abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220311512
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:11 schreef ejtleeditnA het volgende:
Het is nogal kleinzielig hoe hier een groepje zich op één man richt. Het doet bijna denken aan de basisschool. En dan te bedenken dat zelfs een natuurkundige en wat ouderen hieraan meedoen. Niemand staat hier echt open voor de opvattingen of overtuigingen van een ander. In dat opzicht verschilt men niet van degene die men bekritiseert, of beter gezegd: treitert. Er wordt van hem verwacht dat hij openstaat voor jullie standpunten, terwijl jullie zelf net zo min bereid zijn om zijn perspectief serieus te overwegen.
Misschien heb je die talloze topics de afgelopen (ca) 17 jaar hier gemist?

Serieuze vraag: ben jij bereid om het perspectief van de Flat Earth beweging "serieus te nemen"? Ook al heb je ze -tig keer uitgelegd dat ze basale kennis over natuurkunde missen?

Of ben jij bereid om het perspectief van een fundamentalistische Scientologist serieus te nemen die de Diagenetica van Hubbard inclusief kosmologie komt prediken? En dat -tig topics lang?

Wat verwacht je dan precies?

Ali staat niet open voor anderen; hij wil prediken, en alle tegenstand hier bevestigt alleen maar zijn standpunt. Waarom zouden anderen na al die -tig topics vol gitzwart mensbeeld, pseudowetenschap en bizarre fantasieën daar nog steeds "open voor moeten staan"? Nee, we hoeven er inderdaad niet zo sneu op te reageren, en persoonlijk laat ik me ook niet van m'n beste kant zien. Maar als je denkt dat hier nog "discussie" mogelijk was, dan heb je werkelijk geen flauw idee wat religieus fundamentalisme inhoudt en wat dat met mensen doet.

Als Ali daadwerkelijk meent dat zijn profetencomplex hier "tijdverspilling" is, waarom denk je dat-ie hier dan nog steeds langskomt? Vanuit zijn nobele streven om onze zielen te redden?

Think again.

Edit

Trouwens, natuurkundigen zijn niet zo sympathiek. Ze houden niet van mensen. Daarom hebben ze de neutronenbom ook uitgevonden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Haushofer op 10-03-2026 22:21:04 ]
pi_220311537
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:57 schreef OllieA het volgende:

[..]
Nou ga je het krijgen ook!

In het kader van de flat earth theorie die hier is voorbijgekomen, en zo volkomen onterecht door @:Haushofer is afgekraakt: de discworld volgens Terry Pratchett.

De discworld is een pannenkoek, gedragen door vier olifanten die op een schildpad staan. Die schildpad peddelt door de ruimte. Het is een beetje een ingewikkelde wereld qua natuurwetten en zo, maar gelukkig is er een elastische snaartheorie die van alles verklaart, en restanten magie spelen ook een rol. Het komt goed uit dat alles wat Pratchett schrijft van kaft tot kaft waar is, dus uiteindelijk klopt het allemaal wel.

Op die pannenkoek leven allerlei rassen, mensen met verschillende kleurtjes, trollen, goblins, vampieren, weerwolven (dat zijn een soort fascisten, maar daar hebben we het hier niet over) banshees, en ik ben er vast nog wat vergeten.

Ank Morpork is een stad op de pannenkoek, geregeerd door een verlicht despoot Lord Vetinary genaamd (niet te verwarren met de gelijknamige Fokuser) die geleidelijk al die rassen weet te integreren. Het wordt een woke-pannekoek, zeg maar. Zo weet hij de misdaad te organiseren door het oprichten van gilden. Moordenaars, dieven, hoeren, clowns, ze hebben allemaal hun eigen gilden en gilde-opleidingen. Onder het motto: als er dan toch misdaad moet zijn, kan het maar beter georganiseerde misdaad wezen.

Een andere grote speler op de pannenkoek is Granny Weatherwax. Dat is een heks, en wel de opperheks. Hoewel het heksendom geen rangen en standen kent, en Granny die eerste is die dat idee met ijzeren hand weet te handhaven. De verhalen rond Granny en haar medeheksen, waarvan Nanny nogal oversekst is (als dat kan) behoren tot mijn favorieten. De 'headology’ van de heksen vormt het leukste commentaar op psychologie dat ik ooit gelezen heb. Maar dit terzijde.

Op de pannenkoek is een berg, en daar leven de goden. Een beetje in de stijl van het pantheon op de Olympus. Het is een grillig volkje, die goden, en je moet een beetje oppassen om geen bliksemschichten naar je hoofd te krijgen. Dus beter niet godlasteren als je in een plas water staat.

Er figureren ook allerlei mindere goden. Bijvoorbeeld Annoia (ik ben niet zeker van de spelling, maar dat geeft niks op Fok) de godin van de klemmende keukenlades. Wanneer je zo'n klotenlade niet open krijgt omdat er weer eens een blikopener of pannenlikker dwarsligt, hoef je maar Annoia aan te roepen, en klaar is Kees. (Wel even een speenvarkentje of kwartel offeren, want de priesters moeten ook eten, per slot van rekening.

In Ank Morpork hebben ze trouwens ook wetenschappers maar dat zijn eigenlijk tovenaars met lange baarden. En betweters, zoals alle wetenschappers. Ze hebben een soort computer die Hex heet en op muizen werkt, geloof ik. Maar ik vind wetenschap altijd erg ingewikkeld, dus dat moet iemand anders maar uitleggen.

Ze hebben er ook een soort internet, op die pannenkoek, maar die gebruiken ze voornamelijk om geld te verdienen. Dus een beetje lollig influenzen en ruzie maken is er niet bij.

Nou, dit was mijn lulverhaal over de discworld, en zo zie je maar dat een platte aarde best kan. D'r zijn 46 boekjes of zo en ze zijn allemaal waar en ik blijf me er geweldig mee vermaken, wanneer het leven weer eens teveel wordt.

O ja, en Pratchett was natuurlijk een vrijdenker.
Om maar on-topic te blijven.
Ik voel een nieuwe religie opkomen :Y :7
  woensdag 11 maart 2026 @ 06:11:10 #278
511677 EsserS
Just show it!
pi_220312131
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:11 schreef ejtleeditnA het volgende:
Het is nogal kleinzielig hoe hier een groepje zich op één man richt. Het doet bijna denken aan de basisschool. En dan te bedenken dat zelfs een natuurkundige en wat ouderen hieraan meedoen. Niemand staat hier echt open voor de opvattingen of overtuigingen van een ander. In dat opzicht verschilt men niet van degene die men bekritiseert, of beter gezegd: treitert. Er wordt van hem verwacht dat hij openstaat voor jullie standpunten, terwijl jullie zelf net zo min bereid zijn om zijn perspectief serieus te overwegen.
@Haushofer zei:

quote:
Nee, we hoeven er inderdaad niet zo sneu op te reageren, en persoonlijk laat ik me ook niet van m'n beste kant zien.
Dit geldt als senior ook voor mij maar aan alle geduld komt eens een eind.

Ik zit hier op dit forum met een vrij simpele reden: ik ben oprecht benieuwd naar de meningen en overtuigingen van anderen. Voor mij is dit een plek om te leren en mijn eigen horizon te verbreden waarbij ik logica en feiten altijd als mijn kompas gebruik. Ik ben wetenschappelijk ingesteld, dus ik hecht veel waarde aan zaken die onderbouwd en toetsbaar zijn. Nou ben ik niet gek en weet heus wel dat niet alles met logica en feiten onderbouwd kan worden. Persoonlijke voorkeuren en emoties spelen een belangrijke rol bij de vormgeving van de levensovertuiging van een individueel mens.

Dat gezegd hebbende, constateer ik dat de sfeer hier de laatste tijd helaas nogal stroef loopt door de voortdurende preken van één specifieke gebruiker. Het is lastig om een constructieve dialoog te voeren met iemand die de Bijbel zwaarder laat wegen dan bewezen feiten en constant strooit met hel en verdoemenis. In het begin kun je daar nog met een glimlach naar kijken maar mijn geduld - en dat van vele anderen - is inmiddels simpelweg op. Het is vermoeiend om steeds weer geconfronteerd te worden met een stroom aan waanbeelden en fantasietjes die gepaard gaat met een actieve afkeer van de wetenschap. Als iemand alle ratio overboord gooit en alleen maar negativiteit predikt, houdt het serieus nemen van zo’n persoon op een gegeven moment op. We kiezen er nu vaker voor om er hard tegenin te gaan simpelweg omdat er voor feitelijke discussie geen ruimte meer lijkt te zijn. Ik blijf hier voor de zinnige uitwisseling maar de grens van wat nog productief is, is in dit geval echt bereikt.

Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat je zo'n kwaadaardige, eenzijdige stelling inneemt in deze kwestie. Ik kan momenteel niet helemaal doorzien wat de agenda is van iemand met een dergelijke opstelling. Dus: wat wil je nou eigenlijk bereiken?

[ Bericht 0% gewijzigd door EsserS op 11-03-2026 06:20:18 ]
In Data We Trust
pi_220312446
Probleem is ook dat dit subforum, net als een groot deel van Fok, aan het doodbloeden is en het grootste deel van de activiteit wordt gerealiseerd door fanatici waar mensen (inc. ik) op reageren. Daarbij wordt er weinig gemod. Wat ik ook weer snap met de sfeer :')

Het is dus een giftige wisselwerking die moeilijk te doorbreken valt. Maar om eerlijk te zijn levert dit subforum mij persoonlijk al een lange tijd meer frustratie op dan plezier en inzichten.
pi_220312767
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:13 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Serieuze vraag: ben jij bereid om het perspectief van de Flat Earth beweging "serieus te nemen"? Ook al heb je ze -tig keer uitgelegd dat ze basale kennis over natuurkunde missen?

Of ben jij bereid om het perspectief van een fundamentalistische Scientologist serieus te nemen die de Diagenetica van Hubbard inclusief kosmologie komt prediken? En dat -tig topics lang?

Ali staat niet open voor anderen; hij wil prediken, en alle tegenstand hier bevestigt alleen maar zijn standpunt. Waarom zouden anderen na al die -tig topics vol gitzwart mensbeeld, pseudowetenschap en bizarre fantasieën daar nog steeds "open voor moeten staan"? Nee, we hoeven er inderdaad niet zo sneu op te reageren, en persoonlijk laat ik me ook niet van m'n beste kant zien. Maar als je denkt dat hier nog "discussie" mogelijk was, dan heb je werkelijk geen flauw idee wat religieus fundamentalisme inhoudt en wat dat met mensen doet.

Als Ali daadwerkelijk meent dat zijn profetencomplex hier "tijdverspilling" is, waarom denk je dat-ie hier dan nog steeds langskomt? Vanuit zijn nobele streven om onze zielen te redden?

Think again.

Edit

Trouwens, natuurkundigen zijn niet zo sympathiek. Ze houden niet van mensen. Daarom hebben ze de neutronenbom ook uitgevonden.

Een profetencomplex, die is nieuw, lol.

Gelukkig ben ik geen pretentieuze natuurkundige en schrijver van flutboeken die met twee regels te ontkrachten zijn en die de psycholoog probeert uit te hangen, en vervolgens anderen ervan beschuldigt dat ze zijn vakgebied niet serieus beheersen :') Ste-ke-blind.

Ik zou iedereen die eraan twijfelt hoe dit subforum verziekt wordt willen aanraden om naar deel 1 van dit topic te gaan, mijn eerste post te lezen en vervolgens de reacties daarop als iemand van een EsserS.

Dan is het wel duidelijk wie wat hier verziekt en met wie geen gesprek te voeren is.

En nee, dat is niet met mij.

Er is hier inderdaad simpelweg een kern die ik beter gewoon kan negeren.

Maar dan beginnen ze te janken en te klagen dat ik ze negeer :')

Dus dan probeer ik het nog maar weer eens. En al gauw wordt het dan persoonlijk.

Omdat de helft hier zit om te stoken.

De andere helft is gewoon intolerant.

Sommigen beide.

Het is allemaal erg vermoeiend. Gaat ook niks aan veranderen zolang hier geen enkele standaard gehandhaafd wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 11-03-2026 09:04:19 ]
  woensdag 11 maart 2026 @ 09:50:45 #281
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_220313296
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik geen pretentieuze natuurkundige en schrijver van flutboeken die met twee regels te ontkrachten zijn en die de psycholoog probeert uit te hangen, en vervolgens anderen ervan beschuldigt dat ze zijn vakgebied niet serieus beheersen :') Ste-ke-blind.

Ik zou iedereen die eraan twijfelt hoe dit subforum verziekt wordt willen aanraden om naar deel 1 van dit topic te gaan, mijn eerste post te lezen en vervolgens de reacties daarop als iemand van een EsserS.

Dan is het wel duidelijk wie wat hier verziekt en met wie geen gesprek te voeren is.

Dus dan probeer ik het nog maar weer eens. En al gauw wordt het dan persoonlijk.

Sommigen beide.

Het is allemaal erg vermoeiend. Gaat ook niks aan veranderen zolang hier geen enkele standaard gehandhaafd wordt.
Begin eerst bij jezelf. Uit het niets viel je me aan. Sloeg nergens op.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  woensdag 11 maart 2026 @ 11:03:57 #282
511677 EsserS
Just show it!
pi_220314051
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Sommigen beide.

Het zou fijn zijn als je van dit forum ophoepelt, wij hebben niks aan jouw bijdragen. Je verziekt de sfeer met je leugens, onwaarheden en ongegronde persoonlijke aanvallen. Ga weg.

Een Laatste Vermaning
Het zij u thans onomwonden aangezegd, gij die de waarheid tot een strik hebt gemaakt, dat de maat uwer ongerechtigheid tot de boord toe is gevuld en thans overloopt. Uw gepredik is ons een gruwel en een zware last geworden gelijk een briesende leeuw die slechts verderf zaait terwijl uw leugens en onwaarheden ons de keel uithangen als de bitterste alsem. Wij kunnen de ijdelheid van uw lippen niet langer verdragen want gij zaait onrust in de harten en bezoedelt de oprechtheid met uw valse tong. Daarom vermanen wij u met klem: maak u op, vertrek uit onze tenten en wend uw voetstappen naar verre gewesten waar onze stem u niet meer bereikt. Zie nimmer meer om naar deze plek opdat uw schaduw nooit meer over onze drempel valle. Want er is tussen ons en u een onoverbrugbare kloof bevestigd. Laat uw stem in deze dreven voor eeuwig verstommen en laat uw weggaan een verzegeling zijn die nimmer verbroken wordt. Wij begeren geen gemeenschap meer met uw listige woorden noch met de dwaalwegen die gij bewandelt. Gaat heen, ver van ons vandaan, en laat de stilte die gij achterlaat ons tot loutering strekken na de storm van uw bedrog. Laat het aldus geschied zijn, dat gij nimmer weeromkeert tot in de lengte van dagen.
In Data We Trust
pi_220314136
Hm, mijn poging om een lichte toets aan te brengen is dus mislukt. Vind ik jammer.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220314164
Ik ben er gewoon een beetje klaar mee. Als ik proportioneel had gereageerd op hoe ik hier constant word bejegend, hoe over mij wordt gesproken, hoe men zich gedraagt, dan zou het al lang compleet uit de hand gelopen zijn. Ik houd mij al jaren in.
pi_220314167
Iemand is mijn topic aan het kapen :')
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220314197
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:16 schreef Viesdik het volgende:
Iemand is mijn topic aan het kapen :')
Excuses voor het offtopic geneuzel.

Maar dat is vooral een reactie op, geen initiatief van mij om jouw topic te 'kapen', als je mij ermee bedoelt.
  woensdag 11 maart 2026 @ 11:25:07 #287
511677 EsserS
Just show it!
pi_220314240
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik ben er gewoon een beetje klaar mee. Als ik proportioneel had gereageerd op hoe ik hier constant word bejegend, hoe over mij wordt gesproken, hoe men zich gedraagt, dan zou het al lang compleet uit de hand gelopen zijn. Ik houd mij al jaren in.
Nou, ga dan weg. Wij zijn niet blij met jou en jij bent niet blij met ons. Waar wacht je dan op? Is het zo moeilijk voor je om eens te beslissen wat je nu werkelijk wil in dit korte leven wat ons beschoren is?
In Data We Trust
pi_220314327
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:25 schreef EsserS het volgende:

[..]
Nou, ga dan weg. Wij zijn niet blij met jou en jij bent niet blij met ons. Waar wacht je dan op? Is het zo moeilijk voor je om eens te beslissen wat je nu werkelijk wil in dit korte leven wat ons beschoren is?
Nee, doe gewoon eens normaal.
pi_220314376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:58 schreef Haushofer het volgende:
Probleem is ook dat dit subforum, net als een groot deel van Fok, aan het doodbloeden is en het grootste deel van de activiteit wordt gerealiseerd door fanatici waar mensen (inc. ik) op reageren. Daarbij wordt er weinig gemod. Wat ik ook weer snap met de sfeer :')

Het is dus een giftige wisselwerking die moeilijk te doorbreken valt. Maar om eerlijk te zijn levert dit subforum mij persoonlijk al een lange tijd meer frustratie op dan plezier en inzichten.
Dat discussies giftiger worden is niet iets was uniek is voor dit forum. Veel topics hier worden inderdaad gedomineerd door enkelen die telkens hetzelfde blijven zeggen (zie bijv het topic over wolven in Nederland). Nuance is vaak ver te zoeken. Maar dit zie je eigenlijk overal wel, zeker online. De grote social media platforms zijn niet ontworpen voor discussie en het vinden van overeenkomst, maar zwengelen polarisatie en steeds extremere groepen aan. Zelfs op X is dat het geval tegenwoordig. Ook buiten fok heb ik minder en minder de behoefte aan een discussie. Onderbouwde meningen van experts worden de social media overvleugeld met het pushen van de meeste bizarre redenaties van 'influencers".
Geen idee hoe dat te doorbreken is.
pi_220314400
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Excuses voor het offtopic geneuzel.

Maar dat is vooral een reactie op, geen initiatief van mij om jouw topic te 'kapen', als je mij ermee bedoelt.
Die knuppel die al 2 opvolg topics heeft gemaakt met allemaal wijsneus conclusies.. Ik volg het al niet eens meer :')
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:25:11 #291
511677 EsserS
Just show it!
pi_220314585
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, doe gewoon eens normaal.
Doe jij eens normaal.
In Data We Trust
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:25:57 #292
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_220314588
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik distantieer me van sommige woorden die door anderen worden gezegd. Wel vind ik het jammer dat het weer niet goed loopt...

Mag ik je vragen welke theologen mijn geest verziekt hebben? Zit Bonhoeffer daartussen. Voetius, Tjeu van den Berk, of Feitse Boerwinkel misschien. Of misschien wat mindere grootheden als Frans Willen Verbaas of Hans Snoek?
En wat is het precies aan hun ideeën waarmee ze m'n geest verziekt hebben?
Heb je je überhaupt in ook maar 1 van hen verdiept?
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:28:35 #293
511677 EsserS
Just show it!
pi_220314604
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:55 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Die knuppel die al 2 opvolg topics heeft gemaakt met allemaal wijsneus conclusies.. Ik volg het al niet eens meer :')
Vind jij het dan zo moeilijk om je verstand te gebruiken en feiten van fabels te onderscheiden? Jij bent kennelijk van het zo-maar-wat-denken-principe. Dat mag hoor maar echt serieus nemen we je dan niet meer in de grote mensenwereld.

Jouw OP was trouwens ongelofelijke bagger, schaam je. Wees blij dat ik er een zinnige aanvulling heb gegeven.

[ Bericht 6% gewijzigd door EsserS op 11-03-2026 12:40:41 ]
In Data We Trust
pi_220314765
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:25 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Ik distantieer me van sommige woorden die door anderen worden gezegd. Wel vind ik het jammer dat het weer niet goed loopt...

Mag ik je vragen welke theologen mijn geest verziekt hebben? Zit Bonhoeffer daartussen. Voetius, Tjeu van den Berk, of Feitse Boerwinkel misschien. Of misschien wat mindere grootheden als Frans Willen Verbaas of Hans Snoek?
En wat is het precies aan hun ideeën waarmee ze m'n geest verziekt hebben?
Heb je je überhaupt in ook maar 1 van hen verdiept?
Ik weet niet precies welke theoloog voor welk denkbeeld dat je aanhangt verantwoordelijk is. Ik hoef ook niet hun hele oeuvres te kennen. Het gaat dan meestal om ideeën als:

- Jezus is niet echt uit de dood opgestaan
- Het verhaal is bedacht door de discipelen na hun grote teleurstelling
- Het lichaam van Jezus is door honden opgegeten (heb jij niet gezegd, maar past wel ongeveer in hetzelfde straatje)
- We moeten van Jezus houden, maar de Vader die hem liet opofferen moeten we haten (ook niet letterlijk door jou gezegd, maar opnieuw zelfde straatje)

Kortom: theologen die de kern van het geloof ondermijnen op basis van een, wat mij betreft, vertekend beeld van de verlossingsleer.
pi_220314777
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:28 schreef EsserS het volgende:

[..]
Vind jij het dan zo moeilijk om je verstand te gebruiken en feiten van fabels te onderscheiden? Jij bent kennelijk van het zo-maar-wat-denken-principe. Dat mag hoor maar echt serieus nemen we je dan niet meer in de grote mensenwereld.

Jouw OP was trouwens ongelofelijke bagger, schaam je. Wees blij dat ik er een zinnige aanvulling heb gegeven.
Dit zijn toch gewoon objectief vervelende, irritante, kinderachtige reacties (of eerder gewoon geflame) die hier niet thuishoren. Of ligt dat nou aan mij.
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:23:19 #296
511677 EsserS
Just show it!
pi_220315114
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dit zijn toch gewoon objectief vervelende, irritante, kinderachtige reacties (of eerder gewoon geflame) die hier niet thuishoren. Of ligt dat nou aan mij.
Ik beantwoord gewoon op een post met dezelfde intentionele lading: namelijk die van een intense minachting. Niets meer en niets minder. Jouw bijdragen kunnen door mij van een andere lading worden voorzien maar dat hangt geheel van jouw responses af.
In Data We Trust
pi_220315617
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:23 schreef EsserS het volgende:

[..]
Ik beantwoord gewoon op een post met dezelfde intentionele lading: namelijk die van een intense minachting. Niets meer en niets minder. Jouw bijdragen kunnen door mij van een andere lading worden voorzien maar dat hangt geheel van jouw responses af.
Ik proef juist intense minachting vanuit jou naar iedereen met een andere mening eerlijk gezegd.

Soms lijkt het ook alsof je puur voor je eigen vermaak hier zit te trollen en te stoken. Alsof je eigenlijk een puber bent ofzo.

Ik vind je een heel opmerkelijke, storende user.
  woensdag 11 maart 2026 @ 14:17:01 #298
511677 EsserS
Just show it!
pi_220315712
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik proef juist intense minachting vanuit jou naar iedereen met een andere mening eerlijk gezegd.

Soms lijkt het ook alsof je puur voor je eigen vermaak hier zit te trollen en te stoken. Alsof je eigenlijk een puber bent ofzo.

Ik vind je een heel opmerkelijke, storende user.
Het is al goed, lief dwaallichtje van mij. Je bent onverbeterlijk en daar kan je niks aan doen: je Schepper heeft je zo gemaakt.
In Data We Trust
pi_220316057
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:13 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Think again.

Edit

Nee, die topics heb ik niet gemist.

Maar dat is het punt, zelfs áls iemand de flat Earth-theorie zou verdedigen, dan staat het die persoon vrij. Als iemand daar oprecht in gelooft, zou ik die overtuiging serieus nemen, zonder dat ik het er per se mee eens hoef te zijn.

Ik zou me er i.i.g. niet aan ergeren. Dat zou erop duiden dat ik mijn eigen opvattingen over de aarde aan die ander wil opleggen, of dat ik controle wil over wat er wel en niet op het forum geplaatst mag worden. Dit is een subforum over filosofie en levensbeschouwing. Daar hoort ruimte te zijn voor verschillende perspectieven op het leven, ook die van een scientologist, zolang men zich maar aan de forumregels houdt.

Verder zeg ik niet dat je voor alles open moet staan, maar dat veel users hier zelf een sterke mening hebben en niet altijd echt openstaan voor andere perspectieven, dan is het niet redelijk om die openheid wel van religieuzen te verwachten. In zekere zin “predikt” iedereen hier zijn eigen overtuiging.

Als iemand een gitzwart mensbeeld heeft en pseudowetenschappelijke ideeën verkondigt, dan is dat in principe zijn recht, ook al hoeft een ander dat niet op dezelfde manier te zien. Het zijn verwijten die je net zo goed in de andere richting kunt maken over bijv. sciëntisme, een rigide of ongenuanceerde kijk op wetenschappelijk onderzoek hebben, religieuze teksten zwaar uit hun context halen, een gitzwart beeld van religie hebben waarin God uitsluitend wordt neergezet als gewelddadig of kwaadaardig, etc.

Je zou Ali-Kannibali beter zelf kunnen vragen waarom hij hier post, in plaats van dat voor hem in te vullen. Ik begrijp ook niet waarom zijn uitleg over waarom hij het posten hier als “tijdverspilling” ziet, wordt neergezet of verdraaid als een soort profetencomplex. Als dit soort pietlullige dingen al anders worden neergezet, dan is er inderdaad geen serieuze discussie mogelijk. Wat ik hiermee wil zeggen is, dat het niet terecht is om maar in een richting te wijzen.
  woensdag 11 maart 2026 @ 14:53:44 #300
511677 EsserS
Just show it!
pi_220316105
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:46 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Nee, die topics heb ik niet gemist.

Maar dat is het punt, zelfs áls iemand de flat Earth-theorie zou verdedigen, dan staat het die persoon vrij. Als iemand daar oprecht in gelooft, zou ik die overtuiging serieus nemen, zonder dat ik het er per se mee eens hoef te zijn.

Ik zou me er i.i.g. niet aan ergeren. Dat zou erop duiden dat ik mijn eigen opvattingen over de aarde aan die ander wil opleggen, of dat ik controle wil over wat er wel en niet op het forum geplaatst mag worden. Dit is een subforum over filosofie en levensbeschouwing. Daar hoort ruimte te zijn voor verschillende perspectieven op het leven, ook die van een scientologist, zolang men zich maar aan de forumregels houdt.

Verder zeg ik niet dat je voor alles open moet staan, maar dat veel users hier zelf een sterke mening hebben en niet altijd echt openstaan voor andere perspectieven, dan is het niet redelijk om die openheid wel van religieuzen te verwachten. In zekere zin “predikt” iedereen hier zijn eigen overtuiging.

Als iemand een gitzwart mensbeeld heeft en pseudowetenschappelijke ideeën verkondigt, dan is dat in principe zijn recht, ook al hoeft een ander dat niet op dezelfde manier te zien. Het zijn verwijten die je net zo goed in de andere richting kunt maken over bijv. sciëntisme, een rigide of ongenuanceerde kijk op wetenschappelijk onderzoek hebben, religieuze teksten zwaar uit hun context halen, een gitzwart beeld van religie hebben waarin God uitsluitend wordt neergezet als gewelddadig of kwaadaardig, etc.

Je zou Ali-Kannibali beter zelf kunnen vragen waarom hij hier post, in plaats van dat voor hem in te vullen. Ik begrijp ook niet waarom zijn uitleg over waarom hij het posten hier als “tijdverspilling” ziet, wordt neergezet of verdraaid als een soort profetencomplex. Als dit soort pietlullige dingen al anders worden neergezet, dan is er inderdaad geen serieuze discussie mogelijk. Wat ik hiermee wil zeggen is, dat het niet terecht is om maar in een richting te wijzen.
Pfff, mijn god. Wat zei Euripides ook al weer? O ja, ik weet het weer: "Spreek verstandig tegen een gek en hij zal u voor gek verklaren"
In Data We Trust
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')