Er wordt van alles voor gebruikt, F16s, helikopters, airburst, interceptor drones, allerlei mobiele eenheden met anti drone gewerenquote:Op maandag 2 maart 2026 14:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
20 tot 50 duizend dollar kost zo'n Puch Shahed. Beetje afweer raket (Patriot en zulks) paar miljoen. In Oekraïne worden stokoude, al jaren uitgefaseerde Cheeta's daar voor gebruikt, die volgens mij redelijk succesvol zijn tegen drones. Maar daar zijn er niet veel meer van. Rheinmetall is ook volop bezig met de ontwikkeling van goedkopere anti-drone wapens. En oa Israël en de Britten zijn bezig met lasers. Maar dat is op dit moment nog te kleinschalig of nog in ontwikkeling, dus daar schiet () je voor nu weinig mee op.
Het voornaamste doel was/is dat Iran geen beschikking krijgt over een kernwapen en de regio niet terroriseert plus wat vergelding voor Amerikaanse slachtoffers en die bij bondgenoten door de jaren heen. Dat heb ik wel meegekregen op CNN.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
[..]
Echt wtf. Je stort een regio die groter is dan Europa in oorlog en chaos maar je doelen zijn onduidelijk en wat het plan is ook.
Ik heb ook wel te doen met Amerikaanse militairen en defensie-ambtenaren die het moeten doen met orders van Pete Douchebag en demente Donnie.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
[..]
Echt wtf. Je stort een regio die groter is dan Europa in oorlog en chaos maar je doelen zijn onduidelijk en wat het plan is ook.
Ik vermoed dat de enige reden dat ze ook maar één vinger uitsteken het loonstrookje is. Dat was in 2001 en 2003 wel anders.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb ook wel te doen met Amerikaanse militairen en defensie-ambtenaren die het moeten doen met orders van Pete Douchebag en demente Donnie.
Billy Joel schrijft normaal eerst de muziek en dan de tekst.quote:
Dit lijkt me totale onzin. De causality rate zal veel te hoog worden om dit een acceptabel plan te maken voor de relatief kleine bevolking van Israël.quote:
Ze hebben wel meer ervaring dan Amerikanen op dit vlak. Die zijn de laatste jaren vooral vanuit de lucht bezig geweest.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:51 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit lijkt me totale onzin. De causality rate zal veel te hoog worden om dit een acceptabel plan te maken voor de relatief kleine bevolking van Israël.
Wensdenken.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
Het is toch wel opmerkelijk om te zien dat er zo snel de wordt geconcludeerd dat de VS het niet meer zou weten. Ik vraag mij dan ook af op basis waarvan dit soort conclusies worden getrokken?
Nou vooral omdat je als militair je orders gewoon hebt uit te voeren, ook al vind je ze stompzinnig.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:49 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de enige reden dat ze ook maar één vinger uitsteken het loonstrookje is. Dat was in 2001 en 2003 wel anders.
Mja, het Iraanse regime heeft vooral aangetoond erg goed te zijn in het neermaaien van de eigen burgers.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze hebben wel meer ervaring dan Amerikanen op dit vlak. Die zijn de laatste jaren vooral vanuit de lucht bezig geweest.
Net als met Venezuela. Zou een chaos worden, burgeroorlog, complete anarchie blablabla.quote:
Ik denk dat je veel meer hebt aan de (wat minder verse) ervaringen uit Afghanistan en Irak.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze hebben wel meer ervaring dan Amerikanen op dit vlak. Die zijn de laatste jaren vooral vanuit de lucht bezig geweest.
Naja, dat is wel het voordeel van meerdere paspoorten bezittenquote:Op maandag 2 maart 2026 15:50 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Als je identiteit zo wisselt naar gelang het voordeel dat je van de respectievelijke opties trekt, dan is je ideologische overtuiging misschien toch niet zo solide als je propageert in je video's, madame
Ja dat gaat geweldig vooralsnog.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het voornaamste doel was/is dat Iran geen beschikking krijgt over een kernwapen en de regio niet terroriseert plus wat vergelding voor Amerikaanse slachtoffers en die bij bondgenoten door de jaren heen. Dat heb ik wel meegekregen op CNN.
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op maandag 2 maart 2026 15:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik denk dat je veel meer hebt aan de (wat minder verse) ervaringen uit Afghanistan en Irak.
Los daarvan, de inschatting is dat je minimaal 100k man nodig hebt? Dat is 62% van het actieve personeel.
De hamvraag is alleen of het Amerikaanse goyim zich (weer) laat strikken. Ik hoop (en denk) van niet.
Nee klopt, daar zit het regime nog gewoon. Enkel zonder Maduro.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:57 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Net als met Venezuela. Zou een chaos worden, burgeroorlog, complete anarchie blablabla.
Niks van uitgekomen natuurlijk.
Pistolen Pietje zijn eigen persconferentie.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
Het is toch wel opmerkelijk om te zien dat er zo snel de wordt geconcludeerd dat de VS het niet meer zou weten. Ik vraag mij dan ook af op basis waarvan dit soort conclusies worden getrokken?
Dat zal hier dan ook wel de uitkomst gaan zijn.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee klopt, daar zit het regime nog gewoon. Enkel zonder Maduro.
Ze zullen wel wat filmpjes zien van iraanse raketten die in Israel en buurlanden burgerdoelen raken en dat verwarren met Iran die keihard terugslaat. Mede door de internet blackout zullen ze er totaal geen beeld bij hebben hoe zwaar Iran geraakt wordt.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
Wat zei hij dan precies waaruit dit blijkt?quote:Op maandag 2 maart 2026 16:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Pistolen Pietje zijn eigen persconferentie.
Dat is juist het ergerlijke. Hij zegt het letterlijk.
Dit is een klap in het gezicht van de Iraanse oppositie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |