abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 mei 2026 @ 19:52:41 #276
208890 June.
Seriously?
pi_220759806
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Groene bladluis-explosie in de grote plant/struik, en die krengen zijn ook meteen op de nieuwe plantjes die ik er bij heb gezet gaan zitten -O- Ik heb gister meteen een mild mengseltje van water en groene zeep gemaakt en ga een weekje dagelijks spuiten.
Je kan ook een terracotta potje met stro erin ernaast leggen. Met een beetje geluk kruipt de oorworm erin en die doen het werk voor je.
Shine bright like a diamond.
  maandag 11 mei 2026 @ 11:58:10 #277
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220762921
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 19:52 schreef June. het volgende:

[..]
Je kan ook een terracotta potje met stro erin ernaast leggen. Met een beetje geluk kruipt de oorworm erin en die doen het werk voor je.
Na die luizenplaag van vorig jaar heb ik als reactie hierop een paar weken geleden meerdere van die potjes met stro opgehangen. Die op de foto hieronder hangt bij mijn Pruim. Hopelijk werkt dit een beetje. Tot nu toe nog geen luizen gezien.

Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_220783483



Mijn goeie ouwe rozemarijn heeft dit jaar voor het eerst in +/- 20 jaar gebloeid en maakt nu zaad.
Ik ben bang dat ze daarna doodgaat dus ik bewaar wat zaadjes, en ik knip wat takjes om te stekken.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:41:34 #279
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220806820
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:20 schreef Kanaroe het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Mijn goeie ouwe rozemarijn heeft dit jaar voor het eerst in +/- 20 jaar gebloeid en maakt nu zaad.
Ik ben bang dat ze daarna doodgaat dus ik bewaar wat zaadjes, en ik knip wat takjes om te stekken.
Noodbloesem. Een bijzonder verschijnsel blijft dat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:43:15 #280
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220806836
Ik wilde een bij-vriendelijke tuin en heb dus een hele border met alleen ooievaarsbek in twee verschillende kleuren. Als je er langsloopt zoemt het echt van de bijen en hommels O+

Niet de mooiste plant, maar wel één van de dankbaarste planten..
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_220806877
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:41 schreef livelink het volgende:

[..]
Noodbloesem. Een bijzonder verschijnsel blijft dat.
Noodbloesem. Oké, dat ga ik eens even op zoeken.
Bedankt!

Edit, na opzoeken: ik kon er weinig over vinden, maar de plant heeft dit jaar wel een paar opdonders gehad.
Een muizenhol tussen de wortels en een lompe kerel van de gevelisolatie

[ Bericht 15% gewijzigd door Kanaroe op 16-05-2026 09:51:42 ]
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:51:30 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220806915
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:46 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Noodbloesem. Oké, dat ga ik eens even op zoeken.
Bedankt!
Ik weet niet of het een officiële term is. Een vriend van mij die hovenier is noemt het zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_220807370
Ons laatste stukje haag van laurierkers bloeit wederom alsof z’n leven er vanaf hangt. Dat is ook wel een beetje het geval, hij groeit voor geen meter en gaat er deze winter uit. Zo jammer, van onze originele hagen is alleen de olijfwilg overgebleven. De laatste Photinia red robin gaat er in de winter ook uit en gaan we door een zwarte vlier (black lace) vervangen om daar toch een echt afwijkende kleur te hebben. De laatste zieltogende laurierkersen worden vervangen door nog een paar extra olijfwilgen.

De voortuin is bijna weer op orde, de hovenier heeft wat hersteld en we hebben zelf het onkruid en het wat erg uitdijende duizendblad aangepakt en er een hele kruiwagen vol met wormencompost gemengd met veel lavagruis en een zak mestcompost van Biokultura overheen gegooid. Vandaag nog een paar extra plantjes erin en dan is het weer een fraai geheel.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:24:19 #284
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220807683
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:20 schreef Kanaroe het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Mijn goeie ouwe rozemarijn heeft dit jaar voor het eerst in +/- 20 jaar gebloeid en maakt nu zaad.
Ik ben bang dat ze daarna doodgaat dus ik bewaar wat zaadjes, en ik knip wat takjes om te stekken.
Zou het niet helpen om hem rigoureus terug te snoeien tot net boven 't houtige deel zodat hij weer opnieuw uit kan lopen?
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:25:46 #285
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220807693
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:43 schreef livelink het volgende:
Ik wilde een bij-vriendelijke tuin en heb dus een hele border met alleen ooievaarsbek in twee verschillende kleuren. Als je er langsloopt zoemt het echt van de bijen en hommels O+

Niet de mooiste plant, maar wel één van de dankbaarste planten..
Niks mis met Ooievaarsbek. Loopt vroeg uit, bloeit maandenlang en inderdaad goed voor de bijen en hommels.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_220808818
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:24 schreef Twieki het volgende:

[..]
Zou het niet helpen om hem rigoureus terug te snoeien tot net boven 't houtige deel zodat hij weer opnieuw uit kan lopen?
Misschien wel. Als ze echt af gaat sterven zou dat een noodgreep kunnen zijn
Inmiddels heb ik al een paar wortelende stekjes voor just in case
pi_220828668
De Chelsea Flower Show is begonnen *O* Elke middag om 15 uur en elke avond om 21 uur op de BBC. Ik heb al weer prachtige irissen gezien O+
  zondag 17 mei 2026 @ 22:43:14 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220828881
Tussen de buien door en met een flinke kater nog wat klusjes gedaan vandaag.

Ik had een stuk of 10-12 tulpen die dit jaar in de schaduw van onze vorig jaar gebouwde overkapping staan. Het gevolg was extreem lange stelen en het leek wel een dweilorkest. Dus ik heb ze met loof en al uit de grond getrokken en verplekt en ook gelijk dichter bij elkaar gezet.

Ik ben begonnen met de Chelsea chop, een aantal van mijn grotere sedums wat teruggesnoeid. Verder nog niet zo heel veel volwassen planten die het nu al nodig hebben in jaar 2. Volgend jaar veel meer. @Claudia_x hier is je jaarlijkse reminder (mocht je toevallig inloggen één dezer weken).

Ik heb van een tante een hoop dahlia knollen gekregen dus die heb ik nog ingegraven op verschillende plekken.

Dit jaar bloeiden mijn narcissen eigenlijk niet, vermoedelijk omdat ze te ondiep ingegraven zijn. Dus ook die opgegraven en elders dieper ingegraven.

Ik zie op verschillende plekken ook weer ijzerhard opkomen *O* . M'n etageplanten zijn ontploft en gaan dit jaar voor het eerst allemaal bloeien *O* . Vingerhoedskruid lijkt ook een goed jaar in te gaan *O* .
Resistance is futile.
  maandag 18 mei 2026 @ 12:08:54 #289
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220830895
Ik heb het gevoel dat de tuin dit jaar nog een beetje op de 'rem' staat door de koude nachten. Daar zal vanaf dit weekend wel verandering in komen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220832309
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:08 schreef PzKpfw het volgende:
Ik heb het gevoel dat de tuin dit jaar nog een beetje op de 'rem' staat door de koude nachten. Daar zal vanaf dit weekend wel verandering in komen.
Als ik vergelijk met foto’s van 30 mei vorig jaar, dan groeit en bloeit het hier dit jaar beter/eerder.

* Doedezemaar gaat maar weer verder heermoes verwijderen….
  maandag 18 mei 2026 @ 15:21:25 #291
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220832927
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:30 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Als ik vergelijk met foto’s van 30 mei vorig jaar, dan groeit en bloeit het hier dit jaar beter/eerder.

* Doedezemaar gaat maar weer verder heermoes verwijderen….
Dat gevoel heb ik ook inderdaad. Waarschijnlijk door de relatief hogere temperaturen in maart en april. Het is eigenlijk maar een dag of 10 wat frisser geweest, maar wel met aardig wat regen. Da's groeizaam.

Sterkte met je Heermoes. ;(
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_220833120
Ik kon nog wel een klimmer gebruiken op een plek waar de kamperfoelie niet zo lekker wil groeien en toen had de Albert Heijn opeens een afgeprijsde clematis montana wilsonï staan en die staat dus nu in de grond. Die variant had ik nog niet.
  maandag 18 mei 2026 @ 15:52:07 #293
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220833238
Hier gaat het ook wat langzamer dan vorig jaar zie ik aan de foto’s. Maar hier zijn de nachten gemiddeld ook wat kouder dan aan zee. Van de week was het steeds maar 2-3gr.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator / Redactie FP maandag 18 mei 2026 @ 16:06:58 #294
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_220833394
Gevecht met bladluis verloren, plant/struik verwijderd, pot staat beneden in de berging uit te drogen tot ik de aarde makkelijk weg kan borstelen en zeker weet dat er niks is achtergebleven voordat ik er wat nieuws in zet. Jammer maar helaas :{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:26:26 #295
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220839809
Zucht.

Ik had allemaal bloemzaadjes gezaaid tussen de vaste planten in de nieuwe borders maar het voornaamste dat op lijkt te komen is ganzenvoet. Dat heb ik niet in andere borders dus heeft het dan in één van de zakjes gezeten? Is het aankomen waaien?

Anyway je wilt geen verse zaailingen er uit trekken dus ik heb het ff aangekeken en nu is het opeens veel en blijkt onkruid -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220839999
Melganzenvoet kun je als spinazie eten, dus het hoeft niet in je gft-bak. Hier begint het seizoen ook net weer, gelukkig kun je ze heel makkelijk wieden
pi_220854274
Wie heeft er in mijn tuin gepoept?



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220854321
Mijn tijm O+


Mijn bieslook O+

De winde heeft het niet overleefd.

Omdat niet alles eetbaar kan zijn, ook mijn varen


En de muntpot van vorig jaar, daar eet ik ook nog maar niet van.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220854351
Ik zie je foto’s niet
pi_220854412
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 12:42 schreef Vanyel het volgende:
Wie heeft er in mijn tuin gepoept?

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gadver :o _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')