Sja die dure raketten zijn ook geen ideale droneverdediging. En misschien ook geen ideale raketverdediging als je de hoeveelheden ziet die Iran afvuurt.quote:
Ik zou zeggen: bel die Steve even.quote:
Hahaquote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: bel die Steve even.
Je bent net zo snel.
Dan kun je aanbieden om het over te nemen als hij moe wordt.
Misschien heeft hij goeie sponsoren en betaalt het leuk.
In oktober 2023 meldde ik elders dat de regio van het Midden-Oosten me eigenlijk geen zak meer kon schelen sinds de intifada na het stuklopen van de onderhandelingen tussen Barak en Arafat aan het begin van deze eeuw. Toen drong het tot me door: het wordt niks meer daar; al eeuwen- en eeuwenlang een doorlopende reeks van diepe en intense haat.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Je ziet maar dat je het hier in Nederland als gemeente gewoon goed geregeld moet hebben.
Wij hebben hier afspraken liggen over noodsituaties, voedselvoorziening en medische hulp en wie wat doet.
Jeugdvereniging kan hier met zeventig tractors binnen 2 uur klaarstaan.
Dat betekent stroom voor onze bejaarden en hulpbehoevenden en mogelijkheden voor alle basisbehoeften
Natuurlijk vieren ze elk jaar een mooi feest op kosten van de gemeente, geven en nemen en vooral investeren.
Iran kan alleen overleven op een gemeenschappelijk doel zoals Israël dat wel kan. Maar daar ontbreekt het aan. Teveel gezeik onderling.
Hoeveel doden en hoeveel schade is er nou echt van die 1000en raketten en drones.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja die dure raketten zijn ook geen ideale droneverdediging. En misschien ook geen ideale raketverdediging als je de hoeveelheden ziet die Iran afvuurt.
Als Iran zo doorgaat hebben die lui een groot probleem.
Nu valt het nog mee, maar als er weinig of geen afweer meer is.. Dan kun je met een paar drones of raketten zo allerlei cruciale infrastructuur (ontziltingsinstallaties, elektriciteitscentrales) uitschakelen. Al die steden in de woestijn zijn dan per direct onleefbaar.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:44 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hoeveel doden en hoeveel schade is er nou echt van die 1000en raketten en drones.
quote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja die dure raketten zijn ook geen ideale droneverdediging. En misschien ook geen ideale raketverdediging als je de hoeveelheden ziet die Iran afvuurt.
Als Iran zo doorgaat hebben die lui een groot probleem.
Ja die kunnen deze berekening zelf natuurlijk ook maken.quote:
Die landen nemen het zelf serieus genoeg.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:44 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hoeveel doden en hoeveel schade is er nou echt van die 1000en raketten en drones.
https://archive.ph/lCSZo#selection-2409.0-2413.246quote:The UAE has requested assistance from its allies with medium-range air defense, while Qatar has asked for help to counter drone attacks — which have emerged as a greater threat than ballistic missiles — the people added. Qatar’s stocks of Patriot interceptor missiles will last four days at the current rate of use, according to an internal analysis seen by Bloomberg News.
UAE President Mohammed bin Zayed Al Nahyan and Qatari emir Tamim bin Hamad Al Thani have held telephone calls with a number of European leaders in recent days including the UK’s Keir Starmer, France’s Emmanuel Macron and Germany’s Friedrich Merz.
Het bizarre is dat we hier in het westen een nogal explosieve geschiedenis hebben. Zeker de laatste 2000 jaar. En dat is onze maatstaf.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In oktober 2023 meldde ik elders dat de regio van het Midden-Oosten me eigenlijk geen zak meer kon schelen sinds de intifada na het stuklopen van de onderhandelingen tussen Barak en Arafat aan het begin van deze eeuw. Toen drong het tot me door: het wordt niks meer daar; al eeuwen- en eeuwenlang een doorlopende reeks van diepe en intense haat.
Daarom ben ik nu ook een beetje boos op mezelf.
Wat doe ik hier eigenlijk?
Ik vrees dat ik geen beter antwoord weet dan "ik ben hier omdat het kan."
(En om jullie gezelschap te houden natuurlijk.))
Het is overigens bizar zoveel er wordt geschoten in Beiroet.
Er was zojuist ook weer een dikke explosie. Vermoedelijk de explosie waar Israël voor had gewaarschuwd.
Heeft Egypte olie?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:49 schreef kladderadatsch het volgende:
Valt me mee dat er nog niets richting Egypte is gelanceerd, iemand enig idee waarom die gespaard worden?
quote:
Er zijn daar geen Amerikaanse militaire bases?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:49 schreef kladderadatsch het volgende:
Valt me mee dat er nog niets richting Egypte is gelanceerd, iemand enig idee waarom die gespaard worden?
Dit zou het moment zijn voor Egypte om de zesdaagse oorlog te wrakenquote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:49 schreef kladderadatsch het volgende:
Egypt does not host, nor does it contain, any American military basesquote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn daar geen Amerikaanse militaire bases?
Niet veel reden voor Iran om het aan te vallen, lijkt me.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:56 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Egypt does not host, nor does it contain, any American military bases
Nou ja, Churchill wist van Hiroshima en Nagasaki.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het bizarre is dat we hier in het westen een nogal explosieve geschiedenis hebben. Zeker de laatste 2000 jaar. En dat is onze maatstaf.
En we verwachten dat de hele wereld daaraan voldoet of meedoet. Terwijl China en Perzië en stammen uit Afrika nog veel meer ervaring hebben. Maar die exantiedrift niet hadden.
Ons west Europese kind, de VS maakt er sinds 1944 er een eigen fopshow van. Was er überhaupt een land wat mee kom beslissen over de twee atoombommen op Japan? Of de oorlog in Vietnam?
Gekke tijden de afgelopen 100 jaar.
Dat deden ze al met yom kippurquote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:55 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dit zou het moment zijn voor Egypte om de zesdaagse oorlog te wraken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |