Steve zegt net dat die weer de hele nacht wakker was, zou die weer voor een 24/7 keer 5 gaan?quote:Op maandag 2 maart 2026 13:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zal wel over de neergeschoten vliegtuigen gaan gok ik.
Er is ook een vierde dode inmiddels. Bron US CENTCOMquote:Op maandag 2 maart 2026 13:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zal wel over de neergeschoten vliegtuigen gaan gok ik.
Ik begrijp je punt, maar degenen die de bombardementen steunden kwamen gisteren met dat gezwets over superieure culturen.quote:Op maandag 2 maart 2026 13:49 schreef Akathisia het volgende:
Kan die meta-cultuurislamjodenchristendiscussie in een ander topic gevoerd worden? Ik heb veel meer interesse in actuele ontwikkelingen atm, en ik denk de meeste mensen wel.
Ik reed om 12.00u ook verschrikt mijn Flak88 het balkon op 😱quote:Op maandag 2 maart 2026 13:49 schreef vosss het volgende:
[..]
1ste maandag van de maand en 23 minuten tijdverschil.
Cyprus niet, maar die Britse basissen zijn wel Brits grondgebied.quote:Op maandag 2 maart 2026 13:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Alweer? Afgelopen weekend ook al?
Iets concreets?
Artikel 5 in werking gvd
edit: oh nee, is geen lid
Soms is dat niet zó ergquote:Op maandag 2 maart 2026 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Precies.
Hoge militairen die ongegeneerd aan de stoelpoten van de burgerregering zagen.
Dan ben je dus gewoon een lul als land.quote:Op maandag 2 maart 2026 11:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Blijft mooi. paar dagen geleden:
[ afbeelding ]
Ja de vraag is wie hier het meeste gaat FO-en. Iran kan die landen ook grote schade toebrengen.quote:
Dan ben je dus gewoon een lul als land.quote:Op maandag 2 maart 2026 11:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Blijft mooi. paar dagen geleden:
[ afbeelding ]
Groningen heeft nog!!!quote:Op maandag 2 maart 2026 11:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het zal toch gvd niet.
Ik gok dat onze Gasunie één van de eerste is omdat die zaten te wachten op prijsdalingen.
Het mag, en de discussie is an sich belangrijk (fundamenteel zelfs) maar hij is ook al een duizendmaal gevoerd, dus dat doen, terwijl zich nu allerlei dingen voltrekken die op dit moment interessanter zijn, maakt het een beetje eh, vervuilend.quote:Op maandag 2 maart 2026 13:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Degenen die de bombardementen steunden kwamen gisteren met dat gezwets over superieure culturen.
En dat het maar een goede zaak was dat de bommen op die minderwaardige moslims werden gedropt.
Culturele en religieuze verschillen zijn bijna altijd de aanleiding geweest voor walgelijke conflicten.
Ik ben dat geleuter over superieure culturen die het recht zouden hebben om anderen kapot te bombarderen spuugzat.
Dat was voor mij de reden om er destijds op te reageren.
En dus was ik volges sommigen een verrader van onze superieure cultuur.
En, heel vreemd, een verdediger van de islamitische cultuur. Dus een dubbele verrader.
Heel simpel gezegd: dat hoef ik niet te accepteren. Ik mag mij verdedigen. Ook al levert het geen extra abo of wat dan ook op hier.
Letterlijk niemand heeft hier gezegd dat het goed is dat er 'bommen worden gedropt' op 'minderwaardige moslims'.quote:Op maandag 2 maart 2026 13:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, maar degenen die de bombardementen steunden kwamen gisteren met dat gezwets over superieure culturen.
En dat het maar een goede zaak was dat de bommen op die minderwaardige moslims werden gedropt.
Culturele en religieuze verschillen zijn bijna altijd de aanleiding geweest voor walgelijke conflicten.
Ik ben dat geleuter over superieure culturen die het recht zouden hebben om anderen kapot te bombarderen spuugzat.
Dat was voor mij de reden om er destijds op te reageren.
En dus was ik volgens sommigen een verrader van onze superieure cultuur.
En, heel vreemd, een verdediger van de islamitische cultuur. Dus een dubbele verrader.
Heel simpel gezegd: dat hoef ik niet te accepteren. Ik mag mij verdedigen. Ook al levert het geen extra abo of wat dan ook op hier.
"Nee, USA doet dit gewoon even. Paar dagen, Iran helemaal kapot"quote:Op maandag 2 maart 2026 13:36 schreef Akathisia het volgende:
Senior U.S. Officials told Washington Post that the situation inside Pentagon is bad:
'Inside the Pentagon, and among some members of the Trump administration, there was deepening concern on Sunday that the Iran conflict could spiral out of control.
'The mood here is intense and paranoid', one person said.
There is anxiety among senior leaders that the fighting will extend for weeks, further stressing limited U.S. air defense stockpiles.
'There is concern about this lasting more than a few days', said another person. 'I don't think people have fully absorbed it yet, like, what that has done to our stockpiles. If often takes two or three interceptors to ensure a missile is stopped
Na, we hebben nog ergens voor 18 jaar liggen.quote:Op maandag 2 maart 2026 11:56 schreef eenjongen... het volgende:
Ik analyseer de gasvoorraad nu ongeveer een jaar en denk dat het relatief meevalt.
De gasopslagen zijn ongeveer voor 10,5% gevuld. Dat klinkt laag en is historisch ook laag.
Inclusief leveringen namen de gasvoorraden bij ongeveer 0 graden met 1%-punt af per dag.
Inclusief leveringen en bewolking bleven de gasvoorraden bij 15 graden ongeveer gelijk.
De komende dagen verwacht ik nog leveringen van gas dat al onderweg is, blijft het ongeveer 15 graden en is er zon(waardoor er minder gas verbruikt hoeft te worden dan bij bewolking). Hierdoor verwacht ik dat de gasvoorraden de komende dagen niet (sterk) af zullen nemen.
Het weer is voor een zeer groot deel bepalend voor de gasvoorraad en dat lijkt stabiel te blijven en de komende maanden uiteraard beter te worden. Van de leveringen weet ik het minst, de verdeling van leverende landen weet ik bijvoorbeeld niet. Wel levert de VS een groot deel en wil dat aandeel vergroten. Afgelopen zomer stegen de gasvoorraden met 0,5 tot 1%-punt per dag.
Samengevat, er moet wel heel slecht weer aankomen voordat we in Nederland zonder gas zitten.
Maar toch, als het waar is, is naar buiten brengen dat de VS maar voor enkele dagen aan raketten heeft, zeer cruciale informatie die je nu naar buiten brengt.quote:Op maandag 2 maart 2026 13:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Toch nog een paar lui met verstand daar in de VS.
True, maar niet lang meer lijkt me en helemaal als andere landen er zich mee gaan bemoeien.quote:Op maandag 2 maart 2026 13:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja de vraag is wie hier het meeste gaat FO-en. Iran kan die landen ook grote schade toebrengen.
HowardRoark is daar zo vreselijk obsessief mee bezig.quote:Op maandag 2 maart 2026 13:49 schreef Akathisia het volgende:
Kan die meta-cultuurislamjodenchristendiscussie in een ander topic gevoerd worden? Ik heb veel meer interesse in actuele ontwikkelingen atm, en ik denk de meeste mensen wel.
Ben wel eens naar Dubai gevlogen. Toen tijdelijk de sancties verlicht werden in 2016. Een complete armada aan tankers lag in de straat en bij landen kon ik Iran nog zien.quote:Op maandag 2 maart 2026 12:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Besef me nu pas hoe ideaal (of eigenlijk hoe kut) Dubai ligt ten opzichte van Iran. Was me nooit helemaal opgevallen.
Iran zou eindeloos drones kunnen lanceren vanuit dat berggebied zo Dubai binnen.
Nietquote:Op maandag 2 maart 2026 13:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dit de media in slingeren?
Iran hoopt wss dat landen zich, door ze aan te vallen, tegen US en Israël keren maar daar lijkt dit niet op.quote:
ja geen idee waarom ze dat ook zouden denken.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Iran hoopt wss dat landen zich, door ze aan te vallen, tegen US en Israël keren maar daar lijkt dit niet op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |