Altijd met het vingertje anderen op het gedrag wijzen waar je jezelf schuldig aanmaakt. Dat zijn we van jou gewend.quote:Op maandag 9 maart 2026 23:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, komt niet op en nabij op hetzelfde neer. Het zijn totaal verschillende dingen. Maar goed, ik ben dit wel gewend van je.
We?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 03:41 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Altijd met het vingertje anderen op het gedrag wijzen waar je jezelf schuldig aanmaakt. Dat zijn we van jou gewend.
Inderdaad.quote:
Alleen in dit geval. Je maakt met iedereen ruzie door ons als minderwaardige varkens te zien. Vandaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Fijn dat 'jullie' je zo verenigd voelen.
Dat heb ik niet gezegd hoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:05 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Alleen in dit geval. Je maakt met iedereen ruzie door ons als minderwaardige varkens te zien. Vandaar.
Matthéüs 7:6quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd hoor.
Wel dat de houding waarmee jullie in discussies met mij staan niet uitnodigt tot verdere dialoog.
En tja, daar geeft de bijbel inderdaad instructies over. Omdat het tijdverspilling is.
Soms hoop ik echt dat God bestaat. Misschien dat Hij ooit tot je doordringt.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wel dat de houding waarmee jullie in discussies met mij staan niet uitnodigt tot verdere dialoog.
En tja, daar geeft de bijbel inderdaad instructies over. Omdat het tijdverspilling is.
O mijn God, hij klaagt over onze houding.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Goed idee.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:21 schreef OllieA het volgende:
Ik heb eigenlijk de behoefte om een grap te maken, of een irrelevant lulverhaal af te steken over iets wat ik leuk vind.
Want de sfeer hier begint zo stekelig te worden.
Hoe staan jullie daar tegenover?
Dat je het maar laat, ziek door demonen bedorven varken dat je bentquote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:21 schreef OllieA het volgende:
Ik heb eigenlijk de behoefte om een grap te maken, of een irrelevant lulverhaal af te steken over iets wat ik leuk vind.
Want de sfeer hier begint zo stekelig te worden.
Hoe staan jullie daar tegenover?
Geen probleem als je de gehele mensheid als minderwaardige varkens ziet.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:05 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Alleen in dit geval. Je maakt met iedereen ruzie door ons als minderwaardige varkens te zien. Vandaar.
Ali is onze duisternis in het volle zonlicht.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:32 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Soms hoop ik echt dat God bestaat. Misschien dat Hij ooit tot je doordringt.
Ja, onze huisprofeet is de menselijke variant van een zonsverduistering op een verder vrolijke zomerdag, een baken van somberheid die onvermoeibaar de weg wijst naar een ravijn waar hij de rest van de wereld graag ziet kelderen. Met een moreel kompas dat stevig op de Middeleeuwen staat afgesteld, verheft hij zijn eigen kortzichtigheid tot goddelijk decreet terwijl hij de rest van ons met zichtbaar genoegen naar het eeuwige vreugdevuur verwijst. Ik hoop voor hem dat de Schepper van het universum toevallig precies dezelfde bekrompen mening heeft als hijzelf. Maar ik acht die kans gering.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:27 schreef Beathoven het volgende:
Ali is onze duisternis in het volle zonlicht.
Nou ga je het krijgen ook!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:16 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat je het maar laat, ziek door demonen bedorven varken dat je bent
Klopt, Terry Pratchett was een satirische vrijdenker in de zin dat hij onafhankelijk dacht en kritisch was naar de gevestigde orde. Niet omdat hij de wetenschappelijke feiten over de vorm van de aarde ontkende. Want dan was hij geen vrijdenker maar een "Ali-achtig persoon" die feiten met fictie verwart en alles en iedereen gek vindt.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:57 schreef OllieA het volgende:
O ja, en Pratchett was natuurlijk een vrijdenker.
Wat is dit nou weer voor raar geklets? Moeten we dan tegen Ali zeggen: "Wat ontzettend interessant wat je daar vertelt, zou je alsjeblieft ons nog meer willen vertellen want jouw geniale gedachten strekken ons allen tot voorbeeld?"quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:11 schreef ejtleeditnA het volgende:
Het is nogal kleinzielig hoe hier een groepje zich op één man richt. Het doet bijna denken aan de basisschool. En dan te bedenken dat zelfs een natuurkundige en wat ouderen hieraan meedoen. Niemand staat hier echt open voor de opvattingen of overtuigingen van een ander. In dat opzicht verschilt men niet van degene die men bekritiseert, of beter gezegd: treitert. Er wordt van hem verwacht dat hij openstaat voor jullie standpunten, terwijl jullie zelf net zo min bereid zijn om zijn perspectief serieus te overwegen.
Kortom ik moet me maar satanisch, geestesziek en varken laten noemen zonder daar iets van te mogen zeggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:11 schreef ejtleeditnA het volgende:
Het is nogal kleinzielig hoe hier een groepje zich op één man richt. Het doet bijna denken aan de basisschool. En dan te bedenken dat zelfs een natuurkundige en wat ouderen hieraan meedoen. Niemand staat hier echt open voor de opvattingen of overtuigingen van een ander. In dat opzicht verschilt men niet van degene die men bekritiseert, of beter gezegd: treitert. Er wordt van hem verwacht dat hij openstaat voor jullie standpunten, terwijl jullie zelf net zo min bereid zijn om zijn perspectief serieus te overwegen.
Mighty Mouse is er ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:11 schreef ejtleeditnA het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |