abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220238829
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:36 schreef Akathisia het volgende:
Senior U.S. Officials told Washington Post that the situation inside Pentagon is bad:

'Inside the Pentagon, and among some members of the Trump administration, there was deepening concern on Sunday that the Iran conflict could spiral out of control.

'The mood here is intense and paranoid', one person said.

There is anxiety among senior leaders that the fighting will extend for weeks, further stressing limited U.S. air defense stockpiles.

'There is concern about this lasting more than a few days', said another person. 'I don't think people have fully absorbed it yet, like, what that has done to our stockpiles. If often takes two or three interceptors to ensure a missile is stopped
Vreemd.
Trump heeft dit weekend aangegeven dat hij verwachtte dat de strijd 4 weken zou duren.
Vanwaar dan deze paniek?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220238834
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dit de media in slingeren?
Ja, dit is weird.
4 weken, zei Trump.

@Akathisia: wat is de bron van dit bericht?
  maandag 2 maart 2026 @ 13:39:31 #203
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220238838
quote:
Senior U.S. Officials told Washington Post that the situation inside Pentagon is bad:

'Inside the Pentagon, and among some members of the Trump administration, there was deepening concern on Sunday that the Iran conflict could spiral out of control.

There is anxiety among senior leaders that the fighting will extend for weeks, further stressing limited U.S. air defense stockpiles.

'There is concern about this lasting more than a few days', said another person. 'I don't think people have fully absorbed it yet, like, what that has done to our stockpiles. If often takes two or three interceptors to ensure a missile is stopped
Trump heeft zich laten piepelen (zoveelste keer) door de israel loyalisten. Letterlijk de enige partij in dit hele conflict die G'd op de blote knieen bedanken is Netanyahu en de Israeliers. Het kan niet extreem genoeg escaleren zodat er ook geen weg terug meer is naar diplomatie of een deal. Bijkomend feit ook nog is dat Iran o.a. Qatar lekker neermaait (vijand van israel) bijv. Hoe meer Amerikaanse militairen omkomen hoe beter en meer kans op escalatie en wellicht eventuele Amerikaanse boots on the ground.
enkelband
pi_220238843
quote:

[..]
Ik gok dat niet iedereen op één lijn zit in het Pentagon.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220238845
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:39 schreef recidivist het volgende:

[..]
Trump heeft zich laten piepelen (zoveelste keer) door de israel loyalisten. Letterlijk de enige partij in dit hele conflict die G'd op de blote knieen bedanken is Netanyahu en de Israeliers. Het kan niet extreem genoeg escaleren zodat er ook geen weg terug meer is naar diplomatie of een deal. Bijkomend feit ook nog is dat Iran o.a. Qatar lekker neermaait (vijand van israel) bijv. Hoe meer Amerikaanse militairen omkomen hoe beter en meer kans op escalatie en wellicht eventuele Amerikaanse boots on the ground.
Voorlopig neem ik dat Pentagon-bericht met een korrel zout.
  maandag 2 maart 2026 @ 13:41:34 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220238851
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik gok dat niet iedereen op één lijn zit in het Pentagon.
Of met Trump dus.. zou kunnen
The End Times are wild
  maandag 2 maart 2026 @ 13:41:35 #207
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220238852
Over 20 minuten is er een Pentagon persconferentie.Zegt Steve. Kijk je ziet die klok.

Bekijk deze YouTube-video
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 13:42:10 #208
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220238858
quote:

Echt niemand had verwacht dat ze in het Pentagon meer verstand hebben van oorlogje spelen dan de oranje dienstontduiker en de dronken Fox-tvhost.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 2 maart 2026 @ 13:42:25 #209
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220238860
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]
wtf

Ik geef alleen aan hoe achterlijk en afschuwelijk de gedachte van 72 minderjarige maagden is.
En ja: op het Epstein eiland, waar met minderjarigen seks werd bedreven, stikte het van de hoge vertegenwoordigers van onze cultuur, die volgens jou superieur is.
Ja, dit is toch een whataboutism? En over Epstein is het nog helemaal niet bekend wie er nu precies schuldig is aan wat. Lang niet elke naam die in die document opduikt zal zich hebben vergrepen aan minderjarige meisjes.
quote:

[..]
Ik verdedig dus geen enkele cultuur hier. Ik wijs beide gebruiken - of ze zich nu op aarde of in de hemel zouden plaatsvinden - hartgrondig af. Ongeacht de cultuur.
En dit is dus een valse bothsidesism.
quote:

[..]
Misschien vertegenwoordig ik een andere cultuur dan jij. Jouw Joods-Christelijke cultuur komt uit het Midden-Oosten. Die van mij (verlichting/humanisme) komt uit Europa.
Jij hebt eerder aangegeven dat ik verblind ben en daardoor de zaken niet objectief kan beschouwen.
Ik zou eens op zoek gaan naar een spiegel als ik jou was.
Het humanisme en tevens de verlichting kent de fundamenten in de Joods-Christelijke inslag in de Westerse cultuur. Je begint het eindelijk te begrijpen. Zie ook:
quote:
Christianity and Judaism provided the foundational moral, intellectual, and institutional framework that enabled the development of humanism and the Enlightenment, despite the latter's often critical stance toward religious authority. While the Renaissance and Enlightenment often looked back to Classical Greece and Rome, they did so within a context deeply shaped by Judeo-Christian concepts of individual dignity, linear history, and rational inquiry.

Influence on Humanism
Renaissance humanism, which emphasized human potential and dignity, was heavily influenced by Christian theology:

Imago Dei (Image of God): The foundational Christian belief that every human is created in God's image provided a "conceptual common ground" for early humanists to emphasize human worth.
Christian Humanism: Early humanists like Erasmus, Petrarch, and Pico della Mirandola were deeply religious Christians who believed classical wisdom could complement, rather than undermine, faith.
Scholasticism and Education: The intellectual methods of Scholasticism, developed in Christian universities, established rigorous debate and rational inquiry, creating the intellectual space where ancient texts could be studied and adapted.

Influence on the Enlightenment
The Enlightenment, while challenging organized religious power, grew directly out of the European Christian tradition and Jewish ethical thought:

Individualism and Conscience: The Protestant Reformation, by challenging the Catholic Church's authority, encouraged independent thinking and the importance of individual conscience, setting a precedent for Enlightenment philosophers.
Ethical Monotheism and Dignity: The Judeo-Christian tradition introduced the concept that individuals possess inherent dignity and rights that transcend social class or state power.
Separation of Church and State: The Christian distinction between the spiritual and temporal realms ("Render to Caesar...") provided the foundation for the separation of church and state.
Rationalization of the World: The medieval monastic tradition (especially Cistercians) pioneered empirical, methodical, and technological approaches to the world, which contributed to the scientific, rational approach of the Enlightenment.
The Jewish Role: The Jewish Enlightenment (Haskalah) and philosophers like Moses Mendelssohn championed integrating secular education with religious life, promoting the idea that religion and rationalism could coexist, and pushing for civil rights for all, not just Jews.

Key Connections

Morality: Many Enlightenment thinkers held onto a, sometimes secularized, Christian ethic (e.g., Kant) even while criticizing the church.
Universal Rights: The concept of universal human rights is a development of the Judeo-Christian tradition concerning the worth of each soul.
Critique: The Enlightenment was characterized by a "constant struggle against" traditional authority, a method of questioning that was initially developed in the context of religious dissent.

Bron: Google Gemini
Je dacht toch niet dat de verlichting en humanisme maar even zo uit de lucht waren komen vallen? Bekende denkers uit de verlichting zoals Locke, Voltaire, Montesquieu en Rousseau waren geen uitgesproken atheïsten, integendeel zelfs. Zo was Lock een gelovig Christen en had Voltaire een groot respect voor Jesus al geloofde hij niet dat deze heilig was.

De kritiek van zulke denkers was dan ook vooral gericht op de macht van religieuze instituten en daaraan verbonden vele dogma's die intellectuele nieuwsgierigheid beperkte of bestrafte (denk hier bijvoorbeeld aan Galileo wiens wereldbeeld in strijd was met dat van de kerk en van groot inspiratie was voor Voltaire).

Hetgeen dat jij omarmd is dus voortgekomen uit de cultuur die je stelt te verwerpen. Dat maakt de kritiek erop zo vreemd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 2 maart 2026 @ 13:42:39 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220238863
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:39 schreef recidivist het volgende:

[..]
Ook deze oorlog gaat Israël niet in veiligheid brengen. Het blijft een Flucht nach vorne
The End Times are wild
pi_220238865
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Of met Trump dus.. zou kunnen
Precies.

Hoge militairen die ongegeneerd aan de stoelpoten van de burgerregering zagen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220238870
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, dit is toch een whataboutism? En over Epstein is het nog helemaal niet bekend wie er nu precies schuldig is aan wat. Lang niet elke naam die in die document opduikt zal zich hebben vergrepen aan minderjarige meisjes.
[..]
En dit is dus een valse bothsidesism.
[..]
Het humanisme en tevens de verlichting kent de fundamenten in de Joods-Christelijke inslag in de Westerse cultuur. Je begint het eindelijk te begrijpen. Zie ook:
[..]
Je dacht toch niet dat de verlichting en humanisme maar even zo uit de lucht waren komen vallen? Bekende denkers uit de verlichting zoals Locke, Voltaire, Montesquieu en Rousseau waren geen uitgesproken atheïsten, integendeel zelfs. Zo was Lock een gelovig Christen en had Voltaire een groot respect voor Jesus al geloofde hij niet dat deze heilig was.

De kritiek van zulke denkers was dan ook vooral gericht op de macht van religieuze instituten en daaraan verbonden vele dogma's die intellectuele nieuwsgierigheid beperkte of bestrafte (denk hier bijvoorbeeld aan Galileo wiens wereldbeeld in strijd was met dat van de kerk en van groot inspiratie was voor Voltaire).

Hetgeen dat jij omarmd is dus voortgekomen uit de cultuur die je stelt te verwerpen. Dat maakt de kritiek erop zo vreemd.
Jij bent degene die geobsedeerd is met het verwerpen van culturen.
Ik heb nieuws voor je: aan iedere zogenaamde superieure cultuur zit een smerige reuk. Of nog veel meer.

Islam, Jodendom en Christendom hebben meer overeenkomsten dan verschillen.
Het Christendom heeft eeuwenlang koppen van onschuldige mensen gesneld.

Totdat renaissance, verlichting en humanisme hun intrede deden.

Je bent cultuur-geobsedeerd.
  maandag 2 maart 2026 @ 13:43:54 #213
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220238874
quote:

Toch nog een paar lui met verstand daar in de VS.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 2 maart 2026 @ 13:45:10 #214
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220238880
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:43 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik verwerp geen enkele cultuur.
Dat doe jij.
Daar lijkt het anders wel sterk op als je dit soort dingen post:
quote:

[..]
wtf

Ik geef alleen aan hoe achterlijk en afschuwelijk de gedachte van 72 minderjarige maagden is.
En ja: op het Epstein eiland, waar met minderjarigen seks werd bedreven, stikte het van de hoge vertegenwoordigers van onze cultuur, die volgens jou superieur is.

Ik verdedig dus geen enkele van beide culturen hier. Ik wijs beide gebruiken - of ze zich nu op aarde of in de hemel zouden plaatsvinden - hartgrondig af. Ongeacht de cultuur.

Misschien vertegenwoordig ik een andere cultuur dan jij. Jouw Joods-Christelijke cultuur komt uit het Midden-Oosten. Die van mij (verlichting/humanisme) komt uit Europa.
Jij hebt eerder aangegeven dat ik verblind ben en daardoor de zaken niet objectief kan beschouwen.
Ik zou eens op zoek gaan naar een spiegel als ik jou was.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 2 maart 2026 @ 13:46:01 #215
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220238890
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het trieste feit is dat als jij en ik zulke dingen kunnen verzinnen, kwaadwillenden dit ook kunnen...

Ooit een terrorismespotter-workshop gehad waarin we moesten brainstormen over hoe we onze instantie het beste zouden kunnen aanvallen. De ziekste ideeën kwamen voorbij. En daarna kregen we inzagen in echte plannen die voorkomen waren en bleek het nog een stukje zieker te kunnen...
Fluor hesje aan en gewoon doorlopen.
Echt niemand merkt je dan op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220238895
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar lijkt het anders wel sterk op als je dit soort dingen post:
[..]

Nogmaals, jij bent degene met cultuurobsessie.
Ik zou, gezien de geschiedenis van de diverse culturen, maar eens van je hoge toren afdalen.
De atoombom is niet door moslims ontworpen en gedropt.
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 13:47:20 #217
8781 crew  Frutsel
pi_220238897
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 12:23 schreef Haags het volgende:
Sirenes gaan af bij de Britse basis op Cyprus.
Alweer? Afgelopen weekend ook al?
Iets concreets?

Artikel 5 in werking gvd :(

edit: oh nee, is geen lid
pi_220238902
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:41 schreef tesssssssss het volgende:
Over 20 minuten is er een Pentagon persconferentie.Zegt Steve. Kijk je ziet die klok.

Zal wel over de neergeschoten vliegtuigen gaan gok ik.
  maandag 2 maart 2026 @ 13:48:31 #219
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220238910
quote:

[..]
Dat vraag ik mij bij heel veel dingen af en toch wordt het gedaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_220238919
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 12:23 schreef Haags het volgende:
Sirenes gaan af bij de Britse basis op Cyprus.
1ste maandag van de maand en 23 minuten tijdverschil. :P
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220238924
Kan die meta-cultuurislamjodenchristendiscussie in een ander topic gevoerd worden? Ik heb veel meer interesse in actuele ontwikkelingen atm, en ik denk de meeste mensen wel.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_220238932
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:47 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dat lijkt mij ook.
Vraag mij wel af hoe zoiets nou kan gebeuren met most likely the greatest airforce the earth has ever seen.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  maandag 2 maart 2026 @ 13:51:14 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220238937
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:46 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Nogmaals, jij bent degene met cultuurobsessie.
Ik zou, gezien de geschiedenis van de diverse culturen, maar eens van je hoge toren afdalen.
De atoombom is niet door moslims ontworpen en gedropt.
Nee hoor, jij was degenen die begon met het bespotten van de Christelijk-Joodse cultuur van het Westen.

En wat is het van enige relevantie dat moslims de atoombom niet hebben ontworpen? Moslimfundamentalisten zoals het Iraanse regime, willen deze wel dolgraag in hun handen krijgen wat mede de aanleiding is van deze oorlog.
pi_220238938
twitter

En nee, ik ben geen fan van Trump zeg ik er maar vast bij.

Gewoon blije mensen, het is ze van harte gegund, that's it. Punt.
  maandag 2 maart 2026 @ 13:51:40 #225
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220238943
Nou ik hoop wel dat die persconferentie op tijd begint, want Steve houdt het niet zo lang meer vol.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 2 maart 2026 @ 13:51:49 #226
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220238944
quote:

[..]
Steve zegt net dat die weer de hele nacht wakker was, zou die weer voor een 24/7 keer 5 gaan?
pi_220238947
quote:

[..]
Er is ook een vierde dode inmiddels. Bron US CENTCOM

Edit:
twitter
pi_220238955
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:49 schreef Akathisia het volgende:
Kan die meta-cultuurislamjodenchristendiscussie in een ander topic gevoerd worden? Ik heb veel meer interesse in actuele ontwikkelingen atm, en ik denk de meeste mensen wel.
Ik begrijp je punt, maar degenen die de bombardementen steunden kwamen gisteren met dat gezwets over superieure culturen.
En dat het maar een goede zaak was dat de bommen op die minderwaardige moslims werden gedropt.

Culturele en religieuze verschillen zijn bijna altijd de aanleiding geweest voor walgelijke oorlogen en grote conflicten.
Ik ben dat geleuter over superieure culturen die het recht zouden hebben om anderen kapot te bombarderen spuugzat.
Dat was voor mij de reden om er destijds op te reageren.
En dus was ik volgens sommigen een verrader van onze superieure cultuur.
En, heel vreemd, een verdediger van de islamitische cultuur. Dus een dubbele verrader.

Heel simpel gezegd: dat hoef ik niet te accepteren. Ik mag mij verdedigen. Ook al levert het geen extra abo of wat dan ook op hier.
  maandag 2 maart 2026 @ 13:53:31 #229
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220238956
quote:
11s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:49 schreef vosss het volgende:

[..]
1ste maandag van de maand en 23 minuten tijdverschil. :P
Ik reed om 12.00u ook verschrikt mijn Flak88 het balkon op 😱
Gelukkig realiseerde ik toen dan het de eerste maandag van de maand was.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 2 maart 2026 @ 13:54:02 #230
38496 Perrin
pi_220238964
Zo te zien wereldwijd?

twitter
  maandag 2 maart 2026 @ 13:55:23 #231
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220238973
quote:
6s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Alweer? Afgelopen weekend ook al?
Iets concreets?

Artikel 5 in werking gvd :(

edit: oh nee, is geen lid
Cyprus niet, maar die Britse basissen zijn wel Brits grondgebied.
Zo las ik hier gisteren althans.
A murky, forgotten land.
  maandag 2 maart 2026 @ 13:55:50 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220238980
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Precies.

Hoge militairen die ongegeneerd aan de stoelpoten van de burgerregering zagen.
Soms is dat niet zó erg
The End Times are wild
  maandag 2 maart 2026 @ 13:56:04 #233
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220238985
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2026 11:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Blijft mooi. paar dagen geleden:

[ afbeelding ]
Dan ben je dus gewoon een lul als land.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220238986
twitter
FAFO
  maandag 2 maart 2026 @ 13:57:49 #235
38496 Perrin
pi_220239001
quote:
80s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:56 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]FAFO
Ja de vraag is wie hier het meeste gaat FO-en. Iran kan die landen ook grote schade toebrengen.
  maandag 2 maart 2026 @ 13:57:58 #236
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220239003
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2026 11:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Blijft mooi. paar dagen geleden:

[ afbeelding ]
Dan ben je dus gewoon een lul als land.
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 11:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
het zal toch gvd niet.

Ik gok dat onze Gasunie één van de eerste is omdat die zaten te wachten op prijsdalingen.
Groningen heeft nog!!!
1947-2016
pi_220239006
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Degenen die de bombardementen steunden kwamen gisteren met dat gezwets over superieure culturen.
En dat het maar een goede zaak was dat de bommen op die minderwaardige moslims werden gedropt.

Culturele en religieuze verschillen zijn bijna altijd de aanleiding geweest voor walgelijke conflicten.
Ik ben dat geleuter over superieure culturen die het recht zouden hebben om anderen kapot te bombarderen spuugzat.
En dus was ik volges sommigen een verrader van onze superieure cultuur.
En, heel vreemd, een verdediger van de islamitische cultuur. Dus een dubbele verrader.

Heel simpel gezegd: dat hoef ik niet te accepteren. Ik mag mij verdedigen. Ook al levert het geen extra abo of wat dan ook op hier.
Het mag, en de discussie is an sich belangrijk (fundamenteel zelfs) maar hij is ook al een duizendmaal gevoerd, dus dat doen, terwijl zich nu allerlei dingen voltrekken die op dit moment interessanter zijn, maakt het een beetje eh, vervuilend.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 2 maart 2026 @ 13:58:19 #238
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220239008
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik begrijp je punt, maar degenen die de bombardementen steunden kwamen gisteren met dat gezwets over superieure culturen.

Culturele en religieuze verschillen zijn bijna altijd de aanleiding geweest voor walgelijke conflicten.
En dus was ik volgens sommigen een verrader van onze superieure cultuur.

Letterlijk niemand heeft hier gezegd dat het goed is dat er 'bommen worden gedropt' op 'minderwaardige moslims'.

Wel dat de Westerse cultuur superieur is (vandaar ook wat veel mensen hier graag willen wonen) en het Iraanse regime omver geworpen dient te worden. Het Iraanse regime staat echter niet gelijk aan 'alle moslims', niet eens alle Iraniërs want heel erg veel Iraniërs zijn juist tegen dit regime en relatief liberaal of zelfs seculier. Het land wordt echter in de houtgreep gehouden door het moslimfundamentalistische regime, dat de steun heeft van slechts een kleine groep in het land.
pi_220239011
quote:

"Nee, USA doet dit gewoon even. Paar dagen, Iran helemaal kapot"

Dat is het sentiment hier vooral, maar niet de werkelijkheid.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 2 maart 2026 @ 13:59:01 #240
38496 Perrin
pi_220239012
De gasprijs.

twitter
  maandag 2 maart 2026 @ 13:59:08 #241
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220239016
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 11:56 schreef eenjongen... het volgende:
Ik analyseer de gasvoorraad nu ongeveer een jaar en denk dat het relatief meevalt.
De gasopslagen zijn ongeveer voor 10,5% gevuld. Dat klinkt laag en is historisch ook laag.

Inclusief leveringen namen de gasvoorraden bij ongeveer 0 graden met 1%-punt af per dag.
Inclusief leveringen en bewolking bleven de gasvoorraden bij 15 graden ongeveer gelijk.

De komende dagen verwacht ik nog leveringen van gas dat al onderweg is, blijft het ongeveer 15 graden en is er zon(waardoor er minder gas verbruikt hoeft te worden dan bij bewolking). Hierdoor verwacht ik dat de gasvoorraden de komende dagen niet (sterk) af zullen nemen.

Het weer is voor een zeer groot deel bepalend voor de gasvoorraad en dat lijkt stabiel te blijven en de komende maanden uiteraard beter te worden. Van de leveringen weet ik het minst, de verdeling van leverende landen weet ik bijvoorbeeld niet. Wel levert de VS een groot deel en wil dat aandeel vergroten. Afgelopen zomer stegen de gasvoorraden met 0,5 tot 1%-punt per dag.

Samengevat, er moet wel heel slecht weer aankomen voordat we in Nederland zonder gas zitten.
Na, we hebben nog ergens voor 18 jaar liggen.
1947-2016
  maandag 2 maart 2026 @ 13:59:50 #242
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220239027
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Toch nog een paar lui met verstand daar in de VS.
Maar toch, als het waar is, is naar buiten brengen dat de VS maar voor enkele dagen aan raketten heeft, zeer cruciale informatie die je nu naar buiten brengt.

En gezien alle lopende spanningen wereldwijd, wil je andere landen niet wijzer maken dan ze zijn.

Neem bijvoorbeeld China en Taiwan.

Ik neem het vooralsnog met een korrel zout.
A murky, forgotten land.
pi_220239031
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja de vraag is wie hier het meeste gaat FO-en. Iran kan die landen ook grote schade toebrengen.
True, maar niet lang meer lijkt me en helemaal als andere landen er zich mee gaan bemoeien.
pi_220239036
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:49 schreef Akathisia het volgende:
HowardRoark is daar zo vreselijk obsessief mee bezig. :')

Rot op met die religie onzin. Christendom, Jodendom of Islam. Alledrie vergif.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 2 maart 2026 @ 14:00:54 #245
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220239037
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2026 12:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Besef me nu pas hoe ideaal (of eigenlijk hoe kut) Dubai ligt ten opzichte van Iran. Was me nooit helemaal opgevallen.

Iran zou eindeloos drones kunnen lanceren vanuit dat berggebied zo Dubai binnen.
Ben wel eens naar Dubai gevlogen. Toen tijdelijk de sancties verlicht werden in 2016. Een complete armada aan tankers lag in de straat en bij landen kon ik Iran nog zien.

Zo dicht dus.
1947-2016
  Forum Admin maandag 2 maart 2026 @ 14:02:02 #246
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220239046
quote:

[..]
Niet
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220239063
quote:
80s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:56 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]FAFO
Iran hoopt wss dat landen zich, door ze aan te vallen, tegen US en Israël keren maar daar lijkt dit niet op.
pi_220239070
quote:
86s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:59 schreef Perrin het volgende:
De gasprijs.

[ x ]
Lijkt heftig, is niks vergeleken met de gasprijs ten tijde van de inval in Oekraïne.
pi_220239083

Hegseth live on the most epic mission ever and ever
  maandag 2 maart 2026 @ 14:04:53 #250
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220239084
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 14:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Iran hoopt wss dat landen zich, door ze aan te vallen, tegen US en Israël keren maar daar lijkt dit niet op.
ja geen idee waarom ze dat ook zouden denken.
Alle andere 100 x in de geschiedenis keerden de bevolkingen zich ook tegen het land wat ze bombardeert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')