quote:De ramadan begint en dat is in deze Utrechtse winkelstraat goed te zien
Voor moslims start vandaag of morgen de ramadan, de vastenmaand. De komende weken, die in het teken staan van reflectie, saamhorigheid en dankbaarheid, eten moslims alleen tussen zonsondergang en zonsopgang. Bij die iftar-maaltijden komen ze samen om ervaringen te delen.
Net als tijdens de kerstperiode en met Pasen spelen supermarkten en andere ondernemers daar flink op in. Tijdens de vastenmaand is er veel vraag naar specifieke voedingsmiddelen voor de iftar-maaltijden en Eid al-Fitr, het einde van de ramadan.
Lampjes
De ondernemers versieren ook zelf hun winkelpanden, zoals Rafik El Hafiani van bakkerij El Kauter. Dat er nu ook versiering is in de straat, betekent veel voor hem. "Het is een blijk van wederzijds respect."
Hij is zelf bezig lampjes op te hangen. "We doen ons best er zo'n mooi mogelijke maand van te maken." De bakker heeft speciale delicatessen gemaakt voor de vastenmaand. Het is drukker dan normaal in zijn winkel. "Het vasten is natuurlijk belangrijk, maar het samen eten als de zon onder is dat net zo goed", zegt El Hafiani. Hij doet goede zaken, maar daar gaat het hem niet alleen om. "In de ramadan-periode geven we ook veel aan goede doelen en aan de moskee."
Nieuwe kleding
In kledingwinkel Le Boutique staat de eigenaresse kleding te stomen. Er is in deze tijd veel vraag naar nieuwe kleding, zegt ze. "We willen er mooi uitzien als we met elkaar gaan eten." Zij vast al van jongs af aan. "Ik weet niet beter, moeilijk is het niet. En als je weet waarvoor je het doet is het nog makkelijker."
Ook de bezoekers van de Kanaalstraat vinden het leuk, die verlichting. Het geeft een andere sfeer, zeggen ze.
In de Kanaalstraat in Utrecht kun je niet om de ramadan heen. Om de twintig meter hangt er straatversiering met de tekst 'Fijne Ramadan'. De kerststerren uit de decembermaand zijn vervangen door de maansikkel. Dat is het symbool van het begin van de vastenmaand, die immers begint na het verschijnen van de dunne sikkel van de nieuwe maan.
Het is voor het eerst dat in de wijk Lombok de ramadan zo zichtbaar is. "Toen de winkeliersvereniging vorig jaar nieuwe verlichting wilde aanschaffen, is er nagedacht hoe dat kon worden gecombineerd met de ramadan", zegt winkelstraatmanager Peter van Gool. "Want dat is voor veel ondernemers hier ook een heel belangrijke tijd. Dit is het resultaat."
Mogen is wat overdreven, maar bedrijven passen zich aan. Zijn vooral fijne feestdagen ipv kerstdagen, Feeststol ipv Kerststol of Paasstol. Feestverlichting ed...quote:
Fijne kerst mag dus gewoon wel.quote:Op donderdag 5 maart 2026 20:58 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Mogen is wat overdreven, maar bedrijven passen zich aan. Zijn vooral fijne feestdagen ipv kerstdagen, Feeststol ipv Kerststol of Paasstol. Feestverlichting ed...
Vervelend voor ze.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:10 schreef camilero het volgende:
[..]
Er zijn hier vooral heel veel mensen die zich storen aan Fijne ramadan!
Dat doen vooral lieden die dat 'feest' overal lopen te pushen en beginnen te janken wanneer andere mensen aangeven daar geen behoefte aan te hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:31 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Inderdaad, je kan je er maar druk om maken zeg
Dat zou ook niet moeten zijn toegestaan in de Nederlandse publieke ruimte. Dat doet men maar in een Islamitisch land.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:10 schreef camilero het volgende:
[..]
Er zijn hier vooral heel veel mensen die zich storen aan Fijne ramadan!
Het is toch ook een ramp zegquote:Op zondag 8 maart 2026 08:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou ook niet moeten zijn toegestaan in de Nederlandse publieke ruimte. Dat doet men maar in een Islamitisch land.
Wat heeft dit te maken met religie in de publieke ruimte?quote:Op zondag 8 maart 2026 09:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Grondwet Art 6:
1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Maar spreek over omvolking en je bent een complottheorie aan het verspreiden.quote:Op zondag 8 maart 2026 08:36 schreef HowardRoark het volgende:
Ook schrikbarende beelden uit Londen, daar hebben moslims zelfs een heel stadion weten op te eisen voor dit 'gezang'. Het blijft dan ook opmerkelijk om te zien hoe onheilspellend en onaangenaam die Islamitische 'gebedsoproepen' klinken.
[ twitter ]
Dat dat gewoon mag zolang er geen schade is voor de gezondheid, het verkeer niet wordt gehinderd en dat het niet voor wanordelijkheden zorgt.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met religie in de publieke ruimte?
Het blijft een beetje een vreemde dynamiek. Enerzijds wordt gezegd dat Ramadan overal “gepusht” wordt, maar ondertussen wijden we hier met z’n allen bijna 1000 posts aan dat onderwerp.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat doen vooral lieden die dat 'feest' overal lopen te pushen en beginnen te janken wanneer andere mensen aangeven daar geen behoefte aan te hebben.
Islamofobie en racisme in 3, 2, 1
Helemaal mee eens dat het geen plezierige beelden zijn maar ze mogen het doen.quote:Op zondag 8 maart 2026 08:36 schreef HowardRoark het volgende:
Ook schrikbarende beelden uit Londen, daar hebben moslims zelfs een heel stadion weten op te eisen voor dit 'gezang'. Het blijft dan ook opmerkelijk om te zien hoe onheilspellend en onaangenaam die Islamitische 'gebedsoproepen' klinken.
[ twitter ]
Dat is meer het land uit pushen als je begrijpend lezen hebt gevolgd 😶quote:Op zondag 8 maart 2026 09:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het blijft een beetje een vreemde dynamiek. Enerzijds wordt gezegd dat Ramadan overal “gepusht” wordt, maar ondertussen wijden we hier met z’n allen bijna 1000 posts aan dat onderwerp.
Doe je dan zelf niet net zo goed mee aan het ‘pushen’ van dat feest.
Nog even en er gaan scholen zijn (naast de Islamitische) die iedereen gaat verplichten mee te doen met ramadan, want anders is het niet eerlijk.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:26 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit soort ramadan agressie zie je ook telkens weer.
Dat is dezelfde redenering als wanneer je fel aan het posten bent over verkrachtingen en dat je dan ook verkrachtingen aan het pushen zou zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het blijft een beetje een vreemde dynamiek. Enerzijds wordt gezegd dat Ramadan overal “gepusht” wordt, maar ondertussen wijden we hier met z’n allen bijna 1000 posts aan dat onderwerp.
Als het aan het DEI-team ligt liever vandaag dan morgen.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog even en er gaan scholen zijn (naast de Islamitische) die iedereen gaat verplichten mee te doen met ramadan, want anders is het niet eerlijk.
Lijkt mij logischer om het om te draaien. Kinderen die niet eten en drinken kunnen niet goed leren. Je zou het zelfs kunnen zien als een vorm van kindermishandeling. Ik ben er voor om het dus voor kinderen te verbieden.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog even en er gaan scholen zijn (naast de Islamitische) die iedereen gaat verplichten mee te doen met ramadan, want anders is het niet eerlijk.
De term 'omvolking' heeft een negatieve connotatie gezien het verleden. Daarnaast wekt het de indruk dat iets of iemand die doelbewust aanstuurt wat het 'complotterig' maakt.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar spreek over omvolking en je bent een complottheorie aan het verspreiden.
Of het opzettelijk is of niet: het is overduidelijk dat de Islam meer en meer invloed krijgt in Europa en we op weg zijn naar overname. En dat gewoon met een Trojaans paard. Het is niet alsof we nooit gewaarschuwd zijn…
Nee, dat is het probleem bespreken. Dat heeft niets te maken met het pushen van Ramadan.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ja, maar dat mag niet. Wij zijn zo tolerant dat wij intolerantie onder het mom van religie beschermen.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Lijkt mij logischer om het om te draaien. Kinderen die niet eten en drinken kunnen niet goed leren. Je zou het zelfs kunnen zien als een vorm van kindermishandeling. Ik ben er voor om het dus voor kinderen te verbieden.
Waarom? Gewoon een vraag of de pauze wat later kan. Je kunt ook op elke slak zout leggen, zeg.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:03 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder, dit soort dingen in de Nederlandse politiek.
[ twitter ]
Er wordt een kwartier pauze ingelast tijdens een vergaderingquote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Waarom? Gewoon een vraag of de pauze wat later kan. Je kunt ook op elke slak zout leggen, zeg.
Omdat er in de Nederlandse politiek geen ruimte zou moeten worden gemaakt voor Islamitische gebruiken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Waarom? Gewoon een vraag of de pauze wat later kan. Je kunt ook op elke slak zout leggen, zeg.
Nee, er wordt een schorsing ingelast op een specifieke tijd vanwege de Ramadan.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Er wordt een kwartier pauze ingelast tijdens een vergadering
Bizar
Goh een kwartier schorsen, het is ook een ramp om even rekening te houden met een anderquote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:03 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Dat doe je wel eens in meetings ja, rekening houden met anderen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, er wordt een schorsing ingelast op een specifieke tijd vanwege de Ramadan.
Overdreven gedoe. Zolang er nog op zondag geen vergaderingen plaats vinden in de plenaire zaal is er geen sprake van islamisering. Er staat trouwens nog steeds geen kerstboom in de kamer bij streng christelijke gelovigen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat er in de Nederlandse politiek geen ruimte zou moeten worden gemaakt voor Islamitische gebruiken.
Dat is islamisering, net datgeen dat door sommigen keihard wordt ontkend dat het gaande zou zijn. Islamitische gebruiken zouden de leidraad moeten zijn in Islamitische landen, niet in een Westers land als Nederland.
Inderdaad, als dat vanwege een Islamitische feestdag is zouden de normale tijden daar niet aan aangepast hoeven te worden. Dat eet/drinkt een moslims maar eerder of later. De aanpassing moet hier komen vanuit de moslim, niet vanuit de Nederlandse samenleving.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Goh een kwartier schorsen, het is ook een ramp om even rekening te houden met een ander
Als men daar nu onverdoofd een schaap zou slachten zou ik je een punt vinden hebben, dit is naar mijn mening spijkers op laag water zoekenquote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, als dat vanwege een Islamitische feestdag is zouden de normale tijden daar niet aan aangepast hoeven te worden. Dat eet/drinkt een moslims maar eerder of later. De aanpassing moet hier komen vanuit de moslim, niet vanuit de Nederlandse samenleving.
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nu is het een kwartier schorsen maar straks liggen we allemaal gebukt naar het Oosten en hebben we een ayatollah aan het hoofd.
gr gr PVV en FvD stemmend Nederland
Nee, dit wordt specifiek gedaan voor de Islam en zou voor geen enkele andere religie worden gedaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat doe je wel eens in meetings ja, rekening houden met anderen.
Het is allemaal wat
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Overdreven gedoe. Zolang er nog op zondag geen vergaderingen plaats vinden in de plenaire zaal is er geen sprake van islamisering. Er staat trouwens nog steeds geen kerstboom in de kamer bij streng christelijke gelovigen.
Dit is dus letterlijk wat we hier zien.quote:Islamisering is het proces waarbij de islam en de bijbehorende cultuur in een samenleving toenemen en meer invloed krijgen op politiek, rechtspraak en het dagelijks leven. Dit kan zich uiten in een stijging van het aantal moslims, de zichtbaarheid van rituelen en de integratie van islamitische normen en waarden in de publieke sfeer.
Ik stem geen beide partijen, ook nooit gedaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nu is het een kwartier schorsen maar straks liggen we allemaal gebukt naar het Oosten en hebben we een ayatollah aan het hoofd.
Ik zie vooral dat een pauze die er al zou aankomen iets later wordt gehouden zodat iedereen even kan eten en drinken. Een beetje zoals normale mensen met elkaar omgaan in zo'n setting.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dit wordt specifiek gedaan voor de Islam en zou voor geen enkele andere religie worden gedaan.
[..]
[..]
Dit is dus letterlijk wat we hier zien.
Ja maar met de Islam rekening houden mag natuurlijk niet, stel je voor zegquote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie vooral dat een pauze die er al zou aankomen iets later wordt gehouden zodat iedereen even kan eten en drinken. Een beetje zoals normale mensen met elkaar omgaan in zo'n setting.
Mensen die rekening met elkaar houden, mooi dat het nog kan.
Waarom eigenlijk niet? Geert sluit qua islam, Israël en anti-woke perfect bij je aan.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik stem geen beide partijen, ook nooit gedaan.
Als dat geen teken is van totale omverwerping weet ik het ook niet meer hoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja maar met de Islam rekening houden mag natuurlijk niet, stel je voor zeg
Ik ben al een snelcursus arabisch aan het volgen anders tel ik straks niet meer meequote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Als dat geen teken is van totale omverwerping weet ik het ook niet meer hoor.
Ik moest vorige week op kantoor nog een korte pauze inlassen voor een groepje rokers.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:25 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben al een snelcursus arabisch aan het volgen anders tel ik straks niet meer mee
Met weemoed denk ik aan die pauzes, de beste ideeen kwamen daar vandaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik moest vorige week op kantoor nog een korte pauze inlassen voor een groepje rokers.
Ook toen moest ik al hevig denken aan de invloed van de tabakslobby op dit land.
Inderdaad, om deze reden inderdaad niet nee.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie vooral dat een pauze die er al zou aankomen iets later wordt gehouden zodat iedereen even kan eten en drinken. Een beetje zoals normale mensen met elkaar omgaan in zo'n setting.
Mensen die rekening met elkaar houden, mooi dat het nog kan.
Ik zie wel een aantal raakvlakken, maar de PVV kan beleidsmatig niets klaarspelen. Ze kunnen sommige problemen wel goed benoemen, maar komen niet met haalbare plannen om die problemen aan te pakken. Dat maakt het een weggegooide stem.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? Geert sluit qua islam, Israël en anti-woke perfect bij je aan.
De marlboroïsering van de samenleving, zeg ik je.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Met weemoed denk ik aan die pauzes, de beste ideeen kwamen daar vandaan.
Ja, haha, nu lopen ze naar een toilet voor een snuif.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:34 schreef Caland het volgende:
[..]
De marlboroïsering van de samenleving, zeg ik je.
Ik kan er niks aan doen maar ik moet echt heel hard om deze post lachenquote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dit wordt specifiek gedaan voor de Islam en zou voor geen enkele andere religie worden gedaan.
[..]
[..]
Dit is dus letterlijk wat we hier zien.
kerst mag net als white powerquote:
Hihiquote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Gaaf!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:03 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Tja, dat toont aan dat je geen inhoudelijke reactie hebt.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan er niks aan doen maar ik moet echt heel hard om deze post lachen.
'Dat kan om 18:00 ook.'quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:58 schreef Ludachrist het volgende:
'Hey, de pauze staat om 18u gepland, maar als het een kwartiertje later kan, kan ik ook eten. Kunnen we deze iets verzetten?'
Vriend Howard: ISLAMISERING VAN DE SAMENLEVING!!
<Knip>quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat toont aan dat je geen inhoudelijke reactie hebt.
[..]
'Dat kan om 18:00 ook.'
Dat zou het enige antwoord moeten zijn.
Jij vindt als zogenaamde progressief die debiele aandacht voor een religieuze aangelegenheid normaalquote:
Dit is complete bullshit, en dat weet je zelf ook, maar ergens moet je als met witte erfschuld behepte progressief natuurlijk alles in het werk stellen om die woestijnreligie buiten schot te houden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik moest vorige week op kantoor nog een korte pauze inlassen voor een groepje rokers.
Ook toen moest ik al hevig denken aan de invloed van de tabakslobby op dit land.
Klopt, Koeman, dit is volstrekt normaal, buigen naar de wensen van de Islam.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Oké manquote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is complete bullshit, en dat weet je zelf ook, maar ergens moet je als met witte erfschuld behepte progressief natuurlijk alles in het werk stellen om die woestijnreligie buiten schot te houden.
Smakelijk.
Ik voorspel. Binnen nu en een jaar ben je bekeerd tot die schijtreligie.
Jaren geleden wel eens aangeschoven bij mijn toen nog Turkse buren.quote:
Oh kut, kolonialisme en racisme alomquote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Jaren geleden wel eens aangeschoven bij mijn toen nog Turkse buren.
Best gezellig, ja. Lekker eten vooral. Helaas woon ik nu in een vrij roomblanke buurt.
Voor intolerantie verwijs ik je naar de Koran.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:50 schreef KaheemSaid het volgende:
Ben je weer een aan het demonstreren hoe intollerantie eruit ziet Etto?
Jij hebt anders ook altijd nogal een sterke mening over "zei die anders denken". Als het vanuit een geloof komt is het intollerantie, als het vanuit je overtuigingen komt is dat heel anders?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor intolerantie verwijs ik je naar de Koran.
Dat kun je beter aan de demonstranten overlaten.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:50 schreef KaheemSaid het volgende:
Ben je weer een aan het demonstreren hoe intollerantie eruit ziet Etto?
Nee, als je het aan een onfeilbare god hangt is het anders. Als je het aan onbetwistbare schrijfsels ophangt is het anders. Als je pretendeert vanuit een onaantastbare hemelse waarheid te redeneren is het anders.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:53 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij hebt anders ook altijd nogal een sterke mening over "zei die anders denken". Als het vanuit een geloof komt is het intollerantie, als het vanuit je overtuigingen komt is dat heel anders?
Gaat fouten toegeven jou gemakkelijk af, oftewel hoever denk jij van dat onfeilbare af te staan?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, als je het aan een onfeilbare god hangt is het anders.
Is dit een poging tot iets van een argument?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Gaat fouten toegeven jou gemakkelijk af, oftewel hoever denk jij van dat onfeilbare af te staan?
Behoorlijkquote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh kut, kolonialisme en racisme alom
Natuurlijk, had niet anders verwacht.quote:
Hoe tolerant is de koran, Kaheem.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:53 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij hebt anders ook altijd nogal een sterke mening over "zei die anders denken". Als het vanuit een geloof komt is het intollerantie, als het vanuit je overtuigingen komt is dat heel anders?
Nauwelijksquote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk, had niet anders verwacht.
Heb je de laatste KKK mars wel overleefd??
Brandende kruisen in je tuin, da's klote.quote:
Bedankt maatje!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Brandende kruisen in je tuin, da's klote.
Succes met je verdere ontwitting.
Volgens mij zegt een heilig boek op zichzelf niet zo veel over hoe tolerant een samenleving uiteindelijk is. Dogmatische mensen kunnen zelfs uit het verzameld werk van Annie M.G. Schmidt nog een Sodom en Gomorra creëren als ze dat willen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[...]
Maar VERTEL, Kahim, hoe TOLERANT is de koran?
Hadden terroristen zich maar gehouden aan het verzamelde werk van Annie M.G. Schmidt. Al moet ik wel zeggen dat ik geen kenner ben, dus kan best zijn dat ze ook alle ongelovigen dood wilde hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij zegt een heilig boek op zichzelf niet zo veel over hoe tolerant een samenleving uiteindelijk is. Dogmatische mensen kunnen zelfs uit het verzameld werk van Annie M.G. Schmidt nog een Sodom en Gomorra creëren als ze dat willen.
Blijven bagatelliseren die islamiseringquote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij zegt een heilig boek op zichzelf niet zo veel over hoe tolerant een samenleving uiteindelijk is. Dogmatische mensen kunnen zelfs uit het verzameld werk van Annie M.G. Schmidt nog een Sodom en Gomorra creëren als ze dat willen.
Het gaat uiteindelijk minder om de tekst zelf en meer om hoe mensen die interpreteren en toepassen. En wat dat betreft zijn groepen vaak net zo divers. Je hebt er van alles tussen: van jihad tot seculiere Kazachse moslims, net zoals autochtone Nederlanders zowel F-side als culturele katholieken kunnen zijn.
Ik vind het geen bezwaar om een pauze een kwartiertje te verplaatsen als mijn collega's daar behoefte aan hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij vindt als zogenaamde progressief die debiele aandacht voor een religieuze aangelegenheid normaal
Je bent onderhand net zo dogmatisch en radicaal bezig als de gemiddelde Ayatollah.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Blijven bagatelliseren die islamisering
Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vind het geen bezwaar om een pauze een kwartiertje te verplaatsen als mijn collega's daar behoefte aan hebben.
Ik zou ook oprecht niet weten waarom dat een probleem zou moeten zijn.quote:
Niet echt; ik dreig niet met eeuwige verdoemenis of kop-van-romp fatwa's als men me niet volgt.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je bent onderhand net zo dogmatisch en radicaal bezig als de gemiddelde Ayatollah.
Maar hoe kan het dan dat er in een bepaalde groep mensen zo heftig reageren op woorden en zoveel wreedheid eruit halen?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het gaat uiteindelijk minder om de tekst zelf en meer om hoe mensen die interpreteren en toepassen. En wat dat betreft zijn groepen vaak net zo divers. Je hebt er van alles tussen: van jihad tot seculiere Kazachse moslims, net zoals autochtone Nederlanders zowel F-side als culturele katholieken kunnen zijn.
Dat wordt het pas wanneer een grrrrrrrristen er mee komt.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou ook oprecht niet weten waarom dat een probleem zou moeten zijn.
Verspilde moeite. Islam is lief.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dan dat er in een bepaalde groep mensen zo heftig reageren op woorden en zoveel wreedheid eruit halen?
Het gaat niet om mensen buitensluiten of negeren vanuit een geloof maar om massamoord, zelf onder de eigen bevolking/familie/vrienden.
Oh, je gaat me nu weer allerlei standpunten aanwrijven en daar dan boos over doen?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat wordt het pas wanneer een grrrrrrrristen er mee komt.
Ow ja.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verspilde moeite. Islam is lief.
Boos als in compleet van de leg raken bij een cartoon, of boos in de zin van geen zin hebben in het faciliteren van een aartsconservatieve woestijnreligie?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oh, je gaat me nu weer allerlei standpunten aanwrijven en daar dan boos over doen?
Nee je krijgt vooral een hoop beschuldigingen naar je hoofd en er worden allerlei woorden in je mond gelegd als men jou niet volgt.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt; ik dreig niet met eeuwige verdoemenis of kop-van-romp fatwa's als men me niet volgt.
Ik denk dat laatste, maar ik kan natuurlijk niet in je hoofd kijken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Boos als in compleet van de leg raken bij een cartoon, of boos in de zin van geen zin hebben in het faciliteren van een aartsconservatieve woestijnreligie?
Maak het eens concreet.
Dat hoofd dat gewoon op je romp blijft zitten?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee je krijgt vooral een hoop beschuldigingen naar je hoofd en er worden allerlei woorden in je mond gelegd als men jou niet volgt.
Doe dat eens. Misschien heb je dan door dat die facilitering van de islam verre van wenselijk is voor een maatschappij waar individuele vrijheden, zeker voor vrouwen, homo's en ongelovigen, centraal staan.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat laatste, maar ik kan natuurlijk niet in je hoofd kijken.
Ik zeg net dat ik dat niet kan, dus dan kan ik het niet doen he.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Doe dat eens. Misschien heb je dan door dat die facilitering van de islam verre van wenselijk is voor een maatschappij waar individuele vrijheden, zeker voor vrouwen, homo's en ongelovigen, centraal staan.
Leukere topics zijn natuurlijk topics waarin je grijsgedraaide platitudes kunt opboeren zolang het PVV, FvD of Trump betreft.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zeg net dat ik dat niet kan, dus dan kan ik het niet doen he.
Daarbij ga ik ook weer wat leuks doen. Ik wens je veel succes met dit topic, vriend!
Ik zeg wat leuks, geen leuker topic. Gewoon iets anders dan op een internetforumpje met stevige drinkers praten over hoe ellendig alles is. Doei!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Leukere topics zijn natuurlijk topics waarin je grijsgedraaide platitudes kunt opboeren zolang het PVV, FvD of Trump betreft.
Conservatisme. Bah.
