abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220303855
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 22:13 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik vond haar vooral gewichtig over dat ze zo’n moeite had met een boterham in een trommel.
Bij ons op school mag snoep of koek gewoon niet. Zit het er wel in, dan mag de trommel gevuld weer mee naar huis.
Kun je het allemaal niet mee eens zijn als influ, maar je hebt je gewoon te houden aan de schoolregels volgens mij.
Mijn kinderen zijn trouwens ook nog niet overleden door een gebrek aan koek of snoep gedurende de eerste 6 uur van de dag _O-
Bijzonder hè? Snap niet wat het er mee te maken heeft dat de familie G niet gelovig is. Beetje gezond is denk ik niet goed voor ze. 😉
pi_220303859
Ik heb de hele dag nog niet gekeken bij Annemarie, maar wel alles hier gelezen. Ik geloof dat ik dat maar even zo laat. Heb weinig zin om mijn goede humeur nog te laten verstoren door die vrouw 🤭
pi_220303911
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 22:52 schreef Jees2008 het volgende:

[..]
Ze heeft het zo zwaar, ze moet echt een uur rust. Ga eerder naar bed zou ik zeggen. Mijn chef ziet mij al aankomen als ik zeg dat ik in de middag een uurtje plat moet.
Misschien kan ik in de keuken een matrasje neerleggen en even aan de gasten vragen of ze over een uurtje terug kunnen komen naar het terras ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_220303917
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 22:54 schreef Jees2008 het volgende:

[..]
Bijzonder hè? Snap niet wat het er mee te maken heeft dat de familie G niet gelovig is. Beetje gezond is denk ik niet goed voor ze. 😉
Ja, die snapte ik wel, want het ging om vasten. En dat ze nu dus meedoen terwijl ze niet eens gelovig zijn. Een enorme opoffering blijkbaar.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_220303959
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:12 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ja, die snapte ik wel, want het ging om vasten. En dat ze nu dus meedoen terwijl ze niet eens gelovig zijn. Een enorme opoffering blijkbaar.
Het gaat om een koekje en snoepje, horen sowieso niet in de broodtrommel vind ik.. dus prima oplossing
pi_220303990
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:11 schreef LeSage het volgende:

[..]
Misschien kan ik in de keuken een matrasje neerleggen en even aan de gasten vragen of ze over een uurtje terug kunnen komen naar het terras ;(
Jullie gasten hebben daar natuurlijk alle begrip voor. 😂
pi_220303998
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:12 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ja blijkbaar. Vorige week zei AM al dat de kinderen op een gelovige school zaten (haar woorden). Het was vooral Maarten die haar heeft overgehaald. Want aanpassen is moeilijk.
pi_220304082
Ik woon misschien in een hele rare omgeving maar koek en snoep gaat hier al jaren niet standaard in de broodtrommels, scholen willen het niet ( en dat is helemaal prima ) en staat ook los van leerlingen die vasten etc .

Enige uitzondering was een jaar met een kindje die een dusdanige pinda allergie heeft dat niemand uit de klas pindakaas of cashewnoten kaas of zo mocht meenemen en zelfs dat was geen punt want niemand zit te wachten op een anafylaxtisch kind .
pi_220304242
Hier mogen koek en snoep ook niet mee. Maar ik denk ook dat AM Lot onderschat een 5jarige begrijpt best wat het inhoud dat ze geen snoep of koek krijgt. Er wordt aandacht besteed aan de ramadan dus de juf zal het op kleuter niveau hebben uitgelegd en er deze draai aan hebben gegeven.
pi_220304349
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 05:39 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Hier mogen koek en snoep ook niet mee. Maar ik denk ook dat AM Lot onderschat een 5jarige begrijpt best wat het inhoud dat ze geen snoep of koek krijgt. Er wordt aandacht besteed aan de ramadan dus de juf zal het op kleuter niveau hebben uitgelegd en er deze draai aan hebben gegeven.
Het gaat om het vasten tot Pasen, dus niet over de Ramadan.

De vastentijd of veertigdagentijd is een christelijke voorbereidingsperiode van 40 dagen (exclusief zondagen) op Pasen, beginnend op Aswoensdag en eindigend op Stille Zaterdag. Het is een tijd van bezinning, soberheid en gebed, waarin gelovigen luxe (zoals snoep, alcohol of vlees) laten staan en vaak vasten.

Maar AM schopt graag tegen dingen die niet in haar planner staan. Ze is zo flexibel als een loden deur.
Het gaat over een tijdje geen snoep en koek in de trommel.. Nounou, wat errug!
pi_220304439
Ze is ook wel erg stil, als laatste lot naar bed gepost
pi_220304497
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 22:52 schreef Shuri het volgende:

[..]
Dat was ten tijde dat ze dat boek schreef. Die is allang weer weg. Ze werd wel buiten beeld gehouden. Of het echt een pleegkind was valt nog te bezien. In elk geval was het duidelijk dat er een tijdje iemand was. De jongste J. sliep toen overduidelijk een poosje niet op haar kamertje.
Er werd hier toen gedacht/geschreven dat het de dochter van haar broer was. Ze kwam wel in beeld op de camping. Pleegkind denk ik niet. Interessant doen. Denk id een bekende.
pi_220304534
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 06:52 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]

De vastentijd of veertigdagentijd is een christelijke voorbereidingsperiode van 40 dagen (exclusief zondagen) op Pasen, beginnend op Aswoensdag en eindigend op Stille Zaterdag. Het is een tijd van bezinning, soberheid en gebed, waarin gelovigen luxe (zoals snoep, alcohol of vlees) laten staan en vaak vasten.

Maar AM schopt graag tegen dingen die niet in haar planner staan. Ze is zo flexibel als een loden deur.
Ze schopt graag tegen dingen aan , die volgens haar de meeste tegennreaktie s geven, daar gaat het haar alleen om . Als je dit al 7keer eerder hebt meegemaakt, dan kun je dat toch beter loslaten denk ik .
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_220304620
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 06:52 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]

Excuus, ik had het niet gezien bij haar en ging automatisch uit van de ramadan😅

Maar haar enorm strakke planning maakt haar juist spontaner ofzoiets...
pi_220304822
Het gaat niet eens om de broodtrommel hè, want ze lunchen thuis. Hier krijgen ze voor de ochtendpauze fruit of groenten mee en soms wat nootjes erbij.
pi_220304843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 08:39 schreef Fenne het volgende:
Het gaat niet eens om de broodtrommel hè, want ze lunchen thuis. Hier krijgen ze voor de ochtendpauze fruit of groenten mee en soms wat nootjes erbij.
Precies. En na de lunch met cinnamon rolls of zo mogen ze ook nog in de snoeppot graaien, moeten ze fruit na thuiskomst en is er taart of vla na het avondeten.

Het is niet dat ze nu op een vreselijk regime zitten hè?

Maar ‘met tegenzin ingestemd’

Vast wel goed voor de nodige reacties.
pi_220304866
ze hebben 'geluk' bij de geertsen dat ze allemaal geen aanleg hebben om dik te worden. Als ik die hoeveelheden snoep/koek en desserts zou eten weeg ik zo 200 kg. Aan de andere kant is het handig dat je dan dus ziet hoe ongezond het is, dat is het nl niet, ook niet als de kilos er niet aanvliegen.
pi_220304884
Sanneke zoekt een oplossing voor het feit dat haar kind de prullenbak opent. En ze heeft geen zin om steeds ‘nee’ te zeggen.
Zo benieuwd naar hoe zij haar kind gaat opvoeden.
pi_220304899
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 08:59 schreef JaNeeDan het volgende:
Sanneke zoekt een oplossing voor het feit dat haar kind de prullenbak opent. En ze heeft geen zin om steeds ‘nee’ te zeggen.
Als ze dit al niet kan/ wil, dan gaat dat opvoeden ook niet gebeuren. Het getrut nu ook al weken rondom die verhuizing en dat hij het dan weer uitpakt en aan haar plakt etc.. komt niet zoveel van terecht.
pi_220304915
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 09:05 schreef papierentas het volgende:

[..]
Als ze dit al niet kan/ wil, dan gaat dat opvoeden ook niet gebeuren. Het getrut nu ook al weken rondom die verhuizing en dat hij het dan weer uitpakt en aan haar plakt etc.. komt niet zoveel van terecht.
Dit.
Het moet gewoon allemaal vanaf haar doorgezakte plek op de bank kunnen. Dus kiest ze voor oplossingen in de zin van kindersloten etc. i.p.v. opvoeden en haar kind dingen (af)leren. Ik vraag me af hoe zij 37 is geworden.
pi_220305048
quote:
Misschien zo'n halsband om doen die je ook voor honden hebt, als je dan op een knopje drukt krijg je een schokje. Hoeft ze niet eens de bank af 😁
I can't help it, if I'm lucky
pi_220305148
quote:
Ik zie Sanneke echt als het type "hihi nee joh gekkie niet uit de prullenbak eten hihihi " en dan knuffelen en grapjes blijven maken waardoor kind totaal de boodschap niet mee krijgt dat dit niet de bedoeling is...
En als je dan "nee" zegt heeft het kind geleerd dat het grappig is 👍
Als je gewoon duidelijk nee zegt en consequent blijft is het gewoon duidelijk en pluk je daar vanzelf de vruchten van...
Net als dat plakken 🤷 gewoon zeggen dat ze zelf moeten spelen.
Kinderen worden echt leuker als ze duidelijkheid en grenzen krijgen
pi_220305155
Wat is er mis met je kinderen leren dat je andere geloven en culturen moet respecteren, ik snap AM daarin echt niet.. vind het sowieso bizar als je voor een ochtendje zoveel troep mee naar school moet, als je soms die trommels ziet.. is er kwartiertje pauze
pi_220305182
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 09:28 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Ik zie Sanneke echt als het type "hihi nee joh gekkie niet uit de prullenbak eten hihihi " en dan knuffelen en grapjes blijven maken waardoor kind totaal de boodschap niet mee krijgt dat dit niet de bedoeling is...
En als je dan "nee" zegt heeft het kind geleerd dat het grappig is 👍
Als je gewoon duidelijk nee zegt en consequent blijft is het gewoon duidelijk en pluk je daar vanzelf de vruchten van...
Net als dat plakken 🤷 gewoon zeggen dat ze zelf moeten spelen.
Kinderen worden echt leuker als ze duidelijkheid en grenzen krijgen
HAHAHA dat is tegenwoordig “pedagogisch” opvoeden, ja dan eet hij uit de prullenbak.. zeg nee mag niet en opgeven moment stopt hij ermee, ken niemand die speciaal een prullenbak heeft gekocht voor haar kind
pi_220305188
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 08:39 schreef Fenne het volgende:
Ja precies. Snap sowieso niet waarom er zo'n bak vol met van alles mee moet voor die ochtendpauze. Hier altijd alleen maar 1 stuk fruit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')