Goed idee om zoiets door een robot te laten doen en het ook gelijk goed te digitaliseren. Zonder dit soort innovaties kost een ombouw een stuk meer tijd.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 14:56 schreef James1988 het volgende:
Strukton's Trackbot is klaar voor actie en zal worden ingezet op de noordelijke nevenlijnen
De Trackbot is een robot die automatisch gaten boort in dwarsliggers om vervolgens balises en assentellers te plaatsen, wat nodig is voor de uitrol van ERTMS. Hierdoor hoeven mensen niet meer met zware boormachines het spoor in, want dat werk doet de robot.
Video:
https://vimeo.com/966521620
Ik heb hem zojuist gewijzigd @MTL naar een betaald abonnement, gezien ik meer met de trein ga reizen.quote:Op donderdag 5 maart 2026 20:38 schreef MTL het volgende:
[..]
Als je alleen NS Flex Basis zonder actief abonnement hebt moet je volgens mij zelf inderdaad de chipkaart aanschaffen. Dat kan gewoon nog altijd via de officiële website, https://www.ov-chipkaart.nl/persoonlijke-ov-chipkaart-aanvragen. Pas eind 2026 zal die niet meer verkocht worden, en tegen die tijd zouden de NS abonnementen ook op de OV pas moeten werken.
Wat stond erbij toen je je abo afsloot?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:03 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik heb hem zojuist gewijzigd @:MTL naar een betaald abonnement, gezien ik meer met de trein ga reizen.
Ik heb sinds vandaag NS flex dal voordeel.
Regelt NS dan wel de nieuwe chipkaart ivm betaald abonnement, of is het verstandig dat ik dat zelf doe?
Alleen dat ze het abonnement hebben omgezet. Eb gekoppeld wordt aan mijn kaartnummer.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat stond erbij toen je je abo afsloot?
Top. Dan is het duidelijk hoe het werkt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:10 schreef MTL het volgende:
Ik weet niet wanneer je ov-chipkaart afloopt, maar ik kreeg toevallig vanmorgen voor mijn eigen privé-ov-chipkaart een mailtje van NS of ik een nieuwe pasfoto kon uploaden voor de nieuwe ov-chipkaart die ze mij toe willen sturen.
Mijn ov-chipkaart loopt half mei af.
Als jouw ov-chipkaart later afloopt acht ik de kans aanwezig dat je dan nog eenzelfde soort mail gaat krijgen. Is het eerder dan half mei, dan zal je waarschijnlijk zelf een nieuwe aan moeten schaffen via de website die ik al eerder linkte. Die 7,50 voor de kaart kan je dan via de klantenservice van NS terugkrijgen.
quote:Op zaterdag 7 maart 2026 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eerst reden er tot morgenochtend geen treinen, dat is al opgerekt naar maandagochtend. Zou me verbazen als er voor donderdag wat rijdt.
quote:Ook morgen rijden er nog geen treinen tussen Den Bosch en Tilburg en tussen Den Bosch en Boxtel, meldt de NS.
Qua uitval en dergelijke vind ik Arriva wel goed idd.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb de overgang van NS naar Arriva meegemaakt op Emmen-Zwolle. Toen NS er reed viel er nog wel eens een rit uit, dat was bij Arriva eigenlijk nooit het geval. Misschien is dat nu de GTW's 12 jaar onderweg zijn anders. Ook heeft Arriva een extra spitstrein toegevoegd tussen Zwolle en Coevorden (tot Emmen was niet mogelijk met het oog op infrastructuur)
Ook het aantal passagiers steeg behoorlijk sinds Arriva er reed.
Ja er zijn problemen op de lijn maar die zijn absoluut de vervoerder niet aan te rekenen
Den Bosch - Boxtel rijdt morgen wel. Voor de richting Tilburg moet gewacht worden op nieuwe onderdelenquote:Op maandag 9 maart 2026 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Whoopsie, nog een dagje![]()
https://nos.nl/artikel/26(...)den-bosch-en-tilburg
Gemaakt in China? Komen per boot over een week of 7?quote:Op maandag 9 maart 2026 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Den Bosch - Boxtel rijdt morgen wel. Voor de richting Tilburg moet gewacht worden op nieuwe onderdelen
Gewoon niet op voorraad omdat ze custom made zijn. Zal nog wel wat dagen overheen gaan voordat ze er zijnquote:Op maandag 9 maart 2026 20:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gemaakt in China? Komen per boot over een week of 7?
Is er zo iets bijzonders kapot dan dat het custom made is?quote:Op maandag 9 maart 2026 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon niet op voorraad omdat ze custom made zijn. Zal nog wel wat dagen overheen gaan voordat ze er zijn
ja, meerdere hogesnelheidswisselsquote:Op maandag 9 maart 2026 20:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Is er zo iets bijzonders kapot dan dat het custom made is?
Die zullen op meer plekken liggen. Snap dan weer niet zo goed dat dat custom made is.quote:Op maandag 9 maart 2026 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, meerdere hogesnelheidswissels
Zou je zeggen, maar toch zitten in al die wissels kleine verschillenquote:Op maandag 9 maart 2026 20:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die zullen op meer plekken liggen. Snap dan weer niet zo goed dat dat custom made is.
Er zal vast logica achter zitten. Zeg vooral dat ik die niet ziequote:Op maandag 9 maart 2026 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zou je zeggen, maar toch zitten in al die wissels kleine verschillen
Als ik kijk op sporenplan.nl liggen in dat gebied alleen maar 80 km/u-wissels. Noem ik niet echt snel. Wel eentje met beweegbaar puntstuk (305) dus als die aan gort is wordt het leuk.quote:Op maandag 9 maart 2026 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, meerdere hogesnelheidswissels
Als ik Sporenplan bekijk dan was het de bedoeling om de trein daar op het linkerspoor te krijgen. Kennelijk is er iets mis gegaan met wissel 305A/305B en daarna is wissel 303 bereden en daarmee mogelijk ook beschadigdquote:Op maandag 9 maart 2026 21:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik kijk op sporenplan.nl liggen in dat gebied alleen maar 80 km/u-wissels. Noem ik niet echt snel. Wel eentje met beweegbaar puntstuk (305) dus als die aan gort is wordt het leuk.
Maar wat ik nog niet snap: hoe is die trein gereden? Op de foto die op prorail.nl te zien is lijkt het erop dat de trein vanaf Tilburg is gekomen vanaf het rechterspoor, maar hoezo staat de voorkant van de trein dan op het linkerspoor en de rest op het rechter?
Maar volgens sporenplan.nl is dat een bedienbare kruising, geen overloopmogelijkheid (die ligt al bij wissels 309/311).quote:Op maandag 9 maart 2026 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als ik Sporenplan bekijk dan was het de bedoeling om de trein daar op het linkerspoor te krijgen. Kennelijk is er iets mis gegaan met wissel 305A/305B en daarna is wissel 303 bereden en daarmee mogelijk ook beschadigd
https://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/vga-ht.gif
Als ik dat van tevoren kan zien kan een spoorbouwer dat ook.quote:Op maandag 9 maart 2026 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Den Bosch - Boxtel rijdt morgen wel. Voor de richting Tilburg moet gewacht worden op nieuwe onderdelen
Ahja, dat klinkt wel logisch. En inderdaad, door de manier waarop die achterste wagon daar staat lijkt het alsof hij uit Tilburg kwam. Niet dusquote:Op dinsdag 10 maart 2026 07:51 schreef Ireyon het volgende:
Deze trein was afkomstig van spoor BE (Vught), reed linkerspoor naar Den Bosch (spoor CI) en heeft halverwege het beweegbare kruis (“wissel” 305A) meegepakt. Omdat het achterste wagonnetje daardoor is gedraaid lijkt het alsof de hele trein uit Tilburg komt maar dat is niet het geval (dan zou de volledige trein tot dat punt al verkeerd gereden zijn en had-ie wel een stuk eerder stilgestaan).
Dat bewegende kruis is custom-made en uniek qua formaat omdat er niks anders paste in de tijdelijke sporenlayout daar.
Vleugeltreinen. Glippen. Heel normaal anno 1872quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:32 schreef James1988 het volgende:
waardoor de ene helft richting Eindhoven en de andere helft richting Tilburg ging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |