Dat is dan heel dom. Altijd de verwarming op 17 of lager in huis is echt heel erg ongezond.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 20:31 schreef mitt het volgende:
[..]
Hier gaat de verwarming niet zomaar aan. Maar dat is ook een kwestie van opvoeding geweest. Soms zit je half te sterven van de kou en denk je opeens dat je zelf mag bepalen op de verwarming omhoog mag. Zit er zo ingestampt
Huh leg uit?quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dan heel dom. Altijd de verwarming op 17 of lager in huis is echt heel erg ongezond.
Schimmel vorming in je woning en voor je eigen gezondheid ook niet verstandig, lichaam moet hard werken om comfortabel te kunnen leven en verlaagt je weerstand.quote:
Minimaal 19 graden is het zelfs voor in huis waar je voornamelijk stil zit.quote:
Je hebt trouwens wel echt overal experts voor/van tegenwoordig. Hoe vaak je dat wel niet hoort.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Minimaal 19 graden is het zelfs voor in huis waar je voornamelijk stil zit.
We kennen het allemaal, dat moment waarop je trots vertelt dat je de verwarming standaard op 19 hebt staan. Alsof je een morele medaille verdient, ergens tussen klimaatheld en crisisoverlever in. De afgelopen jaren is die temperatuur uitgegroeid tot een soort sociaal keurmerk: ben je “goed bezig”, dan stook je zuinig. Punt. Wie voorkomt dat er energie verspild wordt, voelt zich vaak moreel in het gelijk staan.
Toch schuift een groeiende groep experts nu ongemakkelijk op hun stoel. Huisartsen, longartsen, arbeidsfysiologen: zij zien meer mensen met stijve spieren, verergerde luchtwegklachten en verstoorde slaap. Eén arts noemde het off the record “de stille bijwerking van de energietransitie”. 19 graden is niet extreem koud, maar voor veel lichamen wél net onder de comfort- en gezondheidsgrens.
Zeker waar. Al denk ik dat huisartsen en longartsen wel echt experts zijn op het gebied van gezondheid.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je hebt trouwens wel echt overal experts voor/van tegenwoordig. Hoe vaak je dat wel niet hoort.
Als ik het te koud vind ik huis, dan trap ik de verwarming gewoon aan. Waarom in de kou zitten? Beter voor het milieu![]()
Vorig jaar zei je dat je geen kraampje langs de weg had. Maar kan dat nog veranderen?quote:Op woensdag 18 maart 2026 17:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag twee nieuwe aardbeienrassen erbij geplant.
Van elk 150 stuks
Nog steeds niet. We delen alles wat 'over' is uit. En dat is veelquote:Op woensdag 18 maart 2026 18:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Vorig jaar zei je dat je geen kraampje langs de weg had. Maar kan dat nog veranderen?(Niet dat ik in de buurt woon.)
Leuk, mooie dingen doe je.quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nog steeds niet. We delen alles wat 'over' is uit. En dat is veel
Soms ook kleine donatie voedselbank, maar meeste wordt gewoon in de wijk uitgedeeld of aan minderbedeelden elders in het dorp.
En natuurlijk zelf voldoende meepikken. Al hebben we thuis ook nog een klein moestuintje voor de leuk.
Mens moet bezig blijven he.quote:
Je moet wat met je tijd doenquote:
Uiteraard want dan ben ik weer een paar dagen vrij.quote:Op donderdag 19 maart 2026 08:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wel jammer dat het volgende week weer wat minder weer is.
Je treft het wel he.quote:Op donderdag 19 maart 2026 08:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Uiteraard want dan ben ik weer een paar dagen vrij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |