Lekker groen en fleurig al! Hier is veel echt nog in de opkom/groei fase. Het is wel nog droog en zonnig. Vandaar dat ik zo actief wasquote:Op zondag 3 mei 2026 13:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Foto van de tuin in de regen, inclusief regendruppels op het raam
[ link | afbeelding ]
Dankjequote:
Oh die Iris Colonel Mustardquote:Op zondag 3 mei 2026 13:10 schreef laziness het volgende:
[..]
Lekker groen en fleurig al! Hier is veel echt nog in de opkom/groei fase. Het is wel nog droog en zonnig. Vandaar dat ik zo actief was
Ik had ooit van die mooie hoge gladiolen en dahlia’s en dat donderde allemaal om, lag plat met wind en regen dus die heb ik sindsdien afgezworen. Dat is wel wat er het meest te koop is dus ik heb echt gezocht naar andere bloemen en verschillende bloeitijden.
Kat vond de bollen interessant ruiken.
[ link | afbeelding ]
Waterdrieblad en Dotterbloem, die zijn iets te groot voor zo'n ronde bak van 40cm in doorsnee.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leuk Twiekie! Zit er ook een pompje in?
Ik zou voor insectvriendelijke plantjes gaan. Had je waterdrieblad of dotterbloem al op je lijstje staan?
Ja cool. Wij hebben daar ook een wormenhotel van, staat al een paar jaar in de garage. Tip: doe meteen een stukje panty/organza aan de binnenzijde over de inlaat van het kraantje. Dat kraantje verstopt anders heel snel en dan krijg je overstroming en stank omdat het allemaal te nat blijft enzo.quote:Op maandag 4 mei 2026 21:25 schreef Twieki het volgende:
[..]
Waterdrieblad en Dotterbloem, die zijn iets te groot voor zo'n ronde bak van 40cm in doorsnee.![]()
Inheemse Waternavel heb ik er wel al in gezet en inheemse Stijve Moerasweegbree. Het meest goedkope en simpele zuurstofpompje komt er ook nog aan.
Ik heb ook een wormenhotel met starterskit gekocht bij wormenkwekerijwasse.nl. Heel erg benieuwd naar.
Ziet er fleurig uit. Goed water blijven geven en dode bloemen blijven verwijderen dan bloeit het maanden door, En het liefst voedingskegels in je aarde stoppen die hun voeding langzaam af blijven geven. Je wat sneuere exemplaren trekken zo bij hoor, over een week ziet het er al compleet anders uit.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 21:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Nieuw spul op het balkonDe bloempjes in de balkonbakken kwamen niet zo lekker uit de potjes, de aarde liet bij alle vier van degene in de linkerbak behoorlijk los, waardoor het nogal matig neer te zetten was, het staat er zo sneu bij
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yes, ik ga ze dagelijks water geven en de dode bloempjes verwijderenquote:Op zaterdag 9 mei 2026 09:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ziet er fleurig uit. Goed water blijven geven en dode bloemen blijven verwijderen dan bloeit het maanden door, En het liefst voedingskegels in je aarde stoppen die hun voeding langzaam af blijven geven. Je wat sneuere exemplaren trekken zo bij hoor, over een week ziet het er al compleet anders uit.
Je kwam dus precies het probleem van die snel opgekweekte massaproductie aan perkplantjes tegen: ze waren niet lekker doorworteld en vielen dus uit elkaar bij het optillen. Maar zelfs als er een paar niet lekker van start gaan of zelfs doodgaan wordt het geheel erg uitbundig hoor, dus uitval valt niet op.
Je hebt trouwens een leuk uitzicht zeg
WOW!!!!!quote:Op zaterdag 9 mei 2026 16:57 schreef Seven. het volgende:
Wij waren op vakantie. Op Koningsdag zijn we vertrokken en bij terugkomst was de tuin ontploft! De dag voor de vakantie heb ik nog koemestkorrels gestrooid, en een week voor vertrek hadden we het gras bij gezaaid om te herstellen. Zie hier de voor en na foto's:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heerlijk thuiskomen zo!
En bonusplaatje van lievevrouwebedstro en Phlox die het samen heel goed hebben:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
https://imgur.com/UMVpbTxquote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:01 schreef Twieki het volgende:
[ afbeelding ]
Fotootje zoals ik beloofd heb. Bak van 40cm in diameter, en in 't midden zo'n 20cm diep. Zak overgebleven stenen gewassen en dat zit er nu in. Aan één kant 'opgestapeld' zodat de insecten er bij kunnen. Het begin is er.
Wil nog maximaal 2 kleine waterplantjes er in hebben (iemand suggesties?) en uit het bos nog een goede dikke tak zodat de insecten goed bij het water kunnen, maar er ook weer uit kunnen. Daarna mijn grond nog iets ophogen en soort van platte stenen over de rand. Moet ik nog even over nadenken.
Welke plantjes heb je uiteindelijk gekozen?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:18 schreef Twieki het volgende:
[..]
https://imgur.com/UMVpbTx
Een linkje, want een korte video plaatsen kan niet. Het heeft ochtendzon, maar verder staat het in de schaduw. Het bubbelt me nog iets te veel, dus misschien een kleine tie-wrap om de luchtslang om de luchtstroom te verminderen. Verder nog véél meer stenen toegevoegd voor de kleine beestjes, die moeten nu wel een prima plek hebben om op te landen en te kunnen drinken.
Nog steeds op zoek naar een mooie en dikke tak, nog niet gevonden.
Zie post #258. Twieki in F&F / Bloemen/planten in je eigen tuin #93 Lente!quote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Welke plantjes heb je uiteindelijk gekozen?
Oh jaquote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:21 schreef Twieki het volgende:
[..]
Zie post #258. Twieki in F&F / Bloemen/planten in je eigen tuin #93 Lente!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |