Alle vorige deelnemers staan hier https://www.tvgids.nl/nie(...)s-van-de-bondgenotenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haaien: Albert, Demi, Floris, Senna
Vossen: Brijan, Maurice, Serena, Rocky
Gieren: Bruce, Annet, Jason, Jesse
Slangen: El Che, Moraima, Rami, Sylvia
De bondjes van cyclus 11
[ afbeelding ]
Vossen: Jason, Diederik, Britt, Annet
Slangen: Albert, Floris, Chi, Brijan
Gieren: Celine, Serena, Maurice, Rocky
Haaien: Senna, Demi, Johan, Bruce
Overzicht van alle deelnemers die de loods verlaten hebben
De nieuwe bondgenoten van cyclus 10:
[ afbeelding ]
Cap van 5thencounter.
Gieren: Sam, Floris, Britt, Bo
Haaien: Albert, Fatima, Bruce, Chi
Slangen: Beau, Rowena, Max, Serena
Vossen: Robert, Celine, Jason, Diederik
Met dank aan KinKiJan
[ afbeelding ]
Vossen: Bo, Chelsea, Rick, Robert
Gieren: Erik, Serena, Max, Wendy
Haaien: Beau, Sam, Diederik, Rowena
Slangen: Bruce, Fatima, Bradley, Rob
Winnaar van deze ronde was Rick
De Gieren hebben verloren en Erik is naar huis gestemd
Uitzichzelf vertrokken zijn Bo en Wendy
Thnx KinKiJan
[ afbeelding ]Cap van Spapaars
Maand 6
Haaien: Nick, Sam, Beau, Lodewijk
Vossen: Robert, Eduardo, Rick, John
Slangen: Chelsea, Davey, Kaine, Bo
Gieren: Mary, Serena, Gerrit, Denise
Vorige bondgenoten (Maand 5)]
Slangen: Beau, Bo, Lodewijk, Erik
Vossen: Kim, Eduardo, Robert, Melanie
Gieren: Serena, Sam, Nick, Mary
Haaien: Danielle, Davey, Kaine, Wesley
Vertrokken:
Danielle vertrok met gezondheidsklachten
Erik won van Lodewijk in de finale
Wesley werd door zijn bondje weggestemd (was anders zelf gegaan)
Melanie en Kim vertrokken na deze cyclus vrijwillig
[ afbeelding ]
Gieren: Nick, Kaine, Rick, Wendy
Haaien: Denise, Bo, Chelsea, Serena
Slangen: Beau, Sam, Lodewijk, Rowena
Vossen: Eduardo, Robert, Gerrit, Erik
Met dank aan Spapaars
[ afbeelding ]
Vossen: Robert, Chelsea, Max, Rowena
Haaien: Beau, Sam, Diederik, Floris
Slangen: Bruce, Fatima, Jason, Serena
Gieren: Beau/Bo, Bradley, Chi, Rob
Kijk dat kind ongegeneerd zitten vreten uit die pot choco, die kunnen ze straks rollend de loodsquote:
En een Kingsize pot ook nog, als je probleemvreet doe het dan goedquote:Op dinsdag 3 maart 2026 11:56 schreef Fritsie1960 het volgende:
[..]
Kijk dat kind ongegeneerd zitten vreten uit die pot choco, die kunnen ze straks rollend de loods
uit bonjouren
Erik werd destijds verguisd toen hij een afgelikt mes terugzette in de pindakaas. Ik vind dit net zo goor. Dippen, bijten en weer dippen. En straks de deksel erop en weer terug in de kast. Ik vind het helemaal geen rare vraag van Ricky of ze de volgende keer wel een mes wil gebruiken. En dan dat obstinate "Nee" van haar erachteraan en vervolgens Robert die effe stoer wil doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 12:00 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
En een Kingsize pot ook nog, als je probleemvreet doe het dan goed
Ik hoop het wat een irritant figuur vind ik dat, denkt dat hij heel wat is met die rolmops als vriendinquote:Op dinsdag 3 maart 2026 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Erik werd destijds verguisd toen hij een afgelikt mes terugzette in de pindakaas. Ik vind dit net zo goor. Dippen, bijten en weer dippen. En straks de deksel erop en weer terug in de kast. Ik vind het helemaal geen rare vraag van Ricky of ze de volgende keer wel een mes wil gebruiken. En dan dat obstinate "Nee" van haar erachteraan en vervolgens Robert die effe stoer wil doen.
Ricky kan best Robert zodanig op de kast krijgen dat hij rood krijgt, die jongen heeft anger issues.
ik hou durvanquote:Op dinsdag 3 maart 2026 12:53 schreef KinKiJan het volgende:
Ricky had het misschien wat subtieler kunnen brengen, maar aan de andere kant is het wel duidelijk zo haha!
Robert lijkt ook wel erg snel op z'n pik getrapt ...
Robert probeert op een wat kinderachtige manier indruk te maken op zijn meisie, terwijl die Ricky aan het aanmoedigen was om Robert wat jaloers te maken. Sindsdien zit Robert op zijn apenrots.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 12:53 schreef KinKiJan het volgende:
Ricky had het misschien wat subtieler kunnen brengen, maar aan de andere kant is het wel duidelijk zo haha!
Robert lijkt ook wel erg snel op z'n pik getrapt ...
vind haar er op deze afbeelding ook gewoon viezig uitzienquote:
Het valt echt op omdat ze ook vaak een blote buik heeft waardoor je echt ziet dat ze dikker is geworden, dat geldt trouwens ook voor Chessquote:Op dinsdag 3 maart 2026 13:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
vind haar er op deze afbeelding ook gewoon viezig uitzien
Zo'n kind dat net betrapt is in de voorraadkastquote:Op dinsdag 3 maart 2026 13:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dat had ik bij Robert ook.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 13:12 schreef freaky40 het volgende:
Ricky is gewoon een Hagenees en zegt wat ie denkt, en als je het er niet mee eens bent; jammer dan. Kan wel leuke TV opleveren.
Wie gaan ze melken?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 13:53 schreef 5thencounter het volgende:
Intussen wacht ik af wanneer die beoogde wissel van Roxy en Melvin gaat plaatsvinden, en hoe die Gamefuck gemolken gaat worden
Ons natuurlijk, met een zoveelste Gamefuck om ons langdurig gekluiserd te houden aan het schermquote:
Snap ik en weet ik idd, enkel is de insteek bij SBS altijd negatiever. Geframed wordt er, overal, tuurlijk. Maar de manier waarop kan bij het één een stuk erger (negatiever) zijn dan bij het ander. De denkwijze van SBS past denk ik gewoon niet bij mijn normen en waarden, denk dat ik me er daardoor zo aan stoor. Ik vind het vaak laag.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 11:09 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Dat is inherent aan RLS. Niet alleen bij De Bondgenoten, of SBS in het algemeen.
Ook bij BB lieten ze (zelfs met streams!) in de afleveringen regelmatig een net ander beeld van bepaalde deelnemers zien. Neem de 'vrolijke jolige' Jordy uit de afleveringen; dat hij regelmatig een vervelende zeur was die overal veel te lang in bleef hangen kregen we op TV niet te zien. Z'n valentijnsdag-breakdown werd op TV als aandoenlijk neergezet terwijl het op streams een zwaar overdreven 10+ uur durende moksessie was.
In RTL's Winter/B&B Vol Liefde worden kwetsbare momenten van deelnemers op zoek naar de liefde evengoed uitgemolken door framing. Een ogenschijnlijk stil en ongemakkelijk moment met koffie met gebak moesten meehelpen aan het beeld van een saaie deelnemer op zoek naar liefde. Maar wie op het gebak lette zag dat het gebak op bepaalde momenten ineens minder 'aangevreten' was dan op momenten daarvoor.
Dan vind ik de tegenstrijdigheden die ze in de woorden en daden van Roxy laten zien met betrekking tot haar gewicht en eetgewoonten eigenlijk nog best meevallen.
Dat komt door die lelijke random inktvlekken.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 13:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
Que? Weinig kwaads in, gewoon een goede gast? Ricky zit moedwillig Robert te pesten en te stoken mbt Roxy (in samenwerking met die gekke Roxy, die is net zo fout of nog fouter eigenlijk daarin). Was toch overduidelijk Hij weet waar ie Robert kan pakken en doet dat gewoon. Ik vind dat vrij merkwaardig en schurend/uitlokkend gedrag.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Zal wel net in de douche geweest zijn en gaat voor het naar bed gaan zijn haar niet in de gel zetten.
[..]
Ik denk hier volkomen andersom over. In Ricky zit, volgens mij, weinig kwaads, gewoon een goeie gast, terwijl die Robert een heel kort lontje en een hele grote mond heeft.
Dit is dus precies de framing die zoals gezegd helaas werkt, blijkt ook hier. Ik eet ook wel eens een broodje frikandel, gewoon voor de lekker of als een keertje makkelijk avondeten. Of een zak chips. Of chocola. Als je enkel die beelden van mij zou laten zien, zie je al het gezonde wat ik daarnaast eet niet en lijk ik ook een vetklep die je over 3 maand kan rollen.quote:Frikandellen met mayo als broodbeleg, nutella dippen met crackertjes, dubbeldippen zelfs, gatver, en dan klagen dat je aankomt. Als ze er nog 3 maanden zit, kun je haar rollen.
Dat eerste was gewoon een grapje, omdat Robert tamelijk bezitterig en jaloers deed en Ricky en Roxy samen moesten gaan dansen. Toen heeft Ricky aan Roxy gevraagd: Mag ik hem een beetje pesten, wat zij goed vond.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:52 schreef Willewa het volgende:
[..]
Que? Weinig kwaads in, gewoon een goede gast? Ricky zit moedwillig Robert te pesten en te stoken mbt Roxy (in samenwerking met die gekke Roxy, die is net zo fout of nog fouter eigenlijk daarin). Was toch overduidelijk Hij weet waar ie Robert kan pakken en doet dat gewoon. Ik vind dat vrij merkwaardig en schurend/uitlokkend gedrag.
Helemaal als je iemand nog niet kent komt dat heel vreemd en vijandelijk over. Als je al een goede band hebt is dat misschien anders, moet je dat imo alsnog niet doen, maar ik snap Robert z’n reactie juist heel goed. Tuurlijk krijg je een grote mond tegen zo’n gast toch en denk je huh, wtf kom jij nou doen?
Ik zie vooral een grotere knappe gast die neerbuigend tegen de kleine man doet. Iets waar een kleinere man al z’n hele leven mee moet dealen dus ik snap wel dat ie daar opgefokt van raakt.
Edit: ik zie net de teaser met die pot chocola, daar reageren Robert en Roxy idd wat raar op een best normale opmerking van Ricky. Maar het kwaad is al eerder geschied. Ricky kwam nogal dom binnen en vooral richting Robert. Dat is ook niet op een goede manier uitgepraat en vooral nog niet genoeg tijd overheen gegaan, dus ik snap dat je lontje dan kort blijft tegenover zo’n iemand. Wat Ricky expres deed richting Robert omtrent Roxy, dat plagen, was gewoon heel erg dom en daar lok je iets mee uit.
[..]
Heb je gelijk in, maar als je dan in 2 maanden tijd 10 kilo aankomt (of was dat korter?), denk ik dat er weinig gezonde voeding in gaat.quote:Dit is dus precies de framing die zoals gezegd helaas werkt, blijkt ook hier. Ik eet ook wel eens een broodje frikandel, gewoon voor de lekker of als een keertje makkelijk avondeten. Of een zak chips. Of chocola. Als je enkel die beelden van mij zou laten zien, zie je al het gezonde wat ik daarnaast eet niet en lijk ik ook een vetklep die je over 3 maand kan rollen.
Laat je enkel de beelden zien van dat ik gezond eet, de andere kant op dus, ga je denken ‘zo wat een gezonde gast’ en nog meer dat soort positieve gedachten. Terwijl de waarheid in het midden ligt. Wat ik met mijn post bedoelde is, je ziet maar een fractie dus zou altijd nuance moeten houden en de vaak negatieve framing van SBS dus imo beter met een korreltje zout kunnen nemen.
Edit: maar los daarvan, als iemand lekker veel wil snacken mag diegene dat eigenlijk ook gewoon doen.
Het is vooral de houding van een paar lui die er een maand of twee maanden zitten die denken dat nieuwe mensen zich maar aan moeten passen. Zo werkt het niet, die mensen gaan daar ook wonen/eten/slapen. En als je aangeeft niet gediend te zijn dat er een stel samen in bed ligt te kleffen is dat je goed recht. Wat dat eten betreft moet ik vanavond nog zien maar dat is ook eten van het hele bondje.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:52 schreef Willewa het volgende:
[..]
Que? Weinig kwaads in, gewoon een goede gast? Ricky zit moedwillig Robert te pesten en te stoken mbt Roxy (in samenwerking met die gekke Roxy, die is net zo fout of nog fouter eigenlijk daarin). Was toch overduidelijk Hij weet waar ie Robert kan pakken en doet dat gewoon. Ik vind dat vrij merkwaardig en schurend/uitlokkend gedrag.
Helemaal als je iemand nog niet kent komt dat heel vreemd en vijandelijk over. Als je al een goede band hebt is dat misschien anders, moet je dat imo alsnog niet doen, maar ik snap Robert z’n reactie juist heel goed. Tuurlijk krijg je een grote mond tegen zo’n gast toch en denk je huh, wtf kom jij nou doen?
Ik zie vooral een grotere knappe gast die neerbuigend tegen de kleine man doet. Iets waar een kleinere man al z’n hele leven mee moet dealen dus ik snap wel dat ie daar opgefokt van raakt.
Edit: ik zie net de teaser met die pot chocola, daar reageren Robert en Roxy idd wat raar op een best normale opmerking van Ricky. Maar het kwaad is al eerder geschied. Ricky kwam nogal dom binnen en vooral richting Robert. Dat is ook niet op een goede manier uitgepraat en vooral nog niet genoeg tijd overheen gegaan, dus ik snap dat je lontje dan kort blijft tegenover zo’n iemand. Wat Ricky expres deed richting Robert omtrent Roxy, dat plagen, was gewoon heel erg dom en daar lok je iets mee uit.
[..]
Dit is dus precies de framing die zoals gezegd helaas werkt, blijkt ook hier. Ik eet ook wel eens een broodje frikandel, gewoon voor de lekker of als een keertje makkelijk avondeten. Of een zak chips. Of chocola. Als je enkel die beelden van mij zou laten zien, zie je al het gezonde wat ik daarnaast eet niet en lijk ik ook een vetklep die je over 3 maand kan rollen.
Laat je enkel de beelden zien van dat ik gezond eet, de andere kant op dus, ga je denken ‘zo wat een gezonde gast’ en nog meer dat soort positieve gedachten. Terwijl de waarheid in het midden ligt. Wat ik met mijn post bedoelde is, je ziet maar een fractie dus zou altijd nuance moeten houden en de vaak negatieve framing van SBS dus imo beter met een korreltje zout kunnen nemen.
Edit: maar los daarvan, als iemand lekker veel wil snacken mag diegene dat eigenlijk ook gewoon doen.
De rookies mogen niks zeggen. En ja Ricky laat zich niet tegenhouden gelukkig.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:51 schreef Soury het volgende:
[..]
Het is vooral de houding van een paar lui die er een maand of twee maanden zitten die denken dat nieuwe mensen zich maar aan moeten passen. Zo werkt het niet, die mensen gaan daar ook wonen/eten/slapen. En als je aangeeft niet gediend te zijn dat er een stel samen in bed ligt te kleffen is dat je goed recht. Wat dat eten betreft moet ik vanavond nog zien maar dat is ook eten van het hele bondje.
Maar nee Ricky is een newbe en die moet zijn mond houden want die heeft geen recht van spreken.
Hahahaha..............an me hoela
Eerste: ja maar we verschillen dan van mening dat dat een leuk grapje is. Het is best wel intimiderend voor een kleine gast dat een lange knappe gast zo doet, zeker als je elkaar nog totaal niet kent, dat komt gewoon vijandig, negatief en uitdagend over. En hij deed wel nog een paar onhandige dingen in het begin. Van Roxy was dat ook supernep, is gewoon niet leuk. Maar daarover verschillen we dan van meningquote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat eerste was gewoon een grapje, omdat Robert tamelijk bezitterig en jaloers deed en Ricky en Roxy samen moesten gaan dansen. Toen heeft Ricky aan Roxy gevraagd: Mag ik hem een beetje pesten, wat zij goed vond.
[..]
Heb je gelijk in, maar als je dan in 2 maanden tijd 10 kilo aankomt (of was dat korter?), denk ik dat er weinig gezonde voeding in gaat.
Klopt dat stukje zie ik ook wel, maar ik zie een heleboel meer dingen gebeuren. Wat je zegt staat hier wel een beetje los van, want dan zou Robert bijv tegen iedereen zo doen. Maar dat is niet zo, het is specifiek naar Ricky, met redenen die ik wel begrijp.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:51 schreef Soury het volgende:
[..]
Het is vooral de houding van een paar lui die er een maand of twee maanden zitten die denken dat nieuwe mensen zich maar aan moeten passen. Zo werkt het niet, die mensen gaan daar ook wonen/eten/slapen. En als je aangeeft niet gediend te zijn dat er een stel samen in bed ligt te kleffen is dat je goed recht. Wat dat eten betreft moet ik vanavond nog zien maar dat is ook eten van het hele bondje.
Maar nee Ricky is een newbe en die moet zijn mond houden want die heeft geen recht van spreken.
Hahahaha..............an me hoela
De reden dat hij denkt dat hij achter Roxy aanzit? Ik zie een ietwat jaloersig mannetje die nogal wat medestanders heeft in Salar, Noah en Thomas.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:05 schreef Willewa het volgende:
[..]
Klopt dat stukje zie ik ook wel, maar ik zie een heleboel meer dingen gebeuren. Wat je zegt staat hier wel een beetje los van, want dan zou Robert bijv tegen iedereen zo doen. Maar dat is niet zo, het is specifiek naar Ricky, met redenen die ik wel begrijp.
Ik ook, jaloezie. Ricky heeft niet zo'n bloempotkapsel, is groter, ziet er beter uit en wordt door Robert gezien als regelrechte concurrent. Zeker omdat zijn meisje ook nog eens gezellig doet met Ricky en bij hem in een bondje zit.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:05 schreef Willewa het volgende:
[..]
Klopt dat stukje zie ik ook wel, maar ik zie een heleboel meer dingen gebeuren. Wat je zegt staat hier wel een beetje los van, want dan zou Robert bijv tegen iedereen zo doen. Maar dat is niet zo, het is specifiek naar Ricky, met redenen die ik wel begrijp.
Ik vind het gewoon raar gedrag van Ricky, dat plagen terwijl je iemand niet kent en zelf ook wel weet dat vrouwen over het algemeen op lang en knap vallen. Komt een beetje superieur over, zeker richting een kleinere gast. Des te meer als je nog helemaal geen connectie hebt omdat je net binnen bent. Komt gewoon provocerend over. Hij weet dat zelf ook echt wel, precies daarom vind ik het vooralsnog een beetje een sukkel.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:08 schreef Soury het volgende:
[..]
De reden dat hij denkt dat hij achter Roxy aanzit? Ik zie een ietwat jaloersig mannetje die nogal wat medestanders heeft in Salar, Noah en Thomas.
Je snapt m’n punt niet helemaal denk ik. Maar goed, let’s leave itquote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ook, jaloezie. Ricky heeft niet zo'n bloempotkapsel, is groter, ziet er beter uit en wordt door Robert gezien als regelrechte concurrent. Zeker omdat zijn meisje ook nog eens gezellig doet met Ricky en bij hem in een bondje zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Surrounded by losers, misfits and boozers”
vraag me af wat Kirstie er doetquote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:13 schreef KinKiJan het volgende:
[ afbeelding ]
Middelbare school gedoe... Kristie's uitdrukking hier is dan ook treffend!
Een weekje chillen? Wachten op haar rolletjequote:Op dinsdag 3 maart 2026 19:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
vraag me af wat Kirstie er doet
behalve hangen op de bank
Oh, is dat waar het gedoe over gaat? Dan heeft hij wel gelijk ja. Maa het is net als met alles, als chess, Mercedes of Roxy wat doet is het altijd heel iets anders dan dat het een frank , Erik ,Ricky ofzo is. Naar stel en die kleine Robert heeft zich er in mee laten trekken wat zonde is want hij had wel wat beters kunnen laten zien.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Erik werd destijds verguisd toen hij een afgelikt mes terugzette in de pindakaas. Ik vind dit net zo goor. Dippen, bijten en weer dippen. En straks de deksel erop en weer terug in de kast. Ik vind het helemaal geen rare vraag van Ricky of ze de volgende keer wel een mes wil gebruiken. En dan dat obstinate "Nee" van haar erachteraan en vervolgens Robert die effe stoer wil doen.
Ricky kan best Robert zodanig op de kast krijgen dat hij rood krijgt, die jongen heeft anger issues.
Ja want Robert weet ook dat Ricky het niet over kikkerogen heeft gehad maar zijn vriendinnetje wel, toen hield hij ook zijn smoel.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 19:30 schreef schetterklep het volgende:
[..]
Oh, is dat waar het gedoe over gaat? Dan heeft hij wel gelijk ja. Maa het is net als met alles, als chess, Mercedes of Roxy wat doet is het altijd heel iets anders dan dat het een frank , Erik ,Ricky ofzo is. Naar stel en die kleine Robert heeft zich er in mee laten trekken wat zonde is want hij had wel wat beters kunnen laten zien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |