doen, dus dan zou ik een speed-pedelec moeten kopen om er bij een langere forensafstand voordeel uit te halen. En voor ouderen is die 25km/h vaak nu al te veel, gezien de hoeveelheid eenzijdige ongelukken onder ouderen op ebikes.
Daar staat tegenover, dat je op de elektrische fiets 40 km/u zou mogen rijden, wat de meeste ook kunnen, dan is het al snel een alternatief voor de auto voor woon werk verkeer. Wel minimaal met een helm op, natuurlijk. Ja, je kunt ook een scooter kopen, maar zo blijf je in beweging.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet rijmen met de positie ten opzichte van andere vervoersmiddelen met een lage toegestane maximum snelheid. Snorfietsen met name, daar heb je inmiddels zowel een certificaat, verzekering, minimale leeftijd van 16, en een helm voor nodig. Niets van dat alles voor een fatbike, en alleen omdat je meetrapt?
Verder moeten overtredingen met fatbikes strenger en voor zover mogelijk met een grotere pakkans aangepakt worden, ik denk dat het al kan zonder extra regelgeving. Ga veel sneller over tot inbeslagname, fiets opvoeren = fiets kwijt wat mij betreft.
En bij minderjarigen zouden ouders ook consequenties mogen voelen. Dit is vanaf circa 5 minuten absurd bijvoorbeeld, je zoon rijdt als een debiel op een gevaarlijk gebrekkige fiets, en dan heb je een grote waffel tegen de politie?
Bekijk deze YouTube-video
Ja, een speed pedelec. Die bestaan al, met dito regels. Daar heb ik ook geen problemen mee, ik zie zelden speed pedelec-bestuurders zich op tokkieachtige wijze misdragen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Daar staat tegenover, dat je op de elektrische fiets 40 km/u zou mogen rijden, wat de meeste ook kunnen, dan is het al snel een alternatief voor de auto voor woon werk verkeer. Wel minimaal met een helm op, natuurlijk. Ja, je kunt ook een scooter kopen, maar zo blijf je in beweging.
Nee, die kun je niet gebruiken als fiets voor in de stad.quote:
Dat kan toch niet? Als je B hebt wordt AM automatisch bijgeschreven.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb ook wel een gewoon rijbewijs, maar geen bromfietsrijbewijs.
Dat wist ik niet. Wel logisch.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat kan toch niet? Als je B hebt wordt AM automatisch bijgeschreven.
Dus een auto is een fatbike?quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Schijnbaar alles met een bandbreedte van meer dan 7 cm en trapondersteuning volgens Enschede
Het verbod is dan ook niet daarop gestoeld maar op de APV. Dįįr wordt het onderscheid gemaakt. Dat kan.quote:
Het is maar zeer de vraag of de gemeente in een APV kan ingaan tegen de WVW en onderliggende regelgeving omdat waarin geen aparte categorie bestaat voor fatbikes vanwege de hiėrarchie van regelgeving.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Het verbod is dan ook niet daarop gestoeld maar op de APV. Dįįr wordt het onderscheid gemaakt. Dat kan.
Hij rijdt op een skelter.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb jij een auto met trapondersteuning?
Ik zou niet weten waarom niet, het is een nadere verbijzondering die geen inbreuk maakt op of in strijd is met de WVW. In de APV staan wel meer verbodsbepalingen voor voertuigen die aan de (in de APV nader omschreven) criteria voldoen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is maar zeer de vraag of de gemeente in een APV kan ingaan tegen de WVW en onderliggende regelgeving omdat waarin geen aparte categorie bestaat voor fatbikes vanwege de hiėrarchie van regelgeving.
Definieer trapondersteuning.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb jij een auto met trapondersteuning?
Leuk, wat is de definitie van fiets nou weer? Een moterfiets is dat een fiets?quote:Het verbod geldt specifiek voor fietsen met banden breder dan 7 centimeter in combinatie met een elektrische hulpmotor.
Ja la Souris natuurlijkquote:Op donderdag 12 maart 2026 09:44 schreef Aether het volgende:
Enschedese fietsverkoper stapt naar rechter: 'Fatbikeverbod is discriminatie'
https://www.oost.nl/nieuw(...)bod-is-discriminatie
Dat stond er niet.quote:Op donderdag 12 maart 2026 09:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
Definieer trapondersteuning.
En er staat:
[..]
Leuk, wat is de definitie van fiets nou weer? Een moterfiets is dat een fiets?
Worden regelmatig bekeuringen uitgedeeld.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:39 schreef maily het volgende:
[..]
Alsof ze zich daar wat van aantrekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |