Zozoquote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:46 schreef skysherrif het volgende:
Belangrijke militaire fabriek van rusland zojuist verwoest/geraakt door 5 a 10 storm shadows.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Russian paper on Donald Trump: "The 'peace president' has lost his mind."
Steve Rosenberg
77,3K abonnees
Met de rookpluimen aan het begin geteld en daarna de knallen tel ik 15 inslagen. Was deze fabriek zo uniek? Want dat is inderdaad een behoorlijke investering als dat 15 storm shadows zijn.quote:
Dit is al iets van de zesde keer sinds 2022 dat deze fabriek onder vuur genomen wordt, heeft ook al eerder stil gelegen nav (drone) aanvallen. Het zou me iig wel verbazen als daar uberhaupt nog iets van kritieke oorlogsproductielijnen draaien na zoveel aanvallen. Die fabriek ligt ook maar zo'n 100km van het front/grens.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:46 schreef skysherrif het volgende:
Belangrijke militaire fabriek van rusland zojuist verwoest/geraakt door 5 a 10 storm shadows.
Dat daar wel degelijk iets is/was is aannemelijker dan dat ze hun schaarse munitie op een leeg gebouw gooien.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is al iets van de zesde keer sinds 2022 dat deze fabriek onder vuur genomen wordt, heeft ook al eerder stil gelegen nav (drone) aanvallen. Het zou me iig wel verbazen als daar uberhaupt nog iets van kritieke oorlogsproductielijnen draaien na zoveel aanvallen. Die fabriek ligt ook maar zo'n 100km van het front/grens.
2022, Grondtroepen en direct aan het front. Niet echt vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat daar wel degelijk iets is/was is aannemelijker dan dat ze hun schaarse munitie op een leeg gebouw gooien.
Was het in jaar 1, dat er die heli basis was die keer op keer gebombardeerd werd, en rus iedere keer braaf toch weer nieuwe heli's neerzette?
Yup:
Chornobaivka airfield, meer dan 20 keer geraakt, en rus iedere braaf steeds weer spul daar parkeren.
Bron oa. deze: https://empr.media/news/u(...)ssians-always-loose/
Dus jahoor, zie ze dat prima met een fabriek ook wel doen.
Een aanval van 6/7 storm shadows is natuurlijk wel iets anders dan 1 of 2 drones. Daar schreven oekraiense intelligentiekanalen ook over overigens, die eerdere aanvallen zouden amper iets gedaan hebben (behalve de productie misschien een paar dagen stilleggen).quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is al iets van de zesde keer sinds 2022 dat deze fabriek onder vuur genomen wordt, heeft ook al eerder stil gelegen nav (drone) aanvallen. Het zou me iig wel verbazen als daar uberhaupt nog iets van kritieke oorlogsproductielijnen draaien na zoveel aanvallen. Die fabriek ligt ook maar zo'n 100km van het front/grens.
Weer middelen inzetten op een plek die bewezen onveilig is, prima vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
2022, Grondtroepen en direct aan het front. Niet echt vergelijkbaar.
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou nee.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Weer middelen inzetten op een plek die bewezen onveilig is, prima vergelijkbaar.
En dat laatste is nou net mijn punt. Denk je nou werkelijk dat dit de enige fabriek is waar ze dit soort kritische systemen maken? Ongetwijfeld werd er nog wel het eea gefabriceerd (niet kritsche systemen) dus ik geloof nooit dat ze hier volledig van afhankelijk waren.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En het is natuurlijk ook zon bunker buster type raket, 5 directe hits. Ander effect dan 1 of 2 drones die in het verleden het gebouw geraakt hebben met een 10% payload ervan, zonder de kinetische energie.
Gelukkig zijn de Russen ook nog niet zo slim om de productie van dit soort fabrieken volledig naar het oosten te verhuizen zoals ze in wo2 deden.
Ik weet niet wat voor definitie van kritiek je hanteert. Maar we kunnen constateren dat rus de output van die fabriek liever wel heeft dan niet, en oekraine het daarom een valide doel vond.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat laatste is nou net mijn punt. Denk je nou werkelijk dat dit de enige fabriek is waar ze dit soort kritische systemen maken? Ongetwijfeld werd er nog wel het eea gefabriceerd maar ik geloof nooit dat ze hier volledig van afhankelijk waren.
Je hebt het over jezellufquote:
Oh nee, dat niet natuurlijk. Er zijn uiteraard wel meerdere. Het is gewoon de grootste en zeker een klap. Geen gamechanger of iets in onder die noemer, behalve als dit een trend gaat vormen natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat laatste is nou net mijn punt. Denk je nou werkelijk dat dit de enige fabriek is waar ze dit soort kritische systemen maken? Ongetwijfeld werd er nog wel het eea gefabriceerd (niet kritsche systemen) dus ik geloof nooit dat ze hier volledig van afhankelijk waren.
wat is dat?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:31 schreef skysherrif het volgende:
Uiteindelijk is het allemaal wachten op de echte test. Yelabuga. Die poging gaat denk ik ergens in de zomer komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |