Goed dat je het benoemt, ze zijn al bezigquote:
Vraag me af wat nu de actuele situatie is. Zijn er nog gasputten open of zitten ze al hermetisch dicht.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:30 schreef Simmertje het volgende:
Op dit soort momenten blijkt het maar weer dat we Groningen nooit definitief moeten sluiten.
Voornamelijk omdat pas de laatste paar jaar duidelijk is geworden hoe drones oorlogsvoering veranderd hebben en blijven veranderen.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:25 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Helder. De eerste berichtgeving hierover zag je eigenlijk al een paar jaar geleden in relatie tot Oekraïne. De leek in mij vraagt zich vooral af; waarom zijn er geen goedkope counterdrones/raketten? Als de drones/raketten minder snel/beweegbaar zijn, dan kan het afweermechanisme dat toch ook zijn? Of vereist de manier waarop (laat?) raketten/drones opgemerkt worden alvorens ze uit de lucht geplukt worden het gebruik van dure rakketen?
Dat wil robje jetten zo graag dat hij iedere nacht zn bed moet verschonen.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:30 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Vraag me af wat nu de actuele situatie is. Zijn er nog gasputten open of zitten ze al hermetisch dicht.
Maar wat is een goed alternatief? Of zoals ik het bedoelde te vragen; waarom is het zo ingewikkeld om er een goed antwoord op te verzinnen?quote:Op maandag 2 maart 2026 14:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
maar voordat er een goed alternatief is kost tijd.
Tegen Drones en bepaalde kruisraketten is dat mogelijk, tegen high tech ballistische raketten niet.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:25 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Helder. De eerste berichtgeving hierover zag je eigenlijk al een paar jaar geleden in relatie tot Oekraïne. De leek in mij vraagt zich vooral af; waarom zijn er geen goedkope counterdrones/raketten? Als de drones/raketten minder snel/beweegbaar zijn, dan kan het afweermechanisme dat toch ook zijn? Of vereist de manier waarop (laat?) raketten/drones opgemerkt worden alvorens ze uit de lucht geplukt worden het gebruik van dure rakketen?
De vraag is of het veiliger is om een vliegtuig te nemen of gewoon daar te blijven. Normaal gezien is de kans groter dat het vliegveld geraakt wordt dan het huis waar je woont.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:33 schreef Tourniquet het volgende:
Zat @:MaJo trouwens niet vast in Abu Dhabi?
Ik zie dat er weer wat vluchten gaan, o.a. momenteel één onderweg naar Amsterdam:
https://www.flightradar24.com/ETD58B/3e8fa37d
Ze was met gezin op vakantie in Thailand geweest en had daar een overstap. Laatste bericht van 2 dagen geleden was volgens mij dat ze een hotel gingen zoeken. Kan me voorstellen dat je dan toch wel erg graag naar huis wilt.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De vraag is of het veiliger is om een vliegtuig te nemen of gewoon daar te blijven. Normaal gezien is de kans groter dat het vliegveld geraakt wordt dan het huis waar je woont.
Oh boy.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Goed dat je het benoemt, ze zijn al bezig![]()
[ x ]
In 1945 was het hele land bezet door de geallieerden, ja, dan houdt de dictatuur wel opquote:Op maandag 2 maart 2026 14:29 schreef Homey het volgende:
[..]
In 1945 loste dat veel op hoor, Duitsland werd snel een democratie.
Dat is precies wat er doorgaans gebeurt als je slechts het hoofd van een autocratisch regime uit de weg ruimt.quote:Trap niet in dat fopargument van "oh de dictator is dood, dus er zullen nu duizenden nieuwe dictators opstaan".
Logisch dat ie dat zegt. 3 dagen geleden is alweer een lange tijd voor MAGA's.quote:
Dan zou ik sowieso het vliegtuig nemen. Ik dacht dat het iemand was die ginds resideerde.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ze was met gezin op vakantie in Thailand geweest en had daar een overstap. Laatste bericht van 2 dagen geleden was volgens mij dat ze een hotel gingen zoeken. Kan me voorstellen dat je dan toch wel erg graag naar huis wilt.
Eerder aan het vorige kabinet plus WIlders.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:39 schreef Homey het volgende:
[..]
Oh boy.
Het is dat onze journalisten helaas op schoot zitten van de zittende macht, maar zouden ze niet een keer de decision making people in Brussel eens wat kritischer bevragen?
Of ik stel iets heel geks voor: stel eens een kritische vraag aan Rob Jetten. I know, veel gevraagd voor een NOS journalist, maar kom op zeg.
Dat is de vraag hè? Waarom het ingewikkeld is: omdat goedkope simpele drones in grote aantallen gemaakt en gebruikt worden.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:33 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar wat is een goed alternatief? Of zoals ik het bedoelde te vragen; waarom is het zo ingewikkeld om er een goed antwoord op te verzinnen?
quote:Op maandag 2 maart 2026 14:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is de vraag hè? Waarom het ingewikkeld is: omdat goedkope simpele drones in grote aantallen gemaakt en gebruikt worden.
Die vent is echt knettergek.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:40 schreef Regilio_ het volgende:
Hegseth raaskalt weer as usual met zulke debiele retoriek, niet te filmen.
Bro, we zitten nog maar op dag 3 van deze oorlog. Relaxt, dit duurt nog wel even. Een formatie na de verkiezingen hier in Nederland duurt doodleuk een jaar, en jij denkt dat in de 1e week gelijk een functionerende democratie staat na 47 jaar spijkerharde dictatuur?quote:Op maandag 2 maart 2026 14:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In 1945 was het hele land bezet door de geallieerden, ja, dan houdt de dictatuur wel op
[..]
Dat is precies wat er doorgaans gebeurt als je slechts het hoofd van een autocratisch regime uit de weg ruimt.
Zelfs als het regime valt komt er vaak een soortgelijk regime voor terug. Regime change zonder actie op de grond (van wie dan ook) is zeldzaam.
Ik denk dan eerder aan 15 jaar Rutte, die man heeft puur korte termijn politiek bedreven. Dat heeft veel meer kapot gemaakt dan heel even Wilders die geeneens premier was.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Eerder aan het vorige kabinet plus WIlders.
Die hebben dit verzaakt.
Dat zou een mission creep zijn waar ik niet achter sta. Of hij bedoelt kleine teams van special forces die snel in en uit gaan. Denk ook niet dat het Iraanse volk zit te wachten op grondtroepen van Amerika.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:47 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Boots on the ground niet uitgesloten...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |