Tja het is goedkoop.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind het zo dom dat Chinese auto’s hier gekocht worden.
Zijn dezelfde mensen die op 2 maart om 0:00 belasting aangifte gaan doen en tijdens corona de politie belden om te melden dat de buurman een stukje ging wandelen.
Dat soort
Steeds meer. Las laatst nog dat Dachser met BYD trucks begint.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:43 schreef epicbeardman het volgende:
Build your disaster
Geen respectabele werkgever laat een werknemer in een chinese spyware auto rijden. Laat staan als die een functie heeft binnen de EU of overheid/instanties.
Rijdende datalek
De U7 is best mooi. En de Tesla model Xquote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bijna alle ev's zijn lelijk en byd is vaak nog een allergaartje van allerlei ontwerptalen ook. Typisch Chinees.
MEGA!quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:04 schreef epicbeardman het volgende:
'Brussel wil industrie redden met 'made in Europe'
De EU moet al die chinese troep inclusief Volvo verbannen, gevaar voor privacy.
En is ook niet MEGA.
BYD is 1 van de weinigen die bijna alle onderdelen zelf produceert, wat het een stuk goedkoper maakt. En gebruiken vrjwel standaard LFP, een stuk goedkoper. Tesla gebruikt dat alleen voor de goedkopere modellen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja het is goedkoop.
Je mag je afvragen waarom het zo goedkoop is. Ik gok oneerlijke concurrentie.
Meh. Ik zou aanraden om eens een testrit te doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind het zo dom dat Chinese auto’s hier gekocht worden.
Zijn dezelfde mensen die op 2 maart om 0:00 belasting aangifte gaan doen en tijdens corona de politie belden om te melden dat de buurman een stukje ging wandelen.
Dat soort
Ik maak me eerder zorgen over Fiats dan Volvo's.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:04 schreef epicbeardman het volgende:
'Brussel wil industrie redden met 'made in Europe'
De EU moet al die chinese troep inclusief Volvo verbannen, gevaar voor privacy.
En is ook niet MEGA.
Subsidie is geen oneerlijke concurrentie natuurlijk. Niet zonder meer in ieder gevalquote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
BYD is 1 van de weinigen die bijna alle onderdelen zelf produceert, wat het een stuk goedkoper maakt. En gebruiken vrjwel standaard LFP, een stuk goedkoper. Tesla gebruikt dat alleen voor de goedkopere modellen.
En natuurlijk een aantal jaar terug flinke subsidie (oneerlijke concurrentie)
Ach welnee. Plastic fantastic. Zwaar. Rijden zompig. Het is wat goedkoper (zeker niet de helft). Maar dan heb je een Temu auto.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Meh. Ik zou aanraden om eens een testrit te doen.
Daarna vraag je je af waarom je in vredesnaam dubbel zoveel zou moeten betalen voor de helft van de functionaliteit...
Inmiddels is dat belastingvoordeel op elektrische auto’s niet meer zo’n feest hoor. De bijtelling scheelt amper t.o.v. benzine.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
God ja kerel zeg, belastingtechnisch fortuinlijk. En het plebs maar betalen aan de pomp. Laden doe ik op de zaak natuurlijk ha ha ha.
Bijtelling is zelfs relatief hoger omdat de catalogusprijs relatief hoog is tov de TCO.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:36 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Inmiddels is dat belastingvoordeel op elektrische auto’s niet meer zo’n feest hoor. De bijtelling scheelt amper t.o.v. benzine.
Hangt er van af wat voor soort auto je zoekt. Een beetje fatsoenlijk aangeklede ICE gezinsbak heeft ook al gauw een fiscale waarde van 50k.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bijtelling is zelfs relatief hoger omdat de catalogusprijs relatief hoog is tov de TCO.
Dit had men 10 jaar geleden al los moeten laten. De Chinezen zijn in deze ontwikkelingen vele malen beter/sneller.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:17 schreef Mikeytt het volgende:
Deze race kan worden losgelaten... Europa gaat dit nooit meer in kunnen halen.
We hadden moeten duwen met Duitsland voor waterstof, we hebben zitten slapen in Europa.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:51 schreef nattermann het volgende:
[..]
Dit had men 10 jaar geleden al los moeten laten. De Chinezen zijn in deze ontwikkelingen vele malen beter/sneller.
Dan ben je waarschijnlijk vooringenomen omdat het om Chineze auto's gaat. Een blanke Duitser gaat namelijk over het design.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:25 schreef VEM2012 het volgende:
Het blijft toch allemaal ogen alsof Stevie Wonder de ontwerpen heeft goedgekeurd.
Verder is een WLTP van 800 km niet meer uitzonderlijk en is het verbruik en het gewicht van die Chinezen vaak veel te hoog.
Dus?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:43 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Hangt er van af wat voor soort auto je zoekt. Een beetje fatsoenlijk aangeklede ICE gezinsbak heeft ook al gauw een fiscale waarde van 50k.
Waarschijnlijk niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 00:02 schreef Koortsdroom het volgende:
Is dat wel goed voor een batterij om er in zo'n korte tijd zoveel stroom in te pompen![]()
Ik sta daar meestal maar 10 minuten. Je moet gewoon niet laden tot een hoge SOC. Laadsnelheid neemt af naar mate de accu voller zit.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 02:28 schreef cherrycoke het volgende:
Tesla Superchargers zijn fantastisch, maar halen dit niveau van minutenladen en netwerkschaal nog niet.
Waterstof is volstrekt ongeschikt voor personenauto’s en vreselijk inefficiėnt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 02:29 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
We hadden moeten duwen met Duitsland voor waterstof, we hebben zitten slapen in Europa.
De auto’s worden primair ontworpen voor de Chinese markt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 03:05 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dan ben je waarschijnlijk vooringenomen omdat het om Chineze auto's gaat. Een blanke Duitser gaat namelijk over het design.
Al die crossovers zijn gewoon spuuglelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |