Ergens begrijp ik wel dat grond geld waard is maar is dat ook nog het geval als er nog zoveel geld tegenaan moet om het bewoonbaar te maken? Je bent zo twee ton kwijt.quote:
Ik bedoel: gewoon platgooien en nieuwbouw. Dit is de m2-grondprijs.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:46 schreef Ceviche het volgende:
Ergens begrijp ik wel dat grond geld waard is maar is dat ook nog het geval als er nog zoveel geld tegenaan moet om het bewoonbaar te maken?
Het is dus de kuif van de fotograaf? Die ingevallen regenton id ook wel kenmerkend; dat heeft tientallen jaren geduurd voordat ie in deze straat is als het een eiken ton is (geweest). Staat ook een witte fiets van een tijdelijke (anti-kraak?) bewoner?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:08 schreef Lienekien het volgende:
Streetview is grappig bij dit pand. Je staat naast het huis (heel veel bloemen in de blauwe regen) en je ziet… een hond? Als je doorloopt kom je uit op een plein erachter/naast en dan zie je weerspiegeld in een ruit dat iemand lopend met apparatuur op de rug deze streetviewopnames heeft gemaakt.
500K voor 827m² bouwgrond is een koopje.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:46 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ergens begrijp ik wel dat grond geld waard is maar is dat ook nog het geval als er nog zoveel geld tegenaan moet om het bewoonbaar te maken? Je bent zo twee ton kwijt.
En dan woon je ook nog in Spijkenisse
Maar dan moet je wel zeker weten dat je het mag platgooien en iets anders mag bouwen, of is dat gewoon standaard?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
500K voor 827m² bouwgrond is een koopje.
Zelfs als je nog 50K kwijt bent aan de sloop van het huidige pand is het een koopje, dus het verbaast me niets als er overboden wordt.
Overigens is 200K voor het verbouwen en moderniseren van de bestaande woning geen realistisch bedrag, zelfs als je alles zelf doet is dat al krap, als je alles moet laten doen ben je zeker het dubbele kwijt.
Die hond is trouwens een kip denk ik, daar liepen vroeger tenminste altijd kippen. Dat pad hoort er ook bij volgens mij, ook vanwege het hekje.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:08 schreef Lienekien het volgende:
Streetview is grappig bij dit pand. Je staat naast het huis (heel veel bloemen in de blauwe regen) en je ziet… een hond? Als je doorloopt kom je uit op een plein erachter/naast en dan zie je weerspiegeld in een ruit dat iemand lopend met apparatuur op de rug deze streetviewopnames heeft gemaakt.
Hoort dat pad wel bij het perceel?
Nee, dat is niet standaard, een monument mag je niet platgooien, maar ik lees niets over een monumentale status, wat ook wel uitzonderlijk zou zijn voor een huis uit 1923.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:37 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Maar dan moet je wel zeker weten dat je het mag platgooien en iets anders mag bouwen, of is dat gewoon standaard?
Nee, het is zwart en harig, volgens mij.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:42 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Die hond is trouwens een kip denk ik, daar liepen vroeger tenminste altijd kippen. Dat pad hoort er ook bij volgens mij, ook vanwege het hekje.
Die bestaan ook als kip (zijderhoenders):quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, het is zwart en harig, volgens mij.
(Nee, er loopt een hond voor hem uit.)quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Die bestaan ook als kip (zijderhoenders):
[ afbeelding ]
Maar gezien de spiegeling in die ruit, de haren van de fotograaf?
Vraag me af welke soort van bedrijf daar vroeger heeft gezeten? Iets medisch??quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:33 schreef exile79 het volgende:
Als je een woning zoekt met wachtkamer en praktijkruimte is het misschien nog niet zo slecht. Zelfs de bankjes in de wachtkamer zitten er nog in plus een aparte ingang. Ook belastingtechnisch interessant.
Opvallend is dat die mogelijkheid niet wordt genoemd in de advertentie.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:37 schreef Ceviche het volgende:
Maar dan moet je wel zeker weten dat je het mag platgooien en iets anders mag bouwen, of is dat gewoon standaard?
Een dierenarts las ik, die een vos en zwaan als huisdieren had, en een soort hondwolven (geen idee wat precies) en er liepen altijd kippen buiten.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Vraag me af welke soort van bedrijf daar vroeger heeft gezeten? Iets medisch??
Ik hoop dat al die beelden meeverhuizenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:54 schreef marcb1974 het volgende:
Dussssssssssssssssssss ............................
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat vind ik ook vreemd.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:12 schreef blomke het volgende:
Überhaupt staan er amper technische details (aansluiting e, type dakbeschot, funderingssoort) in funda advertenties.
Klopt. Terwijl dat soort essentiële informatie - na de locatie - wel het belangrijkste is van een pand.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:03 schreef kasper het volgende:
[..]
Dat vind ik ook vreemd.
Makelaars beschrijven elk huis alsof het een paleis is, maar dat soort essentiële informatie ontbreekt altijd.
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:49 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Ik hoop dat al die beelden meeverhuizen
“De diepe achtertuin grenst direct aan het prachtige, beschutte waterwinpark, waardoor u geniet van vrij uitzicht, rust en groen.”quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:06 schreef GlennQuagmire het volgende:
Voor liefhebbers van een grote tuin, dit huis in Zeist, enige nadeel is de vorm van je tuin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel een ideale tuin om je marathontrainingen in te doen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:06 schreef GlennQuagmire het volgende:
Voor liefhebbers van een grote tuin, dit huis in Zeist, enige nadeel is de vorm van je tuin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is toch bijzonder aan die monumentenwet. Dat je wel aan allerlei regels gebonden bent voor het daadwerkelijke opknappen/restaureren, maar dat je het tegelijk ook volledig kan laten verkrotten.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:13 schreef blomke het volgende:
Vaak laat een makelaar als eerste de buitenkant zien en kan je een inschatting maken van het inwendige:
[ afbeelding ]
Dat belooft wat:
[ afbeelding ]
Enige vochtproblemen op te lossen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De keuken is niet minder fraai:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alvast de werkbank voor de handige DHZ-er (zo'n werkbank heb ik ook nog staan, maar dan in betere staat) :
[ afbeelding ]
Badkamer/douche heb ik nergens kunnen ontdekken? Saillant detail: gemeentelijk monument. Platgooien en iets nieuws neerzetten, mag dus niet. Alleen opknappen. "Kluswoning" volgens de makelaar:
https://www.funda.nl/deta(...)berglaan-5/80873735/
Daar is al 25 jaar niet meer in geleefd zo lijkt het, maar dan rijst de vraag waarom iemand zoiets zolang aanhoudt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:13 schreef blomke het volgende:
Vaak laat een makelaar als eerste de buitenkant zien en kan je een inschatting maken van het inwendige:
[ afbeelding ]
Dat belooft wat:
[ afbeelding ]
Enige vochtproblemen op te lossen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De keuken is niet minder fraai:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alvast de werkbank voor de handige DHZ-er (zo'n werkbank heb ik ook nog staan, maar dan in betere staat) :
[ afbeelding ]
Badkamer/douche heb ik nergens kunnen ontdekken? Saillant detail: gemeentelijk monument. Platgooien en iets nieuws neerzetten, mag dus niet. Alleen opknappen. "Kluswoning" volgens de makelaar:
https://www.funda.nl/deta(...)berglaan-5/80873735/
Ik ben wel bereid met iemand te gaan kijken .... ken de omgeving als m'n broekzak/quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:43 schreef StevenHyde het volgende:
Denk dat je direct een ziekte oploopt als je alleen maar gaat kijken in het huis
Kan zijn (lees: zomaar een gedachtengang): iets met erfgenamen die het niet eens werden en de laatste dwarsligger is ook gaan hemelen. Anderzijds kan het van Het Geldersch Landschap zijn geweest. Hoewel die meestal goed voor hun O.G. zorg(d)en als er een medewerker in huisde.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar is al 25 jaar niet meer in geleefd zo lijkt het, maar dan rijst de vraag waarom iemand zoiets zolang aanhoudt.
Oosterbeek is mooi wonen. Als iemand het project aanpakt, dan woon je wel echt op een schitterende plek.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben wel bereid met iemand te gaan kijken .... ken de omgeving als m'n broekzak/
Dat is idd wat er vaak gebeurt als zo'n bouwval een monumentenstatus heeft.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:41 schreef Adrie072 het volgende:
Maar wat is het doel van zo`n monumentenwet, want nu loop je het risico op onverkoopbaar en stort de boel in elkaar, toch?
Het laten verkrotten mag ook niet volgens de monumentenwet. Maar de gemeente moet wel definiëren wat exact onder de monumentenwet valt. Als in de omschrijving enkel de buitenkant staat kan binnen compleet leeg gehaald worden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 10:13 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is toch bijzonder aan die monumentenwet. Dat je wel aan allerlei regels gebonden bent voor het daadwerkelijke opknappen/restaureren, maar dat je het tegelijk ook volledig kan laten verkrotten.
Hier in het dorp ook een prachtig monumentaal huisje op de dijk dat na conflict over de regels nu volledig verwaarloosd wordt om de zin van de eigenaren maar door te drukken.
Wat leuk, je eigen brandgangquote:Op donderdag 9 juli 2026 11:06 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger kon een gemeente een dwingende aanwijzing geven om een vervallen woning op te kalefateren. Had weer als nadeel, dat er ook gemeentelijke subsidie gegeven moest worden t.g.v. een aanwijzing,quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:41 schreef Adrie072 het volgende:
Maar wat is het doel van zo`n monumentenwet, want nu loop je het risico op onverkoopbaar en stort de boel in elkaar, toch?
Is het.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:18 schreef z80 het volgende:
Aangezien dit huis van makelaar naar makelaar gaat is de kans groot dat dit ook een zeur gemeente is.
A.s. zaterdag open huis.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben wel bereid met iemand te gaan kijken .... ken de omgeving als m'n broekzak/
Uitkijken voor het opstapjequote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:20 schreef hemarookworst het volgende:
Lekker naast je bed schijten
[ afbeelding ]
https://www.funda.nl/deta(...)ne-baan-22/44415323/
"Ja, wat is het nou? Heb je het warm? Of heb je het koud?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:20 schreef hemarookworst het volgende:
[ afbeelding ]
Ho maar wacht!quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:20 schreef hemarookworst het volgende:
[ afbeelding ]
De wijk heet ook echt Kamperpoortquote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:44 schreef maily het volgende:
Ik twijfelde of dit een huis zou zijn of een woonwagen.
Echtgenoten slapen apart misschien?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:48 schreef BE het volgende:
[..]
Ho maar wacht!Wat veel bizarder is, is dat je dit badkamer-tussenstuk met een andere slaapkamer met 2-persoonsbed moet delen!
Zonder wandje ertussen?
[ afbeelding ]
Mag je nog steeds naar het gesnurk luisteren.quote:
En je kan niet eens een schop geven!quote:Op zondag 12 juli 2026 12:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mag je nog steeds naar het gesnurk luisteren.
Frappant ook dat de PV panelen er af gehaald zijn. In mei 2025 lagen er nog 24 op.quote:Op zondag 12 juli 2026 12:55 schreef karelde14e het volgende:
Die hele werkplaats is recent gesplitst van de huizen waar die tegen aan staat. Op Google Maps zie je nog de oude situatie. Daar komt vast gezeik van met de ramen die uitkijken op die postzegeltuintjes. Water en riolering loopt waarschijnlijk ook via dat perceel, maar is vast oud en niet toereikend.
Er klopt nog meer niet.quote:Op zondag 12 juli 2026 16:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Frappant ook dat de PV panelen er af gehaald zijn. In mei 2025 lagen er nog 24 op.
Ziet eruit als een Jordanees bordeel.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:20 schreef hemarookworst het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt charlies bar in Aruba wel.quote:Op maandag 13 juli 2026 08:56 schreef SEMTEX het volgende:
Iemand verkoopt het lokale buurt cafe... dat zal een gemis zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.funda.nl/deta(...)erendam-38/44477319/
Welke erfgenamen gaan nu zo lang steggelen? Ongelooflijk dom als dat zou zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan zijn (lees: zomaar een gedachtengang): iets met erfgenamen die het niet eens werden en de laatste dwarsligger is ook gaan hemelen. Anderzijds kan het van Het Geldersch Landschap zijn geweest. Hoewel die meestal goed voor hun O.G. zorg(d)en als er een medewerker in huisde.
Punt is, als je googelt op dit adres, vind je uitsluitend de makelaarsgegevens en -verwijzingen. Niets over de eerdere bewoning.
Wrom? Gezien de prijsstijgingen van de afgelopen decennia, is het een beste belegging geweest.quote:Op maandag 13 juli 2026 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke erfgenamen gaan nu zo lang steggelen? Ongelooflijk dom als dat zou zijn.
Een pisbak zie je niet vaak, laat staan twee.quote:Op maandag 13 juli 2026 08:56 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat heet toch "een mancave"?quote:Op maandag 13 juli 2026 08:56 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel handig als je een buurtcafe runt.quote:Op maandag 13 juli 2026 10:44 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Een pisbak zie je niet vaak, laat staan twee.
Touche.quote:Op maandag 13 juli 2026 10:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Wrom? Gezien de prijsstijgingen van de afgelopen decennia, is het een beste belegging geweest.
D.w.z.?quote:
Zoals Lienekien al zei. Ik geef toe dat je gelijk had op dat deel van je betoog dat gaat over de waardestijging.quote:
Dank voor je uitleg; ik ben niet van alle Franse termen op de hoogte, en Lienekien zit in m'n blokkeerlijstquote:Op maandag 13 juli 2026 21:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoals Lienekien al zei. Ik geef toe dat je gelijk had op dat deel van je betoog dat gaat over de waardestijging.
Daar heb je een punt ondanks dat de woning zelf behoorlijk verloederd is in de afgelopen jaren.
Al onder bod .... https://www.funda.nl/deta(...)berglaan-5/80873735/quote:Op maandag 13 juli 2026 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke erfgenamen gaan nu zo lang steggelen? Ongelooflijk dom als dat zou zijn.
Een pand van het landschap dat niet meer werd beheerd zou natuurlijk wel kunnen.,
Ik dacht even van ''koper zal oude woning slopen en iets moois neerzetten'' maar dat mag niet eens als ik het verhaal zo lees.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 09:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Al onder bod .... https://www.funda.nl/deta(...)berglaan-5/80873735/
mijn klomp breekt....
Als de basis goed is is alles te renoveren..quote:Op zaterdag 18 juli 2026 15:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik dacht even van ''koper zal oude woning slopen en iets moois neerzetten'' maar dat mag niet eens als ik het verhaal zo lees.
Ongelooflijk dan. Het is niet meer te renoveren als ik dat zo bekijk.
Het is wat je al zegt 'n monument, dus zoals jij het bekijkt: vervangen is niet mogelijk. Snap niet hoe je dit zou kunnen opkalefateren.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 15:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik dacht even van ''koper zal oude woning slopen en iets moois neerzetten'' maar dat mag niet eens als ik het verhaal zo lees.
Ongelooflijk dan. Het is niet meer te renoveren als ik dat zo bekijk.