Tja, het blijft inderdaad erg bijzonder om te zien, de krampachtige tendens om de Islam op hetzelfde niveau te zetten als het Christendom en het Jodendom en te doen alsof hier gewoon geen verschil tussenzit.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Blijven bagatelliseren die islamisering
We weten allemaal dat men dat niet zou doen voor Christenen of Joden. Dan zou het ineens het 'opdringen' van religie zijn. Je ziet dat de Islam hier al een bijzondere plek inneemt, dat is de enige religie waar men wél bereid is om plaats voor te maken, dingen aan te passen, uitzonderingen maken, etc.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vind het geen bezwaar om een pauze een kwartiertje te verplaatsen als mijn collega's daar behoefte aan hebben.
Hilarisch.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zeg wat leuks, geen leuker topic. Gewoon iets anders dan op een internetforumpje met stevige drinkers praten over hoe ellendig alles is. Doei!
Heb je ook voorbeelden van mensen die dat tegelijkertijd doen? Gezien ik het bijna nooit over de SGP heb.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:44 schreef HowardRoark het volgende:
En dan ook allemaal aan de hand van die drogredenen:
'Ach, even een pauze verplaatsen, boeiend'
'Ach, een gebedsruimte, wat maakt het uit. Er is vrijheid van religie toch?'
'Dus winkels spelen in op Ramadan? Zo werkt de vrije markt nu eenmaal'
'Wat is er mis met een hoofddoek? Mensen moeten zelf bepalen wat ze willen'
Maar tegelijkertijd:
'Ah, heb je die Gristenen weer hoor met hun zondagen'
'Gut, Gristenen moeten weer anderen hun sprookjesboek opdringen hoor'
'Gristene die hun dochters alleen maar rokken laten dragen'
'De SGP met hun vrouwonvriendelijke troep'
Ja en Orban is wel een goeie peer want hij stopt homo's slechts in de doofpot. Hij gooit ze niet van een flat dus ze moeten maar blij zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:51 schreef Caland het volgende:
Heb je die Gristenen weer met hun zondagen
Zei niemand, ooit.
Iedereen is inderdaad fan van Urkquote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:51 schreef Caland het volgende:
Zei niemand, ooit.
Behalve al die liberalen met hun 'winkels moeten op zondag open'.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:51 schreef Caland het volgende:
Zei niemand, ooit.
En op vrijdag moeten ze ook open.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Behalve al die liberalen met hun 'winkels moeten op zondag open'.
Urk en Staphorst zijn een zegen voor nep-progressieven.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Iedereen is inderdaad fan van Urk
Zijn er nog plekken waar dat niet zo is dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Behalve al die liberalen met hun 'winkels moeten op zondag open'.
Ik lust geen appelsap.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:02 schreef Since2003 het volgende:
Ook jouw geliefde Hollandse appelsap is in de Orient geperst.
Een paar biblebelt gemeenten waar men voor iedereen vind dat dat op zondag niet mag.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn er nog plekken waar dat niet zo is dan?
Zou ik niet willen wonen, zeg.
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een paar biblebelt gemeenten waar men voor iedereen vind dat dat op zondag niet mag.
Ik ken overigens geen moslim politici die graag iedere winkel op vrijdag, hun dag, dicht willen.
Moslims willen dat de dagindeling (bijvoorbeeld dus als het gaat over de schorsing van een debat) wordt afgestemd op hun vastent tijdens Ramadan. En dan is het argument hier dat dit geen probleem is. Wat maakt een dagje van de week (slechts een van de zeven) dan uit als er wat winkels dichtzitten?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een paar biblebelt gemeenten waar men voor iedereen vind dat dat op zondag niet mag.
Ik ken overigens geen moslim politici die graag iedere winkel op vrijdag, hun dag, dicht willen.
Ja, voor types als Hex maakt het niet uit dat die groep om gescheiden gebedsruimten jankt - ook aan openbare scholen - halal voedsel afdwingt in kantines en versterkte gebedsoproepen wil.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Moslims willen dat de dagindeling (bijvoorbeeld dus als het gaat over de schorsing van een debat) wordt afgestemd op hun vastent tijdens Ramadan. En dan is het argument hier dat dit geen probleem is. Wat maakt een dagje van de week (slechts een van de zeven) dan uit als er wat winkels dichtzitten?
Wacht maar als de groep groeit, dan worden de eisen steeds meer. De jongste generatie is nu al 15% Islamitisch. Over enkele decennia zal dat 20% of wellicht wel 30% zijn.
Ik ben zelfs met enige regelmaat behoorlijk blij geweest dat etablissementen gerund door moslims op vrijdagnacht nog open waren kan ik je vertellen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja informeel met elkaar regelen dat je een kwartier later iets doet is inderdaad precies hetzelfde als via regels van alles een dag gesloten houden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Moslims willen dat de dagindeling (bijvoorbeeld dus als het gaat over de schorsing van een debat) wordt afgestemd op hun vastent tijdens Ramadan. En dan is het argument hier dat dit geen probleem is. Wat maakt een dagje van de week (slechts een van de zeven) dan uit als er wat winkels dichtzitten?
Gezien ik niet in hun gebedsruimten hoef te komen en ook hun halal voedsel niet hoef te eten is dat ook wat anders dan een heel dorp je rustdag opleggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, voor types als Hex maakt het niet uit dat die groep om gescheiden gebedsruimten jankt - ook aan openbare scholen - halal voedsel afdwingt in kantines en versterkte gebedsoproepen wil.
Grrrrristenen, daar zit de pijn.
Het is genant aan het worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien ik niet in hun gebedsruimten hoef te komen en ook hun halal voedsel niet hoef te eten is dat ook wat anders dan een heel dorp je rustdag opleggen.
Wat maakt die ene dag uit en het aanpassen van dingen (zoals schorsingen of andere dingen) in lijn met de Ramadan niet?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja informeel met elkaar regelen dat je een kwartier later iets doet is inderdaad precies hetzelfde als via regels van alles een dag gesloten houden.![]()
Laat zitten. Je hebt met intersectionele radicalen te maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat maakt die ene dag uit en het aanpassen van dingen (zoals schorsingen of andere dingen) in lijn met de Ramadan niet?
Het zijn in beide gevallen namelijk dingen die worden gedaan in de naam van een religie. En het valt op dat als dit in de naam van het Christendom is sommigen direct gaan steigeren, maar als dit in naam van de Islam is men dit ineens hartstikke moreel verheven acht.
Hoe komt dat? Zitten er elementen in de Islam die voor sommigen soms aantrekkelijker zijn dan bij het Christendom? Want daar lijkt het wel op ..
Er valt geen discussie te voeren met betonplaten. Wist ik al, maar je zoveelste beschamende knieval voor de islam in tandem met je zoveelste dodelijk vermoeiende bijbelbeltbash heeft dat wederom bewezen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jouw onwil om normaal met iemand een discussie te voeren zeker .
Bizar hè, alles wordt bij de ene religie goedgepraat, waar alles bij de andere religie als een probleem wordt beschouwd.quote:
Het is iets dat mensen informeel afspreken en verder weinig impact heeft. Dat is simpelweg wat anders dan structureel via overheidsregels je rustdag opleggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat maakt die ene dag uit en het aanpassen van dingen (zoals schorsingen of andere dingen) in lijn met de Ramadan niet?
Het zijn in beide gevallen namelijk dingen die worden gedaan in de naam van een religie. En het valt op dat als dit in de naam van het Christendom is sommigen direct gaan steigeren, maar als dit in naam van de Islam is men dit ineens hartstikke moreel verheven acht.
Hoe komt dat? Zitten er elementen in de Islam die voor sommigen soms aantrekkelijker zijn dan bij het Christendom? Want daar lijkt het wel op ..
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is iets dat mensen informeel afspreken en verder weinig impact heeft. Dat is simpelweg wat anders dan structureel via overheidsregels je rustdag opleggen.
Verder vind ik de islam een weinig aantrekkelijke leefstijl. Maar ik ben er in ieder geval niet mee geobsedeerd en wens niet voortdurend deze mensen te marginaliseren zoals jij dat wenst.
Betonplaat, lees je eigen reacties eens hier.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er valt geen discussie te voeren met betonplaten. Wist ik al, maar je zoveelste beschamende knieval voor de islam in tandem met je zoveelste dodelijk vermoeiende bijbelbeltbash heeft dat wederom bewezen.
Je hebt geen kritiek.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Betonplaat, lees je eigen reacties eens hier.![]()
Alleen maar iedere keer dezelfde grammofoonplaat herhalen en wanneer je geen weerworod hebt op kritiek een domme smilie posten of een nikszeggende oneliner.
Weer dezelfde grammofoonplaat vol onwaarheden, projecties en holle containerbegrippen. Echt volledig vastgelopen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt geen kritiek.
Je draait steevast dezelfde D66 jippie-diversiteit-inclusie plaat af, bent hyperkritisch op alles wat christelijk is, wat Trump is, wat Orban is, wat FvD is, jankt overal over intolerantie en fascisme en kruipt weer in een foetushouding wanneer het over de islam gaat.
Geniet van dat gratis schaap bij je volgende iftar.
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Weer dezelfde grammofoonplaat vol onwaarheden, projecties en holle containerbegrippen. Echt volledig vastgelopen.
De impact is hetzelfde: je moet een aanpassing maken in je leven en vanwege religieuze redenen wordt de structuur in een dag veranderd. Het komt er alleen op neer dat in de naam van de ene religie (Islam) sommigen dit een minder groot probleem vinden (of zelfs iets positiefs) dan in de naam van een andere religie (Christendom, Jodendom, etc).quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is iets dat mensen informeel afspreken en verder weinig impact heeft. Dat is simpelweg wat anders dan structureel via overheidsregels je rustdag opleggen.
Dit is opvallend, want velen die dit soort dingen stellen hebben er totaal geen problemen mee Christenen te marginaliseren en bespotten. Ik zeg niet dat jij dit specifiek doet maar wel dat er een patroon zichtbaar in bepaalde contreien.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verder vind ik de islam een weinig aantrekkelijke leefstijl. Maar ik ben er in ieder geval niet mee geobsedeerd en wens niet voortdurend deze mensen te marginaliseren zoals jij dat wenst.
Wat? Hoeveel kritiek is er wel niet in dit land op de SGP en Urk.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:51 schreef Caland het volgende:
Zei niemand, ooit.
Man, daar staan die openminded iftar-vierders voor in de rij.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:31 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Wat? Hoeveel kritiek is er wel niet in dit land op de SGP en Urk.
Dat gebeurt ook voor het Christendom. Zo zijn verkiezingen in Nederland nooit op zondag vanwege Christenen. En daar doet niemand moeilijk over.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De impact is hetzelfde: je moet een aanpassing maken in je leven en vanwege religieuze redenen wordt de structuur in een dag veranderd. Het komt er alleen op neer dat in de naam van de ene religie (Islam) sommigen dit een minder groot probleem vinden (of zelfs iets positiefs) dan in de naam van een andere religie (Christendom, Jodendom, etc).
We marginaliseren Christenen dan?quote:Dit is opvallend, want velen die dit soort dingen stellen hebben er totaal geen problemen mee Christenen te marginaliseren en bespotten. Ik zeg niet dat jij dit specifiek doet maar wel dat er een patroon zichtbaar in bepaalde contreien.
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook voor het Christendom. Zo zijn verkiezingen in Nederland nooit op zondag vanwege Christenen. En daar doet niemand moeilijk over.
[..]
We marginaliseren Christenen dan?
Welnee, zolang de biblebelt er is gaat dat niet gebeuren. Niet omdat ze het tegen kunnen houden, maar omdat het ze gegund wordt.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:39 schreef DobbyDobby het volgende:
Maar er komt nog wel een tijd dat we hier op zondag mogen gaan stemmen. Nog even geduld,
Is dat zo ja? Kom het eigenlijk zelden tegen op straat, maar ik woon daar dan ook niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:31 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Wat? Hoeveel kritiek is er wel niet in dit land op de SGP en Urk.
Iedere TV show heeft er wel kritiek op. Verder ken ik ook geen SGP-stemmers. Maar volgens mij wordt het net zo kansloos gezien als DENK.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Kom het eigenlijk zelden tegen op straat, maar ik woon daar dan ook niet.
Verder is de SGP wel een beetje al haar sexappeal verloren met het vertrek van KeesGodGod, maar dat geheel terzijde
Is er in iedere TV show kritiek op de SGP ja? Vreemd voor zo’n marginale partijquote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:48 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Iedere TV show heeft er wel kritiek op.
Jouw partij (D66) heeft een decennialange strijd gevoerd tegen de Christelijke inslag van Nederland.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook voor het Christendom. Zo zijn verkiezingen in Nederland nooit op zondag vanwege Christenen. En daar doet niemand moeilijk over.
[..]
We marginaliseren Christenen dan?
Het is natuurlijk makkelijke tv. Een discussie over abortus met iemand van de SGP, tjah.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Is er in iedere TV show kritiek op de SGP ja? Vreemd voor zo’n marginale partij
Dit.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jouw partij (D66) heeft een decennialange strijd gevoerd tegen de Christelijke inslag van Nederland.
D66 wil bijbelse tradities schrappen, christenen zijn het zat
Waarom strijdt D66 tegen geloof?
Het bizarre offensief van D66 tegen het christendom
D66 wil verwijzing naar God uit de wet halen
De beeldenstorm van D66 tegen christelijke wortels
D66: Nederland is niet joods-christelijk maar seculier en liberaal
Tegelijkertijd voert men een quasi stijd vóór de Islam, in het vorige verkiezingsprogramma wilde men nog 'Islamitisch bankieren' mogelijk maken en ook maakt men zich hard voor Islamitische begraafplaatsen, iftars en hoofddoekjes voor boa's.
Wat vreemd dat ze drie bewindspersonen hebben die openlijk uitkwamen christelijk gelovig te zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jouw partij (D66) heeft een decennialange strijd gevoerd tegen de Christelijke inslag van Nederland.
D66 wil bijbelse tradities schrappen, christenen zijn het zat
Waarom strijdt D66 tegen geloof?
Het bizarre offensief van D66 tegen het christendom
D66 wil verwijzing naar God uit de wet halen
De beeldenstorm van D66 tegen christelijke wortels
D66: Nederland is niet joods-christelijk maar seculier en liberaal
Tegelijkertijd voert men een quasi stijd vóór de Islam, in het vorige verkiezingsprogramma wilde men nog 'Islamitisch bankieren' mogelijk maken en ook maakt men zich hard voor Islamitische begraafplaatsen, iftars en hoofddoekjes voor boa's.
De daadwerkelijke gelovigheid van zulke mensen valt in twijfel te trekken, dat zal voornamelijk voor de bühne zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat vreemd dat ze drie bewindspersonen hebben die openlijk uitkwamen christelijk gelovig te zijn.
Dit interesseert ons echt niet. De Nazi's hadden ook gehandicapten in de top.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat vreemd dat ze drie bewindspersonen hebben die openlijk uitkwamen christelijk gelovig te zijn.
Waarom dat? Ze winnen er immers niks mee. En Hans Vijlbrief zit ook echt wekelijks in de kerk.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 23:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De daadwerkelijke gelovigheid van zulke mensen valt in twijfel te trekken, dat zal voornamelijk voor de bühne zijn.
D66 heeft ook gewoon gelovige leden, maar wensen dat verder niet via allerlei regeltjes aan de ander op te leggen. Schijnbaar kan dat ook.quote:En religieus Christen zal ook niet snel voor een partij gaan die zo vaak progressief secularisme benadrukt, wat nu eenmaal haaks staat op religieuze normen en waarden waar hoe je het ook wendt of keert een bepaalde vorm van conservatisme (het behoud van deze religieuze cultuur en traditie) komt kijken.
Natuurlijk wel, als je echt anti christelijk bent ga je geen mensen die de eed afleggen in plaats van de belofte tolereren.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 23:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit interesseert ons echt niet. De Nazi's hadden ook gehandicapten in de top.
Zijn er radicaal rechtse partijen in Nederland die de Islam meer invloed willen geven? En op welke manier zou de rechtstaat worden 'gesloopt'?quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Met de anti-islam gemeenschap op FOK! moet ik altijd denken aan de Cow Days-aflevering van South Park. Daarin wordt de FBI ingezet om een mass suicide van de Cow Cult te voorkomen, waarna één van de agenten zegt: "I would rather kill them all than have them commit mass suicide."
De gedeelde politieke opinie lijkt hier vaak te zijn dat de islam de vrijheid van Nederland bedreigt en het land wil veranderen in een conservatief paradijs. Als antwoord daarop stemmen velen vervolgens op radicaal rechtse partijen die in essentie hetzelfde soort conservatieve project najagen.
"Om te voorkomen dat de islam onze vrijheid sloopt, stem ik alvast op partijen die de rechtsstaat zelf slopen."
Niks onbegrijpelijk. Gewoon ordinair betuttelracisme. Eigenlijk nemen ze minderheden totaal niet serieus en vinden ze dat ze daarom voor hen moeten opkomen, want zelf kunnen deze minderheden dat blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Aan de ene kant strijd voeren tegen conservatieven, maar aan de andere kant de rode loper uitleggen voor mo's deathcult.
Onbegrijpelijk. En hypocriet.
Tsja, moslims... blijven primitieve wezens die niks in het westen te zoeken hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:11 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Opvallend dat er nergens betonblokken nodig zijn bij de iftar.
quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tsja, moslims... blijven primitieve wezens die niks in het westen te zoeken hebben.
Sowquote:
Kan me voorstellen dat dit niet prettig is om te horen, maar de meerderheid van NL is anti-islam. Althans, je mag hopen dat de meerderheid niet voor die normen en waarden staat (nog los van de extremistische kant).quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Met de anti-islam gemeenschap op FOK! moet ik altijd denken aan de Cow Days-aflevering van South Park. Daarin wordt de FBI ingezet om een mass suicide van de Cow Cult te voorkomen, waarna één van de agenten zegt: "I would rather kill them all than have them commit mass suicide."
De gedeelde politieke opinie lijkt hier vaak te zijn dat de islam de vrijheid van Nederland bedreigt en het land wil veranderen in een conservatief paradijs. Als antwoord daarop stemmen velen vervolgens op radicaal rechtse partijen die in essentie hetzelfde soort conservatieve project najagen.
"Om te voorkomen dat de islam onze vrijheid sloopt, stem ik alvast op partijen die de rechtsstaat zelf slopen."
Praat voor jezelf.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik durf ook te wedden dat de meeste Nederlandse vrouwen jaloers zijn omdat ze WEL elke ochtend een uur bezig zijn met hun haarquote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:15 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste Nederlandsers gewoon stikjaloers zijn op zo’n Iftar. Lekker eten, gezelligheid, samenkomst van verschillende generaties. Toch net een slagje beter dan je kringverjaardag met in ham gerolde mini-augurkjes.
Ja, we staan ook te dringen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:15 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste Nederlandsers gewoon stikjaloers zijn op zo’n Iftar. Lekker eten, gezelligheid, samenkomst van verschillende generaties. Toch net een slagje beter dan je kringverjaardag met in ham gerolde mini-augurkjes.
Niks beters dan gevulde eitjes, in ham gerolde augurkjes en blokjes kaas met een uitje op een prikker vriend.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:15 schreef JanKlaassen1 het volgende:
En een stukje leverworstquote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niks beters dan gevulde eitjes, in ham gerolde augurkjes en blokjes kaas met een uitje op een prikker vriend.
1970 beldequote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:15 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Toch net een slagje beter dan je kringverjaardag met in ham gerolde mini-augurkjes.
En als iedereen naar huis is je vrouw een paar meppen verkopen omdat ze niet goed oplette toen je haar een opdracht gaf en niet te vergeten je dochter af te rossen want die had haar hoofddoek niet strak genoeg vastgezet.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:15 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Dat is omdat het een scheve vergelijking is. Aanslagen op kerstmarkten hangen vaak samen met westerse militaire interventies in het Midden-Oosten waarbij veel burgerslachtoffers vallen. Als je al een vergelijking wilt maken, dan zou je die eerder moeten zoeken in dat soort conflicten en de gevolgen daarvan, niet in een vreedzame iftar-maaltijd.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:11 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Opvallend dat er nergens betonblokken nodig zijn bij de iftar.
Jij spoort ook echt voor geen meter 🙄 Kom eens van die zolderkamer af om te ervaren hoe de echte samenleving is...quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:15 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Dit is een uitgekauwde leugen om de kwaadaardige uitwassen van de islam goed te praten. Aanslagen op kerstmarkten hangen samen met het idee dat moslims een ticket naar het paradijs weten te bemachtigen zodra ze christenen en ongelovigen afslachten. Het is niet voor niets dat je zulke aanslagen overal hebt, ook in landen die niets met die interventies te maken hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 20:11 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
Dat is omdat het een scheve vergelijking is. Aanslagen op kerstmarkten hangen vaak samen met westerse militaire interventies in het Midden-Oosten waarbij veel burgerslachtoffers vallen. Als je al een vergelijking wilt maken, dan zou je die eerder moeten zoeken in dat soort conflicten en de gevolgen daarvan, niet in een vreedzame iftar-maaltijd.
Zoveel stupiditeit in 1 post - gefeliciteerd 🤓quote:Op zaterdag 21 maart 2026 20:11 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
Dat is omdat het een scheve vergelijking is. Aanslagen op kerstmarkten hangen vaak samen met westerse militaire interventies in het Midden-Oosten waarbij veel burgerslachtoffers vallen. Als je al een vergelijking wilt maken, dan zou je die eerder moeten zoeken in dat soort conflicten en de gevolgen daarvan, niet in een vreedzame iftar-maaltijd.
-Knapzak-quote:Op zaterdag 21 maart 2026 20:11 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
quote:Ongemak in Kamer over agenten die ramadanbijeenkomsten bijwonen: Van Weel gaat ’in gesprek’ met politie
Justitieminister David van Weel (VVD) zegt te willen kijken hoe hij de ’neutraliteit van de politie’ gaat waarborgen. Dit omdat er in de Tweede Kamer toenemend ongemak is over de ramadanbijeenkomsten die de politie bijwoont óf organiseert.
Politieagenten vallen tijdens hun werkzaamheden onder de zogeheten gedragscode lifestyle-neutraliteit. Het tonen van een politieke voorkeur of het uitdragen van een religie is daarmee in strijd, maar in de Tweede Kamer leven toenemend vragen of deze gedragscode wordt gehandhaafd nu de politie islamitische ramadan-bijeenkomsten bijwoont en soms zelf organiseert.
„Het doet afbreuk aan de neutraliteit”, zegt Ulysse Ellian (VVD) namens zijn VVD-collega Claire Martens die hij tijdens het politiedebat vervangt. Ook Marjolein Faber (PVV) ergert zich aan het ’iftarren’ van de politie ’terwijl er bommen afgaan bij Joodse instellingen en op de Zuidas’.
Zo organiseerde de politie Midden-Nederland onlangs een zogeheten iftar in Almere en omschreef de politie in Utrecht op sociale media de ramadan als ’heilige maand’. De politie-eenheid Amsterdam houdt zelfs al meer dan twintig jaar een viering, deze keer met speeches van politiechef Peter Holla en burgemeester Femke Halsema.
Kamer toenemend kritisch: VVD strenger
Diederik van Dijk (SGP) zegt zich nog te kunnen inleven dat ’een bezoek’ helpt. Maar ’bijwonen’ - al dan niet in uniform - vindt hij van een andere orde. „Je schendt alle grenzen van de neutraliteit als je als politie zélf een iftar of een andere religieuze bijeenkomst organiseert.”
Die oproep vindt gehoor in de Tweede Kamer. Vorig jaar probeerde SGP en JA21 met een voorstel de iftarbijeenkomsten van de politie al aan banden te leggen, maar deze motie haalde net geen meerderheid. VVD diende toen een eigen, aangenomen motie in ’hoe de lifestyleneutraliteit van de agent in uniform beter geborgd kan worden’.
Tot veel leidde dat vooralsnog niet. Inmiddels klinkt de VVD ook een stuk strenger op dit punt. „Het gaat alle perken te buiten”, zegt VVD-Kamerlid Ellian die stelt dat de politie iftars niet moet ’organiseren of bijwonen’. „Als er een kerstborrel is op het bureau is er géén priester die Onze Vader voorleest.”
Van Weel zegt ’in gesprek’ te gaan met de politie over dit ’jaarlijks fenomeen’ en de Tweede Kamer later dit jaar te infomeren. „We willen die neutraliteit waarborgen
https://www.telegraaf.nl/(...)litie/144471706.html
Mooi gesproken en niets aan gelogen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:04 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
De politie in Utrecht ontpopt zich schaamteloos als een islamitisch marketingbureau
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |