abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 maart 2026 @ 20:36:41 #76
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220250648
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:31 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Je snapt dat als je nu bijvoorbeeld 1 euro betaald aan echte gas kosten en belastingen zijn 100% dat je nu 2 euro betaald, maar als straks het gas inkoop 1,50 is dat je niet 2,50 maar 3 euro mag neertellen?
Ja?

Want over al het meer van de inkoopprijs betaal je btw.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Forum Admin dinsdag 3 maart 2026 @ 20:37:35 #77
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220250659
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:23 schreef phpmystyle het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is de opbouw van de prijs. Al zouden de prijzen enorm stijgen, het overgrote deel is gewoon belasting.
Dit is met water ook het geval.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 3 maart 2026 @ 20:39:46 #78
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220250706
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit is met water ook het geval.
?

Drinkwater bedoel je? Ja ook dat wordt duurder gemaakt, maar is nog niet zo extreem als bij gas..

Drinkwatertarief (bij een standaard aansluiting van maximaal 2,5 m3 per uur*) Incl. btw 9%
Drinkwater per m3 ¤ 1,34
Capaciteitstarief (vastrecht) per jaar* ¤ 56,68
Belasting op Leidingwater (BoL) over de eerste 50.000 m3 per jaar per m 3 per WOZ-object** ¤ 0,477
https://www.vitens.nl/Tarieven-consumenten
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin dinsdag 3 maart 2026 @ 20:42:20 #79
pi_220250752
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
?

Drinkwater bedoel je? Ja ook dat wordt duurder gemaakt, maar is nog niet zo extreem als bij gas..

Drinkwatertarief (bij een standaard aansluiting van maximaal 2,5 m3 per uur*) Incl. btw 9%
Drinkwater per m3 ¤ 1,34
Capaciteitstarief (vastrecht) per jaar* ¤ 56,68
Belasting op Leidingwater (BoL) over de eerste 50.000 m3 per jaar per m 3 per WOZ-object** ¤ 0,477
https://www.vitens.nl/Tarieven-consumenten
Drinkwater inderdaad. Ook daar betaal je een heel groot deel belasting.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220250805
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:23 schreef phpmystyle het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is de opbouw van de prijs. Al zouden de prijzen enorm stijgen, het overgrote deel is gewoon belasting.
Aardgas is slecht, want het produceert kooldioxide! Daar moeten de gebruikers flink voor gestraft worden! En dat is dan weer goed voor de schatkist w/
  dinsdag 3 maart 2026 @ 20:46:11 #81
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220250811
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Drinkwater inderdaad. Ook daar betaal je een heel groot deel belasting.
Ja. Bedenkelijk. Moet wel zeggen dat je het bij water nauwelijks merkt die belasting.
Dat is bij gas wel anders natuurlijk. Je hebt er wat mij betreft recht op om binnen het redelijke je hut tot een aangename temperatuur op te stoken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_220250826
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Kortom, van alles met een collectieve functie een staatsbedrijf maken. Dan wordt je alleen nog uitgekleed door de rest.
Nope, een staatsbedrijf heeft geen concurrentie, dat kan niet, concurrentie is een grote drijvende kracht.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220250829
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dan wordt je volledig uitgekleed door staatsbedrijven. Het belangrijkste is om concurrentie te stimuleren in markten.
Zodat ze allemaal prijsafspraken kunnen maken en voor de winstmaximalisatie gaan? Denk je dat de kopstukken van die grote bedrijven elkaar niet kennen en in hun telefoon hebben staan?
pi_220250845
De graaiende criminelen proberen er gelijk een slaatje uit te slaan.
💋
  dinsdag 3 maart 2026 @ 20:50:23 #85
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220250880
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarop kan een markt partij meer/beter concureren als het gaat om de in- en verkoop van een product dat geprijsd wordt op de wereldhandel?

Ik veronderstel dat een eventueel staatsbedrijf de bedrijfsvoering normaal uitvoert en niet continu uitdijt.
Hier zit het probleem met je veronderstelling.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Forum Admin dinsdag 3 maart 2026 @ 20:51:30 #86
pi_220250901
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja. Bedenkelijk. Moet wel zeggen dat je het bij water nauwelijks merkt die belasting.
Dat is bij gas wel anders natuurlijk. Je hebt er wat mij betreft recht op om binnen het redelijke je hut tot een aangename temperatuur op te stoken.
Anekdotisch wellicht, maar mijn rekening is voor bijna 50 procent belasting. Ik gebruik weinig water. Lijkt me ook de omgekeerde wereld.
pi_220250923
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:47 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zodat ze allemaal prijsafspraken kunnen maken en voor de winstmaximalisatie gaan? Denk je dat de kopstukken van die grote bedrijven elkaar niet kennen en in hun telefoon hebben staan?
Dat is verboden (kartelvorming) en daarvoor bestaan controlerende mededingings-instanties, zowel nationaal als internationaal via bijv de EU.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 20:52:30 #88
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220250925
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dat is een keuze.
In de basis voegen al die onderstaande bedrijven weinig toe. Inkoop en verkoop van gas. De toegevoegde waarde is het voeren van de administratie en een of andere app.

Energiedirect – vaak een van de goedkoopste met welkomstkortingen.

UnitedConsumers – sterke kortingstarieven in vergelijkingen.

Oxxio – regelmatig in goedkope top-lijsten.

Innova Energie – kleiner bedrijf met scherpe tarieven en cashback deals.

Frank Energie – goedkope variabele en dynamische energieproducten.

Next Energy – soms laag in dynamische energieprijzen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 3 maart 2026 @ 20:54:06 #89
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220250950
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Anekdotisch wellicht, maar mijn rekening is voor bijna 50 procent belasting. Ik gebruik weinig water. Lijkt me ook de omgekeerde wereld.
Hoe kom jij op 50%?

Stel dat je in een vitens regio woont dan betaal je 1,34 voor het water per kuub + 0,477 belasting.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_220250966
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat is verboden (kartelvorming) en daarvoor bestaan controlerende mededingings-instanties, zowel nationaal als internationaal via bijv de EU.
Dus we gaan al hun communicatie afluisteren en ze laten schaduwen?

Vroeger deden ze dat op de golfbaan, tegenwoordig zitten ze in een whatsapp groep. En ze zijn echt niet zo dom om precieze prijzen te gaan onderhandelen. Kortom, dat hou je niet tegen.
pi_220250976
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, zoals TenneT het halve hoogspanningsnet van Duitsland hebben overgenomen?
  Forum Admin dinsdag 3 maart 2026 @ 21:00:32 #92
pi_220251034
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe kom jij op 50%?

Stel dat je in een vitens regio woont dan betaal je 1,34 voor het water per kuub + 0,477 belasting.
Even een rekening er bij gepakt ; voor het water zelf betaal ik 5 euro, belasting 2 euro en vastrecht 5 euro. Het is zelfs nog erger dus. _O-
pi_220251052
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus we gaan al hun communicatie afluisteren en ze laten schaduwen?

Vroeger deden ze dat op de golfbaan, tegenwoordig zitten ze in een whatsapp groep. En ze zijn echt niet zo dom om precieze prijzen te gaan onderhandelen. Kortom, dat hou je niet tegen.
De balansen van bedrijven zijn door de fiscus eenvoudig te doorzien. Buitensporige marges zonder bijzondere marktpositie zoals bijv ASML heeft, binnen een marktsector vallen al snel op en dan volgt onderzoek en indien kartel bewezen, boetes.
pi_220251185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:56 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, zoals TenneT het halve hoogspanningsnet van Duitsland hebben overgenomen?
quote:
Google AI Overview
TenneT is een netbeheerder met een unieke eigendomsstructuur die per 1 januari 2025 is opgesplitst in twee onafhankelijke nationale divisies onder een gemeenschappelijke holding, als gevolg van de noodzaak tot financiering van de enorme investeringsagenda.

TenneT Holding B.V. (Moederbedrijf)
Volledig in handen van de Nederlandse staat: De Nederlandse overheid, via het Ministerie van Financiën, is de enige aandeelhouder van TenneT Holding B.V..
TenneT Netherlands: Deze tak (de Nederlandse hoogspanningsnetten) blijft 100% eigendom van de Nederlandse staat.

TenneT Germany (Duitse tak)
Per september 2025 is er een grote verandering doorgevoerd in de eigendomsstructuur van de Duitse activiteiten (TenneT TSO GmbH):
Internationaal consortium: Een consortium van institutionele beleggers heeft een minderheidsbelang genomen in TenneT Germany, met een toegezegde kapitaalinbreng tot 9,5 miljard euro (verwachte afronding eerste helft 2026).
Samenstelling investeerders: APG (namens pensioenfonds ABP), het Noorse staatswederopbouwfonds (Norges Bank Investment Management - NBIM) en het Singaporese staatswederopbouwfonds (GIC) nemen samen circa 46% van de aandelen in TenneT Duitsland.
Meerderheidsbelang: TenneT Holding, en daarmee de Nederlandse staat, blijft met circa 54% meerderheidsaandeelhouder van de Duitse tak.
Duitse Staat: Recent is ook overeenstemming bereikt dat de Duitse staat (via staatsbank KfW) als aandeelhouder toetreedt tot TenneT Duitsland.

Samenvattend: De Nederlandse staat is eigenaar van de hele groep, maar deelt de eigendom van de Duitse dochteronderneming nu met een consortium van investeerders en de Duitse overheid.
pi_220251363
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Even een rekening er bij gepakt ; voor het water zelf betaal ik 5 euro, belasting 2 euro en vastrecht 5 euro. Het is zelfs nog erger dus. _O-
Het is vooral de belasting die het water 'duur' maakt, maar dat is imo weloverwogen. Er kan veel aan waterbesparing gedaan worden omdat het maken van drinkwater steeds lastiger wordt omdat de bronnen beperkt zijn of aan toenemende vervuiling blootstaan.
  Forum Admin dinsdag 3 maart 2026 @ 21:29:21 #96
pi_220251427
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 21:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het is vooral de belasting die het water 'duur' maakt, maar dat is imo weloverwogen. Er kan veel aan waterbesparing gedaan worden omdat het maken van drinkwater steeds lastiger wordt omdat de bronnen beperkt zijn of aan toenemende vervuiling blootstaan.
Daar ben ik het mee eens, maar als je dus weinig water verbruikt zoals ik betaal je meer belasting dan daadwerkelijk aan water.

Ik ben gelukkig niet de norm :P
pi_220251483
Hadden we maar een pijpleiding met Rusland.
pi_220251521
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 21:33 schreef Candymannetje het volgende:
Hadden we maar een pijpleiding met Rusland.
Ik ga nog liever in de kou en donker zitten dan dat ik Poetin sponsor.
pi_220251599
Smeerlappen zijn het allemaal

Ze maken het hoe dan ook duurder. Maar ik voel me sowieso genaaid door energiebedrijven en door de overheid.

Net als met die verdomde zonnepanelen. Je moest die godvergeten dingen op je dak hebben. 7500¤ betaald en nu wordt ik beboet ervoor.

Straks moet je een warmtepomp hebben. Ik voorspel alvast: dan moet je warmtepomp belasting betalen.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_220251843
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 21:41 schreef Nagelslak het volgende:
Smeerlappen zijn het allemaal

Ze maken het hoe dan ook duurder. Maar ik voel me sowieso genaaid door energiebedrijven en door de overheid.

Net als met die verdomde zonnepanelen. Je moest die godvergeten dingen op je dak hebben. 7500¤ betaald en nu wordt ik beboet ervoor.

Straks moet je een warmtepomp hebben. Ik voorspel alvast: dan moet je warmtepomp belasting betalen.
Als je ze voor ¤7500 hebt laten leggen denk ik dat je de investering grotendeel of geheel terug hebt. Dat salderen stopt is vervelend, maar de winst pak je met elke kWh die je zelf gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')