Ik weet niet waar jij allemaal begrip voor hebt. Maar ik zie vooral een heel eenzijdige interpretatie van het verhaal om vooral maar te laten zien hoe groot je eigen moraal is.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wacht even, Ali...
Voor de duidelijkheid...
Jij denkt werkelijk dat ik 'begrip' heb voor mensen die hun kinderen offerden aan Moloch?
Welke andere interpretatie is er?quote:Op zondag 8 maart 2026 23:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij allemaal begrip voor hebt. Maar ik zie vooral een heel eenzijdige interpretatie van het verhaal om vooral maar te laten zien hoe groot je eigen moraal is.
Waarom blijf je doordrammen over 'verantwoordelijkheid' en 'gerechtvaardigd'? Ik zeg net dat er blijkbaar een andere reden voor was.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat hebben kinderen met oorlog te maken? Welke verantwoordelijkheid dragen zij?
Welke andere reden?quote:Op zondag 8 maart 2026 23:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom blijf je doordrammen over 'verantwoordelijkheid' en 'gerechtvaardigd'? Ik zeg net dat er blijkbaar een andere reden voor was.
Maar daar ga je niet op in, want dat is te ingewikkeld voor je.
Dat mag je zelf bedenken. Ik ga geen poging doen om jou te brainwashen. Jij zit met die kwestie, het is jouw probleem, niet het mijne.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke andere interpretatie is er?
Jij zit niet met die kwestie?quote:Op zondag 8 maart 2026 23:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat mag je zelf bedenken. Ik ga geen poging doen om jou te brainwashen. Jij zit met die kwestie, het is jouw probleem, niet het mijne.
Ja, ik accepteer wat er geschreven staat ja.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij zit niet met die kwestie?
Het staat geschreven dus accepteer je het maar?
Over luiheid gesproken.
Ik zeik op mensen die overal preken over hoe slecht iedereen is, en zondig, en geen antwoord geeft op de vraag waarom kinderen vermoord moesten worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, ik accepteer wat er geschreven staat ja.
Ik doe niet aan selectieve verontwaardiging, cherrypicking and zeiken op anderen die niet denken zoals ik, alsof die moreel inferieur zijn.
Die vraag heb ik al tig keer beantwoord, maar aangezien jij je liever als een langspeelplaat gedraagt die nooit nieuwe informatie tot zich kan nemen, blijf ik daar niet mee bezig.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zeik op mensen die overal preken over hoe slecht iedereen is, en zondig, en geen antwoord geeft op de vraag waarom kinderen vermoord moesten worden.
Demonisch is om jezelf tot de morele arbiter van God te maken, degene die God oordeelt. Alsof jij zelf de ultieme morele autoriteit op deze planeet bent, houd toch op.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Echt...
James Brown luisteren is demonisch, kinderen om zeep helpen... tja, staat in het boek.
Nee hoor... niet dat ik me kan herinneren...quote:Op zondag 8 maart 2026 23:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Die vraag heb ik al tig keer beantwoord, maar aangezien jij je liever als een langspeelplaat gedraagt die nooit nieuwe informatie tot zich kan nemen, blijf ik daar niet mee bezig.
Dat is jouw probleem ja, je leest nooit iets fatsoenlijks, onthoudt niks, en begint dan weer over hetzelfde te malen, alsof je een of ander geniaal punt hebt gevonden waarmee je me weleens te pakken zult krijgen, vanuit de morele hoge toren.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor... niet dat ik me kan herinneren...
De wreedheden en barbarij van moslims en met name Palestijnen is inderdaad een zorgelijke kwestie. Wel het beestje bij de naam noemen graag.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:46 schreef Tovia het volgende:
[..]
Precies.
Wat ik om te "kotsen" vind, is dat sommige mensen een boek fel veroordelen vanwege verhalen over geweld tegen kinderen duizenden jaren geleden, terwijl precies diezelfde mensen wegkijken weg van, of nog erger, rechtvaardigingen aandragen voor vergelijkbare wreedheden die vandaag de dag voor hun ogen plaatsvinden, nota bene gepleegd door hetzelfde volk in hetzelfde gebied. Die selectieve verontwaardiging en hypocrisie is niet serieus te nemen.
Het heeft niets met pro-Palestina te maken, maar met pro-menselijkheid en pro-consistente morele maatstaf. Mijn reactie hoort hier geheel thuis, het gaat immers om hetzelfde volk, gebied en wreedheden als die in de bijbel beschreven worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het Pro-Palestina topic is elders, tovia.
Geniaal? Verre van... ik denk dat de meeste mensen gruwen van het idee dat kinderen gedood worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is jouw probleem ja, je leest nooit iets fatsoenlijks, onthoudt niks, en begint dan weer over hetzelfde te malen, alsof je een of ander geniaal punt hebt gevonden waarmee je me weleens te pakken zult krijgen, vanuit de morele hoge toren.
Wellicht kun je één post van mijn hand vinden die het beleid van Netanyahu verdedigt, laat staan toejuicht.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:57 schreef Tovia het volgende:
[..]
Het heeft niets met pro-Palestina te maken, maar met pro-menselijkheid en pro-consistente morele maatstaf. Mijn reactie hoort hier geheel thuis, het gaat immers om hetzelfde volk, gebied en wreedheden als die in de bijbel beschreven worden.
Met je reactie doe je precies waar ik en Ali_Kannibali op wezen: je richt je op één kant van het verhaal en gaat voorbij aan de andere kant en kijkt weg. Oftewel er is sprake selectieve verontwaardiging.
"Het is de schuld van de Amalekieten"quote:Op zondag 8 maart 2026 23:57 schreef EsserS het volgende:
[..]
De wreedheden en barbarij van moslims en met name Palestijnen is inderdaad een zorgelijke kwestie. Wel het beestje bij de naam noemen graag.
Amalek heeft niet bestaan...quote:
Het feit dat je steeds wegkijkt, steeds de focus verlegd en de wreedheden niet veroordeeld zoals je doet met die in bijbel, daarmee leg je je positie bloot. Je doet je best om het onder stoelen en banken te steken, maar dat lukt niet zo goed.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht kun je één post van mijn hand vinden die het beleid van Netanyahu verdedigt, laat staan toejuicht.
Tot die tijd: verdwijn met je eigen selectieve verontwaardiging uit dit topic en ga vlaggen zwaaien op je rooie lijn
Wegkijk waarvan?quote:Op maandag 9 maart 2026 00:08 schreef Tovia het volgende:
[..]
Het feit dat je steeds wegkijkt, steeds de focus verlegd en de wreedheden niet veroordeeld zoals je doet met die in bijbel, daarmee leg je je positie bloot. Je doet je best om het onder stoelen en banken te steken, maar dat lukt niet zo goed.
Ik begrijp dat je me graag ziet verdwijnen, want je ziet niet graag dat die hypocrisie en selectieve verontwaardiging blootgelegd wordt.
Nee inderdaad, daar hebben de Israëlieten voor gezorgd.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Amalek heeft niet bestaan...
Weet ik eveneens dankzij mijn Joodse vrienden.
Wat is mijn positie?quote:Op maandag 9 maart 2026 00:14 schreef Tovia het volgende:
[..]
Nee inderdaad, daar hebben de Israëlieten voor gezorgd.
Dat verklaart een hoop over je positie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |