abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220703965
Oh ja, zomer/herfstbollen heb ik ook nog liggen, de gladiolen gaan in de moestuin en morgen hoop ik dat de grond in de tuin door de regen dusdanig zachter is geworden dat ik 3 van de 4 nerines in de grond kan stoppen, gelukkig hoeven die niet diep de grond in. De 4e nerine uit het zakje gaat in pot. Afgelopen week ook al 2 potten gevuld met canna, de ene heeft er viooltjes bij zodat het nu al kleurig is, bij de andere heb ik wortelstokken van trollius erbij geplant omdat ik daar even geen andere bestemming voor had.

Wat voor bollen heb jij gekocht en geplant @laziness?
pi_220703981
Foto van de tuin in de regen, inclusief regendruppels op het raam
  zondag 3 mei 2026 @ 13:10:51 #253
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220704069
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Foto van de tuin in de regen, inclusief regendruppels op het raam
[ link | afbeelding ]
Lekker groen en fleurig al! Hier is veel echt nog in de opkom/groei fase. Het is wel nog droog en zonnig. Vandaar dat ik zo actief was :D

Ik had ooit van die mooie hoge gladiolen en dahlia’s en dat donderde allemaal om, lag plat met wind en regen dus die heb ik sindsdien afgezworen. Dat is wel wat er het meest te koop is dus ik heb echt gezocht naar andere bloemen en verschillende bloeitijden.

Kat vond de bollen interessant ruiken.

Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 13:26:27 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220704219
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ziet er gezellig uit zeg O+
Dankje
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_220704275
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:10 schreef laziness het volgende:

[..]
Lekker groen en fleurig al! Hier is veel echt nog in de opkom/groei fase. Het is wel nog droog en zonnig. Vandaar dat ik zo actief was :D

Ik had ooit van die mooie hoge gladiolen en dahlia’s en dat donderde allemaal om, lag plat met wind en regen dus die heb ik sindsdien afgezworen. Dat is wel wat er het meest te koop is dus ik heb echt gezocht naar andere bloemen en verschillende bloeitijden.

Kat vond de bollen interessant ruiken.

[ link | afbeelding ]
Oh die Iris Colonel Mustard O+
Ik zit nu al te wachten op de Chelsea Flowershow omdat daar altijd de prachtigste irissen gebruikt worden.
pi_220704844
Akelei van de ooit gekregen zaadjes van @AnneX in de voorpostzegel en de meidoorn bloeit, mooi op tijd toch :D

pi_220705000
Akelei begint hier ook te bloeien, onder het raam roze Barlow en bij de zwarte schutting van de buren een paar blauwe van zaadjes uit de vorige tuin.
Wat bloeit de meidoorn mooi roze O+
  maandag 4 mei 2026 @ 21:25:54 #258
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220716471
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:12 schreef Seven. het volgende:

[..]
Leuk Twiekie! Zit er ook een pompje in?

Ik zou voor insectvriendelijke plantjes gaan. Had je waterdrieblad of dotterbloem al op je lijstje staan?
Waterdrieblad en Dotterbloem, die zijn iets te groot voor zo'n ronde bak van 40cm in doorsnee. ;)

Inheemse Waternavel heb ik er wel al in gezet en inheemse Stijve Moerasweegbree. Het meest goedkope en simpele zuurstofpompje komt er ook nog aan.

Ik heb ook een wormenhotel met starterskit gekocht bij wormenkwekerijwasse.nl. Heel erg benieuwd naar.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_220716527
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2026 21:25 schreef Twieki het volgende:

[..]
Waterdrieblad en Dotterbloem, die zijn iets te groot voor zo'n ronde bak van 40cm in doorsnee. ;)

Inheemse Waternavel heb ik er wel al in gezet en inheemse Stijve Moerasweegbree. Het meest goedkope en simpele zuurstofpompje komt er ook nog aan.

Ik heb ook een wormenhotel met starterskit gekocht bij wormenkwekerijwasse.nl. Heel erg benieuwd naar.
Ja cool. Wij hebben daar ook een wormenhotel van, staat al een paar jaar in de garage. Tip: doe meteen een stukje panty/organza aan de binnenzijde over de inlaat van het kraantje. Dat kraantje verstopt anders heel snel en dan krijg je overstroming en stank omdat het allemaal te nat blijft enzo.
  maandag 4 mei 2026 @ 21:49:19 #260
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220716694
Inmiddels is het alweer bijna twee weken geleden dat ik mijn gazon onder handen heb genomen. Na ruim een week intensief sproeien helpt de natuur nu dan eindelijk een handje: afgelopen drie dagen bijna 20mm regen gehad. De opkomst van het graszaad valt (tot nu toe) helaas nog wel wat tegen, het lijkt nog steeds vrij dun bezaaid. Misschien dat bepaalde soorten graszaad nog wel iets langer nodig hebben om op te komen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220746206
Mijn voortuintje heb ik ondertussen aangeplant:

Elders in dit topic staan meer foto's :)

Wat nieuwe planten gekocht, wat oude teruggezet, wat transplantaties van de achtertuin erbij gezet, en van allerlei 1-jarigen ingezaaid.
De wortelbegrenzer snijd ik over een poosje op 10 cm boven de grond af.
Ik kan niet wachten op groei en bloei *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Kanaroe op 08-05-2026 20:18:59 ]
  Moderator / Redactie FP vrijdag 8 mei 2026 @ 21:41:53 #262
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_220746975
Nieuw spul op het balkon *O* De bloempjes in de balkonbakken kwamen niet zo lekker uit de potjes, de aarde liet bij alle vier van degene in de linkerbak behoorlijk los, waardoor het nogal matig neer te zetten was, het staat er zo sneu bij :')

[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_220748240
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 21:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Nieuw spul op het balkon *O* De bloempjes in de balkonbakken kwamen niet zo lekker uit de potjes, de aarde liet bij alle vier van degene in de linkerbak behoorlijk los, waardoor het nogal matig neer te zetten was, het staat er zo sneu bij :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er fleurig uit. Goed water blijven geven en dode bloemen blijven verwijderen dan bloeit het maanden door, En het liefst voedingskegels in je aarde stoppen die hun voeding langzaam af blijven geven. Je wat sneuere exemplaren trekken zo bij hoor, over een week ziet het er al compleet anders uit.
Je kwam dus precies het probleem van die snel opgekweekte massaproductie aan perkplantjes tegen: ze waren niet lekker doorworteld en vielen dus uit elkaar bij het optillen. Maar zelfs als er een paar niet lekker van start gaan of zelfs doodgaan wordt het geheel erg uitbundig hoor, dus uitval valt niet op.
Je hebt trouwens een leuk uitzicht zeg
  Moderator / Redactie FP zaterdag 9 mei 2026 @ 11:26:57 #264
Rawr
pi_220749308
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 09:19 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ziet er fleurig uit. Goed water blijven geven en dode bloemen blijven verwijderen dan bloeit het maanden door, En het liefst voedingskegels in je aarde stoppen die hun voeding langzaam af blijven geven. Je wat sneuere exemplaren trekken zo bij hoor, over een week ziet het er al compleet anders uit.
Je kwam dus precies het probleem van die snel opgekweekte massaproductie aan perkplantjes tegen: ze waren niet lekker doorworteld en vielen dus uit elkaar bij het optillen. Maar zelfs als er een paar niet lekker van start gaan of zelfs doodgaan wordt het geheel erg uitbundig hoor, dus uitval valt niet op.
Je hebt trouwens een leuk uitzicht zeg
Yes, ik ga ze dagelijks water geven en de dode bloempjes verwijderen :) Die kegels heb ik ook gekocht, elke bak heeft er eentje gekregen. Ik zie het ook wel goed komen hoor, het is alleen zo jammer om die paar bloempjes er zo verpieterd bij te zien staan :D
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zaterdag 9 mei 2026 @ 16:57:44 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220751321
Wij waren op vakantie. Op Koningsdag zijn we vertrokken en bij terugkomst was de tuin ontploft! De dag voor de vakantie heb ik nog koemestkorrels gestrooid, en een week voor vertrek hadden we het gras bij gezaaid om te herstellen. Zie hier de voor en na foto's:

Heerlijk thuiskomen zo!

En bonusplaatje van lievevrouwebedstro en Phlox die het samen heel goed hebben:

Resistance is futile.
  Spellchecker zaterdag 9 mei 2026 @ 16:59:02 #266
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220751345
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 16:57 schreef Seven. het volgende:
Wij waren op vakantie. Op Koningsdag zijn we vertrokken en bij terugkomst was de tuin ontploft! De dag voor de vakantie heb ik nog koemestkorrels gestrooid, en een week voor vertrek hadden we het gras bij gezaaid om te herstellen. Zie hier de voor en na foto's:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Heerlijk thuiskomen zo!

En bonusplaatje van lievevrouwebedstro en Phlox die het samen heel goed hebben:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
WOW!!!!! _O_ ^O^
pi_220751354
Hop aan het werk weer😎
(Wat wordt het jong al weer grooooot!)
pi_220751451
Wat een verschil zeg.

Symph was 2 weken op vakantie en wist niet wat hij zag in de tuin toen hij gisteren terugkwam. En dan was er ook net deze week een nieuwe blauweregen geplant, dat maakte het plaatje wel af. Hij had bijna de bloei van de blauwe camassia’s gemist trouwens, die gingen opeens heel hard
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:09:10 #269
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220751711
Hier was het na 1 weekje ook zo’n verschil.

Sowieso vaak als we op meivakantie gaan zijn de bomen nog kalig als we vertrekken en een week later is alles groen.

De natuur is machtig mooi.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:18:25 #270
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220752134
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:01 schreef Twieki het volgende:
[ afbeelding ]

Fotootje zoals ik beloofd heb. Bak van 40cm in diameter, en in 't midden zo'n 20cm diep. Zak overgebleven stenen gewassen en dat zit er nu in. Aan één kant 'opgestapeld' zodat de insecten er bij kunnen. Het begin is er.

Wil nog maximaal 2 kleine waterplantjes er in hebben (iemand suggesties?) en uit het bos nog een goede dikke tak zodat de insecten goed bij het water kunnen, maar er ook weer uit kunnen. Daarna mijn grond nog iets ophogen en soort van platte stenen over de rand. Moet ik nog even over nadenken.
https://imgur.com/UMVpbTx

Een linkje, want een korte video plaatsen kan niet. Het heeft ochtendzon, maar verder staat het in de schaduw. Het bubbelt me nog iets te veel, dus misschien een kleine tie-wrap om de luchtslang om de luchtstroom te verminderen. Verder nog véél meer stenen toegevoegd voor de kleine beestjes, die moeten nu wel een prima plek hebben om op te landen en te kunnen drinken.

Nog steeds op zoek naar een mooie en dikke tak, nog niet gevonden.
pi_220752365
Das nog eens een positieve Explosie, @Seven.

En vet mooie combi, van LVBS met Phloxen

Ik dacht dat ik Phloxen haatte, maar deze zijn erg mooi
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:03:44 #272
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220752945
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:18 schreef Twieki het volgende:

[..]
https://imgur.com/UMVpbTx

Een linkje, want een korte video plaatsen kan niet. Het heeft ochtendzon, maar verder staat het in de schaduw. Het bubbelt me nog iets te veel, dus misschien een kleine tie-wrap om de luchtslang om de luchtstroom te verminderen. Verder nog véél meer stenen toegevoegd voor de kleine beestjes, die moeten nu wel een prima plek hebben om op te landen en te kunnen drinken.

Nog steeds op zoek naar een mooie en dikke tak, nog niet gevonden.
Welke plantjes heb je uiteindelijk gekozen?
Resistance is futile.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 22:21:36 #273
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220753463
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:03 schreef Seven. het volgende:

[..]
Welke plantjes heb je uiteindelijk gekozen?
Zie post #258. Twieki in F&F / Bloemen/planten in je eigen tuin #93 Lente!
  zondag 10 mei 2026 @ 08:15:28 #274
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220755052
Resistance is futile.
  Moderator / Redactie FP zondag 10 mei 2026 @ 11:50:25 #275
Rawr
pi_220756688
Groene bladluis-explosie in de grote plant/struik, en die krengen zijn ook meteen op de nieuwe plantjes die ik er bij heb gezet gaan zitten -O- Ik heb gister meteen een mild mengseltje van water en groene zeep gemaakt en ga een weekje dagelijks spuiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')