Lekker boulderen!quote:Op zondag 19 juli 2026 13:03 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]
Daar kun je wel wat mee!
https://www.funda.nl/deta(...)renweg-102/44497035/
Lijkt wel een kinder boulder muur of een boulder muur voor de sier. Voor iemand die echt aan boulderen doet, is dit geen enkele uitdaging (er hangen teveel greepjes en je bent te snel boven).quote:Op zondag 19 juli 2026 13:03 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]
Daar kun je wel wat mee!
ligt wel een matje voor als je goed kijkt, anyhow huis met voor iedereen wat wils..quote:Op maandag 20 juli 2026 09:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Lijkt wel een kinder boulder muur of een boulder muur voor de sier. Voor iemand die echt aan boulderen doet, is dit geen enkele uitdaging (er hangen teveel greepjes en je bent te snel boven).
Mooie kachel trouwens:
[ afbeelding ]
Behalve warm krijgen...quote:Op zondag 19 juli 2026 13:03 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]
Daar kun je wel wat mee!
Vloerverwarming, dus ik denk dat het meevalt.quote:
En toch maar 139 m² woonoppervlak.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:03 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]
Daar kun je wel wat mee!
De woning, maar die foto's zijn denk ik van die hal(len) daarachterquote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En toch maar 139 m² woonoppervlak.
Als het goed is gaan de houten meubels niet met de koop mee. Op de keuken na kun je er dan nog best wat leuks van maken.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:06 schreef Doedezemaar het volgende:
De huidige bewoner heeft een hobby: hout. Alles is hout, op de vreselijke vloer na.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In dit nieuwbouwhuis https://www.funda.nl/deta(...)aauwerve-4/44447186/
Het is hout of niks lijkt welquote:Op zondag 26 juli 2026 16:06 schreef Doedezemaar het volgende:
De huidige bewoner heeft een hobby: hout. Alles is hout, op de vreselijke vloer na.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben zelf ook best een liefhebber van hout, het is een mooi natuurlijk materiaal. Maar je kan het ook te ver doordrijven.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
?quote:Op zondag 26 juli 2026 16:40 schreef drakin het volgende:
Een huis met een ballenbak![]()
Jammer genoeg in de verkeerde Oosterwolde
Het bed bijv.:quote:Op zondag 26 juli 2026 18:18 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook best een liefhebber van hout, het is een mooi natuurlijk materiaal. Maar je kan het ook te ver doordrijven.
Dat lijken me eerder gerecyclede constructieonderdelen van een oude stal o.i.d.. Oude spoorbielzen lijkt me niet zo'n goed plan in je slaapkamer vanwege carbolineum.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Het bed bijv.:
[ afbeelding ]
van spoorbielzen?
Genoeg houten spoorbielzen te koop die onbehandeld zijnquote:
Vernuftig weggewerkt;quote:
De hypotheeklasten (ING), zou je daar ook aan kunnen wennen?quote:Op maandag 27 juli 2026 18:22 schreef BE het volgende:
[url=https://www.funda.nl/detail/koop/gouda/huis-turfmarkt-30/44445092/]
Tikkie groot, maar ach... ik zou er wel aan kunnen wennen.
quote:Op maandag 27 juli 2026 19:41 schreef blomke het volgende:
[..]
De hypotheeklasten (ING), zou je daar ook aan kunnen wennen?
Bruto maandlasten
¤ 8.918
Gelukkig geen paternoster... die dingen vind ik doodeng.quote:Op maandag 27 juli 2026 18:22 schreef BE het volgende:
Voormalig bankgebouw, daarna verzetsmuseum, nu prachtige woning in het centrum van Gouda.![]()
Met je eigen draaideuren:
[ afbeelding ]
Tikje cliche, maar toch ook tof: wijnkelder in de bankkluis:
[ afbeelding ]
En je kunt je lastige, gamende pubers gewoon opsluiten:
[ afbeelding ]
Tikkie groot, maar ach... ik zou er wel aan kunnen wennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |