abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 maart 2026 @ 20:21:07 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220259149
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream:
Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 4 maart 2026 @ 20:21:18 #2
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220259151
plaatsen:
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:19 schreef xpompompomx het volgende: [..] Een beetje zoeken levert op dat de Iraanse raketten die verst kunnen vliegen iets van 2000km halen. Daarmee zit je nog laaaaang niet in Nederland.
Dacht wel te hebben gelezen dat ze Londen zouden kunnen raken. Of ben ik nu in de war met Rusland?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220259154
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tot nu toe is het Iran die regelmatig raketten op zijn dak krijgt.
Dan mis je nog een paar landen.
  Moderator woensdag 4 maart 2026 @ 20:21:56 #4
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220259159
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:21 schreef MissButterflyy het volgende:
plaatsen:
[..]
Dacht wel te hebben gelezen dat ze Londen zouden kunnen raken. Of ben ik nu in de war met Rusland?
Ja, Rusland heeft zulke raketten wel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220259163
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:19 schreef Hathor het volgende: [..] Ok laat ik als voorzorg maar eens niet meer reageren op debielen zoals jij, houdoe he. :W
Toch wel grappig hoe extreem rechts direct anderen gaat beledigen en nooit inhoudelijk reageren.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:21 schreef MissButterflyy het volgende:
plaatsen:
[..]
Rusland gok ik.

En dan nog. Kunnen is wat anders dan willen en doen.
pi_220259166
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Omdat we te ver weg liggen.
Er wordt al NAVO grondgebied geraakt.
  woensdag 4 maart 2026 @ 20:23:19 #7
438527 MissButterflyy
pi_220259171
Ik lees trouwens dat Iran vredesgesprekken overweegt.
Als ik ook lees hoe het leger van hun vernietigd wordt op het moment, denk ik dat het wel eens snel voorbij kan zijn met deze oorlog. Voorlopig. :)
  Moderator woensdag 4 maart 2026 @ 20:25:44 #8
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220259204
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Er wordt al NAVO grondgebied geraakt.
Ja? Is dat mijn tuin hier in Nederland waar je het net over had?
  woensdag 4 maart 2026 @ 20:26:20 #9
438527 MissButterflyy
pi_220259213
twitter
pi_220259216
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ligt eraan. Dat Spanje bijvoorbeeld geen trek heeft hier in te worden betrokken is hun goed recht.
Verder vrees ik dat heel Teheran en Iran straks naar de middeleeuwen worden gebombardeerd, waarvan je je kan afvragen of dat ‘goed’ is.
Het is niet verkeerd kritisch na te denken.
Als je Iran van buitenaf kapot bombardeert, krijg je geen westerse democratie cadeau maar een machtsvacuüm. En een machtsvacuüm wordt altijd gevuld. In een land waar religie de sterkste bindende factor is, is de kans groot dat juist dat de bevolking weer verenigt. Kijk naar Iraq na 2003: regime weg, maar geen stabiele, pro-westerse staat terug. Eerder chaos en radicalisering.
Groot fan van User Wotte
  woensdag 4 maart 2026 @ 20:27:01 #11
438527 MissButterflyy
pi_220259219
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Was hij ook zo aan het janken toen Russische raketten en drones in Polen terecht kwamen?
pi_220259224
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
:')
Enige juiste reactie inderdaad
Vakman pur sang
pi_220259233
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees trouwens dat Iran vredesgesprekken overweegt.
Als ik ook lees hoe het leger van hun vernietigd wordt op het moment, denk ik dat het wel eens snel voorbij kan zijn met deze oorlog. Voorlopig. :)
Vredesgesprekken daar is het veel te laat voor, onvoorwaardelijke overgave en dit soort mannen opjagen en berechten aub.

https://www.instagram.com/reels/DU_Wi1jAWoB/
  Moderator woensdag 4 maart 2026 @ 20:28:15 #14
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220259235
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Ik neem aan dat de mensen die deze ooelog zo toejuichen al klaar zitten om deze mensen op te vangen. Welkom, welkom in mijn land! ^O^
  Moderator woensdag 4 maart 2026 @ 20:28:55 #15
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220259245

[ Bericht 100% gewijzigd door xpompompomx op 04-03-2026 20:29:13 ]
pi_220259246
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dus dan kom ik weer op mijn vorige reactie terug.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jij wilt eerst raketten in je tuin hebben voor je het gevaar ziet?
Fuck de NAVO en de EU.
Zolang er niks in mijn achtertuin komt is er niks aan de hand toch?
pi_220259257
Destroyer/d
  woensdag 4 maart 2026 @ 20:32:24 #18
438527 MissButterflyy
pi_220259274
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik neem aan dat de mensen die deze ooelog zo toejuichen al klaar zitten om deze mensen op te vangen. Welkom, welkom in mijn land! ^O^
Verschrikkelijk deze bombardementen. Kan niet anders dan dat dit vele vele onschuldige mensen het leven kost, om nog maar te zwijgen over wat er verwoest wordt aan de stad.
Vind dit weer te ver gaan.
  Moderator woensdag 4 maart 2026 @ 20:34:20 #19
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220259290
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus dan kom ik weer op mijn vorige reactie terug.
[..]
Fuck de NAVO en de EU.
Zolang er niks in mijn achtertuin komt is er niks aan de hand toch?
Het is wat ik al tijden zeg, deze oorlog is een feestje van de VS en Israël en we moeten ons er ook niet in laten rommelen. Doe je toch mee, dan loop je de kans om ook beschoten te worden ja.

Ik neem aan dat je daarom ook niet wil dat we ons actief in de oorlog in Oekraïne gaan mengen. Want de Iraanse bedreigingen aan ons adres zijn kattenpis vergeleken met de bedreigingen die we al meer dan 4 jaar vanuit Rusland horen.
pi_220259303
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is wat ik al tijden zeg, deze oorlog is een feestje van de VS en Israël en we moeten ons er ook niet in laten rommelen. Doe je toch mee, dan loop je de kans om ook beschoten te worden ja.

Ik neem aan dat je daarom ook niet wil dat we ons actief in de oorlog in Oekraïne gaan mengen. Want de Iraanse bedreigingen aan ons adres zijn kattenpis vergeleken met de bedreigingen die we al meer dan 4 jaar vanuit Rusland horen.
Hoeveel ballistische raketten heeft Rusland al afgevuurd op NAVO grondgebied?
  woensdag 4 maart 2026 @ 20:35:43 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220259307
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat wilden velen initieel juist wel. Terwijl Rusland ons wel kan raken (potentieel met kernwapens), Iran niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220259332
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat wilden velen initieel juist wel. Terwijl Rusland ons wel kan raken (potentieel met kernwapens), Iran niet.
Jij wilde toen een wapenembargo tegen Oekraïne, zodat Rusland snel de overwinning kon claimen...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator woensdag 4 maart 2026 @ 20:38:49 #23
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220259333
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hoeveel ballistische raketten heeft Rusland al afgevuurd op NAVO grondgebied?
Er is al genoeg Russisch spul op Navo grondgebied terecht gekomen ja. En trouwens ook Russische kruisraketten die een omweg over Navo grondgebied namen om Oekraïne vanuit een andere hoek aan te kunnen vallen.
pi_220259338
quote:

[..]
Opgeleide en verwesterde Iraniërs wel hoor!!
pi_220259339
quote:

[..]
Ik heb ruimte voor minimaal 2 Iraanse dames. ^O^
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')