abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 maart 2026 @ 03:41:42 #251
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_220304194
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, komt niet op en nabij op hetzelfde neer. Het zijn totaal verschillende dingen. Maar goed, ik ben dit wel gewend van je.
Altijd met het vingertje anderen op het gedrag wijzen waar je jezelf schuldig aanmaakt. Dat zijn we van jou gewend.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  dinsdag 10 maart 2026 @ 03:54:20 #252
511677 EsserS
Just show it!
pi_220304201

[ Bericht 57% gewijzigd door EsserS op 10-03-2026 05:20:28 ]
In Data We Trust
pi_220305187
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 03:41 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Altijd met het vingertje anderen op het gedrag wijzen waar je jezelf schuldig aanmaakt. Dat zijn we van jou gewend.
We?
  dinsdag 10 maart 2026 @ 09:47:12 #254
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_220305284
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 09:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
We?
Inderdaad.
pi_220305307
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 09:47 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Inderdaad.
Fijn dat 'jullie' je zo verenigd voelen.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 10:38:03 #256
511677 EsserS
Just show it!
pi_220305781
quote:

[..]
Inderdaad.
Idem. En ik weet zeker net als velen hier.
In Data We Trust
  dinsdag 10 maart 2026 @ 10:56:15 #257
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_220306070
quote:

[..]
Inderdaad.
QFT
  dinsdag 10 maart 2026 @ 12:05:43 #258
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_220306587
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 09:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Fijn dat 'jullie' je zo verenigd voelen.
Alleen in dit geval. Je maakt met iedereen ruzie door ons als minderwaardige varkens te zien. Vandaar.
pi_220307987
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:05 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Alleen in dit geval. Je maakt met iedereen ruzie door ons als minderwaardige varkens te zien. Vandaar.
Dat heb ik niet gezegd hoor.

Wel dat de houding waarmee jullie in discussies met mij staan niet uitnodigt tot verdere dialoog.

En tja, daar geeft de bijbel inderdaad instructies over. Omdat het tijdverspilling is.
pi_220308040
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 15:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wel dat de houding waarmee jullie in discussies met mij staan niet uitnodigt tot verdere dialoog.

En tja, daar geeft de bijbel inderdaad instructies over. Omdat het tijdverspilling is.

Matthéüs 7:6
  dinsdag 10 maart 2026 @ 15:32:44 #261
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_220308144
quote:

[..]

Soms hoop ik echt dat God bestaat. Misschien dat Hij ooit tot je doordringt.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 15:58:08 #262
511677 EsserS
Just show it!
pi_220308388
quote:

[..]

O mijn God, hij klaagt over onze houding.

99 van de 100 users vinden zijn manier van doen bagger. Hij vindt hen raar.
999.999 van de 1 miljoen christenen, waaronder de plaatsbekleder van Jezus Christus, opvolger van Petrus, opperherder van de universele Kerk, Patriarch van het Westen, Primaat van Italië, Aartsbisschop en Metropoliet van de Romeinse Kerkprovincie, Bisschop van Rome en soeverein van de staat Vaticaanstad - de Opperchristen dus - vinden dat je het scheppingsverhaal in de bijbel met een korreltje zou moet nemen; in ieder geval overdrachtelijk benaderen. Hij vindt hen raar.

Dit land wordt geteisterd door een narcistenplaag.

[ Bericht 13% gewijzigd door EsserS op 10-03-2026 17:57:22 ]
In Data We Trust
pi_220308986
Ik heb eigenlijk de behoefte om een grap te maken, of een irrelevant lulverhaal af te steken over iets wat ik leuk vind.
Want de sfeer hier begint zo stekelig te worden.
Hoe staan jullie daar tegenover?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 10 maart 2026 @ 17:52:15 #264
511677 EsserS
Just show it!
pi_220309221
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:21 schreef OllieA het volgende:
Ik heb eigenlijk de behoefte om een grap te maken, of een irrelevant lulverhaal af te steken over iets wat ik leuk vind.
Goed idee.
In Data We Trust
pi_220309414
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:21 schreef OllieA het volgende:
Dat je het maar laat, ziek door demonen bedorven varken dat je bent :7
pi_220309448
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:05 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Geen probleem als je de gehele mensheid als minderwaardige varkens ziet.

"Je moeder is een hoer, maar geen zorgen, alle vrouwen zijn hoeren!"

Zie je, dat klinkt toch weer heel wat aangenamer :Y :7
pi_220310082
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 15:32 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Soms hoop ik echt dat God bestaat. Misschien dat Hij ooit tot je doordringt.
Ali is onze duisternis in het volle zonlicht.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:51:45 #268
511677 EsserS
Just show it!
pi_220310386
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:27 schreef Beathoven het volgende:
Ali is onze duisternis in het volle zonlicht.
Ja, onze huisprofeet is de menselijke variant van een zonsverduistering op een verder vrolijke zomerdag, een baken van somberheid die onvermoeibaar de weg wijst naar een ravijn waar hij de rest van de wereld graag ziet kelderen. Met een moreel kompas dat stevig op de Middeleeuwen staat afgesteld, verheft hij zijn eigen kortzichtigheid tot goddelijk decreet terwijl hij de rest van ons met zichtbaar genoegen naar het eeuwige vreugdevuur verwijst. Ik hoop voor hem dat de Schepper van het universum toevallig precies dezelfde bekrompen mening heeft als hijzelf. Maar ik acht die kans gering.
In Data We Trust
pi_220310445
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:16 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Dat je het maar laat, ziek door demonen bedorven varken dat je bent :7
Nou ga je het krijgen ook!

In het kader van de flat earth theorie die hier is voorbijgekomen, en zo volkomen onterecht door @Haushofer is afgekraakt: de discworld volgens Terry Pratchett.

De discworld is een pannenkoek, gedragen door vier olifanten die op een schildpad staan. Die schildpad peddelt door de ruimte. Het is een beetje een ingewikkelde wereld qua natuurwetten en zo, maar gelukkig is er een elastische snaartheorie die van alles verklaart, en restanten magie spelen ook een rol. Het komt goed uit dat alles wat Pratchett schrijft van kaft tot kaft waar is, dus uiteindelijk klopt het allemaal wel.

Op die pannenkoek leven allerlei rassen, mensen met verschillende kleurtjes, trollen, goblins, vampieren, weerwolven (dat zijn een soort fascisten, maar daar hebben we het hier niet over) banshees, en ik ben er vast nog wat vergeten.

Ank Morpork is een stad op de pannenkoek, geregeerd door een verlicht despoot Lord Vetinary genaamd (niet te verwarren met de gelijknamige Fokuser) die geleidelijk al die rassen weet te integreren. Het wordt een woke-pannekoek, zeg maar. Zo weet hij de misdaad te organiseren door het oprichten van gilden. Moordenaars, dieven, hoeren, clowns, ze hebben allemaal hun eigen gilden en gilde-opleidingen. Onder het motto: als er dan toch misdaad moet zijn, kan het maar beter georganiseerde misdaad wezen.

Een andere grote speler op de pannenkoek is Granny Weatherwax. Dat is een heks, en wel de opperheks. Hoewel het heksendom geen rangen en standen kent, en Granny die eerste is die dat idee met ijzeren hand weet te handhaven. De verhalen rond Granny en haar medeheksen, waarvan Nanny nogal oversekst is (als dat kan) behoren tot mijn favorieten. De 'headology’ van de heksen vormt het leukste commentaar op psychologie dat ik ooit gelezen heb. Maar dit terzijde.

Op de pannenkoek is een berg, en daar leven de goden. Een beetje in de stijl van het pantheon op de Olympus. Het is een grillig volkje, die goden, en je moet een beetje oppassen om geen bliksemschichten naar je hoofd te krijgen. Dus beter niet godlasteren als je in een plas water staat.

Er figureren ook allerlei mindere goden. Bijvoorbeeld Annoia (ik ben niet zeker van de spelling, maar dat geeft niks op Fok) de godin van de klemmende keukenlades. Wanneer je zo'n klotenlade niet open krijgt omdat er weer eens een blikopener of pannenlikker dwarsligt, hoef je maar Annoia aan te roepen, en klaar is Kees. (Wel even een speenvarkentje of kwartel offeren, want de priesters moeten ook eten, per slot van rekening.

In Ank Morpork hebben ze trouwens ook wetenschappers maar dat zijn eigenlijk tovenaars met lange baarden. En betweters, zoals alle wetenschappers. Ze hebben een soort computer die Hex heet en op muizen werkt, geloof ik. Maar ik vind wetenschap altijd erg ingewikkeld, dus dat moet iemand anders maar uitleggen.

Ze hebben er ook een soort internet, op die pannenkoek, maar die gebruiken ze voornamelijk om geld te verdienen. Dus een beetje lollig influenzen en ruzie maken is er niet bij.

Nou, dit was mijn lulverhaal over de discworld, en zo zie je maar dat een platte aarde best kan. D'r zijn 46 boekjes of zo en ze zijn allemaal waar en ik blijf me er geweldig mee vermaken, wanneer het leven weer eens teveel wordt.

O ja, en Pratchett was natuurlijk een vrijdenker.
Om maar on-topic te blijven.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 10 maart 2026 @ 20:06:20 #270
511677 EsserS
Just show it!
pi_220310552
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:57 schreef OllieA het volgende:
O ja, en Pratchett was natuurlijk een vrijdenker.
Klopt, Terry Pratchett was een satirische vrijdenker in de zin dat hij onafhankelijk dacht en kritisch was naar de gevestigde orde. Niet omdat hij de wetenschappelijke feiten over de vorm van de aarde ontkende. Want dan was hij geen vrijdenker maar een "Ali-achtig persoon" die feiten met fictie verwart en alles en iedereen gek vindt.
In Data We Trust
pi_220310626
Het is nogal kleinzielig hoe hier een groepje zich op één man richt. Het doet bijna denken aan de basisschool. En dan te bedenken dat zelfs een natuurkundige en wat ouderen hieraan meedoen. Niemand staat hier echt open voor de opvattingen of overtuigingen van een ander. In dat opzicht verschilt men niet van degene die men bekritiseert, of beter gezegd: treitert. Er wordt van hem verwacht dat hij openstaat voor jullie standpunten, terwijl jullie zelf net zo min bereid zijn om zijn perspectief serieus te overwegen.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 20:31:45 #272
511677 EsserS
Just show it!
pi_220310827
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:11 schreef ejtleeditnA het volgende:
Het is nogal kleinzielig hoe hier een groepje zich op één man richt. Het doet bijna denken aan de basisschool. En dan te bedenken dat zelfs een natuurkundige en wat ouderen hieraan meedoen. Niemand staat hier echt open voor de opvattingen of overtuigingen van een ander. In dat opzicht verschilt men niet van degene die men bekritiseert, of beter gezegd: treitert. Er wordt van hem verwacht dat hij openstaat voor jullie standpunten, terwijl jullie zelf net zo min bereid zijn om zijn perspectief serieus te overwegen.
Wat is dit nou weer voor raar geklets? Moeten we dan tegen Ali zeggen: "Wat ontzettend interessant wat je daar vertelt, zou je alsjeblieft ons nog meer willen vertellen want jouw geniale gedachten strekken ons allen tot voorbeeld?"

Luister, iemand die duidelijk niet spoort en er compleet krankzinnige gedachten op na houdt, wordt niet serieus genomen. That's life. Ik openstaan voor die bagger? Man, laat mij niet lachen.

[ Bericht 0% gewijzigd door EsserS op 10-03-2026 20:46:30 ]
In Data We Trust
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:27:55 #273
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_220311229
quote:
Kortom ik moet me maar satanisch, geestesziek en varken laten noemen zonder daar iets van te mogen zeggen.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:46:27 #274
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_220311363
Een beetje vrijdenker staat daar boven.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_220311410
quote:
Mighty Mouse is er ook.

En hoe durven wij onze stempelzetter te bestempelen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')